Myrmica Skrevet 6. september 2023 #81 Del Skrevet 6. september 2023 Håper TS hadde et perlekjede hun kunne knuge i hånden på et passende vis mens hun målløst satt og ble utsatt for denne rystende opplevelsen 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #82 Del Skrevet 6. september 2023 Om dette skulle ha vært sant, så synes jeg det er merkelig at det virker som om alle er overbevist om at det er skrevet av en kvinne. Begrep/fordommer om "inkompetente småjenter" forbinder jeg minst like mye med middeladrende menn. Anonymkode: 8fce6...8aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 6. september 2023 #83 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Om dette skulle ha vært sant, så synes jeg det er merkelig at det virker som om alle er overbevist om at det er skrevet av en kvinne. Begrep/fordommer om "inkompetente småjenter" forbinder jeg minst like mye med middeladrende menn. Anonymkode: 8fce6...8aa nja, jeg jobbet med en dame som var nær pensjonsalder (hun var 61) tidligere som omtalte meg og alle yngre enn meg (på den tiden var jeg 45) som "ungdommer nå til dags" når hun ikke var fornøyd med oss 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #84 Del Skrevet 6. september 2023 Carrot skrev (1 minutt siden): nja, jeg jobbet med en dame som var nær pensjonsalder (hun var 61) tidligere som omtalte meg og alle yngre enn meg (på den tiden var jeg 45) som "ungdommer nå til dags" når hun ikke var fornøyd med oss 🤣 Det måtte vel være en «spøk» 🤣 Anonymkode: c3999...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 6. september 2023 #85 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det måtte vel være en «spøk» 🤣 Anonymkode: c3999...6e3 hun var helt seriøs - vi var etter hennes mening for unge til gjøre noe riktig 🤯 never mind at nye prosesser eller prosedyrer som endret "slik har vi alltid gjort det" var "ubrukelige" - de fleste har møtt typen, de finnes overalt desverre, og TS virker litt slik i talemåten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #86 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): På min jobb har det de seneste årene blitt ansatt horder av til dels inkompetente småjenter. Kontorlokalene har blitt rene ungdomsskolen i forhold til hva det var da jeg startet. Men nok om det! Jeg lot meg motvillig overtale til å bli med i kantinen for å spise lunsj med noen av disse. I kantinen ble det skravlet høyt om alt mulig meningsløst vissvass. Kjente jeg ble helt kvalm der jeg satt og måtte spille med. Men uansett, den ene unge kvinnen forteller at hun drakk en hel flaske med vin alene på fredagskvelden! Altså; en hel flaske med vin alene! Jeg ble helt rystet. Dette forteller hun altså mens hun smiler, fniser og ler. Det som var enda mer sjokkerende var reaksjonen til de andre kollegaene mine. Det var latter og fjas, og de synes tydelig dette var skrekkelig morsomt. Alvorlig talt, dette er en ung kvinne som forteller åpenlyst at hun har drukket en hel flaske alkoholholdig vin helt alene på en fredagskveld, og ingen varsellamper ringer hos noen? Dette finnes da overhodet ikke morsomt, og dette er da verken sunt eller normalt! Jeg ble sittende målløs og stirre tomt ut i luften. Ventet nesten på at noen skulle avsløre at det var skjult kamera inne i bildet eller noe sånt. Hun så helt vill ut i blikket samtidig som hun fortalte det også. Gapskrattet gjorde hun. Er det bare jeg som begynner å bli gammeldags? Synes hele denne seansen var grotesk. Har aldri sett at noen så åpenlyst forteller om alvorlige alkoholproblemer, og at det i tillegg blir latterliggjort så til de grader. Anonymkode: 948ab...1b4 Seriøst? Tror nesten jeg tisset på meg her nå 😂 1 flaske vin? På en fredagskveld? Alene? Og du kaller det alkoholproblemer? 