Gå til innhold

Samvær 3 åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg lurte på samvær ang 3 åring. Hva som er det beste for barnet? Det er kanskje ulikt og vi må prøve oss frem, men ønsker å høre andres erfaringer/meninger/løsninger...

Vi har gått fra hverandre, men ikke flyttet fra hverandre enda. Men vi har vært like mye delaktig i barnets liv. Eneste er at jeg leverer og henter i bhg og har barnet noen timer før far kommer hjem og på morgenen. Også tar jeg de fleste sykedager. Men han tar barnet mye ellers. Han er flink med barnet, både praktisk og emosjonelt. Jeg vil si at barnet er like mye tilknyttet begge. 

Men jobben hans gjør at det blir vanskelig med 50/50 og levering/henting i bhg. Jeg har også lest at 50/50 ikke er heldig for små barn. 

Jeg har et håp om at vi kan bo nærme hverandre. Det vil gjøre samvær enklere og man kan lettere ta  med barnet på ting selv om man ikke har samvær. 

Jeg har snust litt på at vi bytter hjem, men i og med jeg har en tenåring fra før av fungerer det dårlig. 

Noen ideer hvordan vi løser dette? 

Anonymkode: 303be...6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes at 50/50 er for tidlig å prakke på en 3åring altså. Annenhver helg og at man sees noen dager den andre uka burde være bok. God tone og godt samarbeid er vel så viktig vil jeg si. At det er lav terskel for å komme på et lite besøk, si hei, leke litt utenfor fast samvær også. Men synes absolutt at så små barn burde ha et fast hjem

• Liker 1
Skrevet
Tipaa skrev (1 time siden):

Synes at 50/50 er for tidlig å prakke på en 3åring altså. Annenhver helg og at man sees noen dager den andre uka burde være bok. God tone og godt samarbeid er vel så viktig vil jeg si. At det er lav terskel for å komme på et lite besøk, si hei, leke litt utenfor fast samvær også. Men synes absolutt at så små barn burde ha et fast hjem

Ja, det er nok en ordning som vil være det beste frem til barnet er gammelt nok til 50/50. 

Ts

Anonymkode: 303be...6df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...