Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #22 Skrevet 21. januar 2006 Herregud, hva folk kan få seg til å gjøre! En gang var jeg i et parkeringhus, og i bilen jeg parkerte ved siden av lå det to tvillingjenter og sov, de kan ikke ha vært mer enn et par måneder gamle. Jeg ble stående, litt rådvill egentlig. Akkurat da jeg hadde bestemt meg for å skrive ned bilnummeret og levere det til vakta inne på storsenteret, og få de til å rope opp mammaen, våknet den ene jenta, og begynte og hyle. Jeg fikk kontakt med henne gjennom det lukkede vinduet, og hun sluttet å gråte. Men da kunne jeg jo ikke gå. Etter tyve minutter kom moren. Jeg har sjelden vært så sint. Hun så på meg som om jeg var gal og sa at det var hennes barn og ikke min bissniss. Jeg har angret siden for at jeg kastet lappen med bilnummeret på..... ← Hvis de sov og moren skulle inn et lite ærend ville det vel være langt verre å få ungene ut av bilen, slå opp vogn og alt man trenger til sånne små enn å bare løpe inn i den butikken man måtte da. Synes ikke dette var sååå ille, kunne sikkert gjort det jeg. Er forskjell på timelange fester og å kjøpe en liter melk
Trampe Skrevet 21. januar 2006 #23 Skrevet 21. januar 2006 Kjøpe en liter melk, ja, det kunne vel jeg også gjort. Dersom jeg visste det ikke var lang kø og at jeg ble borte i fem minutter. Jeg kunne aldri latt babyen min være i bilen mens jeg selv går i butikken når det er rushtid og jeg kan risikere å bli stående i kø i ti minutter. Denne moren Evelina forteller om lar barna være alene i over 20 minutter. Det kunne jeg aldri gjort.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #24 Skrevet 21. januar 2006 Kjøpe en liter melk, ja, det kunne vel jeg også gjort. Dersom jeg visste det ikke var lang kø og at jeg ble borte i fem minutter. Jeg kunne aldri latt babyen min være i bilen mens jeg selv går i butikken når det er rushtid og jeg kan risikere å bli stående i kø i ti minutter. Denne moren Evelina forteller om lar barna være alene i over 20 minutter. Det kunne jeg aldri gjort. ← Det vet jeg, jeg leste innlegget. Uforutsette ting KAN skje, ten om f.eks. det falt en mann om med et illebefinnende og denne moren var sykepleier? Skulle hun da ha unnskyld seg med at "nei, du, jeg har et par sovende unger i bilen jeg"
Gjest christineemily Skrevet 21. januar 2006 #25 Skrevet 21. januar 2006 Jeg hadde definitift reagert negativt på dette, og sagt min hjertens mening til moren! MAKAN til uansvarlighet ! Man bør vite når man får barn at endel av konsekvensene er at det blir mindre tid til egne sysler, more seg med venner, osv. Man må rett og slett prioritere annerledes! Får hun ikke barnevakt får hun holde seg hjemme, det hadde jeg ikke hatt noen problemer med å fortelle henne .
Gjest Bodillen Skrevet 21. januar 2006 #26 Skrevet 21. januar 2006 For meg høres dette helt utrolig ut. Jeg ville aldri gjort noe sånt selv. Dette er jo direkte uansvarlig. Derimot har jeg latt barna mine sove i bilen da de var små for å stikke en kjapp tur f.eks på apoteket eller for å raske med meg ettpar småting i butikken, men aldri i stekende varme, og bare hvis jeg fikk p-plass rett ved inngangen.
Gjest Miloine Skrevet 21. januar 2006 #27 Skrevet 21. januar 2006 (endret) Synes ikke dette var sååå ille, kunne sikkert gjort det jeg. Er forskjell på timelange fester og å kjøpe en liter melk ← Selvsagt er dette en forskjell Så lenge barnet ikke fryser eller ligger i stekende varme, og sist men ikke minst, ikke ligger i bilen over flere timer alene under sånne forhold så er det stoooor forskjell fra det trådstarter faktisk fortalte at samboeren hadde opplevd, og det å gå i butikken for en stakkens stund mens barnet sover alene i bilen. Endret 21. januar 2006 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #28 Skrevet 21. januar 2006 Selvsagt er dette en forskjell Så lenge barnet ikke fryser eller ligger i stekende varme, og sist men ikke minst, ikke ligger i bilen over flere timer alene under sånne forhold, så er det stoooor forskjell fra det trådstarter faktisk fortalte at samboeren hadde opplevd, og det å gå i butikken for en stakkens stund mens barnet sover alene i bilen. ← Åja, nei, jeg har allerede svart trådstarter, jeg mener Evelinas innlegg jeg
Pasha Skrevet 21. januar 2006 #29 Skrevet 21. januar 2006 mye som kan se selv om mor bare skal inn et lite ærend. i verste fall.. bilen kan ble stjålet, kræsjet inn i.. noe i nærhetenkan begynne å brenne og antene bilen en gærning kan slå inn ruta å ta med seg barna så jeg forstår meg ikke på folk som lar små babyer være igjen i bilen alene selv i kun 5 minutter med mor i butikken
Gjest Miloine Skrevet 21. januar 2006 #30 Skrevet 21. januar 2006 Åja, nei, jeg har allerede svart trådstarter, jeg mener Evelinas innlegg jeg ← ja, jeg så det, og sier meg enig med det du sier.
Varja Skrevet 21. januar 2006 #31 Skrevet 21. januar 2006 Å nei, jeg ville aldri latt datteren ligg og sove i bilen alene selv med babycall! Jeg ville tenkt på at bilen kanskje kunne bli stjålet eller at det ble for varmt eller kaldt for babyen (sånnt kan man jo ikke høre).
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #32 Skrevet 21. januar 2006 Folk er faen meg klin hakke sprø. Det går da virkelig ikke ann å gå fra ungen sin i en bil dra på fest!!
Gjest agjest Skrevet 21. januar 2006 #33 Skrevet 21. januar 2006 Er det noen som har prøvd å kjøre bil en 10 minutters tid... deretter parkert bilen og slått av motoren... og sittet i bilen i ca 30 minutter.. hva skjer med varmen, fuktigheten og luften inne i bilen da? også i forhold til enten varmt kaldt eller vått ute? jeg har gjort det og det blir "ekkelt" inne i bilen.. hadde derfor ikke latt babyen min sove i bilen..
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #34 Skrevet 21. januar 2006 ja, jeg så det, og sier meg enig med det du sier. ← sorry, er litt på hugget nå, så da misforstod jeg
Væren Skrevet 21. januar 2006 #35 Skrevet 21. januar 2006 Sånt gjør ikke ansvarlige foreldre! Hvem vet hva som kan skje med en bil som står parkert på gaten? Påkjørsel, innbrudd? Jeg tror at politi og barnevern hadde reagert om de hadde blitt tipset om noe sånt. Jeg synes det ville ha vært noe helt annet om hun hadde barnet i naboleilighet eller nabohus enn i en BIL. Jeg hadde nok reagert på dette.
Gjest Primula Skrevet 21. januar 2006 #36 Skrevet 21. januar 2006 Bra! Da er ikke verden blitt så gal som jeg en stund fryktet. Synes det er merkelig at ingen andre en sambo reagerte. Kanskje noe med at det var unge folk der? Som ikke er foreldre selv? Da sambo spurte dama ut om dette, svarte hun bare at det var da ikke forskjell på å sove ute i vogn og sove inne i en bil. Noe både jeg og dere andre er uenige i. Må få legge til at hun ikke var der så veldig lenge, ca 1 og en halv time. (Lenge nok synes jeg) Kommer ikke til å gjøre noe med dette, siden jeg ikke kjenner henne og ikke de andre folka på festen så godt heller. Men dersom jeg treffer henne og ser noe lignende skal hun jammen meg få høre!
Gjest Madeline Skrevet 21. januar 2006 #37 Skrevet 21. januar 2006 Min sambo var på fest igår. På festen hadde det vært en dame som han ikke kjente. Hun hadde babyen sin sovende i bilen utenfor huset, mens hun var på festen! Babyen lå i voksipose, hun drakk selvfølgelig ikke, og hadde babysitter, men jeg synes likevel at dette er over grensen.. Festen var i en leilighet i 2. etg og den ligger i sentrum. Selv om dette er et lite sted er det mye folk ute i helgene og de går rett forbi en bil med en sovende baby i... Man vet jo aldri.. Er det jeg som er litt hysterisk her?? Sambo sa at det ikke var noen som reagerte på dette på festen.. ← Du er ikke hysterisk. Jeg hadde også reagert negativt og hadde sansynligvis sagt veldig klart ifra til dama hva jeg mente om saken. Du kan aldri vite hva som kan skje. En ting er å la barnet sove ute i hagen om dagen en annen ting å la en unge ligge alene i en bil i sentrum av en by. Direkte uansvarlig vil jeg si det er.
Gjest Kålungen Skrevet 22. januar 2006 #38 Skrevet 22. januar 2006 Litt på siden, men hvordan fikk du kontakt med et to måneder gammelt skrikende barn gjennom et bilvindu? ← Dette lurte jeg også på. Har vondt for å tro at en 2 mnd gammel skrikende baby lar seg berolige av ett ansikt utenfor bilvinduet..... :klø: (Har selv ei niese på 3 mnd, og når hun skriker så skriker hun, da skal det mer til enn å stå utenfor bilen og snakke til henne....)
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #39 Skrevet 22. januar 2006 Jeg ville også reagert på dette! Hva hvis bilen hadde blitt stjålet? Slikt har skjedd før! Jeg forlater ikke ungen min alene i bilen selv om jeg bare skal et lite ærend. Da får han heller bli med.
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2006 #40 Skrevet 22. januar 2006 Jeg fikk kontakt med babyen ved å dunke på vinduet. Jeg har virkelig ikke peil på bil, men dette var en diger sak, der vinduene var digre, og nesa til babyen var type femten cm fra vinduet. Så det var ikke noe problem å få kontakt. Og uansett, som noen her sa, man vet aldri hva som kan skje, derfor går man aldri fra babyer i bilen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå