AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Del Skrevet 9. september 2023 Hei dere, skal snart til tyrkia og skal fly med freebird. Gruer meg fordi jeg er ganske overvektig og er livredd for at belte ikke passer. Er 135 over hoftene, har noen erfaringer?😭🤞🏼 Anonymkode: b314d...84f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Del Skrevet 9. september 2023 Du ber om setebelteforlenger. Alle passasjerfly har det og flyvertinnene er veldig vant til det Anonymkode: 052c7...71f 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Del Skrevet 9. september 2023 Da får man forlengelse. Men har sittet er siden av en meget overvektig før ( er overvektig selv, men ikke veldig) og det gikk jo veldig utover meg, da halve setet mitt forsvant. Så kan du bestille to seter. Anonymkode: d560e...bec 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så kan du bestille to seter. Dette! Hvis man er bredere enn et flysete, må man bestille ekstra. Synes det er merkelig at du bare tenker på deg selv og hvordan du skal sikre deg. Du bør tenke på dine medpassasjerer og, de har betalt for hele setet sitt. Det er ikke rett å belaste andre med din overvekt. Anonymkode: 93142...e73 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Del Skrevet 9. september 2023 Er flaut og spørre om det, skal itillegg ha baby på fanget.. Noen som vet hvor lang setebeltene er på freebird? Og hvor brede setene er? Anonymkode: b314d...84f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Del Skrevet 9. september 2023 Du kan regne med et sted mellom 42 og 46 cm brede seter. Så vet du om du passer i ett sete eller må ta kontakt med flyselskapet for hjelp. Anonymkode: 6eba5...48a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er flaut og spørre om det, skal itillegg ha baby på fanget.. Noen som vet hvor lang setebeltene er på freebird? Og hvor brede setene er? Anonymkode: b314d...84f Setene er smale. Veldig smale, man skal ikke ha så brede hofter før man bruker hele setet sitt. Jeg er bred over skuldrene og sitter sammenkrøllet med overkroppen for å ikke være en plage, derfor bestiller jeg midtgang eller vindu, er litt større plass der. Har du stor mage, så kan babyen få meget liten plass også da det er tett mellom setene. Men har du aldri flydd før må du nesten prøve for å se. Anonymkode: d560e...bec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Del Skrevet 9. september 2023 Er ikke så beskymret for og få plass i sete, det vet jeg at jeg gjør. Er mer beskymret for beltet. Anonymkode: b314d...84f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 9. september 2023 #9 Del Skrevet 9. september 2023 Det mest miljøvennelige er jo at store personer, at de velger alternative transportsformer, eventuelt at de betaler en ekstra flyskatt basert på den ekstra vekten de bærer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 9. september 2023 #10 Del Skrevet 9. september 2023 Hvis du i tillegg skal ha med deg en baby (og alt hva det innebærer), bør du jo ihvertfall bestille to seter! 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #11 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er flaut og spørre om det, skal itillegg ha baby på fanget.. Noen som vet hvor lang setebeltene er på freebird? Og hvor brede setene er? Anonymkode: b314d...84f Kjøp 2 seter i det minste. Anonymkode: 99ecb...213 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #12 Del Skrevet 9. september 2023 Koster 9000 ekstra for et sete. Er jo ikke alle som har råd til det. Anonymkode: b314d...84f 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #13 Del Skrevet 9. september 2023 Hvis ikke beltet passer så ber du om forlenger. Men jeg hadde vurdert og bestilt et ekstra sete til babyen. Det er ganske så lang flyreise og ganske så slitsomt å ha baby på fanget hele veien og det er ekstra slitsomt når man ikke har godt med plass fra før. Anonymkode: ca9ee...5ae 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #14 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Koster 9000 ekstra for et sete. Er jo ikke alle som har råd til det. Anonymkode: b314d...84f Hva mener du at løsningen blir her da? Ingen av forslagene går inn hos deg. Så løsningen blir å droppe ta på belte fordi det er flaut? Det blir enda flauere når føyvertinnene Må bort og lage en scene som alle får med seg fordi du er den eneste som ikke har på belte før takeoff. Hva er mest flaut? Det jeg skrev over her eller det å diskret hviske til en flyvert at du trenger en belteforlenger? Anonymkode: 052c7...71f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #15 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Er 135 over hoftene Du må måle hvor bred plass du tar når du sitter. Anonymkode: 93142...e73 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MisterMister Skrevet 9. september 2023 #16 Del Skrevet 9. september 2023 Ikke bekymre deg for om beltet passer, bare gi flyvertinnen beskjed hvis det ikke gjør det, så ordner hun dette. Dette er de vant til, å gjør det for noen hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #17 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Koster 9000 ekstra for et sete. Er jo ikke alle som har råd til det. Anonymkode: b314d...84f Enkelte flyselskap, som KLM, gir 25% rabatt på sete nr to. Dessuten refunderer de kostnaden for det ekstra setet hvis det er flere ledige seter i kabinen når flyet starter. Men om du ikke har råd til å betale for et ekstra sete som du trenger, så har du ikke råd til å reise. Du kan ikke belage deg på å ta halve setet til sidemannen. Anonymkode: 01434...416 22 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #18 Del Skrevet 9. september 2023 Så frekke mange her er! Ikke bry deg om de som sier du må ha to seter. Du trenger ikke bekymre deg for beltet, du får forlenger av flyvertinnene. Jeg har flydd mye, er ikke overvektig selv, men har ofte flydd på samme fly som overvektige eller sittet på samme rad. Det er nok plass i setene, og det går alltid helt fint. Jeg ville reservert plass ytterst mot midtgangen, hvis jeg var deg. Anonymkode: 36f04...770 5 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #19 Del Skrevet 9. september 2023 Da vi var på tur til Gran Kanaria satt jeg med datteren min som da var 8 år på vindu og midtsete. Barn vil jo gjerne se ut av vinduet men vi måtte bytte. Det var en meget kraftig kar som satt ved midtgangen og selv om han fikk armlene ned tyttet kroppsfett langt over på mitt sete. Han var ikke en gang flau, bare meget fornøyd at han hadde et barn ved siden av. Hadde jeg reist med mannen min hadde det jo aldri gått og jeg blir provosert av argumentet at man ikke har råd til 2 seter når man ikke passer inn i et. Anonymkode: 8ed51...3bd 11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #20 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så frekke mange her er! Ikke bry deg om de som sier du må ha to seter. Du trenger ikke bekymre deg for beltet, du får forlenger av flyvertinnene. Jeg har flydd mye, er ikke overvektig selv, men har ofte flydd på samme fly som overvektige eller sittet på samme rad. Det er nok plass i setene, og det går alltid helt fint. Jeg ville reservert plass ytterst mot midtgangen, hvis jeg var deg. Anonymkode: 36f04...770 Jo, man tar plassen til andre. Det gjør jeg også som er bredskuldret, jeg må sitte med skuldrene bøyd innover for å ikke ta plassen til andre. Man kan da være ærlig. Setene er smale, man har liten plass, når jeg som litt overvektig merker at det ikke skal mange kg til før jeg vil ese ut over andre, så vil en som er skikkelig overvektig ese ut over andre. Har ikke noe med å være slem å gjøre, man er realist. Anonymkode: d560e...bec 12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå