Gå til innhold

Når er det vanlig å få eggløsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på dag CD22 i dag og har nå fått eggløsningsslim - er det sjangser for å bli gravid når man har EL så sent? Har gått på letrozol dersom det har noe å si..

Er det trolig jeg har eggløsning nå, eller er eggløsningen kommende? Jeg skal være borte fra mannen fra i morgen formiddag og ut uken 🤦‍♀️

Anonymkode: f406d...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofakona skrev (1 minutt siden):

Dessverre er slim ikke god nok indikasjon på eggløsning. Tar du tester eller ultralyd? 

Tar el tester hjemme, men har PCOS så stoler ikke på at de viser riktig. Skal få oppfølging med blodprøver neste runde dersom det ikke blir resultat av letrozolen denne gangen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar letrozol fra CD 3-7 skal du i utgangspunktet få EL på CD 14. Det er litt rart at du ikke har fått beskjed om å ta progesteronblodprøve på CD 21 i denne syklusen.

Anonymkode: 59db7...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tar el tester hjemme, men har PCOS så stoler ikke på at de viser riktig. Skal få oppfølging med blodprøver neste runde dersom det ikke blir resultat av letrozolen denne gangen

Spør om ultralyd dag 13 for å se om egget vokser. Og eventuelt dag 18. Har pcos og gikk igjennom det samme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du tar letrozol fra CD 3-7 skal du i utgangspunktet få EL på CD 14. Det er litt rart at du ikke har fått beskjed om å ta progesteronblodprøve på CD 21 i denne syklusen.

Anonymkode: 59db7...e86

Har gått på letrozol tidligere også, og da bikket jeg syklusdag 20 før jeg fikk eggløsning. Gyn ville vente til neste runde med blodprøver siden jeg har fått to barn på samme dose tidligere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har PCOS og blitt gravid med Letrozol. På Letrozol fikk jeg eggløsning på syklusdag 15-22, så det er mulig å få eggløsning på senere syklusdag enn CD14 og bli gravid 😊 men hvis det drar ut i tid så har du nok ikke hatt effekt av Letrozolen denne runden. Jeg hadde ikke oppfølging med blodprøve og ultralyd, men valgte å tempe selv. Dette var for meg et billigere og lettere alternativ (sett at du har oppfølging privat), og jeg kunne se ganske tydelig om jeg fikk eggløsning eller ikke. (Hadde jeg ikke blitt gravid på 4-6 sykluser, eller ikke hatt effekt av Letrozolen i det heletatt så hadde jeg selvfølgelig ønsket mer oppfølging!) Jeg tenker at du må kjenne etter hvor mye oppfølging du føler at du trenger selv 😊

Hvilken dose Letrozol har du, kanskje har du behov for høyere dose for riktig effekt? Jeg hadde selv ikke effekt av 2,5mg, men fikk god effekt av 5mg. Har også lest at noe  får høyere dose enn det også 😊

Lykke til! Håper det fungerer for deg og at du snart blir gravid! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje pcos, men naturleg lang syklus. Eg har som oftast eggløsying etter CD22, og har fått barn. Da eg vart gravid trur eg eg hadde eggløysing på CD32, om eg husker riktig. Frustrerande å bruke så lang tid på kvar syklus når det ikkje går, men slik er det. Det er iallefall ikkje noko i veien for å bli gravid etter dag sånn-og-sånn i syklus, men pcos og medisiner i forbindelse med det kan eg ikkje uttale meg om. Ser det er andre som har (antakeligvis) gode råd å komme med om det, så ville berre bidra med det eg kan :)

Anonymkode: 23ad1...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på 2,5 mg letrozol nå, men usikker på hva jeg har fått tidligere graviditeter.. sist jeg gikk på letrozol så hadde jeg en del slim..  Vond og støl helt nederst i magen nå i kveld - er dette vanlig ved eggløsning? Jeg tenker at enten er det EL, eller så har jeg blitt gravid tidligere og begynner å kjenne på små symptom, eeeeller så får jeg mirakuløst mensen av meg selv 🤔 er selvfølgelig tom for EL tester, men tenker jeg tar en graviditetstest i morgen for å sjekke.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg går på 2,5 mg letrozol nå, men usikker på hva jeg har fått tidligere graviditeter.. sist jeg gikk på letrozol så hadde jeg en del slim..  Vond og støl helt nederst i magen nå i kveld - er dette vanlig ved eggløsning? Jeg tenker at enten er det EL, eller så har jeg blitt gravid tidligere og begynner å kjenne på små symptom, eeeeller så får jeg mirakuløst mensen av meg selv 🤔 er selvfølgelig tom for EL tester, men tenker jeg tar en graviditetstest i morgen for å sjekke.. 😊

Jeg fikk selv mye sterkere eggløsningssmerter på Letrozol, ganske vond og støl nederst i magen. Jeg ble faktisk litt overrasket over at det var såpass vondt! Jeg ble også gravid den runden eggløsningen kjentes vondest ut, så man kan jo håpe på at det er er godt tegn hvis det er eggløsning da ☺️
Du får ta en graviditetstest og hvis den er negativ får du vente to ukers tid og se hva som skjer!  🤞

Viser det seg at du ikke har effekt på 2,5mg ville jeg spurt om 5mg til neste runde hvertfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn unnfanget på CD28, så absolutt mulig. Egg er egg, uansett når det kommer. Om det derimot er vanlig med EL så sent kan man diskutere. Gjennomsnittet er CD14, og hver dag etter det blir vel mer og mer "uvanlig" om man kan si det. Men etter å ha hengt på prøverforum i mange år så har jeg sett at svært mange har EL etter CD20, altså sen EL. Men i dag finnes det heldgivis mye god hjelp, slik som letrozol som blir nevnt her. Mitt siste barn ble unnfanget med hjelp av det, fikk EL så tidlig som CD13 da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 21.38):

Er på dag CD22 i dag og har nå fått eggløsningsslim - er det sjangser for å bli gravid når man har EL så sent? Har gått på letrozol dersom det har noe å si..

Er det trolig jeg har eggløsning nå, eller er eggløsningen kommende? Jeg skal være borte fra mannen fra i morgen formiddag og ut uken 🤦‍♀️

Så lenge du har EL så er det mulig å bli gravid. Uavhengig av når i syklusen den kommer og hvor lang syklus du har. 

"Vanligvis" kommer mensen ca 12-14 dager etter EL. Men det er mye som er fullt mulig og utenfor "normalen". Du må se på hva som er normalt for deg, ikke alle andre. For alle andre er ikke deg og har annen normal.. 

Anonymkode: 41f67...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...