AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Del Skrevet 1. september 2023 Hei kjære treningsfellesskap, Jeg ønsker å ta opp et tema som jeg har reflektert over når det gjelder treningskulturen og samhandling på treningssteder. Jeg har lagt merke til at vi ofte ser de samme ansiktene på senteret over lengre tid, og det fikk meg til å undre meg over hvordan vi oppfatter og reagerer på små samtaler eller interaksjoner. For det første vil jeg understreke at jeg er fullt klar over at treningsstedet ikke er en arena for sjekking eller uønsket oppmerksomhet. Jeg tror likevel på verdien av menneskelig samhandling og det å bygge en positiv atmosfære blant medlemmene. Det er her jeg ønsker å vite deres perspektiver. Noen ganger føler jeg meg fristet til å ta kontakt med folk jeg ser jevnlig på senteret, ikke for å flørte eller be om nummer, men for å bare slå av en uformell samtale og kanskje til og med lære navnet deres. Jeg respekterer fullt ut at ikke alle ønsker slike samtaler, og at det kan være mange grunner til det. Kanskje noen ønsker å fokusere helt på treningen sin, eller de kan ha personlige forhold som påvirker deres komfortnivå. Det jeg lurer på er om det er akseptabelt å forsiktig initiere en samtale, uten å trå over noen grenser. Jeg vil understreke at jeg ikke har noe ønske om å krenke noen eller presse dem til noe de ikke føler seg komfortable med. Jeg er enig i at vi bør alle være respektfulle og hensynsfulle overfor hverandre. Jeg setter pris på mangfoldet i vårt treningsfellesskap og vil gjerne høre deres tanker. Kanskje har noen av dere opplevd lignende situasjoner eller har synspunkter på dette emnet. Jeg ønsker å fremme et positivt og inkluderende miljø, der vi kan dele våre meninger på en konstruktiv måte. Takk for at dere tar dere tid til å lese dette, og jeg ser frem til å høre hva dere har å si. Anonymkode: 842d9...e15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #2 Del Skrevet 1. september 2023 Det er lov til å si hei og prøve å starte en samtale. Men aksepter at personen er der for å trene og ikke sosialisere om de ikke er interessert. Tips for å få folk i prat, hils når du ser samme personen noen dager på rad. Så kan du starte en samtale Anonymkode: 96d72...420 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 1. september 2023 #3 Del Skrevet 1. september 2023 Jeg har ikke vært interessert i å prate med noen på sentret, utenom ett nikk for å hilse. Derfor tar jeg på meg headset og setter på musikk allerede før jeg går ut av garderoben. Men etter å ha trent samme sted over lengre tid føler jeg meg tryggere, og kunne alltids hatt en kortere hverdagslig samtale med noen av de jeg ser der ofte. Jeg hadde nok ikke reagert negativt på ett forsøk på samtale, så lenge jeg gikk uten headset på. Headset er for meg noe som skaper en distanse, og som signaliserer at kontakt ikke er ønsket. Men om samtalen på noe vis oppfattes som sjekking, så avsluttes det fra min side. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #4 Del Skrevet 1. september 2023 personlig er jeg på trening for og trene men også fordi det er deilig å være alene/ gjøre noe for meg selv i en times tid. Jeg er ikke interessert i å være sosial på trening, det er ikke mitt formål med trening. Jeg har musikk på full blast i ørene hele veien og er fokusert på det jeg driver med, altså inviterer jeg åpenbart ikke til noen prat heller. Men jeg er normalt hyggelig, altså smiler, sier hei, nikker. Anonymkode: dc898...b69 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 1. september 2023 #5 Del Skrevet 1. september 2023 Samme som de over her sier. Jeg er ikke på trening for å være sosial, men et nikk og et smil spanderer jeg på de jeg ser ofte. Hadde avvist et hvert forsøk på kontakt i mellom settene mine. Har heldigvis et oppsyn som åpenbart ikke innlater til kontakt, for har enda ikke opplevd det 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #6 Del Skrevet 1. september 2023 Jeg ble overrasket over hvordan kulturen på "mitt" treningssenter var, for der er det helt naturlig å slå av en liten prat med folk man ikke kjenner for å bli kjent. Overraskende for meg, som ikke er vant til sånt, men veldig koselig! Prøv å prate med noen da vel, TS, og se hvordan det går? Det må selvsagt være rom for å ikke være interessert i å prate, men selv synes jeg det er hyggelig. Anonymkode: 99556...b90 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #7 Del Skrevet 1. september 2023 Jeg liker det ikke. Jeg sier hei og smiler til de jeg ser ofte, men ikke noe mer enn det. Jeg byttet faktisk treningssenter fordi jeg hadde gjort den feilen at jeg ikke avviste folk som prøvde å innlede samtaler. Etterhvert brukte jeg mer og mer av den dyrebare treningstiden min på å prøve å komme meg unna snakkesalige mennesker. Aldri mer. Anonymkode: ff666...f42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #8 Del Skrevet 1. september 2023 Er du interisert i å få veninner? Liker du kvinner/jenter romantisk og seksuelt? Jobber du på et studio? Lurer siden du kun spørr etter kvinners mening, selv om dette ikke gjelder dating. Er det viktig for din atmosfære at det er kvinner du slår av en prat med? Anonymkode: 444b9...34e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #9 Del Skrevet 4. september 2023 Her er nok smaken som baken. Da jeg enslig og barnløs, var jeg også ganske venneløs, og jeg begynte å trene nettopp for å komme meg ut blant folk og i håp om å få noen å prate litt med. Nå er jeg småbarnsmor, og jeg har IKKE tid til å kaste bort verdifull tid på pjatt med fremmede 😛 Anonymkode: 2b4fc...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #10 Del Skrevet 4. september 2023 For meg er ikke treningssenteret en sosial arena, og jeg hadde ikke satt pris på det dersom du tok kontakt med meg. Jeg er der for å trene, og det vil jeg gjøre i fred. Anonymkode: 481d8...3ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #11 Del Skrevet 5. september 2023 hvorfor er det spesifikt kvinner du ønsker å bli kjent med på senteret da? Jeg merker jeg får litt fnatt av å bli snakket til av pratsomme (plagsomme!) mannfolk når jeg prøver å få gjort mitt i fred og ro! Kanskje sånne bånd som hunder går rundt med hadde vært noe? Så kunne vi som ikke vil kontaktes gå med gult rundt armen, så kan dere grønne stå i en klynge å mase med hverandre. Kanskje noen faktisk tar på seg røde bånd, så kan de få seg en frivillig boksepartner.. leave me alone! Selvom jeg ikke går med headset, caps og hette. Anonymkode: 64eb5...151 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #12 Del Skrevet 6. september 2023 Jeg er ukomfortabel på treningsstudio, og hvis noen snakker med meg som ikke jobber der, misliker jeg det. Det kan føre til at jeg trener mindre. Jeg prøver å trene på tidspunkter det er færre til stede. Jeg unngår å trene styrke annet enn i gruppetime for å slippe uønskede tips eller spørsmål om når jeg er ferdig. Jeg er helst bare på tredemølle dersom det er nok ledige til at jeg slipper å ha noen ved siden av. Anonymkode: 576b1...496 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 6. september 2023 #13 Del Skrevet 6. september 2023 Min erfaring er at det er umulig å få svar fra noen som helst på et treningssenter fordi "alle" har plugget igjen ørene. Det tenker jeg er et tydelig tegn på at man ønsker å være i fred, men litt dumt da de okkuperer utstyr over lang tid som jeg kunne brukt innimellom eller kunne fått svar på hvor lenge/mange de har igjen. Nå trener jeg bare på treningsrommene på jobb, gratis, kjenner folk, naturlig prat om man ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #14 Del Skrevet 7. september 2023 Et lite tips tis TS; hvis du tar kontakt med en random kvinne for en vennskapelig prat (som du insinuerer i HI), still deg selv følgende spørsmål før du snakker til henne: "ville jeg sagt dette til en fremmed mann?". Hvis svaret er nei så dropper du det. Anonymkode: 481d8...3ad 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #15 Del Skrevet 8. september 2023 Jeg blir bare glad når noen er hyggelig og sier hei. Har som oftest på musikk på ørene, men slår gjerne av en prat med noen mellom sett eller før man går inn/skifter sko. Da er det ofte med folk jeg ser hele tiden/oftest. Ja, mange kommer på treningssenteret kun for å trene fordi de får nok sosialisering andre steder. Slik er det ikke for alle. Jeg har slitt med angst veldig lenge, og pushet meg til å gå på treningssenteret nettopp for å være omringet av folk og ikke være redd for å snakke med fremmede en gang i blant. Begynte å bli mer komfortabel og trives mer på treningssenteret etter at folk har kommet bort og enten gitt kompliment eller sagt hei. Nå er angsten borte og jeg er meg selv rundt folk uansett hvor jeg er Anonymkode: 82b9f...d4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #16 Del Skrevet 11. september 2023 Tiden min på treningssenteret er min alenetid - lite friminutt borte fra mann og barn. Den tiden er litt hellig for meg, ikke interessert å snakke med noen der jeg trener, og sånn tror jeg det fleste har det der, alle går med musikk på øret og gjør sine ting. Jeg har også en veldig sosial jobb der jeg må være vennlig og «på» hele tiden, greit med et sted man ikke trenger være det. Anonymkode: ff661...a29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #17 Del Skrevet 11. september 2023 Hadde jeg hatt noe ønske om å være sosial på trening hadde jeg dratt dit sammen med venner. Dessuten blir jeg så svett og ekkel at jeg har ikke lyst til at noen skal komme nær meg heller Anonymkode: 8785b...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #18 Del Skrevet 11. september 2023 Jeg er der for å trene og få alenetid fra travel småbarn hverdag. Kan godt si hei og slå av en 2 minutters prat, men hovedfokus er å trene. Anonymkode: 372aa...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 12. september 2023 #19 Del Skrevet 12. september 2023 Jeg har fått to venninner gjennom treningssenteret, vi gikk på gruppetreninger sammen og begynte å prate sammen, stod alltid på samme sted. Vi er nå venner og henger sammen og er i hverandres bursdager og slikt. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #20 Del Skrevet 12. september 2023 Tror de fleste damer er mest interessert i å trene på senteret, ikke slå av en prat. Med mindre det er aktuelt med noen små fraser i rett kontekst. Jeg synes det er deilig å ha egentid på trening, og det er er fristed der jeg slipper å snakke med folk… Anonymkode: 441d9...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå