Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 28.5.2024 den 10.54):

Jeg gleder meg til at jeg kan gå i svømmehallen igjen. Trolig blir der neste år.  Klarer ikke å gå ned 25 kg i sommer.

Anonymkode: ca8c0...a6d

Hvorfor kan du ikke gå i svømmehallen i år? Har de en øvre bmigrense?!? 🤨 Det er det mest tullete jeg har lest. Jeg syntes du skal ta deg en tur! 😤Hvem bestemmer om du skal dra eller ei? Hilsen strengedama😜

Men jo, jeg forstår at man vil mer ned for kanskje å føle seg mer vel. Men går man ikke glipp av mye i mellomtiden?  Jeg fikk en kommentar av en unge som lurte på hvorfor jeg ikke var tjukk mer( og nei, jeg er fortsatt ikke innenfor normal bmi).Hva svarer man på det? 🤷‍♀️

Anonymkode: 57f62...9ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk ned over 28 Kg.på 5 Mnd. Rumpe,lår,pupper og mage ble betraklig mindre. Kun for at jeg ikke orket å spise. Dog med klikk..

Sluttet i desember og gikk veldig raskt opp i vekt igjen.

PANG!! Alt kom på magen. 

Begynte på "vedlikeholds dose" i mars,spiser og koser meg ,men vekt er stabil. Sikkert det dobbelte av alle andre på min høyde/alder😇 

Er tjukk, og trives med det.

Anonymkode: 1581e...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2024 den 15.05):

Noen opplevd forsinket mens? Er 37 år og gått på sprøyta i 4 uker. Mensen skulle kommet på onsdag. Har ikke gravidtester her, men har 2 barn fra før. Har slitt med å bli gravid etter de, så har gitt det opp. Bruker i prevensjon. 
 

Har gått ned 3,5 kg denne mnd, men det er ikke drastisk mye slik at mensen skulle påvirket akkurat ..

Noen med erfaringer?

Anonymkode: c7faa...dbf

 

Anonymkode: 1581e...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gikk ned over 28 Kg.på 5 Mnd. Rumpe,lår,pupper og mage ble betraklig mindre. Kun for at jeg ikke orket å spise. Dog med klikk..

Sluttet i desember og gikk veldig raskt opp i vekt igjen.

PANG!! Alt kom på magen. 

Begynte på "vedlikeholds dose" i mars,spiser og koser meg ,men vekt er stabil. Sikkert det dobbelte av alle andre på min høyde/alder😇 

Er tjukk, og trives med det.

Anonymkode: 1581e...f72

28 kilo på bare 5 måneder var jo sykt mye! :o 

Endret av Kompis2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere vært gjennom kirurgi og måtte pause bruken av wegovy?

Måtte ha pause på 10 dager før anestesi pga forsinkelsen medisinen gir mtp mageinnhold, men det ble ikke sagt noe om når jeg kunne begynne å ta den igjen etterpå.

Skal ikke gå på noe spesielt smertestillende nå i etterkant, så forsinket fordøyelse spiller liten rolle. Veldig lysten på å sette injeksjon igjen snart.

Anonymkode: 036ad...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 4.53):

Jeg gikk ned over 28 Kg.på 5 Mnd. Rumpe,lår,pupper og mage ble betraklig mindre. Kun for at jeg ikke orket å spise. Dog med klikk..

Sluttet i desember og gikk veldig raskt opp i vekt igjen.

PANG!! Alt kom på magen. 

Begynte på "vedlikeholds dose" i mars,spiser og koser meg ,men vekt er stabil. Sikkert det dobbelte av alle andre på min høyde/alder😇 

Er tjukk, og trives med det.

Anonymkode: 1581e...f72

Hva menes med klikk? Jeg er ganske ny i gamet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Berry skrev (1 time siden):

Hva menes med klikk? Jeg er ganske ny i gamet :)

 

google it😄

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer meg 10 kilo ned, men de siste ukene har det gått saktere enn før. Sikkert min egen feil, det har vært for lett å ta seg en is, eller noe knask på kveldstid. De gamle vanene med å måtte tygge på noe dukker opp igjen. Tenker å ta en dag (i dag) med kun flytende mat, dvs pulver som ristes ut i vann, for å se om jeg klarer snu vanen igjen. Jeg må også finne på noe som kan holde meg opptatt på ettermiddag/kveld, slik at jeg ikke går i skapet før jeg får tenkt meg om. 

Når sikkert minus 10 i morgen, og da er gjennomsnittet ca 700 gram pr uke og det er jeg egentlig fornøyd med. Selv om jeg noen ganger har det litt travelt. ;) Ingen som har kommentert nedgangen enda, men nå nærmer det seg siste dag på den ene treningen jeg går på. Den følger skoleruta så vi starter ikke opp igjen før i august, DA håper jeg alle kan se at jeg har gått ned! :D Skal jo klare å gå ned noen kilo til de neste 10-12 ukene. 

 

Ha en god mandag! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Berry skrev (På 31.5.2024 den 11.27):

Hva menes med klikk? Jeg er ganske ny i gamet :)

Lurer også på hva "uten klikk" betyr.

Anonymkode: 3010d...d40

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis2 skrev (3 timer siden):

;) Ingen som har kommentert nedgangen enda, men nå nærmer det seg siste dag på den ene treningen jeg går på. Den følger skoleruta så vi starter ikke opp igjen før i august, DA håper jeg alle kan se at jeg har gått ned! :D 

 

Fikk første kommentar etter 15 kg, men syns for så vidt det er greit at folk ikke kommenterer kropp uansett ettersom man aldri vet hva som ligger bak.🤷‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaggaBente skrev (21 minutter siden):

Fikk første kommentar etter 15 kg, men syns for så vidt det er greit at folk ikke kommenterer kropp uansett ettersom man aldri vet hva som ligger bak.🤷‍♀️

Jeg er enig i det.

Mine nærmeste som vet at jeg har gått på Wegovy har bemerket at de kan se at jeg har hatt god effekt, og det er helt greit, jeg har jo valgt å dele det med dem. Ellers har jeg alltid vært forsiktig med å kommentere andres vektnedgang uoppfordret, tror aldri jeg har gjort det. Det er selvsagt noe annet om noen har fortalt meg at de skal opereres, eller om noen nevner at de har endret livsstil, for da har de jo invitert til en samtale.

Anonymkode: 3b6c9...1d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man ikke bør kommentere andres vekt, men jeg har vært rimelig åpen om at jeg er sur for at jeg har lagt mye på meg pga medisiner osv. Klaget høyt har jeg gjort både her og der, så at de som jeg har klaget til kommenterer, det forventer jeg nesten. :D  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen flere som ikke får resept  ozempic fra lege lenger? Får kun resept på wegovy nå! Hvorfor? Den er jo en del dyrere ….

Anonymkode: 28ad4...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen flere som ikke får resept  ozempic fra lege lenger? Får kun resept på wegovy nå! Hvorfor? Den er jo en del dyrere ….

Anonymkode: 28ad4...41f

Du har laget egen tråd om dette også hvor du har fått svar, men det er fordi det ikke er lov for legen å skrive ut Ozempic dersom du ikke har diabetes 

Anonymkode: 46233...2f1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaggaBente skrev (18 timer siden):

Fikk første kommentar etter 15 kg, men syns for så vidt det er greit at folk ikke kommenterer kropp uansett ettersom man aldri vet hva som ligger bak.🤷‍♀️

Jeg har ikke sagt til noen at jeg bruker wegovy. Har gått ned 3-4 kg siden jeg startet for 2 mnd siden.  Har tenkt tanken at en dag får jeg sikkert kommentarer om at jeg er blitt slankere. Kommer ikke til å si noe om wegovy da heller. I tilfelle jeg raser opp i vekt igjen..

Anonymkode: ca8c0...a6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke måtte tenke noe på kostholdet med Wegovy, fordi jeg har blitt så fort mett at jeg har kunnet spise hva som helst. Sukker og fett begrenset seg selv, fordi jeg ble så hinsides dårlig påfølgende natt og dag.

Men jeg måtte slutte pga håravfall. Mister fortsatt masse, 4 mnd etter slutt og gått opp 6 av13 kg, så det er jo flott. Vurderer å begynne igjen, men er så redd for dette håret som nå er 1/3 av hva det var :(

Det var noen her for en stund siden som snakket om en medisin mot det, på resept, men vet ikke om jeg tør. Det er jo ikke bra at det er sånne bivirkninger, jeg er så redd for at vi får noen senkonsekvenser ved bruk av dette :(

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2024 den 15.05):

Noen opplevd forsinket mens? Er 37 år og gått på sprøyta i 4 uker. Mensen skulle kommet på onsdag. Har ikke gravidtester her, men har 2 barn fra før. Har slitt med å bli gravid etter de, så har gitt det opp. Bruker i prevensjon. 
 

Har gått ned 3,5 kg denne mnd, men det er ikke drastisk mye slik at mensen skulle påvirket akkurat ..

Noen med erfaringer?

Anonymkode: c7faa...dbf

Jeg hadde mange endringer med mens, som jeg også syns er skummelt. Fikk det senere og i mange fler dager. Skalla og mensen dobbelt så lenge som før,supert. MEN, jeg ville sjekket graviditet også, fordi jeg har lest om så mange som har blitt gravide etter de startet med Ozempic (regner med Wegovy gjør samme nytte) Det kan jo være fordi de tidligere har vært for tjukke for å bli gravide, for det gjør det som regel veldig mye vanskeligere, men kan også være det inneholder noe som gjør oss mer fruktbare. Sjekk det :) 

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde mange endringer med mens, som jeg også syns er skummelt. Fikk det senere og i mange fler dager. Skalla og mensen dobbelt så lenge som før,supert. MEN, jeg ville sjekket graviditet også, fordi jeg har lest om så mange som har blitt gravide etter de startet med Ozempic (regner med Wegovy gjør samme nytte) Det kan jo være fordi de tidligere har vært for tjukke for å bli gravide, for det gjør det som regel veldig mye vanskeligere, men kan også være det inneholder noe som gjør oss mer fruktbare. Sjekk det :) 

Anonymkode: a4c7b...76f

Takk for tips. Mensen kom 1 uke forsinket. Varte kun i 2 dager. Var ikke gravid :)

Anonymkode: c1fe2...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaggaBente skrev (På 31.5.2024 den 12.59):

google it😄

Hvorfor skulle du være så vanskelig på det? Er det ikke bare å si hva det betyr?

Anonymkode: e34fd...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...