AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #1 Del Skrevet 31. august 2023 Hvordan er det lurt å legge opp kostholdet før løpet? Leser litt forskjellig på nettet. Skal være med på et motbakkeløp neste helg og lurer på hva andre pleier å spise i dagene før. Kostholdet mitt til vanlig er helt standard norsk kosthold, med mye variasjon. Havregrøt til frokost, lunsj alt mulig fra salat til varmmat, middag vanlig potet/ris/pasta, kjøtt/fisk, mye grønnsaker, eller pizza og takeaway. Er ikke kresen og har ingen kostholdsrestriksjoner, men spiser lite godteri og sånn. Hva har funket for deg, og hva funker ikke. Skal man karboloade og spise mye dagen før eller spise som vanlig? Gel og energibarer er det bra å fylle på? Anonymkode: 96c48...61a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 31. august 2023 #2 Del Skrevet 31. august 2023 Hvor langt er løpet (hvor lang tid antar du å bruke?)? Det er av vesentlig betydning. For motbakkeløp på under 20 minutter trenger du ikke gjøre noe spesielt. Generelt: Spis normalt - mat du vet du tåler godt og som føles bra. Ta gjerne litt mer karbo de 2 dagene før løpet men ikke overdrive heller; du ønsker ikke å føle deg tung på løpsdagen. Om du i tillegg passer vekta; øk litt på karbo OG reduser litt på protein og fett. Trenger ikke bety mer enn at du tar en skive eller to ekstra til lønsj og litt ekstra potet/pasta) ris til middag. Jeg ville anbefale å spise som du pleier og er trygg på. Å endre på ting i forbindelse med løp uten å ha testet der ut først, we sjelden en god ide 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #3 Del Skrevet 31. august 2023 Lill3My skrev (4 minutter siden): Hvor langt er løpet (hvor lang tid antar du å bruke?)? Det er av vesentlig betydning. For motbakkeløp på under 20 minutter trenger du ikke gjøre noe spesielt. Generelt: Spis normalt - mat du vet du tåler godt og som føles bra. Ta gjerne litt mer karbo de 2 dagene før løpet men ikke overdrive heller; du ønsker ikke å føle deg tung på løpsdagen. Om du i tillegg passer vekta; øk litt på karbo OG reduser litt på protein og fett. Trenger ikke bety mer enn at du tar en skive eller to ekstra til lønsj og litt ekstra potet/pasta) ris til middag. Jeg ville anbefale å spise som du pleier og er trygg på. Å endre på ting i forbindelse med løp uten å ha testet der ut først, we sjelden en god ide Takk for svar 🙂 Regner med at jeg vil bruke rundt halvannen time på løypen. Og det er mange høydemeter. Så det er viktig at beina ikke blir for tunge. Anonymkode: 96c48...61a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå