AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #41 Del Skrevet 8. september 2023 Tiuren skrev (På 2.9.2023 den 16.15): For ikke å snakke om ola-skjørt, der var de langt foran pride gjengen Skjønte ikke helt denne. Kan du forklare litt nærmere? Anonymkode: 6cfb2...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #42 Del Skrevet 8. september 2023 Tomas77 skrev (På 2.9.2023 den 21.10): Det var en spøk ja. Det er en forkortelse av Olav ja men også et slags kjælenavn på folk som het Ole (sier det i fortid siden jeg ikke har hørt det brukt sånn på 30 år). Nå er jo egentlig Ole også en avart av Olav så da går det jo egentlig ut på ett. Vi hadde en eldre nabo når jeg var liten som alle kalte Ola, jeg har alltid trodd han het det. Det var først for noen år siden at jeg tilfeldigvis gikk bort til gravsteinen hans, og såg han het Ole… Så dette forekom nok ja. Spurte far min, men han mente dette var egentlig samme navn - bare noen syntes det var «penere» med Ole, men at vår dialekt sa Ola i dagligtale. Anonymkode: 6bb1d...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #43 Del Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kassebil og rennebil er to muligheter (kassebil kan også bety noe annet) Anonymkode: 46212...124 Det må være sære vestlendinger eller nordlendinger som insisterer på å kalle olabil for kassebil/rennebil. Anonymkode: 1632a...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #44 Del Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det må være sære vestlendinger eller nordlendinger som insisterer på å kalle olabil for kassebil/rennebil. Anonymkode: 1632a...2d0 I følge Norsk Ordbok er rennebil et ord fra Sandnes, mulig det brukes (eller ble brukt) andre steder også. Jeg vet ikke hvor kassebil (med den betydningen) blir brukt. Anonymkode: 46212...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå