Gå til innhold

Hvilke ski?

Natta1980

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt ski på bena på snart 30 år, men i vinter blir det mye turer i skog og mark på forhåpentligvis ski 😂.

Noen som vet om man skal ha langrennski eller turski? Har hørt at man ikke har så mye bevegelighet på langrennski. Hva med oppoverbakke, er det kanskje best med turski? Hilsen blank 45 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, skal du gå i løyper for å trene så ville jeg kjøpt langrennsski. Skal du gå utenfor oppkjørte løyper for kos, så tursti.

Anonymkode: f04fc...94a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langrennsski er smalere enn turski, går man utenfor løyper så er derfor bredere ski et bedre valg.

Anonymkode: f04fc...94a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis planen er å gå i løyper, som kanskje er best for en nybegynner, ville jeg satset på vanlige løypeski. Felleski er også veldig greit. De funker bra på nesten all slags føre, og du slipper å tenke på smøring. 

Uansett lurt å be om hjelp i butikken, da. 

Lykke til! Du har mye moro foran deg :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnå skrev (55 minutter siden):

Hvis planen er å gå i løyper, som kanskje er best for en nybegynner, ville jeg satset på vanlige løypeski. Felleski er også veldig greit. De funker bra på nesten all slags føre, og du slipper å tenke på smøring. 

Uansett lurt å be om hjelp i butikken, da. 

Lykke til! Du har mye moro foran deg :) 

Støttes, og husk å være ærlig om ferdighetene dine slik at du ikke får for stive ski for ditt nivå. 

Anonymkode: f9613...1f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...