Gå til innhold

Kompani Lauritzen Tropp 2 - TV2 Play


Ctrl

Anbefalte innlegg

Cookiesandcream skrev (4 timer siden):

Synes Åteigen er en så fantastisk fyr! Liker han så godt, og håper virkelig han får mye ut av oppholdet! Godt å se at de andre allerede ser de gode egenskapene hans og er med på å bygge ham opp!

Er av de fineste programmene som går på TV, synes jeg! ❤️

Han virker som et så utrolig godt, sympatisk og snilt menneske. Utrolig vondt at han har så lave tanker om seg selv. Får håpe han innser etterhvert at kroppen hans ikke definerer han som menneske. Synes han virker tvers igjennom fin på absolutt alle måter ❤️

  • Liker 8
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hensatt skrev (3 timer siden):

Er nok få under 50 år har tv-pakker lenger. Har selv ikke sett eller hørt om noen på min alder som har tv-kanaler. Kun strømming som gjelder i 2023.

Det er nok feil. Jeg bor i borettslag og er påtvunget å ha en tv-pakke og internettleverandør som styret i borettslaget har valgt på bakgrunn av avstemming fra medlemmer. I den tv-pakken har man et antall poeng som man kan bruke på tv-kanaler eller streamingtjenester som discovery+, tv2 play, hbo osv. Kan gå inn og endre på valgene så ofte du vil. Er bare Netflix jeg betaler for utenom. Tror ikke det hadde vært billigere å abonnere på alle streamingtjenestene hver for seg sammenlignet med det man totalt betaler for hele pakken, som er en ganske god deal fordi man får grupperabatt når alle i sameiet må ha det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (5 timer siden):

Det er nok feil. Jeg bor i borettslag og er påtvunget å ha en tv-pakke og internettleverandør som styret i borettslaget har valgt på bakgrunn av avstemming fra medlemmer. I den tv-pakken har man et antall poeng som man kan bruke på tv-kanaler eller streamingtjenester som discovery+, tv2 play, hbo osv. Kan gå inn og endre på valgene så ofte du vil. Er bare Netflix jeg betaler for utenom. Tror ikke det hadde vært billigere å abonnere på alle streamingtjenestene hver for seg sammenlignet med det man totalt betaler for hele pakken, som er en ganske god deal fordi man får grupperabatt når alle i sameiet må ha det.

At du bor i et borettslag og er påtvunget en tv-pakke, betyr ikke at folk flest har det. Sannheten er at tv-kanaler er på vei til å dø ut. 

Bor selv i et borettslag, og vi har kun en fiberkabel i veggen. Kan velge helt fritt selv og er ikke påtvunget en dyr tv-løsning som ingen vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første gangen jeg ser på og syns det er mange fine deltakere, men at de ikke skjønner hvor fine de er. 
 

Åteigen, for en type! Hvorfor har denne fine mannen så lav selvtillit, skjønner jeg ikke. 
 

Aksel August, der tror jeg det bor mye i han som han har murt inne i den fasaden han har vært så opptatt av å vise frem. Gleder meg til å se mer av han. 
 

Han negative Patrick. Det er helt utrolig at han har dame. Kudos til henne som holder ut med den negativiteten. 

Min favoritt så langt er hun motorcross jenta med sine kvikke replikker mot fenriken. Hun hadde jo rett ang det med strømmen😅 
 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/26/2023 at 8:52 AM, bonsaijenta said:

Min favoritt så langt er hun motorcross jenta med sine kvikke replikker mot fenriken. Hun hadde jo rett ang det med strømmen😅 

Det man kan være helt sikker på er at hun tok feil angående strømmen.

Skal lyset være på så skal det være på. Dette, og mye annet, vil hun nok snart finne ut av.

Ser forresten ut til å bli en bra sesong.

Det skal bli spennende å se forandringene hos enkelte rekrutter. Særlig hos Mr. rettetang, Mr. negativ, og Ms. sleivkjeft.

Endret av Chupacabra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Rekruttene får velfortjent kjeft for å ikke ha kaserna klar når den skal være klar.

Øvelse sandcookie var en meningsløs, langdryg og tung øvelse. Kjente jeg ble irritert bare av å se på. :) Negative Mathiassen får virkelig kjørt seg, og han virker å gå helt i kjelleren. Jeg mister livsgnisten bare av å høre på han.

Falkeblikk og høytlesning. Det ble visst veldig utfordrende for flere. 

Nå er det vel slik at poengene betyr ingenting i Tropp 2. Det er vel ingen som ryker på poeng. Det handler om å fullføre øvelsene med "verdighet" slik at du står OK på norm-skalaen. Så det å ta seg en powernap på slutten under falkeblikk kan på mange måter være smart, for morgendagen er vel eviglang den også, om jeg ikke husker feil fra tidligere sesonger. Dessuten stusset jeg over at det var lite aktivitet på slutten når flere deltakere sov, så de som faktisk holdt seg våken ble veldig dårlig "belønnet" for innsatsen.

 

Endret av Ctrl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens episode:

Spoiler

Deltakerne må kjøre med ski ned i isvann. Dette er visstnok en mental tøff terskel, men denne øvelsen synes jeg bør utgå. For det å hoppe i isvann på denne måten kan faktisk ha fatale konsekvenser. Det er mange risikopersoner som bør holde seg langt unna isvann, og mange vet det ikke selv engang. At deltakerne har dårlig fysikk som utgangspunkt er en risikofaktor. Sjansen er dog nok svært, svært små for konsekvenser, men likevel!

I Storbritannia f.eks dør mellom 400 og 1000 personer i året som følge av isbading pga av hjerteinfarkt eller hjerneslag, samt mange opplever hjerteflimmer. 
https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/hvor-sunt-er-det-egentlig-a-bade-om-vinteren

Deltakerne fullførte alle mann alle uten særlig stor dramatikk rundt det, selv om negative Mathiassen måtte kjempe litt med sin egen negativitet for å få det til.

Gode og konstruktive tilbakemelding til deltakerne. Majoriteten havner på litt under norm, bortsett fra Åteigen, Svensen, Rosland og Nordanger som fikk norm.

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at Patrick M får meg til å gapskratte, ikke på tross av negativiteten men på grunn av den. Men det kan virke som om befalets formaninger om å endre adferd kan gi ham en vekker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger Kompani Lauritzen og co. 

Min favoritt er Åteigen, håper selvtilliten hans vokser veldig og at han blir med helt til sist.

Han negative blir jeg sliten av. Jeg skjønner ikke at han kan ha dame eller jobb. Han og jeg hadde hatt evige diskusjoner om hans negativitet daglig.

Hu dynamitt-Harry jenta skal bli spennende å se om jekker seg ned noen hakk. 
Han med rettetanga kommer til å bli en legende. Å være såååå opptatt av en rettetang er helt merkelig. Skulle skjønt om det var mobilen han ville savne.

Jeg liker hele gjengen av rekrutter, bra sammensetning i år.

Fenriken hadde jeg ikke turt å bo sammen med. Hadde vært evig stresset over å evt glemme noe, si/gjøre noe feil. Men, han er så absolutt en person jeg liker og rollen passer fint til han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Eva-Lena said:

Fenriken hadde jeg ikke turt å bo sammen med. Hadde vært evig stresset over å evt glemme noe, si/gjøre noe feil. Men, han er så absolutt en person jeg liker og rollen passer fint til han.

Jeg tar'n! 
Men bare hvis han faktisk er så morsom irl, og det er lite sannsynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sesongen hittil bare har vært midt på treet pluss. Utfordringene deltakerne får er tafatte, det mangler det lille ekstra. For det blir veldig langdrygt å se på når 2/3 av episoden skal handle om å behandle og bære Dag Otto og Kristian, hoppe i isvann, sette opp camp, i en skyteløype elns. 

Det er liksom lite å engasjere seg i, ting bare går sin sakte gang på et "forventet" nivå. 

Håper det tar seg opp snart. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Nok engang isbading, og nå verre enn sist. Øvelsen dominerte hele episoden. Det endte med at nesten alle deltakerne ble eller følte seg tvunget èn etter èn uti vannet, og mange måtte trekke seg momentant. Flere strigråt også. Bare tull hele opplegget. Særlig siden isbading allerede var gjennomført. Og ikke minst siden isbading er en enorm påkjenning for kroppen med risiko i seg.

Det er veldig mye hopp i vannet, hopp i havet, svøm dit og dykk datt hver sesong i Kompani Lauritzen. Blir mye av det samme. På tide å finne nye øvelser, Dag Otto!

I dag var som å se forrige isbade-episode på nytt igjen. Og beklager altså, men jeg synes faktisk ikke øvelsen er særlig underholdende å se på. Og den føyer seg inn i rekka over en middelmådig sesong hittil. Skuffende.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 13.11.2023 den 17.11):

Dagens episode:

  Skjul innhold

Nok engang isbading, og nå verre enn sist. Øvelsen dominerte hele episoden. Det endte med at nesten alle deltakerne ble eller følte seg tvunget èn etter èn uti vannet, og mange måtte trekke seg momentant. Flere strigråt også. Bare tull hele opplegget. Særlig siden isbading allerede var gjennomført. Og ikke minst siden isbading er en enorm påkjenning for kroppen med risiko i seg.

Det er veldig mye hopp i vannet, hopp i havet, svøm dit og dykk datt hver sesong i Kompani Lauritzen. Blir mye av det samme. På tide å finne nye øvelser, Dag Otto!

I dag var som å se forrige isbade-episode på nytt igjen. Og beklager altså, men jeg synes faktisk ikke øvelsen er særlig underholdende å se på. Og den føyer seg inn i rekka over en middelmådig sesong hittil. Skuffende.

 

Ja, hvor er Bob`ene, tårnhopp, øvelsen Hurramegrundt og baklengs millitærstup? Syns ikke det er variert og spennende nok til nå. De har heller ikke hatt evnetester i kunnskap (det hadde vært morsomt å se).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir mektig imponert over deltakerne i tropp 2 og på de første ukene har de vokst som personer. Åteigen imponerer meg og jeg håper han kommer langt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, DelvisPresley said:

Ja, hvor er Bob`ene, tårnhopp, øvelsen Hurramegrundt og baklengs millitærstup? Syns ikke det er variert og spennende nok til nå. De har heller ikke hatt evnetester i kunnskap (det hadde vært morsomt å se).

Ser ut som bobs dag kommer nå på mandag, flaggstress og baklengesstup på onsdag. Deretter operasjon havregrøt og så stol på meg. Det er det som er lagt ut ihvertfall. 

Jeg liker sesongen og deltakerne, men jeg liker ikke man og ons-opplegget. Vil ha 2 episoder en dag i uka. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Heartgirl said:

Jeg blir mektig imponert over deltakerne i tropp 2 og på de første ukene har de vokst som personer. Åteigen imponerer meg og jeg håper han kommer langt. 

Gårsdagens episode var skikkelig fin. Ble helt rørt av hvordan de hjalp hverandre opp fjellet og gleden når de kom opp.

Og Åteigen virker jo som verdens fineste fyr. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens episode:

Spoiler

Bob-episode. Den beste episoden hittil, og det på tross for at jeg egentlig ikke synes denne tørre Bob-slåssingen er såå gøy. 

Deltakerne fikk seg en runde hver i par inne i Bob-huset i dag, og det var det.

Og der gjorde Hoffmeyer og Braathen det godt. Nest best faktisk. De var begge både smarte og hardføre under strømmanøvreringen. Hoffmeyer var knallgod underveis, tross for at hun kastet seg ut i slåssing mot en Bob hun ikke trengte å røre. Jeg har sansen for Hoffmeyer! Beintøff og flott kvinne, full av X-faktorerer på veldig mange måter.

En annen jeg har sansen for er Åteigen. Den kanskje snilleste og mest empatiske der inne, han som hater vold og slåssing, ender utrolig nok med å skade en Bob så mye at Bob'en ble hentet med ambulanse pga en nakkeskade. Åteigen tok det veldig personlig, enda det ikke var hans feil. Godt det gikk bra med Bob'en, slik at Åteigen kunne fortsette kompaniet i ro og mak. Hvis det var sant at det gikk bra da, eller om det var noe som ble sagt for å roe ned Åteigen. Hvem vet. Men uansett lite han kan gjøre med det, og godt at han senket skuldrene igjen. 

Tydelig ikke bare jeg som har sans for Åteigen. Leste på en nettside at han rennes ned av frierbrev i disse dager... ;) 

En tredje jeg også har sans for er Nordanger. Det går ikke an å ikke like henne. For et menneske! At hun ble utnevnt som første aspirantleder var så fortjent som du kan få det. 

Etter en trå start ser jeg fram til neste episode. Jeg antar at øvelsene tar seg opp herifra og videre.

 

  • Liker 5
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Flaggstress. En artig øvelse. 

Og begge lagene sugde seg på den mest poenggivende grenen, som var baklengsstup.
Overraskende nok slet Hoffmeyer på rødt lag med den øvelsen, men hun fikk det til tilslutt etter at resten av laget hadde gjennomført. 
Hos blått lag var det mye nøling, og Aakerøy og Muniz gjennomførte ikke. Aakerøy gikk helt i kjelleren etterpå. Og hele det blåe laget var utrolig mutt. 

Imponerende av rødt lag som vant soleklart, med utrolig god lagmoral og god lagledelse av Svensen. 

Åteigen fikk pepper fra befalet fordi han sa ifra seg lagledelsen til Svensen. Her synes jeg de er streng, for Åteigen ble først valgt imot sitt ønske, mens Svensen veldig gjerne ville være lagleder. Så hadde Svensen blitt utnevnt som lagleder momentant, så hadde dette aldri vært et tema rundt Åteigen. 

Svensen ble valgt som ny korporal. Fortjent, og gøy for Svensen. Lederrollen beviste hun i dag at hun egner seg til. 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk så vondt av Åteigen da Bob ble skadet :( Og så syns jeg ikke noe om at da han spurte Bob om det gikk bra, så fikk han bare beskjed om å gå. Altså, jeg vet at der inne er de aspiranter nå, men Åteigen er tross alt sykepleier i det virkelige liv. Jeg syns det er rart å sende vekk en med kompetanse før annet helsepersonell hvertfall er på plass. Men det var vel fordi at rollene ville krasjet? Idk. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 22.11.2023 den 18.55):

Dagens episode:

  Skjul innhold

Flaggstress. En artig øvelse. 

Og begge lagene sugde seg på den mest poenggivende grenen, som var baklengsstup.
Overraskende nok slet Hoffmeyer på rødt lag med den øvelsen, men hun fikk det til tilslutt etter at resten av laget hadde gjennomført. 
Hos blått lag var det mye nøling, og Aakerøy og Muniz gjennomførte ikke. Aakerøy gikk helt i kjelleren etterpå. Og hele det blåe laget var utrolig mutt. 

Imponerende av rødt lag som vant soleklart, med utrolig god lagmoral og god lagledelse av Svensen. 

Åteigen fikk pepper fra befalet fordi han sa ifra seg lagledelsen til Svensen. Her synes jeg de er streng, for Åteigen ble først valgt imot sitt ønske, mens Svensen veldig gjerne ville være lagleder. Så hadde Svensen blitt utnevnt som lagleder momentant, så hadde dette aldri vært et tema rundt Åteigen. 

Svensen ble valgt som ny korporal. Fortjent, og gøy for Svensen. Lederrollen beviste hun i dag at hun egner seg til. 

 

Jeg synes ikke det er overraskende at dette var en ekstra tøff utfordring for Hoffmayer med tanke på at hun har opplevd å nesten drukne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...