Gå til innhold

Å si at man pusher 60. Hvor kommer det uttrykket fra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hørte på en av de yngste i programmet Forræder som brukte begrepet "pusher 60". Hvor kommer dette uttrykket fra og er det vanlig å bruke blant de yngre? 

Anonymkode: 5a2ff...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke et uttrykk. Noen sier også «pusher 50» eller «pusher 40». 

Anonymkode: b9ebc...ca8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke et uttrykk. Noen sier også «pusher 50» eller «pusher 40». 

Anonymkode: b9ebc...ca8

Det er ikke et uttrykk å si at man pusher en alder? Altså, jeg skjønner jo hva man mener, men det er jo en spesiell måte å uttrykke seg på for oss som ikke er 20. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er fra engelsk

Anonymkode: 789dc...886

Ok, så dette er et helt vanlig uttrykk i f.eks GB? Har nemlig aldri hørt før. Lurte på først om det er et slags fornorsket Tik-tok uttrykk eller et uttrykk som brukes i rap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som så mye annet som også forpester det norske språket, kommer det fra amerikansk-engelsk.

Anonymkode: dafbf...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det egentlig er noen som dytter 60-tallet foran seg. At man sier man er 59 år etter år, eller ser på seg selv som litt yngre enn man er.

Det er jeg i alle fall 50% sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (7 minutter siden):

Jeg tror det egentlig er noen som dytter 60-tallet foran seg. At man sier man er 59 år etter år, eller ser på seg selv som litt yngre enn man er.

Det er jeg i alle fall 50% sikker på.

Jeg er ikke 100% sikker på at Karpe kom med uttrykket, men mener at jeg leste en artikkel om det nylig. Sangen deres handler om Rike, hvite menn som pusher 50 fra vestkanten som ikke er rasister men …

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke et nytt uttrykk. Jeg er straks 38, og da vil jeg selv kunne si at jeg pusher 40. Det betyr vel bare at man nærmer seg et nytt rundt tall. Er man 27 pusher man 30 feks. Er i alle fall sånn jeg bruker uttrykket. Og ikke fått det fra TikTok men engelsk. Og er ingen ungdom heller.

Anonymkode: aa9bc...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...