Gå til innhold

Vil spørre dama om ant. sex-partnere

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har lenge lurt på hvor mange dama mi har hatt sex med før hun traff meg. Er innstilt på at det er noen. Hvordan bør jeg gå frem, og hvordan bør jeg reagere på hennes svar? Er usikker der, men innstilt på å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unngå den klassiske tabben- reagere med avsky og avvise henne, og/eller plage henne med antallet i flere åååår etterpå. Har hørt en del historier :wink:

Hvis du virkelig vil vite det, er ifølge mitt hode den beste måten å reagere på, å ikke la antallet gå innpå deg på noe vis. Det er jo uansett fortid, ikke sant? Det trenger ikke å si noe om hvordan hun er idag. (Mange gutter som får vite at dama har hatt mange partnere, kaller henne hore og ludder, og driver på... Selv om det var de selv som ville vite. Det er sykt. Og det tror jeg du er enig i! :blunke: )

Nei, hvis du virkelig vil vite, så ikke la antallet forandre ditt forhold til henne. Greier du det? :wink:

Jeg greide det ikke... Med det samme... :roll: Men nå går det greit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Hvorofr grave i dette? Fortid er fortid, la det være sånn. Det finnes ingen "korrekt" reaksjon på et tall likevel. Og hva betyr det? egentlig? Om det er 1 eller 5? Så lenge hun ikke har fått noen kjønnssykdommer av noen av dem, så er dette historie likevel.

Sats på å være den SISTE, ikke å være opptatt av dem som var før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge lurt på hvor mange dama mi har hatt sex med før hun traff meg. Er innstilt på at det er noen. Hvordan bør jeg gå frem' date=' og hvordan bør jeg reagere på hennes svar? Er usikker der, men innstilt på å vite.[/quote']

Det har ikke du noe med. Dette bør du bare slå fra deg. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagsbarn: Fornuftig nok det. Det er bare det at det er noen som liker å teste sine grenser for hva de tåler å høre fra partnerens fortid eller tankeverden. (Eller tror de tåler og høre, som meg.. hehe)

Da nytter det ikke å unngå temaet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden vil du spørre kjæresten din om hvor mange hun har hatt før deg????

Jeg skjønner selvsagt at du er nysgjerrig, men fortid er fortid, og det er jo bare selvplageri å tenke på hvem og hvor mange hun har hatt sex med!

Jeg synes du skal la dette spørsmålet ligge. Det spiller da heller ingen rolle hvor mange partnere hun har hatt?

Jeg har ikke spurt min kjæreste om dette, og han har heller ikke spurt meg. Synes faktisk ikke jeg har noe med hans sexliv før min tid.

(å spørre om han har/har hatt sykdommer er noe annet).

Nei, la være å spørre henne er mitt råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva vil du bruke informasjonen til? Jeg har inntrykk av at det er dem som vil reagere som gjerne vil vite dette.

Forstår ikke poenget, jeg har vært sammen med min mann i snart 14 år, men aner ikke hvor mange han har hatt før meg. Og har igrunnen aldri vært interessert i å vite det heller.

La fortid være fortid, og prøv heller å bli den beste hun har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor du vil vite dette....det er jo helt uvesentlig for deres forhold i dag...!!!!

Er det fordi du har misstanke om at hun har hatt "mange"....og i tilfelle hvis denne misstanken bekreftes...hva da...??....er hun ikke "god nok" for deg da...??? :-?

Hvis du er den typen som ikke takler at partneren har en fortid...så la temaet ligge...d vil bare gjøre vondt verre...!!!

Jeg har vært sammen med min mann i 9 år og jeg aner ikke hvor mange han har hatt før meg.....og han vet heller ikke om mine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

.... fortsetter her. Men da jeg spurte hewnne rett etterpå sa hun at hun ikke ville fortelle meg hvor mange. Men hun var interresert først. Og dessuten "popper" nye x-er inn innimellom. Da føler jeg at hun vil, men får det ikke til. Jeg vil kun vite for å få slutt på pratingen om fortia... Derfor er jeg MENTALT innstilt på dette. For fortid er fortid, det mener jeg også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,

Selvfølgelig skal en spørre kjæresten hvor mange partnere den har hatt. En skal kunne prate om ALT UTEN å bli sjalu osv. så synes det er helt tåpelig å ikke kunne snakke om det. Jeg vet hvor mange min kjæreste har hatt og han vet om meg. Synes det er helt NATURLIG. Bare spør henne mens dere snakker om et eller annet kjærlighetstema el. noe. Ikke noe å være redd for å spørre.

Selv om ekser er fortid så har kjæresetene våre tilbrakt mye tid sammen med eksene sine,og tenker nok sikkert på dem sånn innimellom.En skal uansett ikke stryke ut fortiden sin. Jeg er iallefall interessert i å vite om han har hatt det bra,og om kjærestene osv. De har jo vært en del av hasn liv.

Synes dessuten det er litt ålreit å vite sånn at visst vi er på samme fest med noen som jeg vet han har ligget med føler jeg at jeg har koontroll...å ikke vite er bare ubehagelig.

Hilsen Terese

-som ikke er sjalu i motsetning til mange av dere som har svart her virker det som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jo da, jeg har spurt dama mi( nå forhenværende) om hvor mange hun har hatt, og hun har spurt meg.Og vi har svart begge to !!

Helt enig med mange her inne at fortid ER fortid og "glem" dette.

MEN-det er et stort men der-hvis det hele tiden blir rippet opp i "historien" hun har hatt med sine tidligere, som da f.eks : han hadde slik og slik utstyr, han gjorde det slik og det var kjempebra, han var veldig flink til det, osv. osv - og da blir det i allefall ikke fortid for meg lenger !!

Følte meg veldig sammenlignet med de andre-men alltid bare på en mindreverdig måte-grunnet hennes MÅTE å si ting på.

Må også legge til at når vi hadde sex, var dette kjempebra, og hun ga uttrykk for at hun var kjempefornøyd.

Bare et lite varsko her-det kan kanskje være at man ikke reagerer som man "har tenkt til å gjøre" når en får vite noe sikkert som man så langt bare har fundert/gjettet seg litt til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det handler om hvor stor grad av åpenhet man vil ha i forholdet, og at man innrømmer for seg selv at man gjerne skulle visst.

Kanskje er ikke alle interessert i å vite; men da spør jeg meg: Hvorfor??

Jeg tror ikke det handler så mye om sjalusi, (?) kanskje mer følelsen av å vite mer enn det som er behagelig for egne tanker.

Men å aldri utfordre seg selv sånn- jeg hadde synes det var kjedelig. Og lite utviklende.

Man elsker jo tross alt personen- så hvorfor skal man "fornekte" mennesker som har vært en del av partnerens fortid? Er det sider ved personen man elsker man ikke VIL vite om? Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det handler om hvor stor grad av åpenhet man vil ha i forholdet, og at man innrømmer for seg selv at man gjerne skulle visst.

Kanskje er ikke alle interessert i å vite; men da spør jeg meg: Hvorfor??

Jeg tror ikke det handler så mye om sjalusi, (?) kanskje mer følelsen av å vite mer enn det som er behagelig for egne tanker.

Men å aldri utfordre seg selv sånn- jeg hadde synes det var kjedelig. Og lite utviklende.

Man elsker jo tross alt personen- så hvorfor skal man "fornekte" mennesker som har vært en del av partnerens fortid? Er det sider ved personen man elsker man ikke VIL vite om? Hvorfor?

Hvorfor skal man vite alt om hverandre...???? Har man ikke åpenhet i forholdet hvis ikke man vet ALT om den andres fortid....?? Fortid er fortid og ofte så bør den forbli det.

Og for min del handler det absolutt ikke om sjalusi.

Kan heller ikke se at det skal være så utviklende å få vite hvor mange sexpartnere mannen har hatt....

Jeg personlig har rett og slett ikke behov for å få vite alt om min manns fortid...vårt liv sammen er her og nå......

Skal ærlig innrømme at jeg i mitt første forhold hadde et enormt behov for å vite absolutt alt om min kjæreste.....men det var nok et resultat av at jeg var ung og usikker (17-19 år) og dermed også sjalu...og hadde heller ikke vært i noe forhold før... men d er lenge siden nå... :wink::)

Og for å ha sagt det....det var veldig ødeleggende for forholdet også...

Men for dem som vil vite alt....og d fungerer for dem.....så værsågod...

MEN...jeg personlig tror at behovet for å få vite absolutt alt...som regel bunner i at man er sjalu og vil ha "kontrollen" over partneren... Og er det sånn så kan en del informasjon være ødeleggende og skape "gnissninger".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Altså, sjalusi har ikke noe med det å gjøre for min del når jeg sier la fortid være fortid. Jeg vet svaret for min kjære jeg, og han for meg, men det er ikke noe vi spurte om, det var på en måte en naturlig del av... et elelr annet. Det bare er sånn

Sjalusi, nei det er ikke derfor jeg anbefaler å la det ligge, men rett og slett fordi.... det er ikke noe man har behov for å vite, er det det da? Om det kommer opp naturlig, så la det gjøre det, men det er da ikke noe å stresse med?

Nå sier han at det føles som om hun 'prøver' å si det, men ikke klarer det... om du vil "bli ferdig med det", så bygg videre på en av disse satalene, oppfordre henne under en slik samtale... men jeg synes ikke du skal presse ut et svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For mitt vedkommende handler det ikke om sjalusi at jeg ikke spør min samboer om hvor mange han har hatt sex med.

Det er bare rett og slett ikke noe jeg har noe med.

Jeg kjenner faktisk også noen av min samboers tidligere "erobringer". Et par av dem har han fortsatt sporadisk kontakt med, men det plager meg heller ikke.

Noen her mener visst at de må vite siden det hele tiden blir rippet opp i fortiden (slik gjest skriver). Hva antall sexpartnere har med det å gjøre forstår jeg ikke. Verken jeg eller min samboer snakker om tidligere partnere til stadighet og sammenlikner dem med meg/ham. Det er jo direkte respektløst, og å spørre om hvor mange man har ligget med løser vel ikke akkurat det problemet???

Jeg har heller ikke behov for å "utfordre" meg selv i forhold til dette. Jeg foretrekker å utfordre meg og min samboer på tanker og meninger generelt, og ikke på hvorvidt jeg tåler å høre hvor mange han har ligget med. Jeg vet at jeg tåler fint å høre det, men det er som sagt ikke min sak.

Jeg er så trygg på meg selv og min samboer at jeg ikke "trenger" å vite. Det er rett og slett uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis mye ulike meninger om dette. Tror din eventuelle reaksjonen kan påvirkes av hvordan du har levd selv!

For meg var dette et litt sårt tema til å begynne med i mitt nåværende forhold. Jeg har nok hatt mindre sexpartnere enn det som er snittet for min alder og kjønn, mens samboeren min har vært litt "friskere" :wink:

Det er noe man både vil vite, og kanskje ikke vite. Elvis har en bra sang om det hvor han lurer på fortiden til dama osv. Der sier han: "I wonder, yes I do, but I really don't want to know.........."!

Det jeg tror er at når man etter hvert blir tryggere på hverandre, så spiller det ikke så stor rolle lenger :D

Mogens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...