Gå til innhold

Vil spørre dama om ant. sex-partnere

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mange, jeg er i ett forhold til en som ikke har hatt like mange, han er den første jeg har vært sammen med som har vist tendenser til sjalusi, og han er den første jeg har vært sammen med som har spurt meg hvor mange jeg har har ligget med!

jeg vet han ikke liker at det er mange, for min del betyr ikke de før ham noen ting, ergo, mitt svar til ham ble "mange"! Jeg har ingen interesse av å sette meg ned å ramse opp alle korte og lange forhold, alle ons og elskere! Det er MIN fortid, FØR vi ble han & jeg! Jeg vet han ville slitt med det, ergo, jeg forteller ham lite.

Jeg er ikke spesielt sjalu selv, jeg bryr meg heller ikke en døyt om hvor mange han har hatt før meg, derfor har jeg heller ikke spurt ham om det!

Hvorfor skulle det bety noe? Det er meg han har valgt å være sammen med sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

synes om alle andre her at dette er ett tema du burde glemme,og heller tenke på at det er deg nå.Fortid er fortid mener jeg.

Jeg og min Mann har vært gift i 6 År og vært sammen i 7 år og dette er enda ett tema vi ikke har diskutert,da vi mener at det ikke er vesentlig i det forholdet vi har bygget oss opp sammen.

Så la temaet ligge og tenk på det dere har i lag.

Koldbruna 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa-Beth, uinnlogget

I hvilken sammenheng er det relevant å vite hvor mange ens partner har hatt sex med??

Jeg synes ikke man bør fortelle hverandre ALT, noen ting bør forbli private. Dette har ingenting med manglende åpenhet å gjøre eller uvillighet til å dele av seg selv med den andre. For å bevare noe av spenningen i et forhold, tror jeg det er viktig å ikke "utlevere" seg 100% til den andre.

Lisa-Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,

til alle dere som sier at det ikke gjelder sjalusi..selvfølgelig gjør det det...det merker en ved at det er det FØRSTE dere nevner i innleggende deres,en slags forsvarssposisjon.

En kan ikke bar si at fortid er fortid,for det er det IKKE. Hele livet er til sammen ET LIV og en kan ikke da dele det inn i "dette gjør jeg nå" og "dette har jeg glemt".

Synes iallefall det var ok å vite hva eksen har drevet på med før,venner,som veninner..

Gutter som jenter glemmer nok ALDRI eksene sine,de tenker på dem,kanskje de fantaserer om dem(mange av mine kamerater drømmer innimellom om eks-dama),selv om de er gift og har unger el.samboende med sine nåværende. De elsker sin nåværende,men har jo en gang ELSKET sin forhenværende også...ikke glem dette jenter...

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det handler om sjalusi fordi man påpeker at det ikke er tilfelle :hoho:

Kjære Anita, du er jo litt morsom. Når man diskuterer kommenterer man gjerne påstander i andre innlegg, vet du ;-)

Jeg tror nok at noen ikke vil spørre fordi de innerst inne er litt sjalu. Men jeg tror faktisk at det gjelder de som på død og liv må ha greie på hvor mange partnere kjæresten har hatt også. Man vil kanskje forsikre seg om at det ikke er så "ille" likevel?

Ikke vet jeg....

Det jeg VET er at når man er trygg på seg selv, så spiller det ingen rolle hvor mange partnere kjæresten har hatt. Enten man tilfeldigvis vet det eller ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lula sa:

Det jeg VET er at når man er trygg på seg selv, så spiller det ingen rolle hvor mange partnere kjæresten har hatt. Enten man tilfeldigvis vet det eller ikke

....så enig..så enig.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lyst å spørre samboeren min om det samme, men jeg er så fryktelig sjalu at jeg vet jeg kommer til å bli sur uansett antall... Derfor lar jeg vær.

Min X spurte om det samme engang. Og han tok opp temaet i hver eneste diskusjon vi hadde resten av forholdet. BAD IDEA :o

Men hvor mange er egentlig mange??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til jillwm! Du må mentalt forberede deg.

Det er jeg som har skrevet innlegget og jeg vil bare si at dette er noe jeg har tenkt innimellom det siste halve året. Det er nemlig slik at nå når jeg har blitt samboer og føler meg 100% trygg at jeg vil spørre. Vet om noen x-er, og hun har fortalt hvorfor det ble slutt mellom dem. Da forstår jeg så mye bedre enn om hun bare fortalte litt. Det å utelukke år av fortiden bare fordi en ikke vil fortelle kan faktisk skade mer når hun trekker frem denne perioden av livet akkurat når det passer henne. Dette er jeg mentalt forberedt på å få vite, slik at vi fårstår hverandre og fortsetter sammen, og ikke dveler mer med fortiden...... Her gjelder det faktisk å renske luften....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sa:

Det å utelukke år av fortiden bare fordi en ikke vil fortelle kan faktisk skade mer når hun trekker frem denne perioden av livet akkurat når det passer henne.

Det er da vel en vesentlig forskjell på å utelukke flere år av livet sitt....og å fortelle om antall sexpartnere....!!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Gang svaret første gang du spurte med tre hvis du spurte tidlig i forholdet. Passer bare for damer, hos karer må man dele på 2.. Har stemt bra dette, men for meg er det ren nysgjerrighet, går ikke an å bli sjalu på fortida til kjæresten vettu :) D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du takler svaret og ikke blir plaget av sjalusi, så spør da vel. Det er vel ikke så farlig spørsmål? Jeg vet antall med mannen min og han med meg. Vi spurte, fikk svar og har ikke snakket om det siden. Ikke noe big deal, vi bare lurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette temaet ble brakt på bane veldig tidlig mellom samboeren min og meg. Jeg visste at han ikke hadde vært sammen med noen fra før, men plutselig en dag krevde han svar fra meg.

Og fortsatt, nesten tre år etter, plages han av å vite at jeg har hatt fire andre før ham. Han er vanvittig sjalu, og det er ganske slitsomt. Jeg snakker ikke om eksene, men det hender at jeg sier ting som får ham til å tenke på en av dem, og da er vi i gang med krangling og bråk.

Jeg skulle ihvertfall ønske at han ikke visste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere enn kjæresten min, jeg vet hvor mange han har hatt og han vet hvor mange jeg har hatt.

Han blei kanskje noe sjokkert/oppgitt, men han tok det pent :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brent meg litt på det spørsmålet før, så jeg var fast bestem på å ikke bringe det på bane med min nye. Så da spørsmålet kom opp, svarte vi begge "mange". Kanskje greit når begge har hatt det. Det har i hvert fall aldri blitt noe problem. Nå er vi gift og har vært sammen i flere år, og har vel funnet ut at "mange" for oss er over 30. Godt jeg ikke er sammen med en som blir sjalu på 4 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg spurte og fikk svar. Nesten som forventet. Helt ok for meg. Ville vel egentlig med mitt spørsmål til henne få slutt på snakk om ex-er og slikt. Vi er ferdige med dette emnet og fikk luftet en del tanker rundt det. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Vi snakket generelt om dette ganske tidlig i forholdet, og vi var enige om at antallet i seg selv var totalt uinteressant. Derimot holdt vi det gående en stund med dårlig humor av typen "mmm, det du gjør nå fikk meg til å tenke på et par andre..."

:ler:

Både hennes og min siste eks er forresten blant de beste vennene våre, og de har vært sammen i halvannet år nå. Dét åpner for mye dårlig humor, skal jeg si dere!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så går det ikke an og stole på tallene damer oppgir, de underrapporter fordi de tror det gjør dem til mer moralske mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...