AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #61 Del Skrevet 23. oktober 2023 Silva Pluvialis skrev (10 minutter siden): Jeg tenker på karma som en form for konsekvens av egne handlinger. En far som misbruker sine barn, vil fort føre til barn som bryter kontakt med far. Far vil da sitte alene, miste relasjoner f.eks, og kanskje dø ensom. Det man gir, får man tilbake. Er man drittsekk, så skygger folk banen, og så sitter man der alene da mens andre folk er lykkelige med familie og venner. Det stemmer ikke alltid. Jeg vet om et ufyselig ektepar som er like ille og fæle mot alle... holdt på i årevis med å ødelegge for alle de kommer borti. Lager bråk med naboer, familie, barna, svigerbarn. Allikevel er de populære på jobben, familie kommer på besøk til jul og sommerfester osv. Selv de som blir behandla dårlig. Det jeg tror er at de som ennå er på dems side, er like ille selv. Barna har blitt dårlig behandla og i alle år, de bøyer seg uansett hva foreldra gjør eller finner på. Er enig uansett hva. Anonymkode: 46129...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 23. oktober 2023 #62 Del Skrevet 23. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det stemmer ikke alltid. Jeg vet om et ufyselig ektepar som er like ille og fæle mot alle... holdt på i årevis med å ødelegge for alle de kommer borti. Lager bråk med naboer, familie, barna, svigerbarn. Allikevel er de populære på jobben, familie kommer på besøk til jul og sommerfester osv. Selv de som blir behandla dårlig. Det jeg tror er at de som ennå er på dems side, er like ille selv. Barna har blitt dårlig behandla og i alle år, de bøyer seg uansett hva foreldra gjør eller finner på. Er enig uansett hva. Anonymkode: 46129...fb8 Så du ser ikke at de som kommer kan komme på grunn av frykt og at foreldrene har mistet deres kjærlighet eller tillitten til dem og at det er en straff i seg selv. Når noen bøyer seg betyr det ikke alltid enighet og at du og andre har kommet til konklusjon at de er fæle mennesker er en konsekvens. Konsekvens for å snakke vondt om dem vil det jo også være så ingen ære til noen.Karmahjulet ruller over alle. Endret 23. oktober 2023 av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 23. oktober 2023 #63 Del Skrevet 23. oktober 2023 Karma eller ikke men som muslim må vi tro på at det du gjør mot andre får du tilbake på godt og vondt. Ingen slipper unna. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 23. oktober 2023 #64 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det stemmer ikke alltid. Jeg vet om et ufyselig ektepar som er like ille og fæle mot alle... holdt på i årevis med å ødelegge for alle de kommer borti. Lager bråk med naboer, familie, barna, svigerbarn. Allikevel er de populære på jobben, familie kommer på besøk til jul og sommerfester osv. Selv de som blir behandla dårlig. Det jeg tror er at de som ennå er på dems side, er like ille selv. Barna har blitt dårlig behandla og i alle år, de bøyer seg uansett hva foreldra gjør eller finner på. Er enig uansett hva. Anonymkode: 46129...fb8 Tilslutt snur nok det også. Familien får nok og skygger banen. Som man sår, høster man. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #65 Del Skrevet 23. oktober 2023 Lawyam skrev (52 minutter siden): Så du ser ikke at de som kommer kan komme på grunn av frykt og at foreldrene har mistet deres kjærlighet eller tillitten til dem og at det er en straff i seg selv. Når noen bøyer seg betyr det ikke alltid enighet og at du og andre har kommet til konklusjon at de er fæle mennesker er en konsekvens. Konsekvens for å snakke vondt om dem vil det jo også være så ingen ære til noen.Karmahjulet ruller over alle. Snakk om å bo under en stein. Anonymkode: 46129...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 23. oktober 2023 #66 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du opplevd at folk har fått igjen? Jeg selv synes det er merkelig at andre kan holde på i 40 år som drittsekker, men ingenting vondt rammer dem tilbake. 🤔 Anonymkode: 46129...fb8 Ja. Har opplevd det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #67 Del Skrevet 24. oktober 2023 Nei det funker ikke i praksis. I såfall ville Purin vært dau for lenge siden Anonymkode: 1afb5...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #68 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 24.10.2023 den 5.48): Nei det funker ikke i praksis. I såfall ville Purin vært dau for lenge siden Anonymkode: 1afb5...70b Han kan få karma i form av andre ting enn døden. Fks miste sjelen osv Anonymkode: 6c5cc...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 25. oktober 2023 #69 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 24.10.2023 den 5.48): Nei det funker ikke i praksis. I såfall ville Purin vært dau for lenge siden Anonymkode: 1afb5...70b Det finnes laaaangt verre ting enn døden… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå