Grüner Skrevet 5. september 2023 #61 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): På min jobb har det de seneste årene blitt ansatt horder av til dels inkompetente småjenter. Kontorlokalene har blitt rene ungdomsskolen i forhold til hva det var da jeg startet. Men nok om det! Jeg lot meg motvillig overtale til å bli med i kantinen for å spise lunsj med noen av disse. I kantinen ble det skravlet høyt om alt mulig meningsløst vissvass. Kjente jeg ble helt kvalm der jeg satt og måtte spille med. Men uansett, den ene unge kvinnen forteller at hun drakk en hel flaske med vin alene på fredagskvelden! Altså; en hel flaske med vin alene! Jeg ble helt rystet. Dette forteller hun altså mens hun smiler, fniser og ler. Det som var enda mer sjokkerende var reaksjonen til de andre kollegaene mine. Det var latter og fjas, og de synes tydelig dette var skrekkelig morsomt. Alvorlig talt, dette er en ung kvinne som forteller åpenlyst at hun har drukket en hel flaske alkoholholdig vin helt alene på en fredagskveld, og ingen varsellamper ringer hos noen? Dette finnes da overhodet ikke morsomt, og dette er da verken sunt eller normalt! Jeg ble sittende målløs og stirre tomt ut i luften. Ventet nesten på at noen skulle avsløre at det var skjult kamera inne i bildet eller noe sånt. Hun så helt vill ut i blikket samtidig som hun fortalte det også. Gapskrattet gjorde hun. Er det bare jeg som begynner å bli gammeldags? Synes hele denne seansen var grotesk. Har aldri sett at noen så åpenlyst forteller om alvorlige alkoholproblemer, og at det i tillegg blir latterliggjort så til de grader. Anonymkode: 948ab...1b4 Her er det du som er håpløst gammeldags og overdriver. Om noen drikker en flaske vin hvis de er på fest eller hjemme en lørdagskveld betyr ikke det at de har alvorlige alkoholproblemer. Det er ganske vanlig i den alderen der. Folk med alvorlige alkoholproblemer drikker som regel både hyppigere og sterkere saker enn vin. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 5. september 2023 #62 Del Skrevet 5. september 2023 Brunello skrev (1 time siden): Statistisk sett er det bedre at en ung mann gjør det. Han blir vesentlig mindre beruset enn en ung kvinne. Menn tåler mye mer alkohol. Jeg ser heller ikke det helt store problemet, men det er litt mye å drikke alene. Tja, jeg husker jeg som ung mann kjøpte en flaske Sherry for å spandere på et utested nokså tett innpå stengetid, imidlertid ble jeg ved den alene så jeg drakk den opp. Det gikk bra, jeg ble ikke dårlig, men er ingen tilhenger av Sherry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #63 Del Skrevet 5. september 2023 2 minutter siden, Brunello said: En flaske vin er ikke så mye for en mann, men en dame på 65 kilo oppnår ganske høy promille (1,6) når den drikkes på 3 timer. Til sammenligning vil en mann på 85 kilo ha 0,9 i promille. 1 flaske vin er ikke mye for verken kvinne eller mann Anonymkode: 62b90...a18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 5. september 2023 #64 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 1 flaske vin er ikke mye for verken kvinne eller mann Anonymkode: 62b90...a18 En flaske er ikke så mye om man drikker vin til en hyggelig middag med andre. Men å sitte alene med 1,6 i promille er mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #65 Del Skrevet 5. september 2023 Synes fortsatt 1 flaske vin alene er altfor altfor altfor mye. dette er en trist måte å drikke på og et tegn på at noe er alvorlig galt Anonymkode: f8216...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #66 Del Skrevet 5. september 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Synes fortsatt 1 flaske vin alene er altfor altfor altfor mye. dette er en trist måte å drikke på og et tegn på at noe er alvorlig galt Anonymkode: f8216...0de Hvorfor er det trist? Anonymkode: 62b90...a18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #67 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvorfor er det trist? Anonymkode: 62b90...a18 Drikke alene? nei vet du hva, det er da ikke normalt eller greit.. hadde blitt sterkt bekymret om jeg fikk vite om en bekjent som gjorde det Anonymkode: f8216...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #68 Del Skrevet 5. september 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Drikke alene? nei vet du hva, det er da ikke normalt eller greit.. hadde blitt sterkt bekymret om jeg fikk vite om en bekjent som gjorde det Anonymkode: f8216...0de Så man kan ikke hygge seg alene med et godt måltid og en god flaske vin til? Eller slappe av foran tv med serier og vin på en fredagskveld? Anonymkode: 62b90...a18 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #69 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så man kan ikke hygge seg alene med et godt måltid og en god flaske vin til? Eller slappe av foran tv med serier og vin på en fredagskveld? Anonymkode: 62b90...a18 Unnskyld meg men dette virker vel mer som unnskyldninger for å drikke alkohol? kan du ikke kose deg med en godt måltid uten alkohol eller tv/serien uten alkohol? hmm nja, kjøper ikke den helt Anonymkode: f8216...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #70 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Unnskyld meg men dette virker vel mer som unnskyldninger for å drikke alkohol? kan du ikke kose deg med en godt måltid uten alkohol eller tv/serien uten alkohol? hmm nja, kjøper ikke den helt Anonymkode: f8216...0de Man kan se på tv uten å spise ostepop også. Men hvis det er ostepop man har lyst på og kroppen tåler de ekstra kaloriene, hvorfor ikke? Anonymkode: b3b5b...35c 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #71 Del Skrevet 5. september 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Unnskyld meg men dette virker vel mer som unnskyldninger for å drikke alkohol? kan du ikke kose deg med en godt måltid uten alkohol eller tv/serien uten alkohol? hmm nja, kjøper ikke den helt Anonymkode: f8216...0de Et godt måltid blir ufattelig mye bedre med rett vin til. Jeg drikker stort sett bare vin til mat. Jeg drikker som regel ikke vin i sofaen til tv var bare eksempel, foretrekker en stor kopp te når jeg ser serier Anonymkode: 62b90...a18 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #72 Del Skrevet 6. september 2023 Jeg har slutta å drikke da. Jeg dreiv med bingedrikking og blackouts. En hel flaske vin for en kvinne ER mye. Og det er vanlig at kvinner drikker mye alene. Men folk har rusa seg til alle tider og vil heller ikke slutte med det. Men jeg liker ikke retorikken - "fine viner", "kose meg med vin", "et godt måltid med en god vin" og "dyre viner". Det er jo gift som drikkes. Som gir rus. Jeg synes det er ekkelt å tenke på og jeg vil aldri gjøre det igjen. Anonymkode: df7a4...992 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #73 Del Skrevet 6. september 2023 Normalt. Du henger ikke med… Anonymkode: bbf28...90a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 6. september 2023 #74 Del Skrevet 6. september 2023 7 hours ago, Brunello said: Psykologisk er det ganske stor forskjell. Når man drikker sammen med noen, gjør alkoholen stort sett at man blir gladere og mer sosial. Drikker en alene, er sjansen for motsatt effekt stor. Jeg er absolutt ikke imot å drikke alene. Men å drikke mye alene er normalt forbundet med negativitet. Spesielt om alkoholen ikke nytes med mat men for beruselsens skyld. Det er det dummeste jeg har lest hittil i dag😂 Så en som er glad i vin, men er singel og introvert skal aldri få drikke vin? Er det greit hvis man inviterer naboen til å se på at man drikker? Hva med Zoom-møter? Teller katten som selskap? Speil? Hvilken mat må man spise for at det er godkjent «nyting», og ikke bare spising? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #75 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har slutta å drikke da. Jeg dreiv med bingedrikking og blackouts. En hel flaske vin for en kvinne ER mye. Og det er vanlig at kvinner drikker mye alene. Men folk har rusa seg til alle tider og vil heller ikke slutte med det. Men jeg liker ikke retorikken - "fine viner", "kose meg med vin", "et godt måltid med en god vin" og "dyre viner". Det er jo gift som drikkes. Som gir rus. Jeg synes det er ekkelt å tenke på og jeg vil aldri gjøre det igjen. Anonymkode: df7a4...992 Jøss. Vanlig, sier du? Oppgi kilde. Anonymkode: 82c15...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #76 Del Skrevet 6. september 2023 Jeg er kvinne, drikker en flaske hin alene. Merker så vidt jeg har alkohol i kroppen. Blir llitt lystigere, merker ingenting dagen etter. Eller 2 tiner etter. Og på ferie jeg drar på alene sitter jeg alene og drikker. Over 30 grader med vin gjør meg lykkelig. Vi er alle forskjellige. Anonymkode: 5b015...38f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #77 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har slutta å drikke da. Jeg dreiv med bingedrikking og blackouts. En hel flaske vin for en kvinne ER mye. Og det er vanlig at kvinner drikker mye alene. Men folk har rusa seg til alle tider og vil heller ikke slutte med det. Men jeg liker ikke retorikken - "fine viner", "kose meg med vin", "et godt måltid med en god vin" og "dyre viner". Det er jo gift som drikkes. Som gir rus. Jeg synes det er ekkelt å tenke på og jeg vil aldri gjøre det igjen. Anonymkode: df7a4...992 Mange kvinner tåler mer enn 1 flaske vin. Du er ikke malen på kvinner. Og jeg koser meg med vin. Gubben liker sjokolade, jeg liker vin. Vi koser oss. Anonymkode: 5b015...38f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 6. september 2023 #78 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor mater dere trollet?? Anonymkode: 23586...d11 for å mate trollet må trollet delta.. bare sier det 😎 tror TS er fraværende fordi tråden ikke fikk den reaksjonen TS håpet på, at folk klaget sammen med TS på de unge nå til dags.. hadde vært morro å vite hovr gammel TS er? Selv er jeg over 50 og kan lett drikke en flaske vin over en hel kveld uten å bli overstadig beruset av det, jeg heller ikke akkurat innpå flasken i en "bottoms up" så det går helt fint men det er sjelden jeg gidder fordi jeg som regel ønsker våkne frosk og opplagt men det er jo mitt valg, det sier ikke noe om andre mennesker om de velger gjøre dette hver helg for den del.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 6. september 2023 #79 Del Skrevet 6. september 2023 Knirke skrev (4 timer siden): Det er det dummeste jeg har lest hittil i dag😂 Så en som er glad i vin, men er singel og introvert skal aldri få drikke vin? Er det greit hvis man inviterer naboen til å se på at man drikker? Hva med Zoom-møter? Teller katten som selskap? Speil? Hvilken mat må man spise for at det er godkjent «nyting», og ikke bare spising? Det var ikke det som stod i mitt innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #80 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): På min jobb har det de seneste årene blitt ansatt horder av til dels inkompetente småjenter. Kontorlokalene har blitt rene ungdomsskolen i forhold til hva det var da jeg startet. Men nok om det! Jeg lot meg motvillig overtale til å bli med i kantinen for å spise lunsj med noen av disse. I kantinen ble det skravlet høyt om alt mulig meningsløst vissvass. Kjente jeg ble helt kvalm der jeg satt og måtte spille med. Men uansett, den ene unge kvinnen forteller at hun drakk en hel flaske med vin alene på fredagskvelden! Altså; en hel flaske med vin alene! Jeg ble helt rystet. Dette forteller hun altså mens hun smiler, fniser og ler. Det som var enda mer sjokkerende var reaksjonen til de andre kollegaene mine. Det var latter og fjas, og de synes tydelig dette var skrekkelig morsomt. Alvorlig talt, dette er en ung kvinne som forteller åpenlyst at hun har drukket en hel flaske alkoholholdig vin helt alene på en fredagskveld, og ingen varsellamper ringer hos noen? Dette finnes da overhodet ikke morsomt, og dette er da verken sunt eller normalt! Jeg ble sittende målløs og stirre tomt ut i luften. Ventet nesten på at noen skulle avsløre at det var skjult kamera inne i bildet eller noe sånt. Hun så helt vill ut i blikket samtidig som hun fortalte det også. Gapskrattet gjorde hun. Er det bare jeg som begynner å bli gammeldags? Synes hele denne seansen var grotesk. Har aldri sett at noen så åpenlyst forteller om alvorlige alkoholproblemer, og at det i tillegg blir latterliggjort så til de grader. Anonymkode: 948ab...1b4 Ser du virkelig så ned på kvinner at unge kvinner er under din verdighet? Forkastelig holdning du legger for dagen her TS. En flaske er bare 4 glass. De fleste tåler det om de bruker lang tid og har spist godt. Anonymkode: 370c8...bba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå