AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #121 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke sant, nettopp. dette er jo hele poenget mitt, hvorfor må det på død og liv drikkes alkohol for å kose seg? jeg er rimelig sikker på at det å sitte mutters alene i en mørk leilighet med mengder av vin ikke er en god oppskrift på et godt liv i det lange løp, tvert i mot Anonymkode: f8216...0de Du klarer ikke se at mange synes at vin smaker nydelig? Vin smaker fantastisk det er en nytelse hver eneste sipp. Jeg virkelig nyter vin, men drikker kun vin når det er sol og blå himmel, kun da jeg er i vindrikkerhumør. Mye i sydligere strøk, ingenting på vinteren. Men det er meg, synes det er flott folk klarer å kose seg alene. Og enda flottere at de har god smak og nyter vin. Er en drikk lagd for å nytes. At man drikker 1 flaske vin betyr da ikke man gjør det hver dag. Kose seg med vin er helt vanlig i mange land, At man i Norge skal se på det å drikke vin som man har en sykdom er jo helt, ja på trynet. Anonymkode: 5b015...38f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #122 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Selvfølgelig 😊 Jeg stortrives også alene. Selvvalgt singel etter at jeg gikk i fra tidligere samboer. Jeg har det topp alene, og trenger ikke vin for å kose meg. Folk er forskjellig. Anonymkode: f368d...c10 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Selvfølgelig 😊 Jeg stortrives også alene. Selvvalgt singel etter at jeg gikk i fra tidligere samboer. Jeg har det topp alene, og trenger ikke vin for å kose meg. Folk er forskjellig. Anonymkode: f368d...c10 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke sant, nettopp. dette er jo hele poenget mitt, hvorfor må det på død og liv drikkes alkohol for å kose seg? jeg er rimelig sikker på at det å sitte mutters alene i en mørk leilighet med mengder av vin ikke er en god oppskrift på et godt liv i det lange løp, tvert i mot Anonymkode: f8216...0de Synes det er veldig lite nyanser i argumentene her. Jeg er også alene, nå 50+, og jeg kan kose meg med mye. Soloppgangen, fuglesang, kaffekoppen i godstolen eller ute i hagen. Et stearinlys på bordet, et varmt bad, gå barbent i gresset. solnedgangen, måneskinn, lukten fra roser eller kaprifoler eller nyslått gress, ... Livet er fullt av muligheter til å finne glede. Jeg setter også pris på et glass rødvin eller to til en god middag. Jeg kan sitte foran peisen og ta et glass whiskey en kald vinterdag. Kanskje har jeg lyst på en kald øl en sommerdag i hagen. Livet mitt består ikke av mengder med vin eller annen alkohol, men jeg ser ingen grunn til ikke å ha det som "et krydder" innimellom andre valg jeg tar som gir meg glede. Anonymkode: 8fce6...8aa 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #123 Del Skrevet 7. september 2023 PS jeg har et mørkt hus. Går i sort og mørke blått. Så da ekstra ille jeg liker vin, siden det alltid er mørkt og koselig her. Anonymkode: 5b015...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #124 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 13.28): På min jobb har det de seneste årene blitt ansatt horder av til dels inkompetente småjenter. Kontorlokalene har blitt rene ungdomsskolen i forhold til hva det var da jeg startet. Men nok om det! Jeg lot meg motvillig overtale til å bli med i kantinen for å spise lunsj med noen av disse. I kantinen ble det skravlet høyt om alt mulig meningsløst vissvass. Kjente jeg ble helt kvalm der jeg satt og måtte spille med. Men uansett, den ene unge kvinnen forteller at hun drakk en hel flaske med vin alene på fredagskvelden! Altså; en hel flaske med vin alene! Jeg ble helt rystet. Dette forteller hun altså mens hun smiler, fniser og ler. Det som var enda mer sjokkerende var reaksjonen til de andre kollegaene mine. Det var latter og fjas, og de synes tydelig dette var skrekkelig morsomt. Alvorlig talt, dette er en ung kvinne som forteller åpenlyst at hun har drukket en hel flaske alkoholholdig vin helt alene på en fredagskveld, og ingen varsellamper ringer hos noen? Dette finnes da overhodet ikke morsomt, og dette er da verken sunt eller normalt! Jeg ble sittende målløs og stirre tomt ut i luften. Ventet nesten på at noen skulle avsløre at det var skjult kamera inne i bildet eller noe sånt. Hun så helt vill ut i blikket samtidig som hun fortalte det også. Gapskrattet gjorde hun. Er det bare jeg som begynner å bli gammeldags? Synes hele denne seansen var grotesk. Har aldri sett at noen så åpenlyst forteller om alvorlige alkoholproblemer, og at det i tillegg blir latterliggjort så til de grader. Anonymkode: 948ab...1b4 Seriøst?Er du sånn krenket gammel kjærring? Anonymkode: c8c5e...1c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 7. september 2023 #125 Del Skrevet 7. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke sant, nettopp. dette er jo hele poenget mitt, hvorfor må det på død og liv drikkes alkohol for å kose seg? jeg er rimelig sikker på at det å sitte mutters alene i en mørk leilighet med mengder av vin ikke er en god oppskrift på et godt liv i det lange løp, tvert i mot Anonymkode: f8216...0de «På død og liv»?😆 Folk liker forskjellige ting! Hva med de som «på død og liv» må ha smågodt for å kose seg? Kaffe? Wienerbrød? Hva er det egentlig som er godkjent som «kos» i din verden? Å gnage på en gulrot mens man leser Bibelen? Jeg skjønner heller ikke hvor du har det fra at alle enslige bor i mørke leiligheter, men det får bli en annen diskusjon. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #126 Del Skrevet 7. september 2023 Knirke skrev (14 minutter siden): Hva er det egentlig som er godkjent som «kos» i din verden? Å gnage på en gulrot mens man leser Bibelen? 🤣 Men det sømmer seg vel ikke å gnage på fallosliknende objekter mens man fordyper seg i «Den hellige skrift»? 🤭 Anonymkode: 8e5bb...61f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #127 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig 😊 Jeg stortrives også alene. Selvvalgt singel etter at jeg gikk i fra tidligere samboer. Jeg har det topp alene, og trenger ikke vin for å kose meg. Folk er forskjellig. Anonymkode: f368d...c10 Jeg trenger ikke vin for å kose meg, men koser meg med vin. Ser du forskjellen? Anonymkode: 5b015...38f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #128 Del Skrevet 7. september 2023 At den tidligere så seriøse jobben sakte konverteres til ungdomsskole skjer overalt. Det kalles å bli gammel 🙂 Målet må være å bygge seg opp nok midler til å førtidspensjonere seg i tide. Jobber man til 70 blir det barneskole. Grusomt! Anonymkode: bb7db...447 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #129 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er vel ingen hemmelighet at de aller fleste er det? skjønner uansett ikke hvorfor enslige har behov for å drikke alkohol i tide og utide, det er jo ikke bra for de akkurat Anonymkode: f8216...0de Nå må ikke du tro at selv om du blir ensom hvis du må være alene, at det gjelder alle mennesker. Jeg er enslig på åttende året, men er slett ikke ensom. Jeg har da venner selv om jeg ikke har partner! Jeg har enkelte år feiret julaften alene, stortrivdes og følte meg heller ikke ensom da. Nå er jeg blitt såpass voksen at jeg ikke tåler særlig alkohol mer, så det har jeg kuttet ut. Men jeg er svært nysgjerrig på hvorfor du er av den oppfatning at alkohol skulle være noe mer skadelig i «tide og utide» for enslige enn for dem som ikke er det? Anonymkode: 8e5bb...61f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryzorman Skrevet 7. september 2023 #130 Del Skrevet 7. september 2023 Å drikke en hel flaske vin alene er da ikke noe problem? Jeg blir ikke engang nærheten av brisen av en. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 7. september 2023 #131 Del Skrevet 7. september 2023 Det er ikke unormalt,og heller ikke så mye for mange. Er nok du som overreagerer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #132 Del Skrevet 7. september 2023 Det skal lite til før du blir rystet, skjønner jeg😅 Tipper hun neppe drikker en flaske vin hver dag, i og med at hun fortalte om at hun drakk en flaske på fredagen. Det går helt fint, det har jeg gjort selv også. Vi er flere som trives godt i eget selskap, og kan kose oss med vin mens vi ser film, leser en bok eller noe annet vi liker å gjøre. Men slutt med den ovenfra og ned-holdningen din. Uavhengig om dette er et dårlig tulleinnlegg, eller om du faktisk er seriøst, er det tåpelig å fremme slike holdinger som at yngre folk ikke er en ressurs. Anonymkode: d8d66...bde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #133 Del Skrevet 7. september 2023 Jaja synes nå dette er litt merkelig uansett jeg da.. for min del høres det å innta store mengder alkohol i ensomhet på en fredagskveld noe alarmerende ut, men det er bare meg Anonymkode: f8216...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #134 Del Skrevet 8. september 2023 Husker når jeg var student var det ikke uvanlig å drikke ei halvflaske vodka og 18 pils på vorspiel. Hadde nok dødd av å drukket samme mengde nå, men det var mange av oss! Anonymkode: 17d3a...370 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #135 Del Skrevet 8. september 2023 Ryzorman skrev (På 7.9.2023 den 13.53): Å drikke en hel flaske vin alene er da ikke noe problem? Jeg blir ikke engang nærheten av brisen av en. Det er jo ikke akkurat bra? For å tåle mye, har en ofte også drukket mye. Ja du kan være en stor mann , men likevel. Anonymkode: c3999...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreaJohan Skrevet 8. september 2023 #136 Del Skrevet 8. september 2023 On 9/5/2023 at 1:28 PM, AnonymBruker said: På min jobb har det de seneste årene blitt ansatt horder av til dels inkompetente småjenter. Kontorlokalene har blitt rene ungdomsskolen i forhold til hva det var da jeg startet. Men nok om det! Jeg lot meg motvillig overtale til å bli med i kantinen for å spise lunsj med noen av disse. I kantinen ble det skravlet høyt om alt mulig meningsløst vissvass. Kjente jeg ble helt kvalm der jeg satt og måtte spille med. Men uansett, den ene unge kvinnen forteller at hun drakk en hel flaske med vin alene på fredagskvelden! Altså; en hel flaske med vin alene! Jeg ble helt rystet. Dette forteller hun altså mens hun smiler, fniser og ler. Det som var enda mer sjokkerende var reaksjonen til de andre kollegaene mine. Det var latter og fjas, og de synes tydelig dette var skrekkelig morsomt. Alvorlig talt, dette er en ung kvinne som forteller åpenlyst at hun har drukket en hel flaske alkoholholdig vin helt alene på en fredagskveld, og ingen varsellamper ringer hos noen? Dette finnes da overhodet ikke morsomt, og dette er da verken sunt eller normalt! Jeg ble sittende målløs og stirre tomt ut i luften. Ventet nesten på at noen skulle avsløre at det var skjult kamera inne i bildet eller noe sånt. Hun så helt vill ut i blikket samtidig som hun fortalte det også. Gapskrattet gjorde hun. Er det bare jeg som begynner å bli gammeldags? Synes hele denne seansen var grotesk. Har aldri sett at noen så åpenlyst forteller om alvorlige alkoholproblemer, og at det i tillegg blir latterliggjort så til de grader. Anonymkode: 948ab...1b4 Dette må vel være troll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå