Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Så på Petter uteligger, hun damen sa vel hun hadde rundt 21k i mnd. Er det så lite da? Jeg har riktignok 30k selv, men hadde 17 da jeg bar lærling, og det gikk rundt. Hadde ikke mye å gå på, men det gikk. 

All respekt til de som lever på live år ut og år inn, men det bør ikke være noen umulighet.. eller?

Anonymkode: 83b4e...bff

Ja, det er lite. Bør ha 30K etter skatt hvis man skal ha noe å leve av. 

Anonymkode: 2b7c1...e26

  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Så på Petter uteligger, hun damen sa vel hun hadde rundt 21k i mnd. Er det så lite da? Jeg har riktignok 30k selv, men hadde 17 da jeg bar lærling, og det gikk rundt. Hadde ikke mye å gå på, men det gikk. 

All respekt til de som lever på live år ut og år inn, men det bør ikke være noen umulighet.. eller?

Anonymkode: 83b4e...bff

21k er min halvpart av lån, avgifter og andre regninger i en familie på 5. Det dekker også faste utgifter til familiens fritidsinteresser, men er ikke inkludert min halvpart av mat, drivstoff og penger til klær, en tur på cafe et cerera. 

Anonymkode: cce62...444

  • Liker 1
Skrevet

Hvor kan jeg se denne episoden etter serien generelt?

Anonymkode: bc2cd...e47

Skrevet
On 8/31/2023 at 11:54 PM, AnonymBruker said:

Det kom frem at husleia på den kommunale leiligheten  var 13000, tror det var for en ett roms. Hun måtte betale disse 13 000. Nå vet ikke jeg hva kommunale leiligheter koster i leie rundt omkring i landet, men dette må da være veldig dyrt.

Anonymkode: bcc81...fae

Nei det var drøyt 9.000 kr. Den tidligere to roms leiligheten hun leide kostet 14.300.

Anonymkode: 64b40...3d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2023 den 23.54):

Det kom frem at husleia på den kommunale leiligheten  var 13000, tror det var for en ett roms. Hun måtte betale disse 13 000. Nå vet ikke jeg hva kommunale leiligheter koster i leie rundt omkring i landet, men dette må da være veldig dyrt.

Anonymkode: bcc81...fae

Helt normal pris, selv her jeg bor i en bygd i Finnmark. 

Billigste på markedet privat er 11.000, da uten noe soverom, og en deler kjøkken med 6 andre boenheter. 

Anonymkode: f900b...b3d

Skrevet
On 9/1/2023 at 3:20 PM, Blåttvann said:

Så første episode av serien med Petter nå ig jeg må si det er meget spesielt å klage over dårlig råd når man røyker...

At hun har kattER og røyker inne er dyremishandling!

Jeg er mer for at ensomme mennesker skal få holde ETT kjæledyr for pengene de får av staten enn at det går til røyk.

Dama brukte også næringsdrikker fra apoteket som mat, men det er svindyrt i forhold til rent kjøtt og fryste grønnsaker. Økonomikurs hadde kanskje vært en idé.

 

Altså, dama hadde hatt kreft og operert bort deler av tarmen. Hun veide 40 kg, og slet sikkert med matlyst og fordøyelse. Det å kritisere henne for å bruke næringsdrikker blir bare for dumt.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Helgekarjol skrev (3 minutter siden):

Altså, dama hadde hatt kreft og operert bort deler av tarmen. Hun veide 40 kg, og slet sikkert med matlyst og fordøyelse. Det å kritisere henne for å bruke næringsdrikker blir bare for dumt.

Mener hun sa at hun ikke hadde råd til nok mat, hun sa ingenting om at hun ikke klarte å spise nok.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2023 den 8.17):

Jeg er minsteufør og bare takknemlig for summen. 

Jeg er enig i at luksus er for de som jobber lovlig. 

Anonymkode: e16f9...568

Hvor mye er minsteufør pdd

Anonymkode: b4407...ee1

Skrevet

Da jeg gikk fra i underkant av 23k netto/utbetalt i trygd, og over noen år endte opp i en 100% stilling (med mye tilrettelegging så får vi det til å gå til tross for helseutfordringer), så følte jeg at min tidligere trygd var lav.

Men jeg fikk det til å gå. Jeg måtte bare kutte ned på det aller meste av "luksus" og leve på et minimum, slik at alle penger som ev. var til overs gikk til mine barn.

I dag nyter jeg å ha kommet meg såpass gjennom både et og ti tiår med behandling og jobbing for å tilpasse meg sykdommene mine best mulig slik at jeg klarer å stå i en 100% stilling, i hvert fall enn så lenge. Dermed tjener jeg 2,5-3x så mye som jeg hadde da jeg gikk på ufør. Det til tross for at jeg hadde jobbet en i en greit betalt jobb i 15 år før jeg ble uføretrygdet, så jeg hadde nok en bedre trygd enn mange.

Jeg sleit altså, men det gikk. Med det sier det seg selv at jeg mener det er lite/trangt, særlig når man har et par barn å forsørge, men det går på et vis. Barna får bare ikke like mye, og får ikke like høy levestandard som de gjør nå som jeg tjener en god del mer.

Anonymkode: 323ce...b67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...