😂😂😂😂😂 1 flaske vin er ca 4 glass.. Man blir ikke full en gang 😂 Godt du ikke vet hvor mye enkelte drikker en kveld på byen 😂 Så ja 100 % du overreagerer og er gammeldags hvis at en voksen person har alvorlige alkoholproblemer om de drikker 1 flaske vin på en kveld hjemme. Etter ditt syn er det fryktelig mange med alvorlige alkoholproblemer da 😂 og jeg og min man er 2 av dem da vi lett deler 2 flasker vin en kveld i helgen til middag og kos etterpå. Anonymkode: 11d0e...3e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #87 Del Skrevet 6. september 2023 Du er en person på arbeidsplassen som fort kan lage kvalme ser det ut til på måten du skriver på og snakker om de andre kollegaene dine.. Glad jeg ikke jobber sammen med deg, at du kan være så nedlatende mot de yngre fordi du er eldst og «vet bedre»? Hold deg hjemme om du skal være så stygg mot andre 👋 Anonymkode: 1490d...0e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #88 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): På min jobb har det de seneste årene blitt ansatt horder av til dels inkompetente småjenter. Kontorlokalene har blitt rene ungdomsskolen i forhold til hva det var da jeg startet. Men nok om det! Jeg lot meg motvillig overtale til å bli med i kantinen for å spise lunsj med noen av disse. I kantinen ble det skravlet høyt om alt mulig meningsløst vissvass. Kjente jeg ble helt kvalm der jeg satt og måtte spille med. Men uansett, den ene unge kvinnen forteller at hun drakk en hel flaske med vin alene på fredagskvelden! Altså; en hel flaske med vin alene! Jeg ble helt rystet. Dette forteller hun altså mens hun smiler, fniser og ler. Det som var enda mer sjokkerende var reaksjonen til de andre kollegaene mine. Det var latter og fjas, og de synes tydelig dette var skrekkelig morsomt. Alvorlig talt, dette er en ung kvinne som forteller åpenlyst at hun har drukket en hel flaske alkoholholdig vin helt alene på en fredagskveld, og ingen varsellamper ringer hos noen? Dette finnes da overhodet ikke morsomt, og dette er da verken sunt eller normalt! Jeg ble sittende målløs og stirre tomt ut i luften. Ventet nesten på at noen skulle avsløre at det var skjult kamera inne i bildet eller noe sånt. Hun så helt vill ut i blikket samtidig som hun fortalte det også. Gapskrattet gjorde hun. Er det bare jeg som begynner å bli gammeldags? Synes hele denne seansen var grotesk. Har aldri sett at noen så åpenlyst forteller om alvorlige alkoholproblemer, og at det i tillegg blir latterliggjort så til de grader. Anonymkode: 948ab...1b4 Ja, det er nok bare du som er utdatert, ts. Du er dessuten nedlatende og velger se ned på yngre. Et klassisk eksempel på at du er i ferd med å «forgubbes». Pass på adferden din fremover. Ingen - egne venner og slekt inkludert - gidder kaste bort tid på gamle folk som velger å være sure og gretne og kalle voksne mennesker «småjenter» etc. Det er simple hersketeknikker, og gjør deg til et simpelt menneske. Anonymkode: f4cca...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #89 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Synes du har et poeng her, TS. Dette sier noe om vår holdning til alkohol (som er ren gift og direkte skadelig). synes det høres helt absurd ut at noen pimper nedpå en svær flaske vin alene og at det les bort på den måten Anonymkode: f8216...0de "Pimper nedpå"? Hvorfor antar du uten videre at den unge kvinnen heller innpå hele flaska i ett drag, og ikke nipper til ett og ett glass gjennom kvelden? Når jeg en sjelden gang har "jentekveld" (vi er voksne kvinner 40+ alle sammen), drikker jeg fint en flaske vin i løpet av kvelden, men jeg tar første glasset sånn rundt åtte- halv ni og siste glasset sånn ett-halv to. Jeg starter ikke kvelden med å styrte nedpå hele vinflaska. Anonymkode: ab43a...c7b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #90 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): "Pimper nedpå"? Hvorfor antar du uten videre at den unge kvinnen heller innpå hele flaska i ett drag, og ikke nipper til ett og ett glass gjennom kvelden? Når jeg en sjelden gang har "jentekveld" (vi er voksne kvinner 40+ alle sammen), drikker jeg fint en flaske vin i løpet av kvelden, men jeg tar første glasset sånn rundt åtte- halv ni og siste glasset sånn ett-halv to. Jeg starter ikke kvelden med å styrte nedpå hele vinflaska. Anonymkode: ab43a...c7b Jeg er litt enig med deg, men samtidig å drikke en flaske en kveld man er alene er ganske mye. Anonymkode: c3999...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
icemoon Skrevet 6. september 2023 #91 Del Skrevet 6. september 2023 Om du er så gammel at du blir rystet av at en unge kvinne drikker en flaske vin så er jeg overasket over at du ikke er pensjonert for lenge siden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #92 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er litt enig med deg, men samtidig å drikke en flaske en kveld man er alene er ganske mye. Anonymkode: c3999...6e3 Nei. Er vel samme om man er alene eller sammen med noen. Alle mennesker som liker vin er ikke sosiale. Enslige mennesker skal ikke få kose seg? Anonymkode: 5b015...38f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #93 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nei. Er vel samme om man er alene eller sammen med noen. Alle mennesker som liker vin er ikke sosiale. Enslige mennesker skal ikke få kose seg? Anonymkode: 5b015...38f Poenget er vel at enslige mennesker som drikker alkohol gjør det for å døyve ensomhet og meningsløshet. på den måten blir alkoholen en vei ned håpløshet og mørke Anonymkode: f8216...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matto og frank Skrevet 6. september 2023 #94 Del Skrevet 6. september 2023 Du høres ut som du er bitter og slem. Kanskje prøv med en flaske vin til fredagen og se om du kan slappe av for en gangs skyld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Jones Skrevet 6. september 2023 #95 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Poenget er vel at enslige mennesker som drikker alkohol gjør det for å døyve ensomhet og meningsløshet. på den måten blir alkoholen en vei ned håpløshet og mørke Anonymkode: f8216...0de Dett er det rareste jeg har lest. Betyr det at enslige og/ eller introverte ikke kan være glad i vin? De gangene jeg drikker vin alene (flere glass) er det fordi jeg: 1. elsker luksusfølelsen det gir meg 2. elsker smaken av vin At du påstår det er fordi jeg har et meningsløst liv sier mer om deg enn meg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #96 Del Skrevet 6. september 2023 Sam Jones skrev (5 minutter siden): Dett er det rareste jeg har lest. Betyr det at enslige og/ eller introverte ikke kan være glad i vin? De gangene jeg drikker vin alene (flere glass) er det fordi jeg: 1. elsker luksusfølelsen det gir meg 2. elsker smaken av vin At du påstår det er fordi jeg har et meningsløst liv sier mer om deg enn meg. Hallo. jaja, og hvorfor ikke drikke eplemost eller tranebærjuice? dette er helt uten alkoholholdige gifter men gir meg like mye "luksusfølelse".. har du et godt svar på dette skal jeg kjøpe fortellingen din, men ellers så tror jeg både du og jeg vet hva svaret er. og ja beklager, jeg forstår godt at det er ubehagelig Anonymkode: f8216...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Jones Skrevet 6. september 2023 #97 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hallo. jaja, og hvorfor ikke drikke eplemost eller tranebærjuice? dette er helt uten alkoholholdige gifter men gir meg like mye "luksusfølelse".. har du et godt svar på dette skal jeg kjøpe fortellingen din, men ellers så tror jeg både du og jeg vet hva svaret er. og ja beklager, jeg forstår godt at det er ubehagelig Anonymkode: f8216...0de Jeg tror jeg avstår fra å forsvare mine gastronomiske preferanser overfor en anonym bruket på Internett. Kos deg med eplemosten! 😄 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #98 Del Skrevet 6. september 2023 On 9/5/2023 at 2:15 PM, Knirke said: Hva var mest sjokkerende? 1: At hun drakk en helt lovlig drikk som kan kjøpes over disk av enhver person over 18 år? 2: At hun er ung? 3: At det var fredag? Eller var det (gud forby!) at hun var ALENE?😱😱😱 Jeg tipper #4 Høyere på rangstigen. Anonymkode: 4f80f...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #99 Del Skrevet 6. september 2023 Gammeldags? Nei. Prippen, dømmende, hovmodig? Jepp. Anonymkode: cc7d2...92a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #100 Del Skrevet 6. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Poenget er vel at enslige mennesker som drikker alkohol gjør det for å døyve ensomhet og meningsløshet. på den måten blir alkoholen en vei ned håpløshet og mørke Anonymkode: f8216...0de Tror virkelig at alle enslige er ensomme? Anonymkode: 62b90...a18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå