Tone83 Skrevet 9. september 2023 #41 Del Skrevet 9. september 2023 20 hours ago, Brunello said: Vi har forvaring i Norge som kan benyttes på de mest ekstreme tilfellene. Ut over det, er det ikke noe som tilsier at lange straffer gir færre voldtekter. De fleste voldtekter er ikke grove overfallsvoldtekter, men voldtekt av noen man kjenner. Problemet er at for få dømmes, ikke korte straffer. Lange straffer koster bare masse penger for samfunnet. Vanskelig å voldta noen mens man sitter 20 år i fengslet i vertfall. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 9. september 2023 #42 Del Skrevet 9. september 2023 (endret) 21 hours ago, StinkySocks said: Og i Saudi-Arabia eller andre land kutter de kanskje av en hånd, dersom noen blir arrestert for stjeling. Forhindrer dette noen fra å begå tyverier? Det kan vel hende at folk forsøker seg på å stjele ting uansett. Hvis de for eksempel tror at dem aldri kommer til å bli oppdaget, eller hvis de er desperate nok. Det spiller ingen rolle om man innfører dødsstraff, eller noen annen form for straff heller, folk kommer jo selvfølgelig til å begå lovbrudd uansett. I saudi arabia er det kanskje mange som ikke har noe annet valg enn å stjele. Tror det hadde blitt mindre nasking i Norge om man fikk hånda kappet av 😅 ikke at jeg er for det da, men straff spiller en rolle for hvilke sjanser folk tar. Endret 9. september 2023 av Tone83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. september 2023 #43 Del Skrevet 9. september 2023 Concert skrev (14 minutter siden): Nå tenkte jeg på generelt, i alle straffesaker. Ikke bare voldtekt. Jeg er enig i at man må kunne stole på at rettsystemet fungerer. generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueblizz Skrevet 9. september 2023 #44 Del Skrevet 9. september 2023 (endret) Rosalilje84 skrev (20 timer siden): En annen ting jeg ikke skjønner - han er ikke den første kjendisen som blir dømt for voldtekter. Altså, fyren er berømt, full av penger og ser bra ut. Hvilket behov har han for å voldta, når han kan velge og vrake blant tilhengerne sine? Julio Kopseng var også en kjekk og relativt sjarmerende mann om man traff ham på byen eller så ham på TV. Jeg har ikke fulgt denne rettsaken, så kan vel egentlig ikke si noe om skyldspørsmålet. Men han har jo tydeligvis fått veldig gode skussmål fra veldig mange mennesker som tilbrakte masse tid med ham og som kjente ham godt. Endret 9. september 2023 av Blueblizz 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 9. september 2023 #45 Del Skrevet 9. september 2023 Blueblizz skrev (2 timer siden): Julio Kopseng var også en kjekk og relativt sjarmerende mann om man traff ham på byen eller så ham på TV. Jeg har ikke fulgt denne rettsaken, så kan vel egentlig ikke si noe om skyldspørsmålet. Men han har jo tydeligvis fått veldig gode skussmål fra veldig mange mennesker som tilbrakte masse tid med ham og som kjente ham godt. Jeffrey Dahmer fremstod vel også som vellykket, oppdragen og kjekk kar for de fleste ... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. september 2023 #46 Del Skrevet 9. september 2023 Rosalilje84 skrev (50 minutter siden): Jeffrey Dahmer fremstod vel også som vellykket, oppdragen og kjekk kar for de fleste ... Jeg husker jeg så et program om Orderudsaken, der et jurymedlem sa i fullt alvor at Kristin var uskyldig fordi hun var så pen. Skurker som kommer unna med ting ser ikke skurkete ut og er ikke skurkete hele tiden. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 9. september 2023 #47 Del Skrevet 9. september 2023 Det jeg sliter med i denne saken, er at det bærende premisset for saken; at han dopet ned ofrene er forkastet. Så påstanden var «Han dopet meg ned og voldtok meg» endte i frifinnelse, mens «Han brukte ikke dop eller vold, og voldtok meg» fører til domfellelse. Hvilket BURDE torpedere enhver tiltro til offeret. Men saken blir vel anket, så den skal vel en runde til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. september 2023 #48 Del Skrevet 9. september 2023 (endret) Hannah80 skrev (23 timer siden): Hvilke beviser hadde de å legge frem? Eller var det den klassiske "ord mot ord? Ved sistnevnte så er det jævlig drøyt å måtte sone 30 år uten solide bevis. Jeg googlet litt i går, og fant en nettside der det sto at de hadde DNA bevis i tillegg til ofrenes vitnemål. Hendelsene fant sted hjemme hos Masterson. Det var også snakk om at han hadde dopet drinkene deres. Men fikk ikke med meg om det sistnevnte var bevist med blodprøver av ofrene. Men dna funnene da KAN jo også bare bety at kvinnene KAN ha hatt samtykkende sex med en skuespillerkjendis hjemme hos han.... og så ville han ikke noe mer enn bare den sexen i etterkant, noe ofrene ble forbannet for etterpå, og anklaget han for voldtekt (ikke uvanlig som hevn fra forsmådde kvinner). Da er jo dna funnet der, men det i seg selv sier ikke noe om det var samtykkende sex eller ufrivillig sex. Endret 9. september 2023 av Million 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. september 2023 #49 Del Skrevet 9. september 2023 Million skrev (7 minutter siden): Jeg googlet litt i går, og fant en nettside der det sto at de hadde DNA bevis i tillegg til ofrenes vitnemål. Hendelsene fant sted hjemme hos Masterson. Det var også snakk om at han hadde dopet drinkene deres. Men fikk ikke med meg om det sistnevnte var bevist med blodprøver av ofrene. Men dna funnene da KAN jo også bare bety at kvinnene KAN ha hatt samtykkende sex med en skuespillerkjendis hjemme hos han.... og så ville han ikke noe mer enn bare den sexen i etterkant, noe ofrene ble forbannet for etterpå, og anklaget han for voldtekt (ikke uvanlig som hevn fra forsmådde kvinner). Da er jo dna funnet der, men det i seg selv sier ikke noe om det var samtykkende sex eller ufrivillig sex. Så to ulike kvinner sier at de har blitt dopet og voldtatt og begge reagerer likt, nemlig at de er så rasende over å ha blitt avvist av en sexuell relasjon at de risikerer fengsel selv fordi de ønsker hevn? Jeg synes ikke at det er rart at hevnmotivet ikke holder i retten. Det finnes også en tredje kvinne. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. september 2023 #50 Del Skrevet 9. september 2023 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Så to ulike kvinner sier at de har blitt dopet og voldtatt og begge reagerer likt, nemlig at de er så rasende over å ha blitt avvist av en sexuell relasjon at de risikerer fengsel selv fordi de ønsker hevn? Jeg synes ikke at det er rart at hevnmotivet ikke holder i retten. Det finnes også en tredje kvinne. Jeg skriver KAN med store bokstaver for å utheve dette. Likevel kommer du med "Så..." Men det er ingen tvil om at det ikke er et ukjent fenomen at forsmådde kvinner i blant finner glede og fornøyelse i å få en kjendis eller berømt person i vanskeligheter, eller en hvilken som helst mann de måtte ha følt seg avvist av. Hevnlyst er en vanlig følelse. Og da særlig hvis de føler seg avvist og feil behandlet av en kjendis er det nok en tilfredsstillende hevn å sørge for at denne kjendisen blir arrestert og puttet bak lås og slå i mange år. "Der fikk du fordi du bare hadde sex med meg og avviste meg etterpå" liksom... Og PS! Det heter seksuell, ikke sexuell med x på norsk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. september 2023 #51 Del Skrevet 9. september 2023 Million skrev (4 minutter siden): Jeg skriver KAN med store bokstaver for å utheve dette. Likevel kommer du med "Så..." Men det er ingen tvil om at det ikke er et ukjent fenomen at forsmådde kvinner i blant finner glede og fornøyelse i å få en kjendis eller berømt person i vanskeligheter, eller en hvilken som helst mann de måtte ha følt seg avvist av. Hevnlyst er en vanlig følelse. Og da særlig hvis de føler seg avvist og feil behandlet av en kjendis er det nok en tilfredsstillende hevn å sørge for at denne kjendisen blir arrestert og puttet bak lås og slå i mange år. "Der fikk du fordi du bare hadde sex med meg og avviste meg etterpå" liksom... Og PS! Det heter seksuell, ikke sexuell med x på norsk. dette er ikke et vanlig fenomen i det hele tatt. De som hevner seg på noen med risikoen for fengsel selv er mye mer investert økonomisk eller følelsesmessig. Hevn som motiv er svært uvanlig når noen kun har møtt hverandre én gang. Og at to fremmede kvinner, begge ønsker hevn er rett og slett ikke sannsynlig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinboogie Skrevet 9. september 2023 #52 Del Skrevet 9. september 2023 For det første er det IKKE vanlig at 'forsmådde kvinner' tar hevn ved å anmelde noen for voldtekt. Det erhelt uvanlig selv om det selvsagt kan skje. Her er det snakk om fire ulike kvinner. For det andre var en av kvinnene i et forhold med ham i mange år. Scientologikirken visste om voldtektene, men hindret kvinnene å anmelde. Kvinnene (og Masterson) var scientologer, og det å anmelde en annen scientolog gjør at man kastes ut av kirken. Virkelig fæl sak. Her er en tidslinje med detaljer om det han er anklaget og dømt for. https://people.com/tv/danny-masterson-charged-rape-timeline-of-allegations/ 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. september 2023 #53 Del Skrevet 9. september 2023 (endret) Helene1982 skrev (6 minutter siden): dette er ikke et vanlig fenomen i det hele tatt. De som hevner seg på noen med risikoen for fengsel selv er mye mer investert økonomisk eller følelsesmessig. Hevn som motiv er svært uvanlig når noen kun har møtt hverandre én gang. Og at to fremmede kvinner, begge ønsker hevn er rett og slett ikke sannsynlig. Eh, hvilken planet er du vokst opp på egentlig? Selvsagt er det sannsynlig. Det er meget sannsynlig at en person som føler seg avvist vil ønske hevn. Kjendiser har en tendens til å være en magnet for alle slags rare kvinner som bare ønsker status og å få komme i rampelyset selv. Å da bli avvist etter sexen kan gjøre folk rasende. Og sinne og hevnlyst etter noe sånt er vel en av de aller vanligste og mest sannsynlige følelsene et kvinnemenneske kan ha. Og du sier det er "rett og slett ikke sannsynlig"? Da lurer jeg altså på hvilken verden du er vokst opp i, som ikke kjenner til en så alminnelig følelse. Mennesker liker ikke å bli avvist! Kort og greit. Så DERSOM dette har skjedd, at Masterson har for vane å avvise kvinnene han har sex med etterpå, så er det ikke rart at et par - tre stykker ønsket hevn. De har jo "dna beviset" i skjeden. Som sagt kan ikke dna'et fortelle om det var samtykke involvert eller ei. Det kan bare bevise at sex har funnet sted. PS! Jeg utelukker selvfølgelig ikke at Masterson faktisk er den kjeltringen og voldtektsmannen han er anklaget for å være. Da er han bra dum. Han kunne som skuespiller og kjendis få frivillige kvinner å ha sex med i bøtter og spann, men valgte å voldta noen med tvang eller dop i stedet... kanskje. Endret 9. september 2023 av Million 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskermenn Skrevet 9. september 2023 #54 Del Skrevet 9. september 2023 Million skrev (19 minutter siden): Jeg skriver KAN med store bokstaver for å utheve dette. Likevel kommer du med "Så..." Men det er ingen tvil om at det ikke er et ukjent fenomen at forsmådde kvinner i blant finner glede og fornøyelse i å få en kjendis eller berømt person i vanskeligheter, eller en hvilken som helst mann de måtte ha følt seg avvist av. Hevnlyst er en vanlig følelse. Og da særlig hvis de føler seg avvist og feil behandlet av en kjendis er det nok en tilfredsstillende hevn å sørge for at denne kjendisen blir arrestert og puttet bak lås og slå i mange år. "Der fikk du fordi du bare hadde sex med meg og avviste meg etterpå" liksom... Og PS! Det heter seksuell, ikke sexuell med x på norsk. Du vet ingenting om hverken saken eller kvinnelig natur. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. september 2023 #55 Del Skrevet 9. september 2023 (endret) elskermenn skrev (4 minutter siden): Du vet ingenting om hverken saken eller kvinnelig natur. 🙄 Å ja. Jeg vet nok omtrent like mye som deg, kan jeg tenke meg. Eller er du en professor i kvinnelig natur? Jeg er kvinne selv og vet faktisk en del om kvinnelig natur. Det er høyst menneskelig å ønske og ta hevn når man blir avvist av noen. Ikke uvanlig i det hele tatt. Ikke alle går i gang og utøver dette hevngjerrige ønsket, men mange vil nok tenke i de baner i alle fall. Blir det riktig ille, tar de hevnen fullt ut. Men jeg vet nok ikke så fryktelig mye om Masterson saken, det skal jeg innrømme, bortsett fra det jeg leste i går på noen amerikanske sider. Endret 9. september 2023 av Million 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. september 2023 #56 Del Skrevet 9. september 2023 Million skrev (6 minutter siden): Eh, hvilken planet er du vokst opp på egentlig? Selvsagt er det sannsynlig. Det er meget sannsynlig at en person som føler seg avvist vil ønske hevn. Kjendiser har en tendens til å være en magnet for alle slags rare kvinner som bare ønsker status og å få komme i rampelyset selv. Å da bli avvist etter sexen kan gjøre folk rasende. Og sinne og hevnlyst etter noe sånt er vel en av de aller vanligste og mest sannsynlige følelsene et kvinnemenneske kan ha. Og du sier det er "rett og slett ikke sannsynlig"? Da lurer jeg altså på hvilken verden du er vokst opp i, som ikke kjenner til en så alminnelig følelse. Mennesker liker ikke å bli avvist! Kort og greit. Så DERSOM dette har skjedd, at Masterson har for vane å avvise kvinnene han har sex med etterpå, så er det ikke rart at et par - tre stykker ønsket hevn. De har jo "dna beviset" i skjeden. Som sagt kan ikke dna'et fortelle om det var samtykke involvert eller ei. Det kan bare bevise at sex har funnet sted. PS! Jeg utelukker selvfølgelig ikke at Masterson faktisk er den kjeltringen og voldtektsmannen han er anklaget for å være. Da er han bra dum. Han kunne som skuespiller og kjendis få frivillige kvinner å ha sex med i bøtter og spann, men valgte å voldta noen med tvang eller dop i stedet... kanskje. Menn som voldtar er ikke som vanlige menn. De gjør ikke det fordi de ikke "har tilgang" på sex. De tenner på å skade andre. de liker frykt og kontroll. ikke samtykke. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. september 2023 #57 Del Skrevet 9. september 2023 (endret) Helene1982 skrev (3 minutter siden): Menn som voldtar er ikke som vanlige menn. De gjør ikke det fordi de ikke "har tilgang" på sex. De tenner på å skade andre. de liker frykt og kontroll. ikke samtykke. Skal vi tro det han er anklaget for, så ble ikke dette gjort med "frykt". Han er tiltalt for å ha dopet dem ned. Kvinnene har altså sannsynligvis ligget der som levende lik, ute av stand til å gjøre noe som helst. Ikke vise frykt, ikke vise motstand eller noe. Helt sløve. Så han er ikke en som tenner på frykt i alle fall da. Kanskje han tenner på lik og at kvinner ikke rører seg når han har sex med dem. Det vet ikke vi noe om. Endret 9. september 2023 av Million endret et feil ord 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 9. september 2023 #58 Del Skrevet 9. september 2023 Urias skrev (På 8.9.2023 den 12.38): Man kan selvsagt si mye om det amerikanske rettssystemet hvor det er mye grums, men én ting er de i allefall flinke til - nemlig å gi solide straffer til voldektsforbrytere som ødelegger andres liv. I Norge er 3-4 år å anse som en streng straff, og når man attpåtil slipper ut etter 2/3 soning, så finnes det i bunn og grunn svært lite rettsvern for ofre for seksualforbrytere i Norge. Danny Masterson, kjent fra bl.a. the 70s show på TV, er nå dømt til MINST 30 års fengsel, uten mulighet for benådning før 30 år. Han kan søke om løslatelse etter 30 år, men det er ikke gitt at han får det, og kan dermed bli sittende inne resten av livet. Det som er sikkert er at han blir minst 77 år før han slipper ut. I USA er ett år = ett år, ikke det våset vi har i Norge der 21 års fengsel i prinsippet er 14 års fengsel. Tenk om man i Norge kunne hatt slike straffer, der man pælmer disse svina bak lås og slå én gang for alle, uten mulighet for å slippe ut igjen. De ødelegger så mange liv til unge mennesker, at de fortjener å bli fjernet fra gata i lang, lang tid. Hadde man risikert denne typen straffer i Norge for voldtekt, så hadde det garantert hatt effekt. https://www.vg.no/rampelys/tv/i/697Rwe/voldtektsdoemte-danny-masterson-overvaakes-i-fengselet Nettopp. Norge, verdens beste rettsvesen? For overgripere, ja. Det er ingen land i verden hvor det er bedre å være overgriper enn i Norge. Det er rett og slett en skam. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 9. september 2023 #59 Del Skrevet 9. september 2023 stella1234 skrev (På 8.9.2023 den 12.55): Psykopater kommer alltid til å forgripe seg, uavhengig av om de risikerer 5 eller 30 års fengsel. Det er ikke straffetrusselen alene som gjør at folk flest ikke begår seksuallovbrudd. Nei, men da er de fjernet fra samfunnet i 30 år og kan i alle fall ikke begå overgrep da. Er jo noe det! Sparer jo samfunnet for 30 år med lidelse 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. september 2023 #60 Del Skrevet 9. september 2023 Million skrev (1 minutt siden): Skal vi tro det han er anklaget for, så ble ikke dette gjort med "frykt". Han er påtalt for å ha dopet dem ned. Kvinnene har altså sannsynligvis ligget der som levende lik, ute av stand til å gjøre noe som helst. Ikke vise frykt, ikke vise motstand eller noe. Så han er ikke en som tenner på frykt i alle fall da. Kanskje han tenner på lik og at kvinner ikke rører seg når han har sex med dem. Det vet ikke vi noe om. Nei vi vet heldigvis ikke hva folk med fetisjer som skader andre tenker. Jeg tror ikke de er slitne i høyrehånden. Det er mye mørkere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå