Gå til innhold

Fly som overvektig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er man slem fordi man forteller fakta?  Ingen her har harselert. Hvor lett krenket kan folk være?

Anonymkode: d560e...bec

Det er ikke fakta at bare fordi ts kanskje trenger lenger setebelte så trenger hun flere seter. Moren min er også på den større siden, men hun bærer den vekten på magen, og er ikke bred. Når moren min sitter i flysete så sitter hun bare på sitt og litt på mitt når hun lener seg mot vinduet. Så ja jeg synes det er slemt å kreve at ts skal bestille halve flyet bare fordi hun lurer på om de har lange nok belter, så blir hun attpåtil ikke trodd når hun sier hun ikke breier seg, hva pokker liksom. Vet alle her cm og bredde på henne kanskje? 

Anonymkode: 7cae4...5ab

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke fakta at bare fordi ts kanskje trenger lenger setebelte så trenger hun flere seter. Moren min er også på den større siden, men hun bærer den vekten på magen, og er ikke bred. Når moren min sitter i flysete så sitter hun bare på sitt og litt på mitt når hun lener seg mot vinduet. Så ja jeg synes det er slemt å kreve at ts skal bestille halve flyet bare fordi hun lurer på om de har lange nok belter, så blir hun attpåtil ikke trodd når hun sier hun ikke breier seg, hva pokker liksom. Vet alle her cm og bredde på henne kanskje? 

Helt ærlige, mener du vi skal tro på at når du er så tykk at du trenger belteforlengelse så har du null på bredden?  Skulle gjerne sett et bilde av et en slik kropp. Tynne folk sliter med bredden på setene.

Og ja, ts skrev sin bredde. 135 over stumpen/hoftene husker jeg rett. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de som er store bør bestille to seter, det handler ikke egentlig om komfort.

Det handler om liv og helse.

Eget liv og helse - og med passasjerers liv og helse!

Når man sitter trangt og har lite mulighet til å bevege seg, da øker risikoen for blodpropp betraktelig.

Sitter man trangt og i tillegg skal ha en baby på fanget i noen timer, så øker risikoen ytterligere.

På korte turer, maks en time, gidder jeg ikke bry meg om jeg kommer i nabosetet til en som tar mye plass, så lenge jeg kan sitte noenlunde greit.

På lengre turer er det HELT uaktuelt å ikke få hele plassen i eget sete! Og om jeg opplever det, da kommer jeg til å si fra før avgang og bedt om å få et annet sete, eller at den som er stor blir flyttet. Er det ikke flere ledige seter, da får den som tar opp mer enn egen plass gå av flyet, for den tar mer plass enn hva som er betalt for og utsetter medpassasjer(er) for ganske alvorlig helserisiko. Det er ikke akseptabelt på andre områder i samfunnet, det burde ikke være det ombord i et fly heller...

Anonymkode: 3815c...f8b

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt ærlige, mener du vi skal tro på at når du er så tykk at du trenger belteforlengelse så har du null på bredden?  Skulle gjerne sett et bilde av et en slik kropp. Tynne folk sliter med bredden på setene.

Og ja, ts skrev sin bredde. 135 over stumpen/hoftene husker jeg rett. 

Ikke jeg, moren min. Hvorfor skal jrg sitte her og lyve? Vi har flydd både med widerøe, norwegian og blant annet sas uten at moren min har trengt mer enn ett sete. Jeg sa det, hun har stor rund mage og problemet med beltet, men har gått fint på de fleste fly 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er man slem fordi man forteller fakta?  Ingen her har harselert. Hvor lett krenket kan folk være?

Poemget er at mange bidrar med linker og nyttig informasjon. Du har skuldre som eser ut og kjøper ett sete, mens du forventer at en annen person som du ikke vet hva veier eller hvilke løsninger og muligheter vedkommende har, at du blir sur om andre eser utover ditt sete, mens du selv er en som tar mer plass enn "normalt"? Du kommer ikke med en eneste løsning, men det er det heldigvis mange andre som gjør. Om du skal fortelle fakta, må du ha fakta. Som tråden faktisk gir. Du sier veldig snale seter. Andre oppgir cm. Du er ikke slem, men du er lite nyttig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke jeg, moren min. Hvorfor skal jrg sitte her og lyve? Vi har flydd både med widerøe, norwegian og blant annet sas uten at moren min har trengt mer enn ett sete. Jeg sa det, hun har stor rund mage og problemet med beltet, men har gått fint på de fleste fly 

Når jeg skrev du, mente jeg ikke du som i du. Men du som i alle som trenger belteforlenglese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Poemget er at mange bidrar med linker og nyttig informasjon. Du har skuldre som eser ut og kjøper ett sete, mens du forventer at en annen person som du ikke vet hva veier eller hvilke løsninger og muligheter vedkommende har, at du blir sur om andre eser utover ditt sete, mens du selv er en som tar mer plass enn "normalt"? Du kommer ikke med en eneste løsning, men det er det heldigvis mange andre som gjør. Om du skal fortelle fakta, må du ha fakta. Som tråden faktisk gir. Du sier veldig snale seter. Andre oppgir cm. Du er ikke slem, men du er lite nyttig.

Jeg gjør meg mindre slik jeg ikke tar plass, det kan man ikke når man er overvektig. Hvorfor overse den delen av det jeg skrev?

TS skriver sin bredde, vi har altså info og kan skrive utifra det.. Du må gjerne mene jeg er lite nyttig, me  da har du jo ikke lest.mine forslag.

Løsningen er å bestille ekstra sete. Neste  bestille sete slik man er sikker på å komme ved siden av sin familie så man ikke tar plassen til andre. Altså 2 løsninger der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så frekke mange her er! Ikke bry deg om de som sier du må ha to seter. Du trenger ikke bekymre deg for beltet, du får forlenger av flyvertinnene. Jeg har flydd mye, er ikke overvektig selv, men har ofte flydd på samme fly som overvektige eller sittet på samme rad. Det er nok plass i setene, og det går alltid helt fint. Jeg ville reservert plass ytterst mot midtgangen, hvis jeg var deg.

Anonymkode: 36f04...770

Ts sier tydelig at å be om ekstrabelte ikke er aktuelt fordi det er for flaut. Hva er ditt råd da? Og hvordan veit du at det går helt fint fra ditt perspektiv? Har du vært overvektig passasjer på et fly? Ikke det nei….

Snakk om å ignorere informasjon fra ts. 

Anonymkode: 31605...3ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden satt jeg på siden av en ekstremt overvektig person, og magen "fløt" over til min plass og jeg ble regelrett presset mot vinduet. Fikk lyst til å klype til et par ganger for å si det sånn. 

Er du så stor at du er til sjenanse for dine medpassasjerer bestill to seter!

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg gjør meg mindre slik jeg ikke tar plass, det kan man ikke når man er overvektig. Hvorfor overse den delen av det jeg skrev?

TS skriver sin bredde, vi har altså info og kan skrive utifra det.. Du må gjerne mene jeg er lite nyttig, me  da har du jo ikke lest.mine forslag.

Løsningen er å bestille ekstra sete. Neste  bestille sete slik man er sikker på å komme ved siden av sin familie så man ikke tar plassen til andre. Altså 2 løsninger der.

Du har så lange ben at jeg ikke kan legge ned setet og jeg er realist: Jeg tror ikke du sitter med skuldrene innover i 4 timer. Løsningen for deg er ikke ekstra sete. Men du er sur om du sitter ved siden av en annen som også fyller setet? Inni deg? En løsning, som du sier at du benytter deg av, er å forhåndsbestille sete. For å sitte sammen, og kanskje på en plass der det er ekstra plass til en baby.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Du har så lange ben at jeg ikke kan legge ned setet og jeg er realist: Jeg tror ikke du sitter med skuldrene innover i 4 timer. Løsningen for deg er ikke ekstra sete. Men du er sur om du sitter ved siden av en annen som også fyller setet? Inni deg? En løsning, som du sier at du benytter deg av, er å forhåndsbestille sete. For å sitte sammen, og kanskje på en plass der det er ekstra plass til en baby.

Altså, sitte å diskutere med noen som finner opp hva man har skrevet blir for dumt. Jeg lar den foran meg legge ned sete,selv om det gjør vondt for mine  bein. Jo jeg sitter med skuldrene vendt inn mot brystet i 4 timer hvis jeg ikke bestiller sete på fly. Er faktisk ikke så plagsomt, hadde jwg synes det hadde jeg lagt inn en 100lapp for å reservere sete. 

Sur? Hvir skrev jeg om at jeg ble sur hvis overvektige sitter  med min side? Det har skjedd 1 gang, da fikk jeg byttet sete pga jeg rett og slett ikke fikk plass. 

Og er du aldri irritert inni deg fordi andre oppfører seg litt anderledes enn andre og deg selv? Så lenge man holder kjeft kan det da ikke  være noe, noen bør bry seg om. Man  et jo godt man er sur uten grunn. Men hadde jeg ikke fått plass i eget sete, da kunne jeg vært sur med grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, sitte å diskutere med noen som finner opp hva man har skrevet blir for dumt. Jeg lar den foran meg legge ned sete,selv om det gjør vondt for mine  bein. Jo jeg sitter med skuldrene vendt inn mot brystet i 4 timer hvis jeg ikke bestiller sete på fly. Er faktisk ikke så plagsomt, hadde jwg synes det hadde jeg lagt inn en 100lapp for å reservere sete. 

Sur? Hvir skrev jeg om at jeg ble sur hvis overvektige sitter  med min side? Det har skjedd 1 gang, da fikk jeg byttet sete pga jeg rett og slett ikke fikk plass. 

Og er du aldri irritert inni deg fordi andre oppfører seg litt anderledes enn andre og deg selv? Så lenge man holder kjeft kan det da ikke  være noe, noen bør bry seg om. Man  et jo godt man er sur uten grunn. Men hadde jeg ikke fått plass i eget sete, da kunne jeg vært sur med grunn.

Du bekrefter jo at du har skrevet alt jeg påpeker. Jeg kan absolutt bli sur. Jeg kan bli sur om en unge skriker hele flyturen, men om en mor tar grep og spør på forhånd om råd for å ta hensyn og se på mulighetene, blir jeg glad. det samme gjelder de som enten er lange eller brede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Du bekrefter jo at du har skrevet alt jeg påpeker. Jeg kan absolutt bli sur. Jeg kan bli sur om en unge skriker hele flyturen, men om en mor tar grep og spør på forhånd om råd for å ta hensyn og se på mulighetene, blir jeg glad. det samme gjelder de som enten er lange eller brede.

Du har så lange ben at jeg ikke kan legge ned setet. Hvor skrev jeg det? 

Du kan legge det ned, jeg får vondt, men du kan, jeg sier jo ikke noe om det, altså er jeg en martyr og lider i stillhet. Er derfor jeg blir sur innvendig. Så nei, bekreftet ikke alt du skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har så lange ben at jeg ikke kan legge ned setet. Hvor skrev jeg det? 

Du kan legge det ned, jeg får vondt, men du kan, jeg sier jo ikke noe om det, altså er jeg en martyr og lider i stillhet. Er derfor jeg blir sur innvendig. Så nei, bekreftet ikke alt du skrev.

side 2

Sitat

Jeg er høy og sliter når folk legger ned setet, heldigvis en praksis jeg ser veldig lite av, opplev 1 gang på ti år. Men klager ikke når de gjør det (tenker mitt så klart, litt sur innvendig). Skal jeg sitte i et fly mer enn 4 timer, så kjøper jeg ser med beinplass. Mine bein, mitt ansvar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt klemt mot vinduet på en 6 timers flytur fordi sidemannen var for stor for sitt eget sete og fløt ut over mitt. For stor for at armlenet kunne være nede, og for stor til å ta ned brettet skikkelig. Det var klaustrofobisk, helt jævlig for å være ærlig. Spente kroppen så mye at jeg hadde panikk i dager etterpå. Følte meg invadert. Å ha ufrivillig kroppskontakt med svette kroppsdeler i 6 timer er fysisk invaderende. Flyet var helt fullt og selv om flyvertene så hvor ille det var så var det ikke flere seter til å fikse problemet. 

Kjøp to seter. Vis hensyn. Vær så snill. 

Anonymkode: cbb84...2e6

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Helene1982 skrev (2 minutter siden):

side 2

Ja, hvor skriver jeg at du ikke kan legge ned setet? Jeg sliter når, er ikke du ikke kan. Forstår faktisk ikke det går ann å tolke den anderledes enn at jeg blir sur innvendig når folk legger ned setet, men heldigvis sjeldent ett problem. Du kan, jeg blir sur innvendig nnvendig.

Sorry, klarer ikke forklare det mer enn det står i innlegget over. Legg gjerne med setet, jeg blir sur innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (5 timer siden):

Det mest miljøvennelige er jo at store personer, at de velger alternative transportsformer, eventuelt at de betaler en ekstra flyskatt basert på den ekstra vekten de bærer.

Hvilke alternative transportformer tenker du til Tyrkia? 

Anonymkode: 1e636...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å kjøpe to seter når du skal sitte i flere timer på fly, for du må tenke på medpassasjeren også mtp plass.

Anonymkode: 4a49e...a52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, hvor skriver jeg at du ikke kan legge ned setet? Jeg sliter når, er ikke du ikke kan. Forstår faktisk ikke det går ann å tolke den anderledes enn at jeg blir sur innvendig når folk legger ned setet, men heldigvis sjeldent ett problem. Du kan, jeg blir sur innvendig nnvendig.

Sorry, klarer ikke forklare det mer enn det står i innlegget over. Legg gjerne med setet, jeg blir sur innvendig.

Jeg er glad for at du har tenkt på det på forhånd og bestilt et sete som gjør det mer komfortabelt for deg og andre. Om man gjør sitt beste vor å vise hensym til andre, er jeg superhappy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...