Gå til innhold

Pappa var utro mot mamma

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sier mer om din mor som vil ødelegge ditt forhold til far. Det din mor sa er utilgivelig. Hun blander deg inn i en sak du ikke har noe med.

Du kan snakke med faren din, men om du dømmer han for dette fordi moren din sa det så syns jeg ikke du er noe bedre heller TS 🤦🏽‍♀️ Det er fortid. 

Anonymkode: 45584...983

?? Les innlegget mitt heller, min mor prøver ikke å ødelegge, og hun blander meg ikke inn. Hvorfor tror du det ikke føles fælt for et barn å bli forlatt? Brudd er ille nok som voksen. Selvfølgelig er det naturlig at jeg da dømmer min far for dette. Og du sier jeg ikke er noe bedre? Bedre enn folk som er utro? Tuller du? 

Anonymkode: d5235...d18

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

?? Les innlegget mitt heller, min mor prøver ikke å ødelegge, og hun blander meg ikke inn. Hvorfor tror du det ikke føles fælt for et barn å bli forlatt? Brudd er ille nok som voksen. Selvfølgelig er det naturlig at jeg da dømmer min far for dette. Og du sier jeg ikke er noe bedre? Bedre enn folk som er utro? Tuller du? 

forlot far barna da? Forsvant han fra livet deres fullstendig? Sier TS noe om det? 

Anonymkode: 28943...8a2

Skrevet

Dette er et gammelt tema alle er ferdige med. Valg ble tatt. Man styrer ikke alltid hvem man får store følser for. Uansett om han var utro, så hadde det nok blitt slutt om han ikke var utro også. Greia er vel i bunn og grunn ikke var der de skulle i et forhold.  

Ikke sikkert livet ditt hadde blitt bedre om de holdt sammen. For de fleste barn av skilte har en egen fantasi om hvordan familien ville ha vært. Som barn av to jeg drømte om skulle skilles, så kan jeg si det ble mye kranglig og dritt og jeg ble glemt i midten. Så jeg vet at alle hadde fått det bedre om de hadde skilt seg

Så har du en mor, far og stemor som er lykkelige. Så kan det ikke bli bedre. 

Anonymkode: 982e4...845

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ts godt. Min far dro på bordell og brukte tusenvis på horer i utlandet mens jeg måtte få mat av en venn for å overleve på aap fordi husleien jeg betalte faren min var alt jeg fikk på aap fordi den var så høy. Han praktisk talt brukte det jeg betalte han, på horer. Hatet er gjensidig sterkt… 

Anonymkode: 0b2af...768

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Og mine foreldre er fortsatt gifte. Han er et u-menneske. 

Anonymkode: 0b2af...768

Skrevet

Nå må en huske på at en bare har versjonen til en av sidene. Det er ikke alltid ting er like svart/hvitt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette er et gammelt tema alle er ferdige med. Valg ble tatt. Man styrer ikke alltid hvem man får store følser for. Uansett om han var utro, så hadde det nok blitt slutt om han ikke var utro også. Greia er vel i bunn og grunn ikke var der de skulle i et forhold.  

Ikke sikkert livet ditt hadde blitt bedre om de holdt sammen. For de fleste barn av skilte har en egen fantasi om hvordan familien ville ha vært. Som barn av to jeg drømte om skulle skilles, så kan jeg si det ble mye kranglig og dritt og jeg ble glemt i midten. Så jeg vet at alle hadde fått det bedre om de hadde skilt seg

Så har du en mor, far og stemor som er lykkelige. Så kan det ikke bli bedre. 

Anonymkode: 982e4...845

Det handler vel mindre om at foreldrene ble skilt, og mer om at TS nå har oppdaget en brist i sin fars moral. 

Nei, man kan ikke alltid styre hvem man forelsker seg i. Ja, ekteskap faller fra hverandre. Ja, det kan være fristende å trå ut når man lever i et dårlig forhold. 

Poenget er vel at TS sin far valgte å være utro istedenfor å først avslutte ekteskapet. Han betro moren til sitt barn og risikerte et dårlig fremtidig samarbeid fordi han var mer opptatt av å tilfredsstille egne lyster, enn å gjøre ting ordentlig.

Det er klart at TS synes det er vanskelig å høre at far satte seg selv først, og at stemor var en villig deltaker i å såre ts sin mor.

Anonymkode: c4b08...499

• Liker 6
Skrevet

Det er bare å spørre han rett ut. Stemmer det at du ble sammen med stemor før det var slutt med mamma? Så ser du hva han svarer.

Er det sant, så kan du vel si som sant er. Nå ble jeg skuffet over deg/ dere, sint på deg, fikk vondt av mamma ol., hadde ikke trodd at du var sånn osv. Og også sagt noe om hvordan skilsmissen har påvirket meg.  

Han er faren din og må tåle at du ikke synes noe om alle hans valg her i livet.

Men å straffe han eller lage masse bråk hadde jeg ikke gjort. Det har ikke noen hensikt nå, og fører ikke noe godt med seg. 

Det kan likevel være greit at folk vet at du vet. Så slipper de å juge om det.

At moren din ikke har sagt noe før nå, er stort av henne. Ikke lag masse styr så hun blir syndebukken. Folk flest klandrer ofte de som har lidd overlast. Det kan fort bli sånn at hvis du krangler masse med faren din, så får moren din skylden. Fordi du fikk vite om utroskap av henne. 

Folk klarer ikke å huske at det var henne det skjedde for. Han var utro mot henne, det ble brudd og hun tapte noe på bruddet ( selvfølelse?, økonomisk trygghet?, fremtidsdrømmer?,) og så blir hun hold ansvarlig for konsekvensene av hans valg for all fremtid. 

Ikke klandre stemoren din heller. Faren din er et menneske og ikke en ting eller en leke. Hun har ikke stjålet han, stukket av med han eller tatt han fra moren din. Han og bare han var i et forhold med moren din. Han og bare han hadde ansvaret for å avslutte det, før han innledet et nytt forhold. Deter hans handlinger og valg som førte til dette. Ingen andre.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sier mer om din mor som vil ødelegge ditt forhold til far. Det din mor sa er utilgivelig. Hun blander deg inn i en sak du ikke har noe med.

Du kan snakke med faren din, men om du dømmer han for dette fordi moren din sa det så syns jeg ikke du er noe bedre heller TS 🤦🏽‍♀️ Det er fortid. 

Anonymkode: 45584...983

Selvfølgelig kan hun dømme faren sin. pga utroskapen  har ts måtte vokse opp i to hjem. 
Barn har faktisk rett til å vite hvorfor familien splittes. 

Høres ut på måten du skriver at du er en som er utro selv.

Endret av Nordlending90
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Dette angår ikke deg og har heller ingenting med ditt forhold til foreldrene dine å gjøre. Dette er en sak mellom din far og din mor.

Anonymkode: 2ce21...45c

• Liker 3
Skrevet
flusa skrev (4 timer siden):

Du får spørre han rett ut,da. Om dette stemmer🙄

"Vær enig med meg og gjør akkurat som jeg sier eller så himler jeg med øyene fordi du ikke er enig med meg" 

Anonymkode: cba7d...c12

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner faktisk litt....

Man føler nå at det var far som splittet familien og at man har en å peke finger på. 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg mistet all respekt for den såkalte faren som eier ingen moral, er drevet av lyst og ikke fornuft og er super egoist.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Se heller sånn på det; din mor var nok ikke den rette. Han byttet og har tydeligvis ikke angret så det var vel det rette. 

Anonymkode: 4085b...11c

Det er jo helt greit å bytte, det er overlappingen som er ugrei.

Anonymkode: ea270...86c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

"Vær enig med meg og gjør akkurat som jeg sier eller så himler jeg med øyene fordi du ikke er enig med meg" 

Hva mener du??

Skrevet

Det er faktisk ganske vanlig at folk finner srg en ny partner,kjæreste,skiller seg osv.

Har faren din forlatt deg,ts? Eller har du kontakt med han fortsatt?

Er han en dårligere far fordi han har en ny kjæreste?

Er du bitter fordi mor og far ikke bor sammen lenger? Det kan jeg forstå, men du som barn(vet ikke alderen din) har absolutt ingenting med hvorfor det ble slutt mellom foreldrene dine.

Utroskap er voksensnakk,mener jeg.

Barn trenger ikke å få vite alt hva de voksne gjør/snakker om !

Oppsnasig,heter det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva mener du med ordne opp i? Skaden er jo skjedd for lenge siden, de har jo ordnet opp i det sånn sett. Problemet mitt er hvordan jeg skal kunne se pappa i øynene igjen, og føler det ikke kan være usagt at jeg vet det. Eller mener du jeg skal late som jeg ikke vet det til pappa? 

Du har ikke noe med hvordan foreldrene dine skilte seg,enkelt og greit.

Skrevet

Det kan jo være formildende omstendigheter. F eks hvis et par krangler fælt, eller den ene straffer med sex-nekt, eller de har tatt pause i forholdet eller har et frem-og-tilbake-forhold flere ganger, eller den ene sier noe som får den andre til å tro at det er slutt uten at det var ment sånn. Hva er da utroskap hvis det skjer i en pause på noen uker eller i en periode der de nettopp har gått fra hverandre og finner tilbake igjen en uke senere?

Det er ikke alltid svart-hvitt er hva jeg prøver å si.

Anonymkode: db493...bbc

• Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, flusa said:

Du har ikke noe med hvordan foreldrene dine skilte seg,enkelt og greit.

Hvem er du til å bestemme det? En skilsmisse endrer totalt livet til barna der må flytte mellom to hjem. Utroskapen skaper også stor smerte for den parten som blir bedratt. Selvfølgelig har TS rett til å være skuffet over faren sin som rev opp et hjem, og skapte unødvendig smerte for moren til TS. 

Anonymkode: 2573a...631

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Kanskje din mor var utro først og han derfor hadde en "tilgodelapp" til å være det han også?

Anonymkode: db493...bbc

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig sier det noe. Om det har blitt et varig forhold eller ei er jo irrelevant, faren var utro og hun innledet et forhold med en gift mann med barn. 

Anonymkode: 0bf6e...aaf

Nei , det trenger ikke å si noe. Om moren var distansert, uinteressert, fraværende, null kjærlighet og så videre så er jo det verre enn utroskap. Sier ikke at det er slik i denne saken, men sier at før du har kunnskap om bakgrunnen, så er det ikke sikkert utroskap er den verste delen av historien. 

Folk som deg, som er kronisk ensidig i fordømmelsen, synes jeg synd på. Snever er ditt mellomnavn.

Anonymkode: af83a...48d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...