Gå til innhold

Ankleboots fra nå og utover?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt råd og oppmuntring fra dere. Har kjøpt meg et par ankleboots med 5-6cm blokkhæl, se bilde. Har lyst til å prøve utfordre meg selv med å freestyle litt, og bruke de fra nå og utover høsten. Tenkte fortrinnsvis å bruke de sammen med sort smal jeans, men er litt usikker på hva om er fint å bruke på overkroppen, for å få en hel og fin look. 

Kan dere hjelpe med noen råd, tips og tanker?

Må kanskje legge til at jeg er en mann på 35, 172 høy med middels slank kropp ;)

706_483444843.jpg

706_1392122685.jpg

Anonymkode: 481dc...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til de bootsene og sorte, smale bukser kan det blir fint med en litt grovstrikket genser og en ullblazer eller kort frakk. Hettegenser og bikerjakke tror jeg også kan fungere :)

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (20 timer siden):

Til de bootsene og sorte, smale bukser kan det blir fint med en litt grovstrikket genser og en ullblazer eller kort frakk. Hettegenser og bikerjakke tror jeg også kan fungere :)

TS her.

Takk for tips. Når du sier grovstrikket genser, tenker du da litt oversized løs type? Med Blazer eller frakk så bør det kanskje brukes noe annet enn genser inni?  Jeg synes det er ok om det blir litt feminint, uten at det tar helt av,  siden skoene har hæl fra før.

Tar gjerne imot flere tips og tanker..... Anyone??  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Må kanskje legge til at jeg er en mann på 35, 172 høy med middels slank kropp

Beklager, men disse blir aldri fine på en mann uansett hva du du styler til. Boots er kult det, men disse finnes det ikke håp for. Se etter noen uten hel og som er bittelitt grovere.

Eneste mann som kan komme unna med disse er Harry Styles da han kommer unna med ALT. 

Anonymkode: dfd8c...8b6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de passer til omtrent alt unntatt joggebukse :)

Hva går du i til vanlig, da?

Smal sort bukse passer jo bra til, og så nesten hva som helst på overkroppen altså.

Synes grovstrikket genser var godt tips, da har du en ganske klassisk høst-stil. 

Bikerjakke også, men kan bli litt mathcy matchy.

Bruker du skjorter? Det passer også fint :) Både en klassisk hvit skjorte og mer grovere flanell.

PS: Ikke hør på de sure kjerringene over. You do you boo ;) 

Anonymkode: 02fb2...eef

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

PS: Ikke hør på de sure kjerringene over.

Finnes ikke sur, liker bare ikke å lyve.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bruker jeg til slike skoletter:

Trang dongeribukse og en strikket ullgenser.

Samme bukse+tilsittende t skjorte med strikkejakke over.

Lang,sort,ettersittende kjole som går midt på leggen. Med en kort strikkejakke over.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (3 timer siden):

Dette bruker jeg til slike skoletter:

Trang dongeribukse og en strikket ullgenser.

Samme bukse+tilsittende t skjorte med strikkejakke over.

Lang,sort,ettersittende kjole som går midt på leggen. Med en kort strikkejakke over.

TS her.

Takk, dette likte jeg. Kan nok godt kopiere disse antrekkene, minus kjolen 😘

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Synes de passer til omtrent alt unntatt joggebukse :)

Hva går du i til vanlig, da?

Smal sort bukse passer jo bra til, og så nesten hva som helst på overkroppen altså.

Synes grovstrikket genser var godt tips, da har du en ganske klassisk høst-stil. 

Bikerjakke også, men kan bli litt mathcy matchy.

Bruker du skjorter? Det passer også fint :) Både en klassisk hvit skjorte og mer grovere flanell.

PS: Ikke hør på de sure kjerringene over. You do you boo ;) 

Anonymkode: 02fb2...eef

TS her.

Takk for tipsene, likte dette. Går jo i smale jeans og skjorter, t-skjorter, blazer, kort frakk osv ellers også. 

Bikerjakke kan vel bli litt kult, men da kanskje med hvit t-skjorte, og blå smal jeans i stedet, eller?

Hva slags grovstrikket genser kan jeg bruke, noen eksempler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bikerjakke kan vel bli litt kult, men da kanskje med hvit t-skjorte, og blå smal jeans i stedet, eller?

Ja. Spesielt blå jeans som er lyse. 

I mc miljøet så er det mye kevlar jeans hos damene som er lyseblå sammen med skinnjakke, det lyse mot mørke er så fint. Skal ha det selv 🙂

Anonymkode: a06a4...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ehhh…dette er damesko.

TS her

Åhhh, er det det 😯 Seff har jeg kjøpt de i dameavd, men som mann ønsker jeg å bruke de. Da kan de kanskje regnes som unisex? 🤭

Hun som jobbet i skobutikken trakk i allefall ikke en mine da jeg prøvde de, og fikk hjelp til å finne riktig størrelse.... Fordel å ikke ha for store føtter når man ser etter slike sko, bruker 39 😉 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS her.

Takk, dette likte jeg. Kan nok godt kopiere disse antrekkene, minus kjolen 😘

Så hyggelig😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 9.01):

TS her.

Takk for tips. Når du sier grovstrikket genser, tenker du da litt oversized løs type? Med Blazer eller frakk så bør det kanskje brukes noe annet enn genser inni?  Jeg synes det er ok om det blir litt feminint, uten at det tar helt av,  siden skoene har hæl fra før.

Tar gjerne imot flere tips og tanker..... Anyone??  :)

Jeg tenker på noe sånt som dette:

9fce2b012cd2f9241370b559835e3cae.jpg

17341768fd5ab22294e70b80150ad33e.jpg

Du kan jo bruke en smal pologenser inni en frakk for et litt mer androgynt/feminint uttrykk:

6e3af2f15c905a545978150794f3fddc.jpg

Eller kanskje noe a la dette:

Fastfashiongo

Hvis du finner ut at du trives med hæl, så vil jeg foreslå at du neste gang går til anskaffelse av noen boots liknende de under, de er litt mer moderne i uttrykket enn de du har kjøpt nå:

XIT, Boots med glidelås Sort

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker på noe sånt som dette:

9fce2b012cd2f9241370b559835e3cae.jpg

17341768fd5ab22294e70b80150ad33e.jpg

Du kan jo bruke en smal pologenser inni en frakk for et litt mer androgynt/feminint uttrykk:

6e3af2f15c905a545978150794f3fddc.jpg

Fastfashiongo

Hvis du finner ut at du trives med hæl, så vil jeg foreslå at du neste gang går til anskaffelse av noen boots liknende de under, de er litt mer moderne i uttrykket enn de du har kjøpt nå:

XIT, Boots med glidelås Sort

Den stilen her er knallkul, men ikke ødelegg hele antrekket med bootsene i første innlegg. De på bildet her er hakket bedre, men uten hel hadde de vært enda bedre. Hel er aldri fint på menn, det lyser bare desperasjon etter å jukse på seg noen cm.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 11.12):

Ehhh…dette er damesko.

Anonymkode: 73fad...f50

Han vet det. Går jeg utfra 🤷‍♀️

Jeg tenker det samme som @Roci om du ønsker å beholde androgynt uttrykk også.

Hvis du vil ha det mer feminint kan du ha en litt oversized bluse med type sløyfe/rysj i halspartiet inni blazer/bikerjakke. 

Jeg hadde foreslått helsort jeg, da. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode tips allerede, men MÅ bare. Glidelås og sånn knapp, hvorfor putter de begge deler på én sko? :sukk:

Ikke med bikerjakke, da MÅ du ha noen sko uten glidelås og kapp! Vær så snill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (1 time siden):

Fastfashiongo

TS her.

Takk igjen for tips. Den stilen over her likte jeg godt, den comboen kunne jeg godt tenke meg å få til. 🤗 De andre mannestilene ble faktisk litt for maskuline ift hva jeg har tenkt synes jeg.

Bra skotips også, vil prøve ut litt med de jeg har allerede først, for å se om det er kult å gå med litt hæl 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (12 minutter siden):

Han vet det. Går jeg utfra 🤷‍♀️

Jeg tenker det samme som @Roci om du ønsker å beholde androgynt uttrykk også.

Hvis du vil ha det mer feminint kan du ha en litt oversized bluse med type sløyfe/rysj i halspartiet inni blazer/bikerjakke. 

Jeg hadde foreslått helsort jeg, da. 

TS her.

Takk for tips. Jeg har tenkt at helsort kanskje blir litt for rockestjerne, med smale bukser og boots. Tar jeg feil?

Jeg heller nok mer over i at jeg vil ha antrekkene ørlite mer feminine enn helt androgyne, siden skoene er som de er 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg heller nok mer over i at jeg vil ha antrekkene ørlite mer feminine enn helt androgyne, siden skoene er som de er 🤗

Her mener jeg du tar feil. Unngå gjennomført feminin stil. Siden skoene er så feminine bør du balansere dem med litt mer maskuline snitt, slik som de tre øverste antrekkene Roci viser. Hvis ikke ser det ut som om du har stjålet hele antrekket av dama di eller søstera di. Siden du avviste kjole antar jeg at du ikke egentlig er en crossdresser. 

Anonymkode: 08c1b...b6a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...