Gjest Primula Skrevet 21. januar 2006 #1 Skrevet 21. januar 2006 Min sambo var på fest igår. På festen hadde det vært en dame som han ikke kjente. Hun hadde babyen sin sovende i bilen utenfor huset, mens hun var på festen! Babyen lå i voksipose, hun drakk selvfølgelig ikke, og hadde babysitter, men jeg synes likevel at dette er over grensen.. Festen var i en leilighet i 2. etg og den ligger i sentrum. Selv om dette er et lite sted er det mye folk ute i helgene og de går rett forbi en bil med en sovende baby i... Man vet jo aldri.. Er det jeg som er litt hysterisk her?? Sambo sa at det ikke var noen som reagerte på dette på festen..
LilleBille Skrevet 21. januar 2006 #2 Skrevet 21. januar 2006 Jeg ville reagert - og det kunne ALDRI falt meg inn å gå fra barna mine i bilen sånn den gangen de var små. Synes ikke du er hysterisk.
Trampe Skrevet 21. januar 2006 #3 Skrevet 21. januar 2006 Jeg ville også reagert. Greit nok, det skjedde ikke noe og i de aller fleste tilfellene vil det ikke skje noe, men man går ikke fra en liten baby i en bil.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #5 Skrevet 21. januar 2006 Jeg er ikke hysterisk og sånn egentlig altså, men jeg hadde aldri gått fra et barn i en bil i flere timer! Jeg skjønner jo sånn på dagtid, hvis man er ute og kjører og stikker innom for en kjapp kaffe, at man da lar ungen sove i bilen, men ikke for å dra på fest. Enten hadde jeg blitt hjemme, eller så hadde jeg spurt om barnet kunne sove innendørs
Gjest marthepia Skrevet 21. januar 2006 #6 Skrevet 21. januar 2006 Min sambo var på fest igår. På festen hadde det vært en dame som han ikke kjente. Hun hadde babyen sin sovende i bilen utenfor huset, mens hun var på festen! Babyen lå i voksipose, hun drakk selvfølgelig ikke, og hadde babysitter, men jeg synes likevel at dette er over grensen.. Festen var i en leilighet i 2. etg og den ligger i sentrum. Selv om dette er et lite sted er det mye folk ute i helgene og de går rett forbi en bil med en sovende baby i... Man vet jo aldri.. Er det jeg som er litt hysterisk her?? Sambo sa at det ikke var noen som reagerte på dette på festen.. ← Jeg hadde ALDRI gjort det! Uansett.. Jeg ville reagert sterkt om jeg hadde sett det selv.
Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2006 #7 Skrevet 21. januar 2006 Da jeg var hos ei venninne for en mnds tid siden så hadde en av jentene lagt gutten sin i voksipose i vogna utenfor ved garasjen. hun hadde sånn babywalkitakie-ting. jeg synes det hørtes skummelt ut, men hun sa han hadde godt av å sove ute og hun hørte jo alt med den babycallen. jeg kan ikke så mye om babyer jeg, men er dette også ille?
Pasha Skrevet 21. januar 2006 #8 Skrevet 21. januar 2006 Hadde jeg vært der, så hadde jeg sagt akkuratt hva jeg mente om den saken til moren. Man lar da ikke en liten baby sove i bilen mens man selv er på fest
Lizzie Skrevet 21. januar 2006 #9 Skrevet 21. januar 2006 Da jeg var hos ei venninne for en mnds tid siden så hadde en av jentene lagt gutten sin i voksipose i vogna utenfor ved garasjen. hun hadde sånn babywalkitakie-ting. jeg synes det hørtes skummelt ut, men hun sa han hadde godt av å sove ute og hun hørte jo alt med den babycallen. jeg kan ikke så mye om babyer jeg, men er dette også ille? ← En ting er å ha en vogn stående ute i hagen midt på dagen. Det gjør de fleste som har muligheten tror jeg, for det er sant at ungene sover godt i frisk luft. Det er noe helt annet å ha ungen ute i bilen - i sentrum - sent på kvelden.
Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2006 #10 Skrevet 21. januar 2006 (endret) Hadde jeg vært der, så hadde jeg sagt akkuratt hva jeg mente om den saken til moren. ← Det hadde jeg også gjort! Makan! Endret 21. januar 2006 av Marillia
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #11 Skrevet 21. januar 2006 En ting er å ha en vogn stående ute i hagen midt på dagen. Det gjør de fleste som har muligheten tror jeg, for det er sant at ungene sover godt i frisk luft. Det er noe helt annet å ha ungen ute i bilen - i sentrum - sent på kvelden. ←
Mette Skrevet 21. januar 2006 #12 Skrevet 21. januar 2006 Jeg hadde reagert og hadde sikkert ikke klart å la være å si noe. Slikt gjør man ikke. Har man ikke barnevakt eller kan ta babyen med dit en går, får man holde seg hjemme. Det er lov å tenke litt selv om man har lyst til å delta på en fest
Nala Skrevet 21. januar 2006 #13 Skrevet 21. januar 2006 Det kunne aldri falt meg inn å la babyen ligge i bilen og sove mens jeg selv var på fest. Det vi derimot har gjort, er å la babyen vår ligge i vogna og sove på terrassen til venner vi har vært på kveldsbesøk hos. Dette har vi gjort to ganger, uten betenkeligheter.
Gjest gjest 0 Skrevet 21. januar 2006 #14 Skrevet 21. januar 2006 Jeg hadde reagert og hadde sikkert ikke klart å la være å si noe. Slikt gjør man ikke. Har man ikke barnevakt eller kan ta babyen med dit en går, får man holde seg hjemme. Det er lov å tenke litt selv om man har lyst til å delta på en fest ← Helt enig!
Mette Skrevet 21. januar 2006 #15 Skrevet 21. januar 2006 Det er noe helt annet ja, for da er jo babyen i nærheten og en kan se den. Det har jeg også gjort uten betenkeligheter, har også vært i nabo hagen mens barna sov i huset vårt, men da titer vi innom er ikke å fest og vekke i flere timer. Men å legge barnet i bilen ute i en gaten og være på fest i 2ndre etasje den er drøy.
Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2006 #16 Skrevet 21. januar 2006 Herregud, hva folk kan få seg til å gjøre! En gang var jeg i et parkeringhus, og i bilen jeg parkerte ved siden av lå det to tvillingjenter og sov, de kan ikke ha vært mer enn et par måneder gamle. Jeg ble stående, litt rådvill egentlig. Akkurat da jeg hadde bestemt meg for å skrive ned bilnummeret og levere det til vakta inne på storsenteret, og få de til å rope opp mammaen, våknet den ene jenta, og begynte og hyle. Jeg fikk kontakt med henne gjennom det lukkede vinduet, og hun sluttet å gråte. Men da kunne jeg jo ikke gå. Etter tyve minutter kom moren. Jeg har sjelden vært så sint. Hun så på meg som om jeg var gal og sa at det var hennes barn og ikke min bissniss. Jeg har angret siden for at jeg kastet lappen med bilnummeret på.....
Gjest Miloine Skrevet 21. januar 2006 #17 Skrevet 21. januar 2006 (endret) TRÅDSTARTER! Selvfølgelig er du ikke hysterisk når du reagerer på sånt noe. Du er fornuftig og oppegående som reagerer, i motsetning til denne moren. Altså, hadde jeg sett dette hadde jeg gått straks inn til denne moren, fortalt hvor uansvarlig dette er, og sagt min egen mening om den slags! ...dette hadde jeg gjort uansett om hvor mange "tilskuere" jeg hadde fått! Tror nok de fleste uansett ville vært enig med meg i en sånn sak! Jeg hadde bedt henne om å sette seg i bilen og kjøre barnet hjem. Sånt gjør man da ikke? Dersom hun ikke hadde reagert og bare "blåst" det hele bort, hadde jeg kontaktet politiet. Å kontakte politiet i sånne tilfeller er ikke å overreagere, men å reagere på noe som åpenbart er uansvarlig. I sånne tilfeller kommer politiet med en gang. Dette er uhørt og hårreisende. Endret 21. januar 2006 av Miloine
Gjest gjesten Skrevet 21. januar 2006 #18 Skrevet 21. januar 2006 Syns det er over grensen, jeg hadde ikke hatt samvittighet til å gjøre noe sånt med mitt barn, så viktig er ikke fest for meg. Barnevakt er å anbefale i sånne situasjoner.. hvis jeg ikke hadde fått tak i det hadde jeg holdt meg hjemme.
Siam Skrevet 21. januar 2006 #19 Skrevet 21. januar 2006 Jeg skjønner ikke hvordan folk tenker noen ganger! Jeg ville aldri ha forlatt barnet mitt sovende i bilen uansett hvor lenge eller kort jeg skulle være borte. Sover han når jeg skal en liten tur i butikken blir han med.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #20 Skrevet 21. januar 2006 Akkurat da jeg hadde bestemt meg for å skrive ned bilnummeret og levere det til vakta inne på storsenteret, og få de til å rope opp mammaen, våknet den ene jenta, og begynte og hyle. Jeg fikk kontakt med henne gjennom det lukkede vinduet, og hun sluttet å gråte. Men da kunne jeg jo ikke gå. Jeg har angret siden for at jeg kastet lappen med bilnummeret på..... ← Litt på siden, men hvordan fikk du kontakt med et to måneder gammelt skrikende barn gjennom et bilvindu?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå