Gå til innhold

Positiv eggløsningstest CD6????

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er på syklusdag 6 og sitter med positiv eggløsningstest?? Er det mulig? Går på Letrozol, kan den gi forfalsket høy LH?

Anonymkode: 94491...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja stemmer. Du kan ikke elteste mens du går på letrozol. Du kommer heller ikke til å få el Mens du går på letrozolpillene, først når kuren er ferdig vil det booste opp bl.a østrogen og så få el. Normalt sett får man el mellom 5 og 10 dager etter siste pille. Elteste kan man først starte med minst 2 dager etter siste pille.

Anonymkode: 453b2...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg testet er fordi jeg har hatt 21 dagers sykluser siden jeg begynte på Letrozol, og kjenner symptomer på eggløsning nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Derfor jeg testet er fordi jeg har hatt 21 dagers sykluser siden jeg begynte på Letrozol, og kjenner symptomer på eggløsning nå

21 dagers sykluser er som regel alltid uten eggløsning da. En eggløsning så tidlig ville heller sjeldent resultert i et barn siden slimhinner ikke greier bygge seg opp så raskt etter de er blødd ut.

det er hekler ikke fysisk mulig å få eggløsning Mens man går på letrozol. Letrozol bl.s strøyper østrogenet for at det skal booste opp når man plutselig stopper med kuren, sånn at el da kan komme. El kan ikke komme under kuren. Den kommer fra noen dager Etter kuren. Helt bortkastet å elteste før kuren er ferdig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du får eggløsning dag 6 etter siste pille er tatt dag 5...jeg fikk beskjed å ikke teste før 5 dager etter siste pille 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofakona skrev (17 minutter siden):

Tror ikke du får eggløsning dag 6 etter siste pille er tatt dag 5...jeg fikk beskjed å ikke teste før 5 dager etter siste pille 

Tror ikke hun har tatt siste pille heller, man starter som regel cd 3 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok siste pille i dag. Rart gyn ba meg teste fra syklusdag 6 når Letrozol kan gi falsk positiv. Fikk beskjed om å teste fra dag 6-7 siden jeg har fått så kort syklus. Kjente jo også symptomer. Skal til gyn på tirsdag for å sjekke folikler, så da får vi se hva hun sier. Men da er den trolig falsk positiv. Fikk også svak positiv på graviditetstest, kan den gi falskt utslag der og??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tok siste pille i dag. Rart gyn ba meg teste fra syklusdag 6 når Letrozol kan gi falsk positiv. Fikk beskjed om å teste fra dag 6-7 siden jeg har fått så kort syklus. Kjente jo også symptomer. Skal til gyn på tirsdag for å sjekke folikler, så da får vi se hva hun sier. Men da er den trolig falsk positiv. Fikk også svak positiv på graviditetstest, kan den gi falskt utslag der og??

Gynekologer er bare mennesker de også, mitt inntrykk er at de slett ikke har peiling på alt, hun tenkte seg neppe om da hun ga den den instruksen, for som gynekolog vet hun egentlig at el ikke kan skje før kuren er godt overstått og at letrozol gir forhøyet lh mens de tas så eltest aldri kan tas før kuren er over. Men har fått feil info fra gynekologer selv, så dessverre ikke noe nytt. Er vel sånn i alle fag, ikke alle er gode i alt. At hun skal ha deg til å sjekke folikler senere enn hun ber deg elteste sier litt. 

svak graviditetstest ? Har du bilde? Er den ekstra sensitiv? Har aldri hørt om dette men heller aldri hørt om folk som tester for graviditet UNDER en letrozol kur , hvordan i alle dager kom du på Den ideen? Skulle du testet for graviditet fordi du trodde du kunne vært gravid burde du jo gjort det Før du tok letrozol kuren? Å ta letrozol hvis man allerede er gravid kan resultere i spontanabort. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Gynekologer er bare mennesker de også, mitt inntrykk er at de slett ikke har peiling på alt, hun tenkte seg neppe om da hun ga den den instruksen, for som gynekolog vet hun egentlig at el ikke kan skje før kuren er godt overstått og at letrozol gir forhøyet lh mens de tas så eltest aldri kan tas før kuren er over. Men har fått feil info fra gynekologer selv, så dessverre ikke noe nytt. Er vel sånn i alle fag, ikke alle er gode i alt. At hun skal ha deg til å sjekke folikler senere enn hun ber deg elteste sier litt. 

svak graviditetstest ? Har du bilde? Er den ekstra sensitiv? Har aldri hørt om dette men heller aldri hørt om folk som tester for graviditet UNDER en letrozol kur , hvordan i alle dager kom du på Den ideen? Skulle du testet for graviditet fordi du trodde du kunne vært gravid burde du jo gjort det Før du tok letrozol kuren? Å ta letrozol hvis man allerede er gravid kan resultere i spontanabort. 

En helt vanlig graviditetstest. Tok test fordi synes mensen jeg hadde denne gangen var rar. Tok også test dagen jeg fikk mensen, den var negativ. Skjønner ikke hvordan jeg legger inn bilde her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mente nok fag 7 etter siste pille. Ville vært merkelig å ta piller i 5 dager og fått eggløsning dagen etter siste pille. Letzerol gjør at eggene skal vokse og gjøre seg klar til å slippe...da skulle pille dag 1 vært skikkelig sterk he he 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (9 minutter siden):

Hun mente nok fag 7 etter siste pille. Ville vært merkelig å ta piller i 5 dager og fått eggløsning dagen etter siste pille. Letzerol gjør at eggene skal vokse og gjøre seg klar til å slippe...da skulle pille dag 1 vært skikkelig sterk he he 

Hun sa syklusdag. Har pleid å teste fra dag 10, men siden jeg har så kort syklus foreslo gyn å teste fra dag 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun sa syklusdag. Har pleid å teste fra dag 10, men siden jeg har så kort syklus foreslo gyn å teste fra dag 6.

Isåfall kjenner hun ikke veldig godt til medisinene hun foreskriver :D er helt umulig at el kommer Mens man er på kuren, den fungerer absolutt ikke slik. 
bilder legger du til ved «legg til filer» under her til Venstre, veldig enkelt :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Isåfall kjenner hun ikke veldig godt til medisinene hun foreskriver :D er helt umulig at el kommer Mens man er på kuren, den fungerer absolutt ikke slik. 
bilder legger du til ved «legg til filer» under her til Venstre, veldig enkelt :) 

Hm har ingen knapp som heter legg til filer🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Hm har ingen knapp som heter legg til filer🤔

Selvfølgelig har du det. «Add Files» , men regner med du tar den oversettelsen..

Anonymkode: ed19d...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig har du det. «Add Files» , men regner med du tar den oversettelsen..

Anonymkode: ed19d...f54

har ingen knapp som heter det, nei.

Har «sett inn bilde fra url»

«sett inn lenke»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan legge inn bilde av din knapp og hvor den er? For jeg kan oppriktig ikke finne min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha vært medlem så, så lenge og postet x antall innlegg på KG for å kunne legge til filer. Det er for å hindre spæm - er nok derfor du ikke får den opp 😊

4599757A-11FD-44FC-AC83-F97D985544F4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Smågodt23 skrev (På 12.9.2023 den 14.57):

Du må ha vært medlem så, så lenge og postet x antall innlegg på KG for å kunne legge til filer. Det er for å hindre spæm - er nok derfor du ikke får den opp 😊

4599757A-11FD-44FC-AC83-F97D985544F4.jpeg

Okei takk, for jeg har ikke den knappen😅 da kommer den vel etterhvert 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...