Gå til innhold

Kompani Lauritzen Tropp 2 - TV2 Play


Ctrl

Anbefalte innlegg

Kompani Lauritzen Tropp 2 sendes eksklusivt på TV2 Play.

Deltakere:

Navn: Emilie Hoffmeyer
Alder: 26 år
Yrke: Bergsprenger/skytebas
Fra: Kongsberg

Navn: Aksel August Braathen
Alder: 23 år
Yrke: Student
Fra: Sarpsborg, bor i Oslo

Navn: Samantha Muniz
Alder: 27 år
Yrke: Miljøarbeider
Fra: Oslo

Navn: Patrick Mathiassen
Alder: 26 år
Yrke: Skadedyrkontroll
Fra: Drammen, bor i Geithus

Navn: Hannah Nordanger
Alder: 24 år
Yrke: Student og jobber som BPA (brukerstyrt personlig assistent)
Fra: Holmestrand, bor i Lillehammer

Navn: Eirik Rimmereid
Alder: 28 år
Yrke: Artist og bartender
Fra: Nordfjordeid, bor i Oslo

Navn: Maria Enora Svensen
Alder: 22 år
Yrke: Danser
Fra: Nærbø, bor i Oslo

Navn: Aleksander Rosland
Alder: 20 år
Yrke: Student
Fra: Bærum

Navn: Anniken Aakerøy
Alder: 23 år
Yrke: Student
Fra: Sandnessjøen, bor i Oslo

Navn: Patrick Åteigen
Alder: 27 år
Yrke: Sykepleier
Fra: Vennesla

«Kompani Lauritzen: Tropp 2» har premiere på TV 2 Play mandag 23. oktober.

https://www.tv2.no/underholdning/dette-er-kompani-lauritzen-tropp-2-deltakerne/15927200/

Se de første bildene: 
https://www.tv2.no/video/underholdning/kompani-lauritzen/se-de-foerste-bildene-fra-tropp-2/1888275/

Endret av Ctrl
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biter meg merke i at Tropp 2 er "mager". Det var 12 deltakere i Tropp 1, men bare 10 i Tropp 2.

Og nesten alle i Tropp 2 er fra eller bor rundt Oslo-gryta.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

19  dager igjen til Tropp 2 starter. 

Og slik jeg har skjønt det skal det vises eksklusivt på TV2 Play, og sendes dermed ikke på lineær TV. 

TV2 fortsetter strategien om å tvinge folk ut av TV og inn på Play, og aller helst at folk er dobbelbooket med begge deler.

Pussig at dem ikke ønsker å sende Tropp 2 på TV når det er en slik seersuksess. Akkurat slik Forræder i høst.

Tråden redigeres derfor bort fra en ingen-spoiling-tråd, men jeg oppfordrer at de som er tidlig ute med å se programmet om å legge innlegget under en spoiler, og de som ikke har sett siste episode om å være forsiktige med å klikke inn i tråden før de har sett siste episode. 

Uansett, mandag 23. oktober braker det løs :) 

Endret av Ctrl
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne hva å svømme under vann med ski på beina har å gjøre med å bli den beste versjonen av seg selv (så på promoen).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 4.10.2023 den 10.49):

19  dager igjen til Tropp 2 starter. 

Og slik jeg har skjønt det skal det vises eksklusivt på TV2 Play, og sendes dermed ikke på lineær TV. 

TV2 fortsetter strategien om å tvinge folk ut av TV og inn på Play, og aller helst at folk er dobbelbooket med begge deler.

Pussig at dem ikke ønsker å sende Tropp 2 på TV når det er en slik seersuksess. Akkurat slik Forræder i høst.

Tråden redigeres derfor bort fra en ingen-spoiling-tråd, men jeg oppfordrer at de som er tidlig ute med å se programmet om å legge innlegget under en spoiler, og de som ikke har sett siste episode om å være forsiktige med å klikke inn i tråden før de har sett siste episode. 

Uansett, mandag 23. oktober braker det løs :) 

Nå har ikke jeg sett lineær tv på det jeg kan huske, så beklager om det jeg sier er helt 100% feil 😂 Det at TV2 lager innhold som utelukkende sendes på tv2 play, sies å være for å få flere over på betaltjenesten. MEN, er det ikke slik at flesteparten får b.la tv2 play i tv-abonnementet sitt?? 🤔  Nå er jeg sikkert ute på tynn is, da jeg som sagt ikke ser lineær tv selv, men strømmer absolutt alt. Men si at du har rikstv, da, bare for å ta en distributør. Og i abonnementet ditt så har du de vanlige kanalene som NRK, tv2, tv Norge, tv3 etc. Er det ikke slik at man har noen poeng slik at man kan legge til flere kanaler dersom man ønsker? Og at dersom man ikke ønsker å ha f.eks tv 3, så får man et visst antall poeng for å ta vekk den kanalen - poeng du kan bytte inn i andre kanaler. 

Så det jeg lurer på, er rett og slett hvor mange som i praksis faktisk betaler for tv2 play? (Ironisk nok så gjør jeg det selv 😂, men det er fordi jeg ikke har noen tv-pakke - jeg ser alt via pc/mac). Og jeg er villig til å betale for å slippe alskens reklameshit, samt å kunne se ting når det passer meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (1 minutt siden):

Nå har ikke jeg sett lineær tv på det jeg kan huske, så beklager om det jeg sier er helt 100% feil 😂 Det at TV2 lager innhold som utelukkende sendes på tv2 play, sies å være for å få flere over på betaltjenesten. MEN, er det ikke slik at flesteparten får b.la tv2 play i tv-abonnementet sitt?? 🤔  Nå er jeg sikkert ute på tynn is, da jeg som sagt ikke ser lineær tv selv, men strømmer absolutt alt. Men si at du har rikstv, da, bare for å ta en distributør. Og i abonnementet ditt så har du de vanlige kanalene som NRK, tv2, tv Norge, tv3 etc. Er det ikke slik at man har noen poeng slik at man kan legge til flere kanaler dersom man ønsker? Og at dersom man ikke ønsker å ha f.eks tv 3, så får man et visst antall poeng for å ta vekk den kanalen - poeng du kan bytte inn i andre kanaler. 

Så det jeg lurer på, er rett og slett hvor mange som i praksis faktisk betaler for tv2 play? (Ironisk nok så gjør jeg det selv 😂, men det er fordi jeg ikke har noen tv-pakke - jeg ser alt via pc/mac). Og jeg er villig til å betale for å slippe alskens reklameshit, samt å kunne se ting når det passer meg. 

Jeg tror nok at ulike distributører leverer forskjellige løsninger og tilganger alt utifra abonnement og pris, men det er ingen automatikk i at du får tilgang til TV2 Play om du abonnerer på TV2 gjennom en tv-distributør. Kanskje heller tvert om. 

Jeg streamer alt selv, men mine foreldre har lineær-tv, og har ingen tilgang til TV2 Play inkludert i dette. De får derfor ikke sett Tropp 2 i høst.

For greia med Tropp 2 er at det ikke sendes på noen kanaler i det hele tatt, så det er ingen kanaler du kan legge til i tv-pakken din for å kunne se det, og du MÅ derfor ha TV2 Play for å se det. I tillegg til lineær-tv-pakken som du har, ettersom tilgang til TV2 Play ikke er inkludert.

Det blir et dobbeltabonnement, og det er akkurat det TV2 ønsker. Og det er så tydelig også. For istedenfor å legge slike program i gode sendetid på TV, så fyller de heller hovedkanalen TV2 med repriser, og legger populære serier ut kun på Play.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da var vi i gang! :D Legger den i spoiler bare for syns skyld.

Spoiler

Mye bæs på noen deltakere allerede ved innsjekk, så dette blir nok en utfordrende sesong.

Denne udisiplinerte og dollete Aksel Braathen uten døgnrytme og kraft i kroppen vil få kjørt seg. Hvis han overlever dette så blir jeg for det første overrasket, men ikke minst spent på utviklingen.
Det var mye fokus på han i starten, så han får nok en sentral rolle på skjermen framover. Eventuelt at han ryker først.

Patrick Åteigen er jeg spent på. Han virker som en positiv kandidat, men usikker på seg selv, som kan vokse veldig på kompaniet. 

Det er smart å ikke pushe for hardt på styrketestene. Programmet handlet tross alt om forbedring, og jo mer forbedring jo bedre ser man ut. Går man for hardt ut på styrketestene i starten så blir forbedringspotensialet mindre.

Åteigen gjorde det ikke særlig bra, og henger med hodet pga det, men det er egentlig en perfekt start for forbedringspotensialet.

Ellers var det flere som gjorde det bra under testene. Herav Eirik Rimmereid kanskje best. 

Fytti så negativ Patrick Mathiassen var til alt. Tror egentlig det er et oppmerksomhetsspill. For å få oppbacking, støtte, hjelp osv, og sikkert en oppmerksomhetsteknikk han har grodd fast i oppigjennom årene fordi det funket. Lettvint, liksom. Det vil han få pes for på KL. 

At det går an at en mann med kort hår kan lage så mye oppstyr pga en rettetang som det Braathen gjorde. Han er nesten på tur ut av serien pga det, og det før første kveld hadde kommet. 

Okei, en litt som forventet start, men god nok. Blir bra dette!

For å gi dere ansikt til navnene jeg nevner her, så finner du ansiktene her: 
https://www.tv2.no/underholdning/dette-er-kompani-lauritzen-tropp-2-deltakerne/15927200/

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig blanding av folk!  Gleder meg til å følge den gjengen utover høsten. Regner med «sommerfuglgutten» blir en seerfavoritt😀

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander og Eirik er sterke kandidater i år. 

Patrick M. er så negativ at det blir morsomt.

Og hvor lenge holder Aksel August ut uten rettetang?

Patrick Å. og Hanna trenger virkelig dette konseptet for å bli tryggere i og med seg selv. Fikk sympati for begge etter første episode.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fascinerende cast. Føler veldig med makkeren til Mr. Negativ.

Mr. Rettetang vil nok snu fokuset rimelig kjapt når klokka tikker mellom frokost og oppstilling. Jeg har skikkelig troa på at han kan overraske. 

Åh, jeg har ikke tålmodighet til å vente å se hvem som blir stående med beret!! :hoppe:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommet i gang her helt... satser på å få sett litt i helgen, syntes tropp 1 -serien var veldig bra!
Bedre enn kjendis-KL

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye udiagnostisert adhd der. De hadde sikkert levd helt andre liv om de hadde fått hjelp. Da hadde de sluppet å være treige og uorganiserte. Virker som hyggelige folk da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode: 

Spoiler

Kaotisk og ustrukturert første morgen. 
Emilie Hoffmeyer får mye kjeft i starten ettersom hun har litt attitude-problemer rundt lederskapet. 

Åteigen med sin vekt får problemer i den tunge hinderløypa. Må være vondt i føle at man ikke har samme fysisk kapasitet enn de andre. Men han er en veldig fin fyr!

Braathen fikk lagt rettetanga bak seg, og steg opp av asken i hinderløypa. Han sa også at han skulle bidra for å få Åteigen til å føle seg bedre. Fin gest. 

Mathiassen har iallfall selvinnsikt nok til å forstå at han er negativ hele tiden, og at han drar ned andre rundt seg. Ikke verst bare det. Men rart at han tillater seg å respondere negativt når han er klar over det.

Ellers virker gjengen å klikke godt sammen. Tror det ligger an til gode vennskap iløpet av sesongen.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har storkost meg med de to første episodene. Har både blitt latter og litt tårer allerede. Gleder meg skikkelig til fortsettelsen! 

Synes Åteigen er en så fantastisk fyr! Liker han så godt, og håper virkelig han får mye ut av oppholdet! Godt å se at de andre allerede ser de gode egenskapene hans og er med på å bygge ham opp!

Er av de fineste programmene som går på TV, synes jeg! ❤️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (7 minutter siden):

Aksel august er bare helt fantastisk! Har skikkelig troa😁 

Helt enig, for en herlig fyr :jepp: Lover godt at det er så pass mange som skiller seg ut etter bare to episoder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er en grunn til at jeg liker denne versjonen bedre enn kjendis-versjonen. Disse unge menneskene får mer utbytte og trenger dette konseptet mer.

Man sitter og føler med dem, rett og slett. De tør å vise sine sårbare sider på TV. Det er veldig tøft gjort.

I dagens episode så syns jeg at

Spoiler

Kommentaren til Hoffmeyer var veldig morsom, men selvsagt upassende i den settingen. Patrick M hadde mange gode løsninger i hinderegg-løypa, men må legge fra seg negativiteten. Den er voldsom, og nesten så man lurer på om det er skuespill. Aksel August visste med en gang hvordan man skulle løse oppgaven med dekkene, og det imponerte meg veldig.

Veldig lett å generalisere mennesker utifra hvordan de fremstår og er opptatt av, men de kan jammen være smarte og ha mange gode egenskaper for det.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (På 14.10.2023 den 13.29):

Nå har ikke jeg sett lineær tv på det jeg kan huske, så beklager om det jeg sier er helt 100% feil 😂 Det at TV2 lager innhold som utelukkende sendes på tv2 play, sies å være for å få flere over på betaltjenesten. MEN, er det ikke slik at flesteparten får b.la tv2 play i tv-abonnementet sitt?? 🤔  Nå er jeg sikkert ute på tynn is, da jeg som sagt ikke ser lineær tv selv, men strømmer absolutt alt. Men si at du har rikstv, da, bare for å ta en distributør. Og i abonnementet ditt så har du de vanlige kanalene som NRK, tv2, tv Norge, tv3 etc. Er det ikke slik at man har noen poeng slik at man kan legge til flere kanaler dersom man ønsker? Og at dersom man ikke ønsker å ha f.eks tv 3, så får man et visst antall poeng for å ta vekk den kanalen - poeng du kan bytte inn i andre kanaler. 

Så det jeg lurer på, er rett og slett hvor mange som i praksis faktisk betaler for tv2 play? (Ironisk nok så gjør jeg det selv 😂, men det er fordi jeg ikke har noen tv-pakke - jeg ser alt via pc/mac). Og jeg er villig til å betale for å slippe alskens reklameshit, samt å kunne se ting når det passer meg. 

Er nok få under 50 år har tv-pakker lenger. Har selv ikke sett eller hørt om noen på min alder som har tv-kanaler. Kun strømming som gjelder i 2023.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Patrick Åteigen, for en gjennomført fin fyr! Håper han får mest mulig ut av oppholdet! 

Haha, man kan ikke annet enn å le av kommentarene til nummer 1 Hoffmeyer😂 Nesten imponerende at hun tør å kaste ut slike kommentarer 😂 Skjønner at de kanskje kommer før hun tenker, men underholdende er det, hvertfall!

Patrick Mathiassen - omg, jeg trodde jeg var negativ 😂 Men han får jaggu negativitet til å bli en annen level😛

Da Aksel August og Maria satt på slutten der - for en nydelig kommentar fra Aksen August ❤️  Hun sa at folk ofte sier hun er litt skjør når de skal beskrive henne, og at det at hun satt og gråt nå bare beviste det. Så sier han: "Men hvis noen kaller deg skjør, må du si at porselen er skjørt. Det er det fineste du får" ❤️  Herregud, SÅ nydelig sagt!! 😍 

Kjenner meg litt igjen i Maria - jeg tar lett til tårene. Jeg hadde vært helt ødelagt etter en dag der inne, tror jeg 😂 Begynt å sippe hver gang jeg fikk kjeft av befalet 😛 Gleder meg veldig til fortsettelsen!

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...