AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Jeg har vært singel i 8 år og har blitt veldig selvstendig. Er en sånn som fikser alt selv, jobber hardt, har alt i orden liksom. Driver mitt eget firma, administrerer utleie, trener, er en god mor. Og jeg merker at jeg liker at folk har det inntrykket av meg også, at jeg er sterk både psykisk og fysisk og takler det meste. Det er en god del menn som har vært interesserte i meg, men det fører aldri til noe seriøst. Det dør ut, de velger noen andre etc. Og nå begynner jeg å lure på om jeg skremmer dem vekk på noen måte. Jeg har lest her inne at utdanning, inntekt, jobb etc ikke betyr noen verdens ting for menn når de skal velge kjæreste. Og når sant skal sies så hadde jeg mer draget på menn før, da jeg "bare" var student, usikker på meg selv og redd for å være alene. Jeg er bekymret for at jeg ikke sender ut nok signaler på at jeg faktisk vil ha og trenger en mann. Har liksom blitt livredd for å fremstå som desperat og needy, men nå kanskje er jeg FOR mye andre veien. Bør man bare kjøre på å fortelle åpent at man savner en kjæreste, savner noen å våkne opp med etc? Hvordan finner man en balanse her? Anonymkode: 8cb14...440 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Når jeg ser på statistikken din, så trenger du egentlig ikke en mann. Du har barn også virker det som, holder ikke det? Anonymkode: e400b...36b 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 Men valgte du dem da? Eller har du gjort deg emosjonelt utilgjengelig? Trenger jo ikke handle om formalitetene, men heller hvordan du fremstår, virker, etc. Man må jo ha kjemi, og da må man jo åpne opp også. Anonymkode: c974c...c86 9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 Menn er livredde for å være i et forhold med en tøff og selvstendig dame. De vil heller ha noen de kan dominere og som får dem til å føle seg som kongen på haugen. Drit i dem. Anonymkode: 8eb2e...5be 10 7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 Jeg tror nok at terskelen er lavere for at en kvinne skal bli bedømt som «selvgod» enn en mann. Om en kvinne driver sitt eget firma betyr ikke så mye fra eller til for meg. Men hvis beskrivelse av hennes seire i forretningslivet fortrenger de sidene som faktisk betyr noe for meg så kan det være negativt. Anonymkode: 47a9f...193 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drit i dem. KG i et nøtteskall. Anonymkode: 47a9f...193 3 4
Rosakatt Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 Vær åpen om at du savner en kjæreste😊 Ikke vær redd for å være needy, rett mann vil stå med armene åpne 7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 Vel, hvis du har lyst på kjæreste, må du nesten vise at du har lyst på det, ikke vise som at "jeg klarer meg selv, og trenger ikke deg til noe som helst". Hvor interessert er du i å bli sammen med en mann som viser at han ikke har noe behov for deg i livet sitt, at han har det bra som han har det og som ikke trenger deg? Anonymkode: 78127...7b7 5 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 Men hvorfor akkurat en mann. Er det penis du er ute etter? Hva med å finne en kvinne? Anonymkode: 59a66...167 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel, hvis du har lyst på kjæreste, må du nesten vise at du har lyst på det, ikke vise som at "jeg klarer meg selv, og trenger ikke deg til noe som helst". Hvor interessert er du i å bli sammen med en mann som viser at han ikke har noe behov for deg i livet sitt, at han har det bra som han har det og som ikke trenger deg? Anonymkode: 78127...7b7 Det er sant, og det er jo det jeg frykter at jeg gir inntrykk av. Jeg er ganske redd for å bli sett på som "hun desperate på mannfolkjakt", men samtidig så må jeg tenke på hvilke signaler jeg sender ut og prøve å endre på noe, tror jeg. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte. Anonymkode: 8cb14...440
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #11 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvorfor akkurat en mann. Er det penis du er ute etter? Hva med å finne en kvinne? Anonymkode: 59a66...167 Jeg vet ikke. Jeg har aldri tenkt på at jeg skulle finne en kvinne. Jeg har aldri tenkt på andre kvinner på den måten. Anonymkode: 8cb14...440 2 1 2
Rødstrupa Skrevet 5. september 2023 #12 Skrevet 5. september 2023 Så lenge du ikke blir for ‘’alfa’’ men viser deg åpen for, sårbar og mottagelig for en mann og lar han føle at han kan få ta litt ‘’styring’’ på ulike måter så tror jeg det er håp for deg. Menn som er trygge på seg selv synes det er tiltrekkende og sexy med en sterk, selvhjulpen og selvstendig kvinne. Du har bare ikke truffet han ennå. 1 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #13 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Når jeg ser på statistikken din, så trenger du egentlig ikke en mann. Du har barn også virker det som, holder ikke det? Anonymkode: e400b...36b Joda, men barn blir jo voksne og flytter ut. Jeg har gode kollegaer, et par nære venninner som jeg er kjempeglad i og lever et sosialt liv på mange måter, men det er jo noe ekstra fint med å ha en kjæreste. Hvis det fungerer, vel og merke. Anonymkode: 8cb14...440 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #14 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lest her inne at utdanning, inntekt, jobb etc ikke betyr noen verdens ting for menn når de skal velge kjæreste. For meg så har ikke sånt så mye å si, men i flere tilfeller jeg har opplevd kan både menn og kvinner som har "alt på stell" føles litt vanskelige å komme nær på en måte. Kanskje det samme gjelder deg, at de tror at du ikke er så veldig interessert? Anonymkode: 22f10...056 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #15 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For meg så har ikke sånt så mye å si, men i flere tilfeller jeg har opplevd kan både menn og kvinner som har "alt på stell" føles litt vanskelige å komme nær på en måte. Kanskje det samme gjelder deg, at de tror at du ikke er så veldig interessert? Anonymkode: 22f10...056 Ja, det er det jeg tror. Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal bli litt mer "tilnærmelig" da. Kanskje jeg må oppsøke psykolog Anonymkode: 8cb14...440 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #16 Skrevet 6. september 2023 Ja det er en balanse du må finne her. Å imponere er vel og bra, men alle mennesker trenger å føle seg nyttig og nødvendig også. Jeg er selv en sterk kvinne, som måtte lære å vise min mann at jeg faktisk trenger ham. Ikke praktisk og økonomisk, for det ville være å lyve, men jeg trenger ham emosjonelt og mentalt. Seksuelt også selvfølgelig, men det var visst den eneste måten jeg faktisk var flink til å vise det på tidligere. Uansett hvor sterk og selvstendig man er er det godt med hjelp og støtte, og man er vanskelig å være glad i om man ikke våger å vise det, eller bare liksom ikke trenger det. Nå er jeg blitt flink til å spørre min kjære om hjelp også når jeg kunne klart ting alene, og det er vinn- vinn. Det er ho enklere og hyggeligere å gjøre ting sammen, selv om man kunne klart det alene, og så får han også føle seg nyttig og viktig. At jeg trenger ham. Hvilket jeg alltid har gjort egentlig, bare at han ikke følte det så mye før jeg ble flinkere til å be om hjelp og å si hvordan han er nødvendig for meg. For min lykke og trygghet. Som min partner. Jeg trenger ikke å imponere ham. Han vet at jeg er sterk og flink. Han må gå lov til å imponere meg litt da. Han trenger det, for det er ikke bare bare å ha en veldig driftig kone som alle sier at er så flink. Han må også få plass til å stråle, og ikke minst vite hvor viktig Han er for meg. Anonymkode: 31f25...951 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #17 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, det er det jeg tror. Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal bli litt mer "tilnærmelig" da. Kanskje jeg må oppsøke psykolog Anonymkode: 8cb14...440 Det er ikke lett å finne ut av, nei. Det beste hadde jo vært å finne en som liker deg som du er. Anonymkode: 22f10...056
AnonymkvinneViken Skrevet 6. september 2023 #18 Skrevet 6. september 2023 Tror du bare må være deg selv og at du bare ikke har hatt riktig kjærestekjemi med de mennene du har møtt. Selv har jeg et lavtlønnsyrke og det hjelper ikke akkurat på det å ha draget på menn 🤭. Jeg må også gå i meg selv og åpne meg mer. Savner en kjæreste etter 2 år som singel. Har levd hele mitt voksne liv i forhold, så det er ikke «synd» på meg sånn sett. Men jeg trenger en mann for å oppleve gjensidig kjærlighet, dele seksualitet, føle mental nærhet sammen, gode samtaler og det å leve sammen som bestevenner. Det er dette jeg savner med å være singel. Så bare å fortsette datingen og letingen, det skal jeg også gjøre. Legg fra deg tankene om at det er noe «feil» med deg, for det er det virkelig ikke. Veldig mye handler om gjensidig kjemi og tiltrekning for å gå inn i nytt kjæresteforhold. 5
Fjellmannover190 Skrevet 6. september 2023 #19 Skrevet 6. september 2023 Det er en balansegang her, og det vanskelig å si noe hva det kan skyldes. Men jeg har datet og chattet med en del damer som er veldig opptatt at de er sterke, og at de egentlig ikke trenger en mann, men også trenger det. I dagens samfunn så er iallefall jeg avhengig av å få litt tilbakemelding fra kvinnen for å kunne gå videre med det. For min del er det aldri noe problem at kvinnen er sterk, heller det motsatte. Jeg søker balanse i et forhold, og jeg tror at om du går etter menn som vil ha en svakere kvinne, så vil det være et mer kortvarig forhold. Tips fra meg er å være open med de du synes er interessante, og si at du savner noen i livet ditt, og at du lengter etter noen å utforske resten av livet ditt. 1 1 2
Isambard Skrevet 6. september 2023 #20 Skrevet 6. september 2023 Den overdrevne frykten for å virke needy ser jeg på som en uting i moderne dating.. Det blir et spill hvor den som er minst interessert "vinner". Jeg tror ikke oppegående menn blir skremt av at du har eget firma etc. Jeg tror du må være tøff nok til å senke guarden og vise at du er interessert. Selv om det er en risiko for at det ikke er gjensidig. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå