AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Del Skrevet 3. september 2023 Jeg er veldig glad i Lillehammer by,sånn egentlig, men jeg er litt usikker på om jeg setter like mye pris på de innfødte. Inntrykket mitt er at de har blitt et folkeslag med dyre merke klær, og mye dyrt utstyr. Jeg ser virkelig ikke at det er nødvendig med dyre Db sekker til skolebruk ellerdyre turklærosv så fort man skal ut i skauen. Som Dølabyen, synes jeg ikke den representerer den nøkterne Døla mentaliteten. Jeg synes folket virker sossete og en smule nedlatende. OL i 94 var en veldig bra greie.... men det begynner å bli noen år siden eller? Anonymkode: 65341...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #2 Del Skrevet 3. september 2023 Ok Anonymkode: ebd38...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #3 Del Skrevet 3. september 2023 Ja, min erfaring er at mange er ganske høye på seg selv, ja. Veldig annerledes folk enn på fx Hamar eller Gjøvik. Anonymkode: 82621...b34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, min erfaring er at mange er ganske høye på seg selv, ja. Veldig annerledes folk enn på fx Hamar eller Gjøvik. Anonymkode: 82621...b34 Takk! Anonymkode: 65341...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #5 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 3.37): Jeg er veldig glad i Lillehammer by,sånn egentlig, men jeg er litt usikker på om jeg setter like mye pris på de innfødte. Inntrykket mitt er at de har blitt et folkeslag med dyre merke klær, og mye dyrt utstyr. Jeg ser virkelig ikke at det er nødvendig med dyre Db sekker til skolebruk ellerdyre turklærosv så fort man skal ut i skauen. Som Dølabyen, synes jeg ikke den representerer den nøkterne Døla mentaliteten. Jeg synes folket virker sossete og en smule nedlatende. OL i 94 var en veldig bra greie.... men det begynner å bli noen år siden eller? Anonymkode: 65341...b2f Jeg er helt enig med deg og jeg er fra Lillehammer. En typisk lillehamring er mer sossete og snobbete enn det store flertall av folk fra Oslo Vest, PLUSS ekstremt klikkete, avvisende, fantasiløs og generelt kjip. Folk fra Hamar er generelt mye hyggeligere. Det finnes hyggelige lillehamringer men de er stort sett innflyttere fra Gausdal. Anonymkode: 554a9...9df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #6 Del Skrevet 7. september 2023 Finnes hyggelige Lillehammeringer, men genrelt et småborgelig og snobbested med mindre man havnet på evigfylla på Haakons. Det skal liksom være finkulturelt med dølajazz og litteraturfestival, men dette lille møkkastedet kan aldri løpe fra bygdedyret og jantelov. Anonymkode: ec3b8...a62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 7. september 2023 #7 Del Skrevet 7. september 2023 Amund! Hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 3.37): OL i 94 var en veldig bra greie.... men det begynner å bli noen år siden eller? Jada, det er 29 år siden. Anonymkode: edc69...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #9 Del Skrevet 8. september 2023 Lillehammer er tester hvor kun de som er derfra synes stedet er stas, og det lokalet hierarkiet er stort sett svært ordinært for alle utenfra. Litt komisk faktisk. Jeg har flere venner fra området, og det er ganske rart å iaktta det hele. Anonymkode: 14370...2ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #10 Del Skrevet 11. september 2023 Merkelig at en gjeng med bygdefolk fra utkantnorge har et så forstyrret selvbilde. Men det er vel litt typisk provinsielt. Anonymkode: ca59b...97b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå