AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #21 Del Skrevet 2. september 2023 Lawyam skrev (26 minutter siden): Ja, pendel er vel litt av det samme mtp ro, men jeg har bare teoretisk kunnskap fra det. Jeg får ikke pendel til å virke selv, da jeg husker jeg var ekspert på å forsøke å tvinge frem ønskelig svar så den stuet jeg bort for minst 45 år siden og har siden aldri tatt den frem. Jeg fant ut det samme for noen år siden, at jeg kunne styre pendelen med tankens kraft eller et slags energifelt, jeg vet ikke. Jeg rørte ikke fysisk på pendelen på noen måte, jeg bare tenkte på hvilke svar jeg ville ha, og fikk det. Nå har jeg lært meg en teknikk som jeg tror funker bedre, jeg fokuserer på spørsmålet og sier det igjen og igjen i hodet mitt, eller bare tenker på spørsmålet uten å tenke på noe svar eller på hvilken vei pendelen skal gå, så jeg tror det funker bedre nå😊 Anonymkode: 2a69a...a36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 2. september 2023 #22 Del Skrevet 2. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trekte tre kort på deg, og det første kortet er Månen. I situasjonen du står i nå er det en god porsjon frykt med i bildet. For det første er du redd for at du ikke vil få denne oppgaven du ønsker deg (som du også skriver), men jeg synes å ane en viss frykt du har, for om du virkelig vil klare denne oppgaven. Er du virkelig klar for den? Denne frykten kan også din leder føle på, at du kanskje ikke er helt klar for den? Noe sier meg at din leder ikke har tatt valget enda, og det viser videre til neste kortet. Månen har jo en lys side og en skyggeside, og alt avhenger av hvilken vei du går videre. Den lyse og klare veien, hvor alt er tydelig, eller skyggesiden, der du ser svært lite og du må famle deg frem. Det neste kortet er Sverddronningen. Dette kortet sier noe om hvordan du bør forholde deg til situasjonen, både før og etter avgjørelsen. Sverddronningen er rettferdig, en god leder, og ærlig. Dette er alle gode egenskaper, og er et godt kort for din del. Kortet viser at du vil takle oppgaven med glans, om du skulle få den. MEN, Sverddronningen kan også være litt for rett frem, og ikke redd for hvem som blir såret på veien frem. Så, du bør passe på hvordan du formulerer deg og handler før avgjørelsen, og selvsagt etter. Feil ordvalg eller en FOR fremfusende adferd vil gjøre at avgjørelsen ikke går din vei. Så tenk deg om før du snakker. Det siste kortet ble av alle ting Dommen. Kortet mer enn antyder at avgjørelsen går din vei. Men alt avhenger av dagene som kommer. Avgjørelsen som kommer vil føre til en stor endring for din del, og en endring som gjør at du vokser som menneske. Så alt i alt er dette positive kort. To kort fra Store Ariana tyder på sterke beskjeder, og som ofte medfører store endringer. Om endringen kommer med denne ønskede oppgaven, er jo å håpe på. Men om det ikke er det som skjer nå, så er det uansett meningen at det skal skje. For det vil føre til positive ting på sikt. Jeg skjønnet at dette ikke nødvendigvis gir deg et klart svar på hva som skjer, men her er det flere komponenter med i bildet. Både dine egne handlinger frem til avgjørelsen og lederens mening som for øyeblikket virker litt usikker. Lykke til ❤️ Du må gjerne oppdatere hvordan det går 😁 Anonymkode: 4b943...dee Kortene som kommer frem her Månen i situasjon; frykt Råd; sverddronning; action som 'vise seg sterk' Utfall; en dom/avgjørelse kommer som et resultat av hvor godt sverdronninga presterte. Det er ikke mer å si om det etter å ha lagt de kortene. Resten av kortforklaringene er til for å brukes i evt andre situasjoner/svar der det vil passe. Man leser ikke opp alt det som står om kortet. Man ser hva som passer og sletter resten. Legget gir ikke noe svar på om jobben er hennes eller ikke, bare at hun får vite det. Det er ikke opplysninger om hvorvidt sjefen er usikker her. Det er ikke noen kort som svarer på det i legget. Du la tre. Du la heller ikke kort på sjefen, men TS så vil du vite hva sjefen tenker om å ansette ts må man nesten legge kort på han og DET. Endret 2. september 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #23 Del Skrevet 2. september 2023 Lawyam skrev (5 minutter siden): Du la heller ikke kort på sjefen, men TS så vil du vite hva sjefen tenker om å ansette ts må man nesten legge kort på han og DET. Hadde du kunnet legge kort på hva lederen tenker? Hadde blitt takknemlig❤️ Det gjelder forresten ikke ansettelse av ny jobb, mer en oppgradering eller bedre posisjon😊 Anonymkode: 2a69a...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 3. september 2023 #24 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde du kunnet legge kort på hva lederen tenker? Hadde blitt takknemlig❤️ Det gjelder forresten ikke ansettelse av ny jobb, mer en oppgradering eller bedre posisjon😊 Anonymkode: 2a69a...a36 Jeg legger desverre ikke kort via forum og uten navn siden jeg ikke føler det er seriøst, men jeg kan gjerne være behjelpelig med tolking eller komme med råd eller tips. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #25 Del Skrevet 3. september 2023 Lawyam skrev (5 minutter siden): Jeg legger desverre ikke kort via forum og uten navn siden jeg ikke føler det er seriøst, men jeg kan gjerne være behjelpelig med tolking eller komme med råd eller tips. Takk for hjelp til tolkning, og råd og tips😊 Jeg prøvde selv, prøvde å legge bort egne tanker og følelser, og bare spørre spørsmålet på en helt nøytral måte, om denne lederen kommer til å gi meg muligheten. Jeg fikk Ace of pentacles upright! Og det er jo et såpass bra kort at jeg nesten ikke tør tenke på det, fordi jeg kan risikere å ta gledene på forskudd og dermed risikere å bli ekstra skuffet hvis det ikke går veien😄 Men ang dette med upright og reversed, er det viktig hvordan man legger kortet? Jeg stokker på vanlig måte, legger så kortstokken ned på bordet, og trekker kort mot høyre, sånn at de ikke snur seg når jeg legger dem. Men jeg har sett noen legge kort på nett, hvor de holder kortstokken og legger kortene ved å trekke kort innover mot kroppen, for deretter å snu dem idet de legges, og da vil jo det bli motsatt av hva jeg gjør? Hvis du skjønner hva jeg mener? Anonymkode: 2a69a...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 3. september 2023 #26 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg fant ut det samme for noen år siden, at jeg kunne styre pendelen med tankens kraft eller et slags energifelt, jeg vet ikke. Jeg rørte ikke fysisk på pendelen på noen måte, jeg bare tenkte på hvilke svar jeg ville ha, og fikk det. Nå har jeg lært meg en teknikk som jeg tror funker bedre, jeg fokuserer på spørsmålet og sier det igjen og igjen i hodet mitt, eller bare tenker på spørsmålet uten å tenke på noe svar eller på hvilken vei pendelen skal gå, så jeg tror det funker bedre nå😊 Anonymkode: 2a69a...a36 De gangene jeg brukte pendel var det på spørsmål som var viktige for meg. Jeg husker jeg brukte pendel på om jeg skulle bruke evnene mine og begynne å jobbe som klarsynt den gang. Jeg var usikker så svarene og tok bruk pendelen, men da var det ja og nei og vet ikke alt ettersom jeg følte i øyeblikket, så det eneste den hjalp meg til var å fortsette å være usikker... Jeg vet at det viktigste er å beholde en helt nøytral holdning til alt som er innen spådom og jeg klarer det bare når jeg spår andre, så jeg har ikke spådd meg selv på flere tiår; så du har rett! Det er forøvrig ved å feile man lærer, så også du lærte jo mye av det ved å forstå prinsippet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 3. september 2023 #27 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for hjelp til tolkning, og råd og tips😊 Jeg prøvde selv, prøvde å legge bort egne tanker og følelser, og bare spørre spørsmålet på en helt nøytral måte, om denne lederen kommer til å gi meg muligheten. Jeg fikk Ace of pentacles upright! Og det er jo et såpass bra kort at jeg nesten ikke tør tenke på det, fordi jeg