Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, jeg har også gått ned mye og fort. Startet 13. september på 100 kg. Nå er jeg midt i uke 22 og veier 71.  8 uker på laveste dose, 4 på neste, og nå 10 uker på 1.   Jeg tror at det blir ny økning neste gang jeg henter. Den dagen har jeg legetime med full sjekk.  Det føles betryggende når legen følger meg så godt opp.  Jeg gikk ned mest i starten, for det var nok mye vann, og senere både platåer, rykk og litt opp og så ned igjen. Jeg spiste ikke så mye før heller, men andre plager gjør meg inaktiv.  

Anonymkode: 4d408...7c0

Faktisk litt artig å lese, jeg har gått fra 98 til 71 kg, så vi ligger ganske likt an😃 Mitt største vekthopp var nå i januar, da gikk jeg ned 6 kilo. Jeg er egentlig rimelig aktiv. Småbarnsmor med aktiv jobb, så det går slag i slag, men har alltid spist dobbelt av det som er nødvendig. Nå frister ikke fet mat, og mengdene jeg kan spise er kraftig redusert. Det har gjort helt ufattelige underverker. Målet mitt er her rundt 70 kg, men det var vel aller mest fordi jeg ikke hadde tro på å gå ned så mye så fort. Må ser jeg jo at jeg har litt å gå på enda, men må legge en plan med legen. Må gjerne få høre hva du blir enig om med legen din🤩

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mye betaler dere hver måned for dette? 

Anonymkode: 171b2...5ec

Du kan sjekke prisene på Felleskatalogen.

Sprøytene koster mellom 1700kr - 3200kr avhengig av dose. En sprøyte varer 4 uker.

Anonymkode: 6f556...1f8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Må man ta blodprøver før oppstart av wegory?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Må vel ikke, men det er veldig vanlig. Det er legen som vurderer det. Det kan være lurt å ha sjekket en del "parametre" før oppstart og så sjekke på nytt etter en tid, for å følge med på om noe eventuelt skulle utvikle seg i en farlig retning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aksase skrev (1 time siden):

Må vel ikke, men det er veldig vanlig. Det er legen som vurderer det. Det kan være lurt å ha sjekket en del "parametre" før oppstart og så sjekke på nytt etter en tid, for å følge med på om noe eventuelt skulle utvikle seg i en farlig retning.

Ok. Har blodprøve skrekk. Derfor jeg spør. Psyke seg opp til sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal sette første stikk i kveld! Veldig spent, og redd for bivirkningene.. 

Noen andre som drikker mye cola/pepsi Max her? Hvordan har det evt endret seg? Ubehag av å drikke brus?

Anonymkode: 47fff...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen andre som drikker mye cola/pepsi Max her? Hvordan har det evt endret seg? Ubehag av å drikke brus?

Jeg har vært "avhengig" av Pepsi Max. Synes det smaker litt mindre godt nå, og jeg får mer lyst på vann.

Kjenner ikke et direkte ubehag, men det bare...frister ikke like mye.

Anonymkode: 3b6c9...1d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skal ta andre dose i kveld ☺️ lykke til!

Jeg er veldig glad i cola zero, og får ikke noe ubehag av det, men med det som mye annet så har jeg bare veldig lite lyst på det.

Anonymkode: 036ad...f16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Lykke til🤩 Heier på deg! 
jeg er fryktelig glad i kaffe, sukkerfri redbull og cola zero. Drikker ikke kaffe for tiden, syns ikke det frister. Redbull og cola zero er godt, men vann er det som frister mest. Veldig munntørr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var avhengig av Pepsi Max, men er ikke lenger så glad i den søte smaken. Synes den blir litt kvalmende. Velger heller vann med isbiter og sitron f eks

Anonymkode: 4cc93...886

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg drikker mye mindre brus på sprøytene enn tidligere. En boks Pepsi Max holder i løpet av helgen( til forskjell fra rundt 5-6 som jeg drakk tidligere). Blir for mye eggerap utover kvelden/ natten av kullsyren.

Skal jeg ha annet smak enn vann, så er det saft (spesielt fun light med happy husholdning) jeg tyr til. Hjelper også å ha halvt Pepsi Max/ halvt vann.

Anonymkode: 57f62...9ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye artig lesing... Utrolig mange under 100KG som "får"

Er man under 140 Cm. og dødssyk da eller?

Vel ingen dødssyke får det..

Er det legen det står på??

Anonymkode: 1581e...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis man er 140 høy og veier 100 kilo har man en BMI på 51...

Kravet er at man har BMI over 30. Eller BMI over 27 med en fedmerelatert tilleggssykdom. 

Hvis vi går ut ifra gjennomsnittskvinnen i Norge, så er hun 167 høy. Hun er i området fedme dersom hun veier over 84 kilo. Dersom hun har en tilleggssykdom holder det at hun veier 76 kilo.

Anonymkode: eb1fe...b65

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan ikke se at det har vært et tema i denne tråden, om hvem som betaler.  Gjetter at de fleste gjør som meg og betaler selv.  

Jeg er 173 cm høy og veide 88 kg da jeg startet for 4 uker siden.  Har høyt kolestrol, som min lege tror vil reduserer ved vekttap.  

Anonymkode: db613...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan ikke se at det har vært et tema i denne tråden, om hvem som betaler.  Gjetter at de fleste gjør som meg og betaler selv.  

Jeg er 173 cm høy og veide 88 kg da jeg startet for 4 uker siden.  Har høyt kolestrol, som min lege tror vil reduserer ved vekttap.  

Anonymkode: db613...79d

Kan jeg være kandidat tro? 163cm og 92 kg. Har hatt høyt blodtrykk som er under kontroll.  Har å høyt kolestrol. Bruker medisiner for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan jeg være kandidat tro? 163cm og 92 kg. Har hatt høyt blodtrykk som er under kontroll.  Har å høyt kolestrol. Bruker medisiner for dette.

Jeg var 164 cm og 90 kg da jeg startet, og har ingen tilleggssykdommer, så du er en kandidat pga BMI.

Anonymkode: 3b6c9...1d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 23.01):

Fikk du mye løshud?

Jeg fikk litt etter -30 kg. Har tatt bukplastikk, brystløft og lårplastikk og nå er det bra 👌🏻

Anonymkode: 2d55c...933

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Snakk om å flagge med sin uvitenhet 😬

Anonymkode: 2d55c...933

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 8.05):

Jeg gikk ned ca 5kg på 4 de første ukene da dosen er minst. Gikk opp i dose (satt andre sprøyte av 0,5 i går) og har siden jeg økte stått bom stille.. dvs ingen vektnedgang de siste 7-14 dager.. er det normalt å stagnere ved overgang til økt dose? Noen som vet? 

Anonymkode: 859ae...7af

Det er normalt å miste mye i begynnelsen som er vannvekt. Fettet sitter gjerne litt bedre, så du bør være litt tålmodig. 

Anonymkode: 2a5bc...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...