Gå til innhold

Fly som overvektig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts sier tydelig at å be om ekstrabelte ikke er aktuelt fordi det er for flaut. Hva er ditt råd da? Og hvordan veit du at det går helt fint fra ditt perspektiv? Har du vært overvektig passasjer på et fly? Ikke det nei….

Snakk om å ignorere informasjon fra ts. 

Anonymkode: 31605...3ee

Det er flauere å omtrent skvise sidemannen fordi man ikke tør å kjøpe to seter.

Er man stor må man innse realiteten!

Anonymkode: 4a49e...a52

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilke alternative transportformer tenker du til Tyrkia? 

Anonymkode: 1e636...a3d

Tenker at det ikke er nødvendig å reise så langt bort og å utsette seg for å bli matforgiftet og andre farer, i alle fall ikke for noen som veier for mye, blir fort for varmt der også for noen som er godt isolert fra naturens side.

Er fint på Smøla også, eller i Vågå for eksempel. Bedre for miljøet er det om noen reiser dit også, lange avstander vil naturlignok sette sitt klimaavtrykk, spesielt om det reises med fly.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (9 minutter siden):

Tenker at det ikke er nødvendig å reise så langt bort og å utsette seg for å bli matforgiftet og andre farer, i alle fall ikke for noen som veier for mye, blir fort for varmt der også for noen som er godt isolert fra naturens side.

Er fint på Smøla også, eller i Vågå for eksempel. Bedre for miljøet er det om noen reiser dit også, lange avstander vil naturlignok sette sitt klimaavtrykk, spesielt om det reises med fly.

Det var værtfall ikke mitt spørsmål i denne tråden. Takk for deg😄👍🏻

Anonymkode: b314d...84f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er man stor må man innse realiteten!

Anonymkode: 4a49e...a52

Nei, folk må høre etter. TS er usikker på om hun trenger forlenget belte eller ikke. Hun lurer ikke på om hun kommer til å ese utover 2 seter eller dra til Vågå da hennes ekstra kilo brenner planeten. Hun sitter ved siden av familien sin. Hun skviser ingen ukjent sidemann.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Nei, folk må høre etter. TS er usikker på om hun trenger forlenget belte eller ikke. Hun lurer ikke på om hun kommer til å ese utover 2 seter eller dra til Vågå da hennes ekstra kilo brenner planeten. Hun sitter ved siden av familien sin. Hun skviser ingen ukjent sidemann.

Har man ikke bestilt sete, som ts ikke har gjort, så vet man ikke om man blir sittende sammen med de man reiser med. Det kan man faktisk ikke vite før man får biletter, om man skviser andre.

Anonymkode: d560e...bec

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har man ikke bestilt sete, som ts ikke har gjort, så vet man ikke om man blir sittende sammen med de man reiser med. Det kan man faktisk ikke vite før man får biletter, om man skviser andre.

TS ber om råd. Ett av de hun har fått er å forhånsbestille seter for å sikre at de sitter sammen og på en rad med litt ekstra plass til babyen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lar det seg i det hele tatt gjøre å fly når man er såpass bred? Trådstarter er 135 cm bred, og flysetene på økonomiklasse er vel maks 80 cm. Håper uansett at det ordner seg for TS.

Anonymkode: f615b...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 minutter siden):

TS ber om råd. Ett av de hun har fått er å forhånsbestille seter for å sikre at de sitter sammen og på en rad med litt ekstra plass til babyen.

Ja rådet har jeg gitt henne. Men når du sier hun skal sitte med sin familie må jeg påpeke at det vet ikke vi, ei heller ts fordi hun ikke har bestilt sete.

PS, forutinntatt og tror ts er hun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja rådet har jeg gitt henne. Men når du sier hun skal sitte med sin familie må jeg påpeke at det vet ikke vi, ei heller ts fordi hun ikke har bestilt sete.

PS, forutinntatt og tror ts er hun

Hun sier at hun skal sitte med familie, så da forholder jeg meg til det. Jeg leser baby og at TS har større mage enn vedkommende har reist med før. Altså dette er ikke hennes trivselsvekt eller vanlige vekt,  men sansynligvis vekt etter et svangerskap. Mulig jeg tar feil, jeg synes folk er ufine. Jeg ser for meg at det burde vært nok bekymring å reise med en baby.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Hun sier at hun skal sitte med familie, så da forholder jeg meg til det. Jeg leser baby og at TS har større mage enn vedkommende har reist med før. Altså dette er ikke hennes trivselsvekt eller vanlige vekt,  men sansynligvis vekt etter et svangerskap. Mulig jeg tar feil, jeg synes folk er ufine. Jeg ser for meg at det burde vært nok bekymring å reise med en baby.

Leser ikke 135 cm? Tror du leser litt hva du vil lese jeg. Og ikke alt som står.

Man bør være forbredt på å reise og det er det man råder ts til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Koster 9000 ekstra for et sete. Er jo ikke alle som har råd til det.

Anonymkode: b314d...84f

9 000 for fly til Tyrkia? Tror du bør sjekke litt mer rundt...

Anonymkode: 83e7e...b96

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Leser ikke 135 cm? Tror du leser litt hva du vil lese jeg. Og ikke alt som står.

Man bør være forbredt på å reise og det er det man råder ts til her.

Jo. Tipper det er omkretsen. Jeg har lest alle postene som sier at man må ha to seter og elter underveis. Spørsmålet er fortsatt: Jeg er usikker på om jeg trenger ekstra belte. hele poenget med tråden er at TS vil være forberedt. Rådet kan ikke da være: vær forberedt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (7 minutter siden):

Jo. Tipper det er omkretsen. Jeg har lest alle postene som sier at man må ha to seter og elter underveis. Spørsmålet er fortsatt: Jeg er usikker på om jeg trenger ekstra belte. hele poenget med tråden er at TS vil være forberedt. Rådet kan ikke da være: vær forberedt. 

Hæ?

Rådene er jo bestill to seter eller hvis du ikke vil det forhåndsbestill seter til hele familien slik dere kan sitte sammen. Da går det kun ut over egen familie.

Det er å forbrede reisen, slik alle også medpassasjerer vil få en grei tur.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hæ?

Rådene er jo bestill to seter eller hvis du ikke vil det forhåndsbestill seter til hele familien slik dere kan sitte sammen. Da går det kun ut over egen familie.

Det er å forbrede reisen, slik alle også medpassasjerer vil få en grei tur.

Hæ er min menig også. Allerede på første side oppklarer TS at hun ikke er usikker på om hun passer i setet men om setebeltet passer. Hun gjentar også dette. Likevel får hun et tosifret anntall råd om å bestille to seter. Begrunnelsene er alt fra liv og helse, miljø, elting, fett som svulmer utover,flyter og presser folk mot vinduet. Noen ber om et bilde av kroppen. det finnes gode råd i tråden, men det finnes også mange som jeg ikke ville sittet på fly med. Generelt liker jeg ikke at folk shamer folk som ber om råd og hjelp.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Hæ er min menig også. Allerede på første side oppklarer TS at hun ikke er usikker på om hun passer i setet men om setebeltet passer. Hun gjentar også dette. Likevel får hun et tosifret anntall råd om å bestille to seter. Begrunnelsene er alt fra liv og helse, miljø, elting, fett som svulmer utover,flyter og presser folk mot vinduet. Noen ber om et bilde av kroppen. det finnes gode råd i tråden, men det finnes også mange som jeg ikke ville sittet på fly med. Generelt liker jeg ikke at folk shamer folk som ber om råd og hjelp.

Hun skrev sin bredde. Klart man ikke tror hun passer i sete uten at sidenmann merker det

Hvis man tror man trenger belteforlengelse, så har man vel heller ikke vært i et fly med den kroppen man har. Og da vet man kun bredden til ts og skriver utifra det. Hvordan kan det være shaming?

Som nevnt før, du leser og legger mye i ting som ikke er reelt.

Du lærte tydeligvis ingenting etter den runden vi hadde i sta, der du påato jeg hadde skrevet noe jeg ikke hadde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

135cm rundt hoftene? Det skal nok gå helt fint og du er jo ikke kjempestor - skjønner ikke alle som påstår at du er så diger at du må ha to seter? Se influenser Sara Emilie, hun har gått offentlig ut med at hun er 131cm over rumpa og ville aldri tenkt at hun trengte et sete ekstra på flyet..

Har ikke svar på det du spør om, men jeg er større enn deg og har kunnet bruke vanlig belte på fly, tipper det skal holde fint med en forlenger når du har baby også❤️

Anonymkode: 39928...f67

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun skrev sin bredde. Klart man ikke tror hun passer i sete uten at sidenmann merker det

Hvis man tror man trenger belteforlengelse, så har man vel heller ikke vært i et fly med den kroppen man har. Og da vet man kun bredden til ts og skriver utifra det. Hvordan kan det være shaming?

Som nevnt før, du leser og legger mye i ting som ikke er reelt.

Du lærte tydeligvis ingenting etter den runden vi hadde i sta, der du påato jeg hadde skrevet noe jeg ikke hadde

Du bekreftet at du hadde skrevet alt jeg sa at du hadde skrevet. Når man har nylig vært gravid er det ofte magen som er større enn før et svangerskap. TS sier to ganger at hun ikke er usikker på om hun passer i et sete, hin er usikker på magen. Dette er shaming:

Sitat

Helt ærlige, mener du vi skal tro på at når du er så tykk at du trenger belteforlengelse så har du null på bredden?  Skulle gjerne sett et bilde av et en slik kropp.

At de som er store bør bestille to seter, det handler ikke egentlig om komfort.

Det handler om liv og helse.

For et par år siden satt jeg på siden av en ekstremt overvektig person, og magen "fløt" over til min plass og jeg ble regelrett presset mot vinduet. Fikk lyst til å klype til et par ganger for å si det sånn. 

Det er mer. Om du mener at dette er en normal måte å snakke til folk som ber om råd, kommer ikke vi til å bli enige. Om dette er normalt og konstruktivt for deg, lurer jeg på hvordan du prater til de du ikke liker.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er enig i at vi skal vise hensyn til hverandre. Men hva skjer om personen foran deg legger ned flysetet helt ned? Skal du klage da? Altså høye og/eller overvektige må tenke deretter. Jeg vil ikke høre "kan du være så snill å rette opp setet ditt fordi jeg for vondt i beinet" Men jeg hadde gjort det forde fordi jeg er hensynsfull og siden du spurte på en høflig måte. Men å fly er veldig ukomfortabelt fra før.

Anonymkode: 33d79...085

Haha, «du vil ikke høre»? Altså hvis man har lange bein, går det helt fint å sitte i et vanlig sete, men ikke nødvendigvis hvis personen foran skal presse setet bakover. Det er ulike fly også. Før var charterflyene trangere, vet ikke om det er det fortsatt. Jeg har ikke uproporsjonalt lange bein, og er under 180, men har opplevd fly som er så trange at personen foran ikke kan legge ned setet. ikke fordi det er ukomfortabelt for meg, men fordi det rett og slett ikke går.

På slike fly er det ikke mange nok seter foran nødutganger til alle 175+ passasjerer.

Anonymkode: 37ec5...9b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er du så overvektig at du trenger belteforlengelse så bør du virkelig bestille 2 seter også. At du har med en baby på fanget i tillegg gjør 2 seter enda mer nødvendig. 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært nødt til å dele 1/4 av setet mitt med den overvektige naboen, der jeg har sittet skvist og skjevt hele flyturen i respekt for den overvektige. Det er liksom greit? Og denne plassen er det meningen at jeg skal betale for på vegne av den overvektige? 

Nei, synes jeg. Og jeg er møkk lei av å bli behandlet slik. 

Ta ansvar, og bestill 2 seter. Har du ikke råd til det så har du ikke råd til å reise. Du kan ikke la andre og ukjente betale for deg.

Anonymkode: 38af4...3cd

Mest usosiale jeg har lest. Det er flyselskapene sitt ansvar at alle mennesker har den plassen de behøver, burde vært pålagt med lov. Om det blir dyrere totalt sett, så fordeles den kostnaden på alle passasjerene som er å riktig i et sosialdemokratisk samfunn.

Anonymkode: 14c5c...521

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...