kan risikere å ta gledene på forskudd og dermed risikere å bli ekstra skuffet hvis det ikke går veien😄 Men ang dette med upright og reversed, er det viktig hvordan man legger kortet? Jeg stokker på vanlig måte, legger så kortstokken ned på bordet, og trekker kort mot høyre, sånn at de ikke snur seg når jeg legger dem. Men jeg har sett noen legge kort på nett, hvor de holder kortstokken og legger kortene ved å trekke kort innover mot kroppen, for deretter å snu dem idet de legges, og da vil jo det bli motsatt av hva jeg gjør? Hvis du skjønner hva jeg mener? Anonymkode: 2a69a...a36 Ja, kortet (myntesset) forteller deg jo tydelig at han tenker på å gi deg muligheten her, MEN husk at du la ett kort og han behøver ikke ha bestemt seg. Hadde du lagt flere kunne det kommet frem noen opplysninger om at han var i tvil eller noe, så helst ikke ta slikt som en bekreftelse. Det ser ut som du får den med det kortet, men som jeg sa til hun med pendel, det er ved å gjøre feil en lærer og ved å ha lagt kort for mennesker så mange år jeg har gjort har jeg også forstått hvor mye man bør ha i tankene og hvor mer enn å pugge kort som må til for å bruke kortene på en forsvarlig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 3. september 2023 #28 Del Skrevet 3. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for hjelp til tolkning, og råd og tips😊 Jeg prøvde selv, prøvde å legge bort egne tanker og følelser, og bare spørre spørsmålet på en helt nøytral måte, om denne lederen kommer til å gi meg muligheten. Jeg fikk Ace of pentacles upright! Og det er jo et såpass bra kort at jeg nesten ikke tør tenke på det, fordi jeg kan risikere å ta gledene på forskudd og dermed risikere å bli ekstra skuffet hvis det ikke går veien😄 Men ang dette med upright og reversed, er det viktig hvordan man legger kortet? Jeg stokker på vanlig måte, legger så kortstokken ned på bordet, og trekker kort mot høyre, sånn at de ikke snur seg når jeg legger dem. Men jeg har sett noen legge kort på nett, hvor de holder kortstokken og legger kortene ved å trekke kort innover mot kroppen, for deretter å snu dem idet de legges, og da vil jo det bli motsatt av hva jeg gjør? Hvis du skjønner hva jeg mener? Anonymkode: 2a69a...a36 Med tanke på upright og reverse bruker jeg de ikke i tarot bevisst, men er det noen som har snudd seg så leser jeg de som reverse. Jeg bruker det mer bevisst med noen andre kort. Du må ikke bruke dem på begge måter hvis du bare er nøye på å huske hva du spurte om så ser du jo fort om svaret passer i sammenhengen uansett. Det viktigste er om du er bevisst om hva du vil bruke før du spør for hvis du har bestemt deg for å ikke bruke reverse så legger du de bare riktig vei. Hvis du vil bruke reverse kan du bare legge bunken på bordet og føre de med klokken litt rundt og så tar du de opp og stokker dem. Da legger de seg jo som de skal, men det er ikke vits i å overtenke. Du kan også ta ut noen kort, og putte de ned igjen og så stokke. Når jeg skal legge kortene på bordet så er det jo så enkelt at hvis du nå holder et kort foran deg og ser på det og snur det mot høyre og ned slik at du ser baksiden istedenfor og så legger det på bordet med høyre hånd så legger det seg jo opp. Du bruker det samme prinsippet med en hel kortstokk i hånden og bare flipper de mot høyre med høyrehånden når du legger de på bordet. Alternativt kan du bare legge de ned med baksiden opp og så flippe de rundt mot venstre eller høyre så legger de seg jo som de skal. Å snu de som om de tar en baklengs eller forlengs salto hadde jeg blitt stresset over, unødig mye bruk og veiding av håndledd da? Gjør det helst på den måten som er enklest for deg og ikke bry deg med hvordan andre stokker og legger ut. Det er ikke viktig. Du skal bare bestemme deg. Du er ganske ny på tarot; hvorfor ikke begynne med upright og gå over på reverse etterhvert som du blir tryggere? Det viktigste er at du legger ut nok kort og ikke faller i den fellen at du tolker et kort på en måte som ikke står i forhold til spørsmålet. Spør du om et råd, så ser du på det som et råd. Spør du om en situasjon så står det for en situasjon og spør du om det kortet du legger DER skal vise deg personlighet så finner du personlighet. Jeg opplever at når noen trekker kort så tolkes det som om det ser ut som om man bruker ti kortstokker og som om det er slik at hvert kort liksom svarer på alt du ikke spør om også... Hvis du ikke hadde hodet med deg og visste at du spurte om hva sjefen tenkte og ventet på at kortet skulle fortelle deg DET, så tolker du på feil grunnlag. Nybegynnere og de som ikke har lært seg å spå ville ved å få det kortet på deg nå ville både gitt deg svar på hva han tenkte, hvordan det gikk og hvordan du skulle forholde deg og det ene med det andre som det står at kortet kan bety. FEIL. Du skal velge ut en av tolkningene til kortet og det er ikke et råd eller mye omsnakk, det er det som passer av forklaringen sett i forhold til nøyaktig det du spurte om. Kortene svarer ikke på mer enn du spør om. Og vær så snill da! Ikke tenk på kortene som positive eller negative. Alle kort kan i grunnen både være positive eller negative fordi det er sammenhengen de kommer opp i som er avgjørende. Hvis jeg får et kort så leses det ut fra hva jeg spurte om så hvis for eksempel tårnet eller døden dukket opp som er regnet som nehative så ville det vært positivt å få en omveltning hvis du var i en dårlig situasjon og å få slutt på noe. De leses ikke som 'du er i en situasjon som medfører at det går deg ille - og råd - og alt mulig. Da er det bare kort og godt du er en situasjon som handler om omveltninger/(redsel for) brudd og så viser de neste kortene du legger f.eks råd hva du rådes til, et til kan du spørre om utfall. Men utfall vil være som et resultat av enten hva du allerede har sådd, eller hva du sår fremover så du har ikke noen garantier for at utfallet stemmer, men desto mer du spør (flere kort må til) desto mer oversikt har du jo over situasjonen og kan derfra finne ut hvordan du skal oppnå ønsket utfall om utfallet er noe du har potensiale å kunne oppnå. Det er hele vitsen med tarot; hjelp til å se løsninger og hindringer og ut fra det; få en fremtid; se for deg en god fremtid og ikke en dårlig. Kortene skal hjelpe deg og ikke sørge for at du sovner og går glipp av 'utfallet' bare fordi du overså faktum at du må gjøre noe/hva/hva ikke for å få noe! Du spurte tidligere hva vitsen med tarot var hvis ikke se fremtiden; ser du forskjell på å spørre; 'kommer jeg meg til butikken' (spå som om fremtiden vises) og 'hvordan kommer jeg meg til butikken'? Leser jeg kortene for deg og svarer; ja du kommer til butikken vil du bli glad for at det skjer NÅ, men du har ikke fått vite hvordan du kommet dit og du kommer kanskje for seint fordi du gikk noen unødvendige omveier så det er en feil måte å angripe det på. ved å spørre riktig; hvordan kommer jeg meg til butikken vil du få råd - du må selvfølgelig følge de - og da når du butikken. I slike tilfeller vil man kunne si kortene ser fremtiden, men under forutsetning av at det handler om at det ikkd bare er spådamen som ser butikken, men veilleder deg slik at du også har en sjanse (om du vil følge råd) å se den du også! Kort er verktøy for å lose deg trygt inn i fremtiden og ikke et verktøy for å potensielt ødelegge livene til folk ved å fortelle dem at samme hva de gjør så vil det og DET SKjE. Livet fungerer ikke slik. Hvor mange kunne ikke funnet kjærligheten, beholdt den, reddet forhold eller fått eksene sine tilbake hvis de ikke ble lurt i stry ved å tro at kortene ser fremtiden, men heller ble vist hvordan de kunne oppnå det der det er mulig, ofte bare med enkle grep og ved å se seg selv eller situasjoner utenfra og innse at 'jeg må gjøre noe som er riktig i akkurat denne situasjonen/finne løsning' og ikke forvente at skjebnen ordner alt eller vente på at alle andre skal forandre seg slik at noe av hva de ønsker skjer fordi det var det som kortene/spådamene indirekte forteller hvis noen spår fremtid; at det er alle andre enn ditt ansvar at du skal få dine ønsker oppfylt eller at hvis utfallet er negativt at det ikke vil skje fordi noen andre eller skjebnen er mot seg og 'deres (de som ikke så dem, kom tilbake) feil slik ar man er et offer. Ansvarsfraskrivende og tankeløst. Forstår du hvorfor jeg sier at det er skummelt å bruke kortene å spå fremtid med og bruke dem feil? Jeg legger forøvrig også opp for å se hva kortene sier om utfall, men ikke fordi jeg tar det som en sannhet, men for å se hvor pilen peker slik at jeg enklere kan fortelle at 'nei, slik som dette fungerer det ikke' eller 'det forutsetter at'....Jeg kan ikke love noe når makten ligger i den spåddes hender. Jeg er bare en formidler for hva jeg ser utspinner seg i det jeg legger ut kortene. Jeg kan se farene, hindringene, tankene, mulighetene hos dem og andre, men de må bruke opplysningene til å få noe å skje selv. Endret 3. september 2023 av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #29 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 0.18): Jeg trekte tre kort på deg, og det første kortet er Månen. I situasjonen du står i nå er det en god porsjon frykt med i bildet. For det første er du redd for at du ikke vil få denne oppgaven du ønsker deg (som du også skriver), men jeg synes å ane en viss frykt du har, for om du virkelig vil klare denne oppgaven. Er du virkelig klar for den? Denne frykten kan også din leder føle på, at du kanskje ikke er helt klar for den? Noe sier meg at din leder ikke har tatt valget enda, og det viser videre til neste kortet. Månen har jo en lys side og en skyggeside, og alt avhenger av hvilken vei du går videre. Den lyse og klare veien, hvor alt er tydelig, eller skyggesiden, der du ser svært lite og du må famle deg frem. Det neste kortet er Sverddronningen. Dette kortet sier noe om hvordan du bør forholde deg til situasjonen, både før og etter avgjørelsen. Sverddronningen er rettferdig, en god leder, og ærlig. Dette er alle gode egenskaper, og er et godt kort for din del. Kortet viser at du vil takle oppgaven med glans, om du skulle få den. MEN, Sverddronningen kan også være litt for rett frem, og ikke redd for hvem som blir såret på veien frem. Så, du bør passe på hvordan du formulerer deg og handler før avgjørelsen, og selvsagt etter. Feil ordvalg eller en FOR fremfusende adferd vil gjøre at avgjørelsen ikke går din vei. Så tenk deg om før du snakker. Det siste kortet ble av alle ting Dommen. Kortet mer enn antyder at avgjørelsen går din vei. Men alt avhenger av dagene som kommer. Avgjørelsen som kommer vil føre til en stor endring for din del, og en endring som gjør at du vokser som menneske. Så alt i alt er dette positive kort. To kort fra Store Ariana tyder på sterke beskjeder, og som ofte medfører store endringer. Om endringen kommer med denne ønskede oppgaven, er jo å håpe på. Men om det ikke er det som skjer nå, så er det uansett meningen at det skal skje. For det vil føre til positive ting på sikt. Jeg skjønnet at dette ikke nødvendigvis gir deg et klart svar på hva som skjer, men her er det flere komponenter med i bildet. Både dine egne handlinger frem til avgjørelsen og lederens mening som for øyeblikket virker litt usikker. Lykke til ❤️ Du må gjerne oppdatere hvordan det går 😁 Anonymkode: 4b943...dee Hei😊 Jeg ville bare fortelle at avgjørelsen tydeligvis ikke er tatt enda. Det var i utgangspunktet ikke lederen som fortalte at denne avgjørelsen skulle tas og at muligheten muligens kunne dukke opp for meg, det var en annen i samme miljø som fortalte meg det, en som har god kontakt med lederen, og som hadde snakket med han. Jeg trodde det var denne uken jeg evt skulle høre noe, men nå tror jeg det kan skje enten i neste uke eller om 3 mnd liksom😅 Men jeg skal oppdatere når jeg vet mer😊 Fortell gjerne hvis det dukker opp mer klarsyn/info om saken☺️💛 Anonymkode: 2a69a...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå