AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #21 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, gir bare blaffen i slike bagateller. Anonymkode: e88ee...570 men det er ikke en bagatell. For noen er handicapbilen og h-plassen forskjellen på å klare seg selv, eller ha et liv i institusjon. Det er mulig du er bare er uvitende. Tenker du fortsatt det er en bagatell? Anonymkode: ae8e9...03c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #22 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jobbet med rullestolbruker i mange år, så legger merke til om de har blå lapp eller ei. Sier i fra. Anonymkode: 6d055...4ec så bra at du gjør det. Hvordan pleier folk å reagere? blir det ubehagelig for deg? eller blir de flaue? Anonymkode: ae8e9...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #23 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): men det er ikke en bagatell. For noen er handicapbilen og h-plassen forskjellen på å klare seg selv, eller ha et liv i institusjon. Det er mulig du er bare er uvitende. Tenker du fortsatt det er en bagatell? Anonymkode: ae8e9...03c For meg er det en bagatell, ja. Ser det er nok av folk i tråden som tar seg av slikt ved å spytte og knuse speil. Jeg overlater styret med denne problemstillingen til dem og deres likesinnede. Anonymkode: e88ee...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 9. september 2023 #24 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): det er vel heller der det ligger. Og det er en bedriten mentalitet. Og folk med akutt diare pleier ikke å gå inn i butikker. Som jeg sa i HI så er det å ha en bil og kunne få parkert på h-plass gjerne den avgjørende faktoren for at en person kan klare seg selv i hverdagen. Det betyr ekstremt mye for livskvaliteten til individet, og på samfunnsnivå er det selvfølgelig ekstremt mye billigere å utstede et handicapbevis enn å ansette et kobbel av personlige assistenter, eller en institusjonsplass. Anonymkode: ae8e9...03c Selvfølgelig, jeg er helt for å gjøre det lettest mulig for folk med diverse handicap. Jeg har ofte hjulpet til også om jeg ser at det trengs; med varene inn i bil etc. Men... vi lever ikke i en perfekt verden. Jeg sier ikke ifra, for jeg sjekker ikke om de har rett til å stå der. Jeg har aldri parkert ulovlig på HC-plass selv, men har funnet noen kreative andre løsninger i krisesituasjoner. Det går stort sett bra. Og plassene kan være okkupert av andre med bevis. Da vil det jo bli dilemma da også. Jeg vil tro at plassen oftest respekteres:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #25 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): men det er ikke en bagatell. For noen er handicapbilen og h-plassen forskjellen på å klare seg selv, eller ha et liv i institusjon. Det er mulig du er bare er uvitende. Tenker du fortsatt det er en bagatell? Anonymkode: ae8e9...03c Personen mener nok at det er en bagatell om andre må bo på institusjon, siden det ikke påvirker dem selv på noen måte. 🙄 Et ekte medmenneske. Anonymkode: c7827...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #26 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For meg er det en bagatell, ja. Ser det er nok av folk i tråden som tar seg av slikt ved å spytte og knuse speil. Jeg overlater styret med denne problemstillingen til dem og deres likesinnede. Anonymkode: e88ee...570 ja, ok, men da har jeg fått svar på spørsmålet om du generelt er litt lite reflektert. Det er du helt klart, selv om du tror noe annet selv. FOr det handler jo ikke om at det er en bagatell for deg - det handler om at det er en svært viktig ting for andre. Det er det jo ganske stor forskjell på. Anonymkode: ae8e9...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #27 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Personen mener nok at det er en bagatell om andre må bo på institusjon, siden det ikke påvirker dem selv på noen måte. 🙄 Et ekte medmenneske. Anonymkode: c7827...1c0 ja, det er jo det h*n sier. Anonymkode: ae8e9...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #28 Del Skrevet 9. september 2023 visp skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig, jeg er helt for å gjøre det lettest mulig for folk med diverse handicap. Jeg har ofte hjulpet til også om jeg ser at det trengs; med varene inn i bil etc. Men... vi lever ikke i en perfekt verden. Jeg sier ikke ifra, for jeg sjekker ikke om de har rett til å stå der. Jeg har aldri parkert ulovlig på HC-plass selv, men har funnet noen kreative andre løsninger i krisesituasjoner. Det går stort sett bra. Og plassene kan være okkupert av andre med bevis. Da vil det jo bli dilemma da også. Jeg vil tro at plassen oftest respekteres:) Men det handler ikke om å få varene inn i bilen. Fint at du hjelper, men det blir litt banalt. For de som bruker rullestol handler det om at dette er den plassen der det er plass til en rullestolrampe, eller plass til å vippe en manuell rullestol ut av bakdøren, uten å skrape opp bilen ved siden av. Anonymkode: ae8e9...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #29 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Personen mener nok at det er en bagatell om andre må bo på institusjon, siden det ikke påvirker dem selv på noen måte. 🙄 Et ekte medmenneske. Anonymkode: c7827...1c0 Her har fantasien tatt fullstendig overhånd. Anonymkode: e88ee...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #30 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ja, ok, men da har jeg fått svar på spørsmålet om du generelt er litt lite reflektert. Det er du helt klart, selv om du tror noe annet selv. FOr det handler jo ikke om at det er en bagatell for deg - det handler om at det er en svært viktig ting for andre. Det er det jo ganske stor forskjell på. Anonymkode: ae8e9...03c Ok, du er veldig reflektert siden du fant ut alt dette helt av deg selv. Jeg er imponert. Anonymkode: e88ee...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #31 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): ja, det er jo det h*n sier. Anonymkode: ae8e9...03c Er det? Anonymkode: e88ee...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #32 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her har fantasien tatt fullstendig overhånd. Anonymkode: e88ee...570 nei, det er jo det som er essensen i det du sa. Håper du vil reflektere litt over det. Anonymkode: ae8e9...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #33 Del Skrevet 9. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: For meg er det en bagatell, ja. Anonymkode: e88ee...570 For meg som må slepe meg over parkeringsplassen fordi at HC-plassene er tatt av biler/personer uten parkeringsbevis så er det ikke en bagatell. Men vi ser jo i mange tråder her på forumet hva mange her inne synes om syke mennesker, så det er jo ikke overraskende at respekten og forståelsen for de kan være litt mangelfull hos enkelte. Anonymkode: 7db9d...6af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #34 Del Skrevet 9. september 2023 Jeg har holdt på å parkere på handicap en gang selv, pga dårlig merking og snø på bakken. La merke til det før jeg forlot bilen så jeg flytta på den. Hvis jeg ser at noen som ikke trenger det parkerer på handicapplass så vil jeg nok ta en litt ydmyk variant og gjøre vedkommende på det på en litt spørrende måte. Anonymkode: aea42...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #35 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): nei, det er jo det som er essensen i det du sa. Håper du vil reflektere litt over det. Anonymkode: ae8e9...03c Det skjer ikke. Anonymkode: e88ee...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #36 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For meg som må slepe meg over parkeringsplassen fordi at HC-plassene er tatt av biler/personer uten parkeringsbevis så er det ikke en bagatell. Men vi ser jo i mange tråder her på forumet hva mange her inne synes om syke mennesker, så det er jo ikke overraskende at respekten og forståelsen for de kan være litt mangelfull hos enkelte. Anonymkode: 7db9d...6af Det er et slit i hverdagen. Anonymkode: e88ee...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 9. september 2023 #37 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det handler ikke om å få varene inn i bilen. Fint at du hjelper, men det blir litt banalt. For de som bruker rullestol handler det om at dette er den plassen der det er plass til en rullestolrampe, eller plass til å vippe en manuell rullestol ut av bakdøren, uten å skrape opp bilen ved siden av. Anonymkode: ae8e9...03c Ja, jeg vet og unnskylder det ikke. Det er veldig viktig at det legges til rette for et vanlig liv, men vil tro de møter tusen utfordringer i hverdagen og vet at folk er hensynsløse, men er også vant til å takle de gangene det skjer. Angående hun over som hadde isjas-smerter: det er akkurat sånne episoder jeg mener. Hun trengte det der og da og skal ikke sette seg ned for å søke om bevis. Men de fleste som parkerer der ulovlig er jo sånne som driter i det, og da er det jo fint at de får kjeft om noen er bevisst på det. Men det tar aldri slutt på de:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #38 Del Skrevet 9. september 2023 Tusen takk dere som sier ifra! Hverdagen vår blir mye vanskeligere når folk som ikke har rett på plassen tar den. Det er ikke lett å få hc parkering godkjent. Jeg bruker rullestol når jeg skal ut, men siden jeg sjeldent er ute får jeg ikke bevis. Det er helt tåpelig, for med bevis kunne jeg dratt ut oftere. Anonymkode: e81cf...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #39 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg skulle ønske jeg var tøff nok til å si noe som dette "oh, det er sikkert ikke enkelt for deg å ha et usynlig handicap. Alle tror du parkerer ulovlig på handicap-plass.." også se medfølende ut. Anonymkode: 973fb...e0d lurte litt på om jeg skulle gjøre meg dum, og si at "oj, parkeringsbeviset ditt har falt av. Ville bare si fra, så du ikke får bot. Ville hatet at en med usynlig sykdom fikk bot!" Anonymkode: ae8e9...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #40 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk dere som sier ifra! Hverdagen vår blir mye vanskeligere når folk som ikke har rett på plassen tar den. Det er ikke lett å få hc parkering godkjent. Jeg bruker rullestol når jeg skal ut, men siden jeg sjeldent er ute får jeg ikke bevis. Det er helt tåpelig, for med bevis kunne jeg dratt ut oftere. Anonymkode: e81cf...113 det er jo en helt absurd catch-22 tankegang!!! Har du klaget? Anonymkode: ae8e9...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå