Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Er det noen som har opplevd nedstemthet som følge av Wegovy? Jeg kan jo ikke si sikkert at det er det som gjør det, men etter 3 måneder på maksdose opplever jeg nå å være utrolig tung i humøret, nedstemt, energiløs og trist. Jeg tar lettere til tårene, stresser over situasjoner som vanligvis ikke bryr meg og finner mindre glede i ting. Jeg har tatt av 15 kg så jeg burde jo sprudle og alt burde vel være lettere? Litt overrasket over dette. Vet som sagt ikke om det har med Wegovy å gjøre, men jeg har vanligvis et veldig lett humør og er full av energi. Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: c44e0...765

Det er som å lese om meg, bare at jeg har gått ned mindre og ikke er så sprudlende til vanlig heller. Men etter over 4 mnd på Wegovy og nest nederste dose har psyken fått en skikkelig knekk. Ser ikke noe håp eller glede i noe. 

Anonymkode: 5e147...525

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. Er det noen som har opplevd nedstemthet som følge av Wegovy? Jeg kan jo ikke si sikkert at det er det som gjør det, men etter 3 måneder på maksdose opplever jeg nå å være utrolig tung i humøret, nedstemt, energiløs og trist. Jeg tar lettere til tårene, stresser over situasjoner som vanligvis ikke bryr meg og finner mindre glede i ting. Jeg har tatt av 15 kg så jeg burde jo sprudle og alt burde vel være lettere? Litt overrasket over dette. Vet som sagt ikke om det har med Wegovy å gjøre, men jeg har vanligvis et veldig lett humør og er full av energi. Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: c44e0...765

Som nevnt tidligere i tråden. Det er ikke så unaturlig at man blir nedstemt, deppa og opplever store svingninger når livet blir så endret (ved "tvang" som medisinen gjør). Mange overvektige har så stor glede i å spise og planlegge mat/måltider, at når dette blir borte, blir det rett og slett ganske "tomt"... 

Anonymkode: 46233...2f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Som nevnt tidligere i tråden. Det er ikke så unaturlig at man blir nedstemt, deppa og opplever store svingninger når livet blir så endret (ved "tvang" som medisinen gjør). Mange overvektige har så stor glede i å spise og planlegge mat/måltider, at når dette blir borte, blir det rett og slett ganske "tomt"... 

Jeg synes ikke livet har blitt så endret på den måten heller. Matlysten er til stede og maten smaker godt. Så lurer på om det er noe i medisinen som påvirker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke livet har blitt så endret på den måten heller. Matlysten er til stede og maten smaker godt. Så lurer på om det er noe i medisinen som påvirker. 

Jeg kjenner 2 som måtte slutte pga plutselige selvmordstanker. Det gikk over når de sluttet. Selv kunne jeg ikke øke dosen noe særlig uten å føle meg fryktelig tom og nedstemt. Som om all gleden ble tatt fra meg. Depresjon er ikke helt ukjent bivirkning, dessverre

Anonymkode: eb1fe...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde problemer med å få i meg noe som helst, maten smakte ikke og jeg lystet ikke på noe. Vet om flere som har mistet all matlyst (og matglede) - noe medisinen også skal påvirke, så slettes ikke unormalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde problemer med å få i meg noe som helst, maten smakte ikke og jeg lystet ikke på noe. Vet om flere som har mistet all matlyst (og matglede) - noe medisinen også skal påvirke, så slettes ikke unormalt. 

Da håper jeg det slår inn her og- selv om jeg er usikker på om jeg kan fortsette/trappe opp. Skjedde det fra første stund? Jeg er som sagt på «trinn to» bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg kjenner 2 som måtte slutte pga plutselige selvmordstanker. Det gikk over når de sluttet. Selv kunne jeg ikke øke dosen noe særlig uten å føle meg fryktelig tom og nedstemt. Som om all gleden ble tatt fra meg. Depresjon er ikke helt ukjent bivirkning, dessverre

Anonymkode: eb1fe...b65

Samme her. Skremmende opplevelse. Så nei takk fra meg

Anonymkode: 98ba7...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har akkurat startet på wegovy 0,25. Men merker ikke noe forskjell på hverken matlyst, søtsug eller hvor mye mat jeg orker. Når merket dere forskjell?

Anonymkode: 94f5e...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra første stikk! Men har skjønt det er stor variasjon på når en får effekt og noen får ikke tilstrekkelig effekt. 

Anonymkode: 45e26...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...