Gå til innhold

Youtube-videoer for styrketrening hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil begynne å trene styrke etter fødsel som nå er 7mnd siden. Magen er blitt mer dvask, generelt hele kroppen egentlig. 

Vil forbrenne mest mulig i en styrkeøkt. Vil ha fokus på mage, men ønsker også øvelser for rampe, lår, armer, rygg. 

Har dere noen youtubere som er bra og som har treningsøkter på mellom 30-45min? 

I første omgang tenker jeg 2 x uken. Vil øke til x 3 etterhvert / når jeg har mer tid. Bør jeg trene hele kroppen hver gang? Eller dele opp og fokusere på ulike muskelgrupper?

Jeg har manualer. Ellers ønsker jeg øvelser jeg kan gjøre med kroppen.

Anonymkode: 2dfbe...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke på YouTube, men følger Catrine Collins på Insta, hun legger ut mange økter både med og uten utstyr som trener hele kroppen og som du kan gjøre hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline Girvan sine videoer er helt overlegne i kvalitet. ☺️ Har fått fantastiske resultater av å bruke dem regelmessig. Hun har noen lengre økter, men det aller meste hun har lagt ut er 30-40 min. Stort bibliotek, her får du mye å velge mellom. 

Når du bare skal trene 2-3 ganger i uken har det ikke så mye å si om du velger helkropps- eller splittøkter, så lenge du ikke kjører samme kroppsdel hardt to dager på rad. 

Jeg trener tre ganger i uka nå og kjører typisk overkropp, underkropp + helkropp. Alternativt overkropp, underkropp, overkropp den ene uka, og motsatt neste uke, altså med to underkroppsøkter. 

Begge deler har sine fordeler og ulemper. I helkroppsøktene (bruker Caroline Girvan sine) så er det typisk noen øvelser som trener flere muskelgrupper i ett, noe som gjør at kjernemuskulaturen kommer mer «med» og som jeg mener at har hjulpet meg mye med å få ned slitasje av kroppen i forbindelse med jobb på (må stå/gå mye i løpet av en dag, og det var kjempetungt å komme tilbake til etter et svangerskap). 

Anonymkode: 85677...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Caroline Girvan sine videoer er helt overlegne i kvalitet. ☺️ Har fått fantastiske resultater av å bruke dem regelmessig. Hun har noen lengre økter, men det aller meste hun har lagt ut er 30-40 min. Stort bibliotek, her får du mye å velge mellom. 

Når du bare skal trene 2-3 ganger i uken har det ikke så mye å si om du velger helkropps- eller splittøkter, så lenge du ikke kjører samme kroppsdel hardt to dager på rad. 

Jeg trener tre ganger i uka nå og kjører typisk overkropp, underkropp + helkropp. Alternativt overkropp, underkropp, overkropp den ene uka, og motsatt neste uke, altså med to underkroppsøkter. 

Begge deler har sine fordeler og ulemper. I helkroppsøktene (bruker Caroline Girvan sine) så er det typisk noen øvelser som trener flere muskelgrupper i ett, noe som gjør at kjernemuskulaturen kommer mer «med» og som jeg mener at har hjulpet meg mye med å få ned slitasje av kroppen i forbindelse med jobb på (må stå/gå mye i løpet av en dag, og det var kjempetungt å komme tilbake til etter et svangerskap). 

Anonymkode: 85677...0e8

Vet du hvorfor hun sluttet å poste videoer? jeg brukte også videoene hennes før jeg begynte på treningssenter.

Anonymkode: 33ca8...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 21.24):

Vet du hvorfor hun sluttet å poste videoer? jeg brukte også videoene hennes før jeg begynte på treningssenter.

Anonymkode: 33ca8...2bf

Hun har lansert en app. Koster 1000 kroner i året, jeg har lastet den ned, men ikke betalt ennå, men de glimtene jeg har sett virker veldig bra. Kommet to solide styrkeprogrammer siden lanseringen. Gjør Fuel nå på YT, men kommer nok til å betale for den appen.

I tillegg til Caroline liker jeg Sydney Cummings, Chris & Edi og Fitness KayKay. Har også prøvd noen videoer fra Heather Robertson. 

Jeg trener utelukkende hjemme, og bruker disse YT-videoene, og tidvis beachbody + PlayBook (med Claire P. Thomas for det meste).

Anonymkode: b70d6...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...