Gå til innhold

Fly som overvektig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

9 000 for fly til Tyrkia? Tror du bør sjekke litt mer rundt...

Anonymkode: 83e7e...b96

Herregud, hun har da ikke spurt deg om reisetips.

Anonymkode: b314d...84f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tvertimot skrev (4 timer siden):

Tenker at det ikke er nødvendig å reise så langt bort og å utsette seg for å bli matforgiftet og andre farer, i alle fall ikke for noen som veier for mye, blir fort for varmt der også for noen som er godt isolert fra naturens side.

Er fint på Smøla også, eller i Vågå for eksempel. Bedre for miljøet er det om noen reiser dit også, lange avstander vil naturlignok sette sitt klimaavtrykk, spesielt om det reises med fly.

Det var da virkelig ikke spørsmålet mitt. Vi skal til Tyrkia på familieferie, du får dra til Vågå selv. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er man slem fordi man forteller fakta?  Ingen her har harselert. Hvor lett krenket kan folk være?

Anonymkode: d560e...bec

Er jo dere som blir superkrenket av tjukke folk😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG er hysterisk festelig!😂

TS stiller et helt konkret spørsmål om noen vet hvor stort sikkerhetsbeltet er på et spesifikt flyselskap… Til respons får hun beskjed om at hun har gjort en dårlig deal med prisen på flybilletten, og at hun heller burde reise til Vågå😆🤣 WTF?!?!

Anonymkode: acd38...2ce

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

KG er hysterisk festelig!😂

TS stiller et helt konkret spørsmål om noen vet hvor stort sikkerhetsbeltet er på et spesifikt flyselskap… Til respons får hun beskjed om at hun har gjort en dårlig deal med prisen på flybilletten, og at hun heller burde reise til Vågå😆🤣 WTF?!?!

Anonymkode: acd38...2ce

Hahaha, ja det er helt sykt. Har avlyst familieferien til Tyrkia og bestillt tur til Vågå isteden🏕️ Får satse på at jeg slipper og betale 2 seter på bussen.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (10 timer siden):

Du bekreftet at du hadde skrevet alt jeg sa at du hadde skrevet. Når man har nylig vært gravid er det ofte magen som er større enn før et svangerskap. TS sier to ganger at hun ikke er usikker på om hun passer i et sete, hin er usikker på magen. Dette er shaming:

Det er mer. Om du mener at dette er en normal måte å snakke til folk som ber om råd, kommer ikke vi til å bli enige. Om dette er normalt og konstruktivt for deg, lurer jeg på hvordan du prater til de du ikke liker.

Det gjorde jeg ikke. Aldri skrevet at de foran ikke fprnlov og legge ned setet som su påsto. 

Ellers føler jeg meg ferdig med å diskutere med deg pga du leser ting som ikke står.

PS liker alle jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er jo dere som blir superkrenket av tjukke folk😂

Er tykk selv, det har jeg da aøt skrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg reiser mye med fly, og det er sjelden jeg opplever at noen trenger belteforlenger - det er stort sett svære, brede menn. Men de skal ha det som ekstrautstyr på vanlige passasjer/charterfly, og du får det utlevert samtidig som du får beltet til barnet. Ikke flaut å spørre om. 

Håper at dere er flere voksne slik at babyen kan veksle litt på fangene. Blir det trangt for babyen blir han utilpass, svett og misfornøyd. Det kan være verre for medpassasjerene. 

God tur!

Anonymkode: 10ce3...d20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 9.34):

Er flaut og spørre om det, skal itillegg ha baby på fanget.. Noen som vet hvor lang setebeltene er på freebird? Og hvor brede setene er?

Som andre sier så kan du få belteforlenger, du vil også få et belte til å ha på babyen. Men for å være ærlig så er det ikke sikkert det er plass til både deg og baby om du er svær, så det kan være en annen voksen i familien må ta hånd om babyen. Hvis den forran legger ned setet får dere i alle fall ikke plass, og du vil ikke ha sjans til å ta ut bordet for å få servering. Som andre sier bør du bestille eget sete til baby, spesielt når det her er snakk om en flytur på mange timer og ikke en kjapp tur Oslo-Bergen. Jeg er feit selv og har flydd mye, så i motsetning til alle andre som tror og vet i denne tråden så snakker jeg faktisk ut fra erfaring. Og jeg er 20 cm smalere over hoftene enn deg, så du kommer til å være for stor. Husk at charter ofte er smalere enn vanlige fly. 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Leser dere ikke svarene?? Hun flyr med mannen og barna sine og "eser" ikke utover setene til noen fremmede.

Anonymkode: 36f04...770

Når du er 132 cm over hoftene så sklir du mot sidemannen, beklager altså men sånn er det. Spesielt om hun tror hun skal klare å ha en baby forran seg i sitt sete i tillegg.Når du er så brei er i tillegg armene større, brystene større ect og man tar generelt mer plass. Med en baby i tillegg er hun absolutt en som bør bestille ekstra sete for at begge skal få plass, og for at de ikke skal være en belastning for andre på samme rad. 

Anonymkode: 961d5...763

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor ikkje berre reisa til Vågå? Det er ikkje so mykje fint å sjå i Tyrkia, ovleg dyrt å reisa dit er det òg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 10.9.2023 den 10.21):

Som andre sier så kan du få belteforlenger, du vil også få et belte til å ha på babyen. Men for å være ærlig så er det ikke sikkert det er plass til både deg og baby om du er svær, så det kan være en annen voksen i familien må ta hånd om babyen. Hvis den forran legger ned setet får dere i alle fall ikke plass, og du vil ikke ha sjans til å ta ut bordet for å få servering. Som andre sier bør du bestille eget sete til baby, spesielt når det her er snakk om en flytur på mange timer og ikke en kjapp tur Oslo-Bergen. Jeg er feit selv og har flydd mye, så i motsetning til alle andre som tror og vet i denne tråden så snakker jeg faktisk ut fra erfaring. Og jeg er 20 cm smalere over hoftene enn deg, så du kommer til å være for stor. Husk at charter ofte er smalere enn vanlige fly. 

Når du er 132 cm over hoftene så sklir du mot sidemannen, beklager altså men sånn er det. Spesielt om hun tror hun skal klare å ha en baby forran seg i sitt sete i tillegg.Når du er så brei er i tillegg armene større, brystene større ect og man tar generelt mer plass. Med en baby i tillegg er hun absolutt en som bør bestille ekstra sete for at begge skal få plass, og for at de ikke skal være en belastning for andre på samme rad. 

Anonymkode: 961d5...763

Ikke alt som har råd til det

Anonymkode: 60e68...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/9/2023 at 7:01 PM, tvertimot said:

Er fint på Smøla også, eller i Vågå for eksempel.

MÅ DU RULLE INN PUPPEN... Smøla er ikke verden navle altså. Er heller ikke så mye å se der. Vågå er en av de siste stedene i norge jeg hadde reist på ferie til. 

Anonymkode: 8f88f...039

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men guri malla, så nasty folk er. Jeg er normalvektig og det har aldri plaga meg å sitte ved siden av noen som er overvektig, jeg gjør det jeg kan for at reisen skal bli komfortabel for både meg og sidemann. Be om en seteforlenger og kos deg ferie, den er sikkert velfoetjent!

På feks sas kan man reservere nabosetet fremfor å kjøpe et ekstra sete deraom du føler det vil gjøre deg mer komfortabel. Det er et supert alternativ, og relativt prisgunstig. Sjekk med freebird!

Screenshot_20230928_151702_Chrome.jpg

Anonymkode: de3f8...a39

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fokus på at overvektige bør bestille to seter..

Tanken slo meg at jeg har aldri hørt om at digre mannfolk bør bestille to seter. Nå til dags er det jo titt en ser svære menn som ser ut som de er fulle i steorider på flyet. De er jo ikke nødvendigvis feite over ræva eller magen, men de er jo digre over låra og overkroppen.. i praksis så tar de jo av sidemannen de også. Ja, tyver til seg, retten og sletten.

Neste gang jeg ser en slik skal jeg se irritert og fornærmet ut, og gi klart og tydelig uttrykk for at jeg synes han burde betale halve setet mitt eller snurpe seg sammen og holde pusten til vi lander!

Er det ikke slik at om det er ledig på flyet så får folk flytte på seg om de tar for stor plass?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (4 minutter siden):

Veldig fokus på at overvektige bør bestille to seter..

Tanken slo meg at jeg har aldri hørt om at digre mannfolk bør bestille to seter. Nå til dags er det jo titt en ser svære menn som ser ut som de er fulle i steorider på flyet. De er jo ikke nødvendigvis feite over ræva eller magen, men de er jo digre over låra og overkroppen.. i praksis så tar de jo av sidemannen de også. Ja, tyver til seg, retten og sletten.

Neste gang jeg ser en slik skal jeg se irritert og fornærmet ut, og gi klart og tydelig uttrykk for at jeg synes han burde betale halve setet mitt eller snurpe seg sammen og holde pusten til vi lander!

Er det ikke slik at om det er ledig på flyet så får folk flytte på seg om de tar for stor plass?

Mener du at noe  her ikke mener at hvis man  er for stor for 1 sete så bør man  bestille 2?

I denne tråden var det snakk om overvekt. Men samme regel er vel for alle som yar plassen til andre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mener du at noe  her ikke mener at hvis man  er for stor for 1 sete så bør man  bestille 2?

I denne tråden var det snakk om overvekt. Men samme regel er vel for alle som yar plassen til andre.

Jeg bare tøffet meg jeg.. 🙃

Har du noen gang hørt om at svære mennesker har betalt for to seter? 

Det har ikke jeg, kun feite mennesker. 

Søskenbarnet mitt på sånn ca 1X2 meter har aldri betalt for to seter. Det har bare blitt litt dilla med ham av flyvertinnene og så har de fått gjort det beste for ham.

Jeg har litt inntrykk av at er man stor så blir en dullet med, mens er man stor pga fedme så slenger de kniven på strupen og ber deg betale.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Forundret.. skrev (1 minutt siden):

Jeg bare tøffet meg jeg.. 🙃

Har du noen gang hørt om at svære mennesker har betalt for to seter? 

Det har ikke jeg, kun feite mennesker. 

Søskenbarnet mitt på sånn ca 1X2 meter har aldri betalt for to seter. Det har bare blitt litt dilla med ham av flyvertinnene og så har de fått gjort det beste for ham.

Jeg har litt inntrykk av at er man stor så blir en dullet med, mens er man stor pga fedme så slenger de kniven på strupen og ber deg betale.

De to jeg kjenner er på over 2 meter er tynne, de tar ikke mer plass sideveis enn vanlige folk. Men bestiller ekstra bein plass. Så høye  betyr ikke nødvendigvis brede.  

De fleste fly jeg har flydd med er rimelige fulle. Flytte på folk er fakrisk ikke så lett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 9.24):

Hei dere, skal snart til tyrkia og skal fly med freebird. Gruer meg fordi jeg er ganske overvektig og er livredd for at belte ikke passer. Er 135 over hoftene, har noen erfaringer?😭🤞🏼

135 cm rundt hoftene, eller i bredden.Det er stor forskjell. Når det gjelder belte så må du måle mens du sitter, hvor mange cm. beltet må være. Jeg har sett det finnes belteforlenger til salgs, men husker ikke hvor. Kjøper du en selv, blir det ikke så pinlig.

Det er ubehagelig å sitte ved siden av en person som er så overvektig at man ikke får ha hele settet for seg selv. Jeg har opplevd det, og måtte sitte helt inntil vinduet. Det var også ubehagelig for kvinnen ved siden av meg, fordi hun prøvde gjøre seg så liten hun kunne. Såvidt jeg kunne se, så behøvde ikke den kvinnen belteforlenger. Det var med Norwegian.

Endret av MyMichelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 9.24):

Hei dere, skal snart til tyrkia og skal fly med freebird. Gruer meg fordi jeg er ganske overvektig og er livredd for at belte ikke passer. Er 135 over hoftene, har noen erfaringer?😭🤞🏼

Det hjelper jo ikke så mye å bekymre seg. Enten passer beltet, eller så må du bruke belteforlenger. Fokuser heller på at du skal kose deg på ferie med familien din enn å spekulere på lengden på beltet😊

Anonymkode: 7ee69...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...