AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Del Skrevet 2. september 2023 Hei, kvinne på 40, trenger tips til foundation til rosacea hud. Får ofte feil farge på kicks og Fredrik og Louisa, ofte stor kontrast mellom ansikt og hals. Noen som har noen gode tips? ikke pudderform Anonymkode: 0699a...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 2. september 2023 #2 Del Skrevet 2. september 2023 (endret) Jeg bruker Mac face and body, eller purito bb cream. Jeg har voksen, sensitiv kombinasjonshud med rosacea, så ting må ikke irritere, ikke tørke ut huden og ikke være alt for blankt heller. Dermed velger jeg lettdekkende siden det sitter penest, men da får jeg ikke kamuflert rødhet helt. Jeg opplever at huden kjennes bedre med disse en uten, sikkert fordi de "stenger hudpleien inne" og dermed holder godt på fukten i løpet av dagen. Rødheten forsøker jeg å håndtere med en mild og minimal hudpleierutine og å unngå triggere. Jeg har naturlig mye farge i fjeset uavhengig av rødhet, så halsen virker alltid mye lysere. Skulle jeg matche den, ser jeg syk ut så det går ikke. Har kald hudtone uten noe gult, og er typisk nordisk men ikke blek, og hvis jeg bruker for lys foundation ser jeg trist og grå og eldre ut. Dermed bruker jeg N2 eller w2 i Mac og 15 i purito. Jeg må ha litt varme uten at det er noe gult der. Endret 2. september 2023 av Elle Melle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Del Skrevet 2. september 2023 Elle Melle skrev (3 timer siden): Jeg bruker Mac face and body, eller purito bb cream. Jeg har voksen, sensitiv kombinasjonshud med rosacea, så ting må ikke irritere, ikke tørke ut huden og ikke være alt for blankt heller. Dermed velger jeg lettdekkende siden det sitter penest, men da får jeg ikke kamuflert rødhet helt. Jeg opplever at huden kjennes bedre med disse en uten, sikkert fordi de "stenger hudpleien inne" og dermed holder godt på fukten i løpet av dagen. Rødheten forsøker jeg å håndtere med en mild og minimal hudpleierutine og å unngå triggere. Jeg har naturlig mye farge i fjeset uavhengig av rødhet, så halsen virker alltid mye lysere. Skulle jeg matche den, ser jeg syk ut så det går ikke. Har kald hudtone uten noe gult, og er typisk nordisk men ikke blek, og hvis jeg bruker for lys foundation ser jeg trist og grå og eldre ut. Dermed bruker jeg N2 eller w2 i Mac og 15 i purito. Jeg må ha litt varme uten at det er noe gult der. Tusen takk for svar har brukt en del fra Mac tidligere men dessverre mye parfyme så jeg reagerer på det Anonymkode: 0699a...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #4 Del Skrevet 2. september 2023 Har du forsøk cc krem? Erborian sin grønne dekker veldig godt rødhet. https://www.vita.no/hudpleie/erborian-cc-red-correct-45-ml?v=347066&gclid=EAIaIQobChMIy4PH2oKMgQMVHJJoCR1VlgGPEAQYAiABEgJSXvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 48f35...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du forsøk cc krem? Erborian sin grønne dekker veldig godt rødhet. https://www.vita.no/hudpleie/erborian-cc-red-correct-45-ml?v=347066&gclid=EAIaIQobChMIy4PH2oKMgQMVHJJoCR1VlgGPEAQYAiABEgJSXvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 48f35...4f6 Hei ja har prøvd den men irriterte huden min dessverre Anonymkode: 0699a...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 2. september 2023 #6 Del Skrevet 2. september 2023 Jeg tåler ikke solbeskyttelse så godt, så foundations med kjemisk solfilter er viktig å unngå. Dessverre er det blitt en veldig populær ingrediens, uvisst hvilken grunn. Face and body er uten parfyme og uten noen solfaktor, men det er selvsagt veldig ulikt hva man reagerer på og ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 2. september 2023 #7 Del Skrevet 2. september 2023 Har og rosacea. Har just begynt å bruka og anbefalar Jan Thomas Studio CC cream Anti-redness Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #8 Del Skrevet 2. september 2023 Jeg bruker denne: https://www.kicks.no/it-cosmetics/makeup/base/foundation/your-skin-but-better-cc-spf50-light-medium?gclid=EAIaIQobChMInpH5reKMgQMVMU-RBR3ZbQJKEAQYAiABEgJlZfD_BwE Anonymkode: 9ca03...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #9 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bruker denne: https://www.kicks.no/it-cosmetics/makeup/base/foundation/your-skin-but-better-cc-spf50-light-medium?gclid=EAIaIQobChMInpH5reKMgQMVMU-RBR3ZbQJKEAQYAiABEgJlZfD_BwE Anonymkode: 9ca03...88a Har prøvd denne, problemet er at jeg har kjøpt 2 stk ved 2 anledninger, fair og fair light, begge så blir det stor kontrast mellom selve ansiktet og hals Anonymkode: 0699a...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #10 Del Skrevet 2. september 2023 Jeg bruker bare minerals sin flytende foundation i fargen sateen. Tåler ikke bare minerals i pudderform. ellers liker jeg også godt Clinique sin superbalanced foundation, men denne føler jeg forsvinner fortere fra huden. Sliter med å få ting til å sitte mer enn 30 min. Anonymkode: 80294...3a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #11 Del Skrevet 4. september 2023 Har ikke svar på det med foundation, men jeg har god erfaring med ringblomstsalve for å roe rosacea. Jeg kjøper min hos Vossabia. Anonymkode: 886ef...47b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattsvermer Skrevet 4. september 2023 #12 Del Skrevet 4. september 2023 Jeg bruker CC-cream fra Lumene. Jeg opplever at denne demper mye rødhet. Den kommer ikke i så mange farger, men det virker som om den tilpasser seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #13 Del Skrevet 6. november 2023 Jeg bruker lava art. Dekker det røde helt perfekt, smelter inn i huden og holder hele dagen. Anonymkode: a8518...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå