Topsi Skrevet 1. september 2023 Forfatter #21 Del Skrevet 1. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Barn under kriminell lavalder får ikke fengsel i Norge. Gutten som kvalte den 14 år gamle jenta har bodd på institusjon for voksne i regi av barnevernet disse årene. Det triste er at barnevernet i Søgne kommune fikk kritikk av Fylkesmannen for å ha opphevet hjelpetiltakene til gutten står det i VG idag. Drapet skjedde DAGEN etter at hjelpetiltakene ble opphevet😵 Anonymkode: 25439...9e0 Finner ikke det i VG, men Googlet litt og finner dette... jeg blir kvalm, uff, mindre enn 2 år etter drapet Endret 1. september 2023 av Topsi 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #22 Del Skrevet 1. september 2023 Hannah80 skrev (1 time siden): Ingenting sjokkerer meg når det gjelder enkelte kvinner (og menn..) Blir som han som drepte ungdomskjæreste sin. Satt inne, og ble av psykiaterne sett på som rehabilitert. Han fikk seg samboer etter endt soning. En kvinne med en datter. Hva skjedde? Jo, han voldtok og kvalte 11-åringen. Hvem faen flytter sammen med en drapsdømt mann, og drar med seg ungene inn i galskapen... Hvordan vet du om noen er drapsdømt? Mange flytter bort fra hjemstedet og starter et nytt liv. Og svigerforeldrene tør vel kanskje ikke si noe i frykt for å ødelegge for sønnen sin, som har møtt så fin dame.. Jeg har aldri spurt om rullebladet til de jeg har datet. Men møtt en som var ærlig om at han hadde rulleblad fra ungdommen og det temaet tok han opp selv. Har du sjekket rullebladet til tidligere kjærester og mannen din? Anonymkode: 25439...9e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 1. september 2023 Forfatter #23 Del Skrevet 1. september 2023 (endret) Og jeg ser at han er dømt for mishandling av ekskjæresten sin, samt at drapet i 2015 var planlagt. En snakker om.at.hans menneskerettigheter gjorde at han ikke kunne dømmes fordi han var 14 år, hvorfor tar ingen hensyn til de unge kvinnene som er nåværende ofre, og som kunne vært spart om han fikk en kraftig reaksjon på drapet han begikk. Nei. Barnevernet ble dømt for brudd på HANS rettigheter. Dette er vanvittig! Problemet er jo, dette er nettopp den situasjonen de 13år gamle jentene utnytter. Ja de er barn, hvorfor stopper ingen dem fra å ødelegge egne og andres liv? Endret 1. september 2023 av Topsi 6 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 1. september 2023 #24 Del Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvordan vet du om noen er drapsdømt? Mange flytter bort fra hjemstedet og starter et nytt liv. Og svigerforeldrene tør vel kanskje ikke si noe i frykt for å ødelegge for sønnen sin, som har møtt så fin dame.. Jeg har aldri spurt om rullebladet til de jeg har datet. Men møtt en som var ærlig om at han hadde rulleblad fra ungdommen og det temaet tok han opp selv. Har du sjekket rullebladet til tidligere kjærester og mannen din? Anonymkode: 25439...9e0 I denne saken, så visste både den nye samboeren og alle rundt henne at Geir Hårstad tidligere hadde sonet for å ha voldtatt og drept sin tidligere samboer. Likevel så valgte denne kvinnen å få barn med han. "For han var jo så snill". Det kostet datteren som hun hadde fra før, livet. 4 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 1. september 2023 Forfatter #25 Del Skrevet 1. september 2023 Hannah80 skrev (1 minutt siden): I denne saken, så visste både den nye samboeren og alle rundt henne at Geir Hårstad tidligere hadde sonet for å ha voldtatt og drept sin tidligere samboer. Likevel så valgte denne kvinnen å få barn med han. "For han var jo så snill". Det kostet datteren som hun hadde fra før, livet. Voldtekt og drap er ikke akkurat et uhell... barnevernet burde kunne frata kvinner barna når de tar så idiotiske avgjørelser 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 2. september 2023 #26 Del Skrevet 2. september 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Voldtekt og drap er ikke akkurat et uhell... barnevernet burde kunne frata kvinner barna når de tar så idiotiske avgjørelser 100% enig. Har diskutert saken på forumet her tidligere. Da ble jeg beskyldt for "victim blaming". Da denne kvinnen var fullstendig uskyldig, og kun et offer. Jeg bryr meg ikke om at barnløse kvinner blir sammen med en seriemorder, hvis det er det de ønsker. Men man har faktisk et ansvar når man har barn. Da har man faktisk ikke lov å ta slike mildt sagt ukloke valg:) 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 2. september 2023 #27 Del Skrevet 2. september 2023 denne fyren hadde også "ved et uhell" lastet barneovergreps materiale på nett også.. mye uhell på denne gubben her. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 2. september 2023 Forfatter #28 Del Skrevet 2. september 2023 Ænema skrev (3 minutter siden): denne fyren hadde også "ved et uhell" lastet barneovergreps materiale på nett også.. mye uhell på denne gubben her. Japp,.drapet på eksen blir beskrevet som usedvanlig brutalt. Men han fikk ikke mer enn 10 år fengsel, aktor hadde bedt om 8 forstod jeg. Det er noe stein spinnvillt galt med det norske rettsvesenet 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 2. september 2023 #29 Del Skrevet 2. september 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Japp,.drapet på eksen blir beskrevet som usedvanlig brutalt. Men han fikk ikke mer enn 10 år fengsel, aktor hadde bedt om 8 forstod jeg. Det er noe stein spinnvillt galt med det norske rettsvesenet ja det er helt sykt. han som drepte mitt familiemedlem fikk 12 år, men satt under 9 år. er jo en vits 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 2. september 2023 #30 Del Skrevet 2. september 2023 Topsi skrev (27 minutter siden): Og jeg ser at han er dømt for mishandling av ekskjæresten sin, samt at drapet i 2015 var planlagt. En snakker om.at.hans menneskerettigheter gjorde at han ikke kunne dømmes fordi han var 14 år, hvorfor tar ingen hensyn til de unge kvinnene som er nåværende ofre, og som kunne vært spart om han fikk en kraftig reaksjon på drapet han begikk. Nei. Barnevernet ble dømt for brudd på HANS rettigheter. Dette er vanvittig! Problemet er jo, dette er nettopp den situasjonen de 13år gamle jentene utnytter. Ja de er barn, hvorfor stopper ingen dem fra å ødelegge egne og andres liv? Jepp, sånn er det i Norge. Overgripere (av alle slag) har sterkere rettsvern enn ofrene. Den tragiske sannhet 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #31 Del Skrevet 2. september 2023 Topsi skrev (2 timer siden): For her ifølge NRK Sørlandet er han pågrepet for vold mot kjæresten. Er det noen som vet hva som skjedde i denne saken? Er det slik at hvis noen under 15 år dreper, så slipper de fri? Tenker dette kan bli relevant ift de jentene som driver med vold hvor står det? jeg finner det ikke Anonymkode: d9802...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #32 Del Skrevet 2. september 2023 Hannah80 skrev (19 minutter siden): I denne saken, så visste både den nye samboeren og alle rundt henne at Geir Hårstad tidligere hadde sonet for å ha voldtatt og drept sin tidligere samboer. Likevel så valgte denne kvinnen å få barn med han. "For han var jo så snill". Det kostet datteren som hun hadde fra før, livet. Så grusomt. sykt hvor manipulerende slike folk kan være. De ondeste folkene er ofte skitgode på manipulasjon. Vi vet at det ofte er kvinner med dårlig barndom og vold som ender opp med å tiltrekke seg slike menn. De ser en sårbarhet som de utnytter. Så vær forsiktig med å legge fokus på victim blaming. Han kan ha vært sjarmerende som faen. Kanskje han overbeviste henne om at ha var uskyldig dømt? Har du vært borti slike folk så vet du at omtrent hvem som helst kan bli manipulert i riktige omstendigheter. Anonymkode: 25439...9e0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreaJohan Skrevet 2. september 2023 #33 Del Skrevet 2. september 2023 2 hours ago, Topsi said: Mindre enn 8 års fengsel for å drepe et barn, og på an igjen med vold. Så tragisk.... 8 år i fengsel er langt over gjennomsnittett for drap i Norge. (Se Arnfinn Nesset. Norsk seriemorder som drepte mellom 22 og 138 personer. Han sonet bare i 10 år, han lever i beste velgående på hemmlig adresse) Er jo ofte et mas om hvor lave tall på innsatte vi har, og lave tall på personer som begår gjentatte lovbrudd. (Noe som forøvrig ikke stemmer hvis vi ser nærmere på tallene) Jeg mistenker nesten at politikere og domstoler er mer interessert i å ha pen statistikk vi kan kose oss med og skryte av, fremfor å faktisk rehabilitere, skjerme samfunnet og ivareta ofrene/pårørende. Derfor slipper vi ut folk så fort som mulig og kaller de rehabilitert. Så kan vi klappe oss på skuldra og si vi har kurert enda et menneske. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #34 Del Skrevet 2. september 2023 AndreaJohan skrev (1 minutt siden): jo ofte et mas om hvor lave tall på innsatte vi har, og lave tall på personer som begår gjentatte lovbrudd. (Noe som forøvrig ikke stemmer hvis vi ser nærmere på tallene) Jeg mistenker nesten at politikere og domstoler er mer interessert i å ha pen statistikk vi kan kose oss med og skryte av, fremfor å faktisk rehabilitere, skjerme samfunnet og ivareta ofrene/pårørende. Kjenner en som jobber i systemet som sa det samme. Det er også en god dokumentar om hvordan tallene på rehabilitering i Norge er helt feil. De ser pene ut fra utsiden. Anonymkode: 25439...9e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #35 Del Skrevet 2. september 2023 Det burde jo være offentlig gapestokk med navn og bilde, slik at folk kunne holde seg unna. Anonymkode: f8711...ce5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #36 Del Skrevet 2. september 2023 Hannah80 skrev (25 minutter siden): 100% enig. Har diskutert saken på forumet her tidligere. Da ble jeg beskyldt for "victim blaming". Da denne kvinnen var fullstendig uskyldig, og kun et offer. Jeg bryr meg ikke om at barnløse kvinner blir sammen med en seriemorder, hvis det er det de ønsker. Men man har faktisk et ansvar når man har barn. Da har man faktisk ikke lov å ta slike mildt sagt ukloke valg:) Jeg nevnte nettopp victim blaming I et svar til deg. Men det betyr ikke at jeg samtidig ikke er enig i mye av det du mener. Man har et enormt ansvar som far eller mor. Å beskytte barna sine. Så her burde barnevernet tatt barnet med en gang de fikk vite at de bodde sammen. Anonymkode: 25439...9e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 2. september 2023 #37 Del Skrevet 2. september 2023 Hannah80 skrev (27 minutter siden): 100% enig. Har diskutert saken på forumet her tidligere. Da ble jeg beskyldt for "victim blaming". Da denne kvinnen var fullstendig uskyldig, og kun et offer. Jeg bryr meg ikke om at barnløse kvinner blir sammen med en seriemorder, hvis det er det de ønsker. Men man har faktisk et ansvar når man har barn. Da har man faktisk ikke lov å ta slike mildt sagt ukloke valg:) Jepp, kvinnen burde nesten vært dømt for medvirkning til drap 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 2. september 2023 #38 Del Skrevet 2. september 2023 AndreaJohan skrev (6 minutter siden): 8 år i fengsel er langt over gjennomsnittett for drap i Norge. (Se Arnfinn Nesset. Norsk seriemorder som drepte mellom 22 og 138 personer. Han sonet bare i 10 år, han lever i beste velgående på hemmlig adresse) Er jo ofte et mas om hvor lave tall på innsatte vi har, og lave tall på personer som begår gjentatte lovbrudd. (Noe som forøvrig ikke stemmer hvis vi ser nærmere på tallene) Jeg mistenker nesten at politikere og domstoler er mer interessert i å ha pen statistikk vi kan kose oss med og skryte av, fremfor å faktisk rehabilitere, skjerme samfunnet og ivareta ofrene/pårørende. Derfor slipper vi ut folk så fort som mulig og kaller de rehabilitert. Så kan vi klappe oss på skuldra og si vi har kurert enda et menneske. Det er også noe som provoserer meg noe sånn inn i helsike med Norge. Hvorfor faen får voldelige overgripere og drapsmenn hemmelig adresse, mens ofrene knapt får et besøksforbud engang? 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #39 Del Skrevet 2. september 2023 Samfunnsengasjert skrev (2 timer siden): Igjen, det er kun i Norge dette skjer. Det er et omfattende problem at norsk rettssystem synes synd på kriminelle. "Stakkars, må jo få en ny sjanse, har jo hatt det vanskelig i barndommen må vite". Og når noe nytt skjer så er det litt sånn "åja, det var jo dumt da", men fremdeles ingen som vil ta ansvar for de feilene som er begått. Det er mer naivitet og korrupsjon enn man skulle tro. Folk flest ser det bare ikke, fordi de er opplært til å stole på myndighetene. Skjedde omtrent identisk i Danmark og dessverre. En dømt morder som ble samme med en mor. Endte opp med å drepe henne og barnet og tenne på huset. Han hadde drept tidligere samboer, så går i kategorien seriemorder. Kjememanipulerende type, fre og drev brev til ei jente og fikk henne til å komme til fengselet. Der ha voldtok henne. Jævlig sak. Var en dokumentar om det, husker ikke navnet på fyren. Anonymkode: 25439...9e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 2. september 2023 #40 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det burde jo være offentlig gapestokk med navn og bilde, slik at folk kunne holde seg unna. Anonymkode: f8711...ce5 Og offentlig register over de mest alvorlige forbrytelsene som voldtekt, overgrep mot barn, mishandling og drap 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå