AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Fant nylig ut at grunnen til at mine foreldre gikk fra hverandre var at pappa var utro mot mamma. Med stemoren min. Mamma nevnte det så vidt, og da jeg prøvde å få henne til å fortelle mer ville hun ikke si så mye, bare at hun ikke burde fortalt meg det og at jeg ikke skal være sur på pappa. Hva skal jeg gjøre? Vil jo helst snakke med pappa om dette, men hvordan skal jeg ta det opp på best mulig måte? Anonymkode: d5235...d18 1
flusa Skrevet 7. september 2023 #2 Skrevet 7. september 2023 Dette har du desverre ikke noe med,det er noe de må ordne opp i. 20
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 flusa skrev (3 minutter siden): Dette har du desverre ikke noe med,det er noe de må ordne opp i. Hva mener du med ordne opp i? Skaden er jo skjedd for lenge siden, de har jo ordnet opp i det sånn sett. Problemet mitt er hvordan jeg skal kunne se pappa i øynene igjen, og føler det ikke kan være usagt at jeg vet det. Eller mener du jeg skal late som jeg ikke vet det til pappa? Anonymkode: d5235...d18 12
flusa Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva mener du med ordne opp i? Skaden er jo skjedd for lenge siden, de har jo ordnet opp i det sånn sett. Problemet mitt er hvordan jeg skal kunne se pappa i øynene igjen, og føler det ikke kan være usagt at jeg vet det. Eller mener du jeg skal late som jeg ikke vet det til pappa? Anonymkode: d5235...d18 Du får spørre han rett ut,da. Om dette stemmer🙄 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #5 Skrevet 7. september 2023 Det er trist, men helt greit at du vet om det. Det sier jo mye om din far og stemor. Anonymkode: 3072b...ef3 2
FrkSolsikke Skrevet 7. september 2023 #6 Skrevet 7. september 2023 Dette er tydeligvis lenge siden? Og siden din far fortsatt er sammen med din stemor, så var det tydeligvis kjærlighet. Jeg sier ikke at utroskap er ok, men han fungerte tydeligvis bedre med din stemor enn med din mor. Din mor har godtatt dette og er ferdig med dette. Din mor innser visst også at han er en bedre match med din stemor. Du kan snakke med din far om dette, og høre hans versjon også? 11
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #7 Skrevet 7. september 2023 Du kan jo spørre han rett ut. Men jeg tenker at dette er lenge siden og livet skjer, på godt og vondt også for foreldre. Anonymkode: d0882...db1 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det sier jo mye om din far og stemor. Egentlig ikke. For det første er de i lag den dag i dag, så det var ikke bare litt moro på si. Anonymkode: af83a...48d 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #9 Skrevet 7. september 2023 Se heller sånn på det; din mor var nok ikke den rette. Han byttet og har tydeligvis ikke angret så det var vel det rette. Anonymkode: 4085b...11c 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #10 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Egentlig ikke. For det første er de i lag den dag i dag, så det var ikke bare litt moro på si. Anonymkode: af83a...48d For det andre vet du jo ikke om bakgrunnen. Det er nyanser og forskjeller også innenfor utroskap. Personlig synes jeg ikke utroskap hvor partner melder seg helt ut av AS Familien, kjærligheten, forholdet og sexen ikke er det verste i verden akkurat. Anonymkode: af83a...48d 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #11 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Egentlig ikke. For det første er de i lag den dag i dag, så det var ikke bare litt moro på si. Anonymkode: af83a...48d Selvfølgelig sier det noe. Om det har blitt et varig forhold eller ei er jo irrelevant, faren var utro og hun innledet et forhold med en gift mann med barn. Anonymkode: 0bf6e...aaf 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #12 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Se heller sånn på det; din mor var nok ikke den rette. Han byttet og har tydeligvis ikke angret så det var vel det rette. Anonymkode: 4085b...11c Det rette er å skille seg før man treffer en ny/innleder noe. Såpass respekt bør man ha for sin ektefelle/partner. Anonymkode: 0bf6e...aaf 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #13 Skrevet 7. september 2023 Sier mer om din mor som vil ødelegge ditt forhold til far. Det din mor sa er utilgivelig. Hun blander deg inn i en sak du ikke har noe med. Du kan snakke med faren din, men om du dømmer han for dette fordi moren din sa det så syns jeg ikke du er noe bedre heller TS 🤦🏽♀️ Det er fortid. Anonymkode: 45584...983 5
Olive_North Skrevet 7. september 2023 #14 Skrevet 7. september 2023 Spiller det noen rolle nå? Blir det bedre for deg om du river opp i gammelt grums? 5
Carrot Skrevet 7. september 2023 #15 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du med ordne opp i? Skaden er jo skjedd for lenge siden, de har jo ordnet opp i det sånn sett. Problemet mitt er hvordan jeg skal kunne se pappa i øynene igjen, og føler det ikke kan være usagt at jeg vet det. Eller mener du jeg skal late som jeg ikke vet det til pappa? Anonymkode: d5235...d18 problemet er at du tenker at du har en rolle i relasjonen dem imellom, og det har du ikke. Han er din far men han er også en mann, indivit, menneske og har som alle andre gjort ting han må få ha i fred for sine barn. Han som far har ikke endret seg på noen måte, det er ikke deg han har vært utro mot - du har ikke noen rollei dette, la det ligge til han evt en dag selv forteller. 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #16 Skrevet 7. september 2023 Sannheten er jo at barn heller ikke er upåvirket av utroskap og brudd. Det kan være traumatisk at familielivet rives opp. Er det da ikke litt spesielt at barn alltid får høre at det ikke har noe med dem å gjøre og at de ikke skal blande seg? Det påvirker jo deres liv og verden i aller høyeste grad også. Jeg fikk også vite om utroskap etter at jeg hadde blitt voksen. Pappa vet at jeg vet fordi mamma har sagt det. I mitt tilfelle lot jeg det ligge siden foreldrene mine la det bak meg, men plutselig må jeg fungere som megler og terapeut for mor som har traumer. Anonymkode: 291de...04c 8 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #17 Skrevet 7. september 2023 Off sykt trist. Er så lite fan av utroskap. Eneste er at om du sier til din far hvordan du fant det ut så kan din far ta det ut over din mor. Eneste er jo at du kan spørre faren din hva som gjorde at det ble slutt. Anonymkode: 170e4...b99
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #18 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sier mer om din mor som vil ødelegge ditt forhold til far. Det din mor sa er utilgivelig. Hun blander deg inn i en sak du ikke har noe med. Du kan snakke med faren din, men om du dømmer han for dette fordi moren din sa det så syns jeg ikke du er noe bedre heller TS 🤦🏽♀️ Det er fortid. Anonymkode: 45584...983 kanskje hun glemte seg. Syns uansett at du synker noe lavt om du sier at ts ikke er noe bedre om hun dømmer. Ts har fullt lov til å undre seg over dette. Det var noe som påvirket ts også. Han og bonusmor har faktisk valgt å holde på selv om de begge to visste at han hadde kone og barn. De har bevist tatt et valg som gikk ut over ts og moren. Helt sant at det er vann under broen, men syns faren til ts og bonusmor har sluppet veldig lett unna.. Spesielt med tanke på hvor kvalmt utroskap er.. Anonymkode: 170e4...b99 2 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #19 Skrevet 7. september 2023 Om dette endrer synet til ts om faren er det helt forståelig. Anonymkode: 170e4...b99 7
Carrot Skrevet 7. september 2023 #20 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): ... men plutselig må jeg fungere som megler og terapeut for mor som har traumer. Anonymkode: 291de...04c det er en sak uavhengig av relasjonen mellom foreldrene dine, at din mor som voksen ikke tar ansvar fro eget følelsesliv og søker hjelpen hun trenger er noe du som en annen voksen kan sette grenser for og si at dette kan du ikke ta stilling til, forklare at du skjønner at hun bærer på en del ting men at du ikke er riktig person å hjelpe og at hun må søke den hjelpen andre steder. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå