Kokeplate Skrevet 7. september 2023 #41 Del Skrevet 7. september 2023 jabx skrev (På 6.9.2023 den 19.28): Gledelig at nazipartiet Rødt mister stemmer. Greit nok at de har lite kontakt med den virkelige verden, men nazister er de da ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 7. september 2023 #42 Del Skrevet 7. september 2023 Apis skrev (1 time siden): Alle bør selvsagt få utvikle sine evner på best mulig måte, men jeg tenker det løses best mulig innen offentlig skole med gratis utdanning. Men er ikke så sikker på at det er riktig å presse flest mulig igjennom et teoretisk løp, yrkesløp bør også få et løft OK, offentlig skole med gratis utdanning, men problemet er HVORDAN denne offentlige, gratis skolen er organisert. Ingen vil ha kun private, betalte skoler. Ja, jeg synes det er en god ide med private skoler som et alternativ. Kanskje med fordypning i ulike fag som realfag, språk, biologi og kjemi, osv. Den offentlige skolen slik den er er ikke tilpasset eleven. Den passer for noen, men de på bunn og de over midten er ikke med. Ellers enig om yrkesfagene at de også må være et godt alternativ til den vanlige skolen. Men likevel må den vanlige skolen være nivådelt og opptaket karakterbasert. Da havner alle riktig sted og får tilpasset opplæring ut fra sitt nivå og sine behov. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 7. september 2023 #43 Del Skrevet 7. september 2023 FryNor skrev (4 timer siden): Hvorfor er høyresiden på fremmarsj i Europa?, kan det være at stadig flere faktisk ser at politikken til venstresiden kanskje ikke er den beste løsningen for Europa?. Det høres jo så fint ut i teorien med multikulturelle samfunn der vi skal holde hender, synge kumbaya, alle sammen er så snille og har de samme verdiene. Realiteten er noe helt annet, venstresiden med sin uendelige toleranse har sluppet inn mennesker som slettes ikke er tolerante og som har et helt annet syn på hvordan et samfunn skal være. Det er ganske mange flere spørsmål som skiller høyre og venstre enn bare innvandring. Det er heller ikke universellt sånn at høyresiden er mot all innvandring og venstresiden er for all innvandring. Der jeg bor er høyresiden mer positive til innvandring fordi mangel på arbeidskraft er det største hinderet for økonomisk vekst. Det er vanskelig og usikre tider verden over, og da stemmer velgere i større grad konservativt. Det er på ingen måte noe nytt mønster. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 8. september 2023 #44 Del Skrevet 8. september 2023 Jeg ser at bla. Raymond Johansen peker på motreaksjoner mot "woke" og nedsnakking av guttene som en potensiell forklaring, og det kan kanskje ligge noe i det. Deler av høyresiden har de siste årene kunnet mobilisere blant unge menn rett og slett ved å slå hull på myter og snakke til heller enn å snakke ned, og jeg tror nok politisk korrekthet alltid vil være noe en vil kunne klare å mobilisere mot. Kanskje særlig i en tid der "følsomheten" har er høyere enn mange har opplevd i sin levetid. Kanskje bidrar også forholdene i bydeler med lav andel etnisk norske til å skape en viss mobilisering, som Unge Høyre sin leder har foreslått tiltak mot uten at motparten har kunnet svare med så mye annet enn forskrekkelse og løsninger mange nok har mistet troen på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 9. september 2023 #45 Del Skrevet 9. september 2023 Tror dette er sammensatt. Handler vel mye om skolepolitikk. Men det er nok mange ungdommer som er bekymret for woke, og utviklingen der man risikerer en innskrenkning i ytringsfriheten og kanselleringskulturen får mer og mer plass. Det er et reellt problem og det er ikke rart at ungdommene er bekymret, og det har de grunn til. Trår man "feil", kan en karriere være over, uten at man får nye sjanser. Det aksepteres mindre og mindre at man har andre meninger enn det samfunnet forventer. Jeg tror f.eks. at temaet rundt kjønn kommer til å bli svært vanskelig for mange. Om veldig få år tror jeg faktisk ikke det lengre vil være akseptert å si høyt at det kun finnes to kjønn, og det er absolutt stor fare for at det til og med blir straffbart. Denne typen holdninger er det venstresiden som forfekter og som pusher hardt på. Da er det ikke så rart at mange vender blikket mot borgerlig side, der det i allefall finnes noen motstemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 9. september 2023 #46 Del Skrevet 9. september 2023 I Grosny skrev (På 7.9.2023 den 3.29): Hvordan vet du at Fornebubanesprekken skyldtes dårlig økonomisk styring, og ville ikke det vært det samme uansett hvilke politikere , fordi prosjektene drives jo av ansatte, ikke politikere (tror jeg). Fornebubanen hadde minst to problemer som endret kostnadsbildet. 1: Grunnforholdenes problematikk ble først klarlagt skikkelig når de kom langt nok i gravinga. 2: Kostnadsnivået har steget med årene. Slik problematikk går ikke bort ved å stemme H eller Ap, men jeg synes Ap håndterte saken dårlig når de prøvde utpressingsstrategi og faktisk stoppet arbeidet i flere uker i protest mot kostnadsveksten. Da kom OBOS etterhvert på banen og ga store penger mot at de skulle få bygge mer og høyere. En dårlig handel fordi det øker belastningen på et område som ikke bør belastes med mer fortetting (Tips: bygg heller i marka, det gjør mindre skade for folk og vilt, men marka er fredet av de fleste partiene). Store deler av det politiske miljøet vil bygge høyt på trafikk-knutepunkter av klimaårsaker. Dette er jeg imot, grunnet overbelastning av disse knutepunktområdene og en fortetting som er uheldig av smittevernhensyn. Lurer på hvilke partier som er enig med meg der. Ikke mange. Jeg lurer på hvem man skal stemme på med slike holdninger og frykter at FRP er nærmest, og det liker jeg som er sosialdemokrat ganske dårlig. Tja, du kan kanskje vurdere Folkets Parti, som er mot fortetting men mer i sentrum økonomisk. Eller INP, som er sosialdemokratisk, men det er noe uklart hva de mener om fortetting. Men nå driver de jo valgkamp så det går sikkert an å spørre dem. Eller kanskje Kystpartiet, som også er i sentrum økonomisk, fortetting har jeg ikke sett de nevner men de er iallfall for bevaring av småhusbebyggelse, og mot offentlig sløsing, korrupsjon og maktmisbruk, https://kystpartietoslo.net/2023/05/28/kystpartiet-i-oslos-valgprogram-2023-2027/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 9. september 2023 #47 Del Skrevet 9. september 2023 Tråden er ryddet for ryktespredning og brukerangrep. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå