Majer Skrevet 2. september 2023 #1 Del Skrevet 2. september 2023 (endret) Sistnevnte er tydeligvis patetisk, men å ikke klare å ta ansvar og være lykkelig til enhver tid blir sett på som greit. Hvor er logikken? Endret 2. september 2023 av Majer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. september 2023 #2 Del Skrevet 3. september 2023 Hva snakker du om? 14 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 3. september 2023 #3 Del Skrevet 3. september 2023 (endret) Vet ikke hva du sikter til, men ja det er mye propaganda i norske medier. "Det skal lønne seg å jobbe" har vært spesielt effektivt for å sparke opp misnøye mot mennesker som sliter og havner utenfor. Istedetfor å si "arbeiderene skal også tjene" der man fokuserer på at arbeiderne skal få sin del av kaka fra dem de arbeider for, så fokuserer man heller på de som sliter og har mindre. Og forsøker skape misnøye mot dem istedetfor eiere og sjefer Og det er jævla effektivt Endret 3. september 2023 av Refreng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 3. september 2023 #4 Del Skrevet 3. september 2023 Det er greit å være musunnelig. Men når løsningen blir å fjerne det som kan misunnes, slik venstresiden ønsker, så blir det for dunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 3. september 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 3. september 2023 Kokeplate skrev (2 timer siden): Det er greit å være musunnelig. Men når løsningen blir å fjerne det som kan misunnes, slik venstresiden ønsker, så blir det for dunt. Hva med å fjerne det som gjør deg ulykkelig da? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 3. september 2023 #6 Del Skrevet 3. september 2023 Majer skrev (28 minutter siden): Hva med å fjerne det som gjør deg ulykkelig da? Hvorfor skulle man fjernet ting som hadde gjort meg ulykkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 3. september 2023 #7 Del Skrevet 3. september 2023 Ja. "Self made", og "american dream" er f.eks to illusjoner som blir brukt av høyresiden for å få folk til å godta at det kun var deres egen ståpåvilje som holdt dem igjen. Dette har selvsagt ingen logikk. Hvis alle fikk realisere sine drømmer, så hadde ingen jobbet på gulvet i en fabrikk, eller i samfunnet ellers. I Norge brukes ofte "sjalusi" argumentet, for å rakke ned på dem som prøver å bedre sin situasjon. -Når dagens rødgrønne regjering regulerer skatter så er det visst nok fordi dem er misunnelige. Da utelukker man det faktum at denne regjeringen også består av noen meget velstående personer som har tjent sine forumer utenfor politikken, og som selv vil ende opp med å bidra mer til samfunnet pga. deres egen skattepolitikk. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 3. september 2023 #8 Del Skrevet 3. september 2023 Refreng skrev (3 timer siden): Vet ikke hva du sikter til, men ja det er mye propaganda i norske medier. "Det skal lønne seg å jobbe" har vært spesielt effektivt for å sparke opp misnøye mot mennesker som sliter og havner utenfor. Istedetfor å si "arbeiderene skal også tjene" der man fokuserer på at arbeiderne skal få sin del av kaka fra dem de arbeider for, så fokuserer man heller på de som sliter og har mindre. Og forsøker skape misnøye mot dem istedetfor eiere og sjefer Og det er jævla effektivt Dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 3. september 2023 #9 Del Skrevet 3. september 2023 ltfutt skrev (3 minutter siden): Ja. "Self made", og "american dream" er f.eks to illusjoner som blir brukt av høyresiden for å få folk til å godta at det kun var deres egen ståpåvilje som holdt dem igjen. Dette har selvsagt ingen logikk. Hvis alle fikk realisere sine drømmer, så hadde ingen jobbet på gulvet i en fabrikk, eller i samfunnet ellers. I Norge brukes ofte "sjalusi" argumentet, for å rakke ned på dem som prøver å bedre sin situasjon. -Når dagens rødgrønne regjering regulerer skatter så er det visst nok fordi dem er misunnelige. Da utelukker man det faktum at denne regjeringen også består av noen meget velstående personer som har tjent sine forumer utenfor politikken, og som selv vil ende opp med å bidra mer til samfunnet pga. deres egen skattepolitikk. Og dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 3. september 2023 #10 Del Skrevet 3. september 2023 ltfutt skrev (28 minutter siden): Ja. "Self made", og "american dream" er f.eks to illusjoner som blir brukt av høyresiden for å få folk til å godta at det kun var deres egen ståpåvilje som holdt dem igjen. Dette har selvsagt ingen logikk. Hvis alle fikk realisere sine drømmer, så hadde ingen jobbet på gulvet i en fabrikk, eller i samfunnet ellers. I Norge brukes ofte "sjalusi" argumentet, for å rakke ned på dem som prøver å bedre sin situasjon. -Når dagens rødgrønne regjering regulerer skatter så er det visst nok fordi dem er misunnelige. Da utelukker man det faktum at denne regjeringen også består av noen meget velstående personer som har tjent sine forumer utenfor politikken, og som selv vil ende opp med å bidra mer til samfunnet pga. deres egen skattepolitikk. I Norge brukes sjalusi-argumentet på dem som er mer opptatt av å rive andres suksess heller enn å oppnå sin egen. Det er som regel vel fortjent når det blir brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 3. september 2023 #11 Del Skrevet 3. september 2023 Kokeplate skrev (2 timer siden): I Norge brukes sjalusi-argumentet på dem som er mer opptatt av å rive andres suksess heller enn å oppnå sin egen Javel? Jeg har vel sett med egne øyne flere eksempler på hvordan dette blir brukt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 3. september 2023 #12 Del Skrevet 3. september 2023 (endret) ltfutt skrev (6 minutter siden): Javel? Jeg har vel sett med egne øyne flere eksempler på hvordan dette blir brukt. Jeg også. Hvis ikke hadde jeg jo ikke skrevet det jeg skrev. Endret 3. september 2023 av Kokeplate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 3. september 2023 #13 Del Skrevet 3. september 2023 Kokeplate skrev (1 minutt siden): Jeg også. Hvis ikke hadde jeg jo ikke skrevet det jeg skrev. -Men da er det slik at jeg ikke er enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 3. september 2023 #14 Del Skrevet 3. september 2023 ltfutt skrev (Akkurat nå): -Men da er det slik at jeg ikke er enig med deg. Det var da åpenbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. september 2023 #15 Del Skrevet 3. september 2023 (endret) Kokeplate skrev (4 timer siden): I Norge brukes sjalusi-argumentet på dem som er mer opptatt av å rive andres suksess heller enn å oppnå sin egen. Det er som regel vel fortjent når det blir brukt. Midt i blinken. Janteloven sitter altfor godt inne hos nordmenn dessverre. For oss som ikke har vokst opp i denne (u)kulturen er det ubegripelig at så mange (på venstresiden) er mer opptatt av å ødelegge for de som har oppnådd suksess enn å prøve å lykkes selv. Endret 3. september 2023 av Drizzt 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 3. september 2023 #16 Del Skrevet 3. september 2023 (endret) Drizzt skrev (5 timer siden): For oss som ikke har vokst opp i denne (u)kulturen Hvor har du ditt kulturelle opphav. Er jo greit for uvitende sosialister å vite hva du sammenligner oss med? Endret 3. september 2023 av ltfutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 3. september 2023 #17 Del Skrevet 3. september 2023 14 hours ago, Refreng said: Vet ikke hva du sikter til, men ja det er mye propaganda i norske medier. "Det skal lønne seg å jobbe" har vært spesielt effektivt for å sparke opp misnøye mot mennesker som sliter og havner utenfor. Istedetfor å si "arbeiderene skal også tjene" der man fokuserer på at arbeiderne skal få sin del av kaka fra dem de arbeider for, så fokuserer man heller på de som sliter og har mindre. Og forsøker skape misnøye mot dem istedetfor eiere og sjefer Og det er jævla effektivt … «skape misnøye mot…eiere og sjefer» - hvorfor i all verden skal man det? Ingen tvinger deg til å jobbe for disse grusomme sjefene og eierne. Start eget firma da, og ofte tid, penger og familie for å bygge opp noe. Er det rart bedriftseiere flytter ut av Norge med slike holdninger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 3. september 2023 #18 Del Skrevet 3. september 2023 (endret) Drizzt skrev (6 timer siden): Midt i blinken. Janteloven sitter altfor godt inne hos nordmenn dessverre. For oss som ikke har vokst opp i denne (u)kulturen er det ubegripelig at så mange (på venstresiden) er mer opptatt av å ødelegge for de som har oppnådd suksess enn å prøve å lykkes selv. Nettopp! Noe av det viktigst på partiprogrammet er verdiskapning, Hvordan skape arbeidsplasser, og få mest mulig inntekter inn til Staten . Venstre siden siden er mer opptatt av og ta.,ikke å skape. Hva skal vi leve av når man har skatte ihjel alle de som er villig til å skape noe,, Til syvende og sist taper alle på dette. Ingen er tjent med at Røkke og co forlater skuta, inntektene til staten forsvinner og at arbeidplasser forvinner , i hopetall Personlig driter jeg i om naboen har hus hytte , tre luksus biler og feriehus i Frankrike .Jeg er opptatt av hva som er lønnsomt for Norge, i helhet. . for ordens skyld , jeg er sykepleier. Endret 3. september 2023 av Lana01 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brainstorm Skrevet 3. september 2023 #19 Del Skrevet 3. september 2023 11 hours ago, Majer said: Hva med å fjerne det som gjør deg ulykkelig da? Det skal jeg, begynner med Raymond Johansen, så vekk med Støre om to år. Bjørnar Moxnes har allerede fjernet seg selv, så det er jo en start. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nastine Skrevet 4. september 2023 #20 Del Skrevet 4. september 2023 (endret) Kokeplate skrev (14 timer siden): I Norge brukes sjalusi-argumentet på dem som er mer opptatt av å rive andres suksess heller enn å oppnå sin egen. Det er som regel vel fortjent når det blir brukt. Feil, venstresiden tenker litt mer langsiktig og jobber for at alle kan få mulighet til verdiskapning og at bedriftene har arbeidere. Å kutte i velferden som er alternativet til redusert skatt, vil gi flere syke mennesker, og deretter færre skattebetalere. Fattige gir økt risiko for sykdom, lange helsekøer gir økt risiko for forverring av sykdom, mobbing og utenforskap som ung, gir økt risiko for sykdom. Det er dette vi forsøker å forebygge, slik at flere kan bidra og når flere kan bidra, så kan skattene gå ned. Endret 4. september 2023 av Nastine 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå