Gå til innhold

Tips til middager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er 3 stk som jeg handler inn middager til hver uke. Men jeg begynner å bli lei av å måtte komme på middager hver søndag til den kommende uken. Jeg spiser det meste - kjøttkaker, kjøttboller, karbonader, koteletter, kalkun, pasta, grønnsaker, laks/ørret, kylling, kjøttdeig/karbonadedeig, poteter, lasagne osv. Sønnen og samboeren min er det litt verre med. De er begge kresne. Samboeren liker bare noen få middager - pasta, poteter, lasagne/lasagnette, kjøttdeig, tomatsuppe, taco, pizza. Sønnen vår liker ikke grønnsaker, poteter, enkelte typer gryteretter, supper.

Jeg prøver å gå ned i vekt og prøver dermed å lage sunne middager, men det er ikke enkelt når jeg må prøve å lage middagsliste til 3 stk som ikke liker helt det samme. Jeg kjenner at jeg begynner å bli ganske matlei av de samme rettene uke inn og uke ut. Jeg har lekt med tanken på matkasse, men de forskjellige rettene inneholder en del som de ikke spiser. Jeg surfer internett for forskjellige oppskrifter flere ganger i måneden i håp om å finne noe nytt som vi kan prøve og kanskje liker. Men det er lite av de, dessverre. 

Har noen her inne tips til forskjellige middager eller har noen tips til nettsider med oppskrifter (som jeg forhåpentligvis ikke har vært innom 😅)? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag lagde jeg big mac wrap (tiktok trend) og det ble stor suksess for både voksne og barn.

Ellers syntes jeg du nevner lite fisk. 

Fiskegrateng spiser vi mye, både hjemmelaget og kjøpt. Fiskeboller i hvit saus, fiskekaker/fiskpinner i wrap eller pita ellerlignande bare med poteter, grønnsaker og smeltet smør. Fiskepudding. Disse tingene funker på mitt litt kresne barn.

Ellers kan tacoen varieres med kyllingfilet med tacokryddel eller crispy chicken krydder.

Pastasalat. Vi pleier å lage det som en "buffet" der alle kan ta oppi det de selv liker. Genialt å ha rester til kvelds eller lunch dagen etter. Her setter kun fantasien grenser men alt fra kylling, skinke, fetaost, krutonger, all slags grønnsaker osv kan brukes. Og god dressing🤩

Anonymkode: b38a1...4d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...