Gå til innhold

Vil ha beige kjøkken, men frykter det er lite tidløst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på et beige kjøkken ala det på bildet. Vil samtidig ha et tidløst kjøkken som kan vare lenge. Er beige kjøkken den nye sorte kjøkkenet? Finnes det tidløse kjøkken? Jeg er generelt veldig glad i jordfarger og det blir gjennomgående tema i huset, men er redd for at jeg vil bytte ut alt om 5-10 år..

 

Praktisk kjøkken med liten kjøkkenøy | XL BYGG

Anonymkode: f1414...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil si at beige er tidløst, men det kommer jo an på på hvilken nyanse du velger, og ikke minst hvilken type innredning/fronter. Klassisk vs veldig moderne, hva slags benkeplate, osv. 

Dette er et lys beige kjøkken, som er veldig tidsløst. 

Hvis jeg skulle hatt jordfarger overalt, så ville jeg syntes det hadde blitt for mye med det på kjøkkenskap som du viser her også.  Jeg ville valgt en litt lettere og luftigere nyanse, og heller hatt et større spenn mtp fargevalg på vegger. For vegger er lette å endre fargen på når man går lei. 

strai_rosendal_tidloes_3.jpg

Anonymkode: bf749...4a9

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beige kjøkken er veldig tidløst. Hadde det selv for 8-9 år siden, og det passer til både forskjellig veggfarger, benkeplater, håndtak etc. Selvom «alle» skal ha det nå, så har det vært i mange år, og hvis du liker jordfarger så kommer det sikkert til å vare i mange år også:)

Anonymkode: 78c74...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler beig er bedre enn svart, enklere å male i nøden og. 

Anonymkode: b0f2a...91f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er tidløst, men veldig trendy og i vinden nå 😅 Eikekjøkken er tidløst.

Anonymkode: c70f7...520

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vil si at beige er tidløst, men det kommer jo an på på hvilken nyanse du velger, og ikke minst hvilken type innredning/fronter. Klassisk vs veldig moderne, hva slags benkeplate, osv. 

Dette er et lys beige kjøkken, som er veldig tidsløst. 

Hvis jeg skulle hatt jordfarger overalt, så ville jeg syntes det hadde blitt for mye med det på kjøkkenskap som du viser her også.  Jeg ville valgt en litt lettere og luftigere nyanse, og heller hatt et større spenn mtp fargevalg på vegger. For vegger er lette å endre fargen på når man går lei. 

strai_rosendal_tidloes_3.jpg

Anonymkode: bf749...4a9

Dette er tidløst, men ikke bildet TS viser til. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AprilLudgate skrev (19 minutter siden):

Dette er tidløst, men ikke bildet TS viser til. 

Jeg vet. Derfor jeg ville poengtere at det er stilen på innredningen i kombinasjon med nyansen av beige som bestemmer om det er tidløst eller ikke. 

Hvis TS vil ha strammer stil som på bildet, så blir det mer tidløst ved å velge en lysere og mer nøytral nyanse, og velge vask/kran og fliser med omhu. 

Anonymkode: bf749...4a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beige MALT kjøkken er tidløst, Fenixfronter som på det øverste bildet er trend :)

Anonymkode: 16573...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at svart kjøkken regnes som tidløst nå. Da jeg valgte det for 12 år siden så fikk jeg beskjed om at et så sært kjøkken måtte jeg aaaldri gå for. Jeg kom aaaldri til å få solgt det hvis jeg noen gang ville selge. Til og med kjøkkenprodusenten (HTH) advarte meg og prøvde å få meg til å velge en annen farge. Jeg gikk til og med for svarte steinbenkeplater fordi jeg fulgte min egen smak og ikke andres. Og jeg får så masse komplimenter for kjøkkenet nå.

Anonymkode: 171b8...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Morsomt at svart kjøkken regnes som tidløst nå. Da jeg valgte det for 12 år siden så fikk jeg beskjed om at et så sært kjøkken måtte jeg aaaldri gå for. Jeg kom aaaldri til å få solgt det hvis jeg noen gang ville selge. Til og med kjøkkenprodusenten (HTH) advarte meg og prøvde å få meg til å velge en annen farge. Jeg gikk til og med for svarte steinbenkeplater fordi jeg fulgte min egen smak og ikke andres. Og jeg får så masse komplimenter for kjøkkenet nå.

Anonymkode: 171b8...33d

Hvor får du det fra at svart er tidløst?

TS skriver; «er beige kjøkken den nye sorte kjøkkenet?» 

Jeg tolker det som at TS spør om beige kjøkken er ett moteblaff.

 

Anonymkode: 1d5bc...6bf

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkken er vanskelig, for man vil jo ikke skifte ut kjøkkenet hvert 10ende år. Jeg hadde veldig lyst å olivenfqrget kjøkkeninnredning i landlig stil (vi bor på gård), og syns det var sååå unikt, men "alle" som bor litt landlig har jo det nå, så helt klart at jeg har blitt påvirket, og det var jo bare tullete at jeg tenkte at det var unikt. 

Kjøkkenet vi har nå er et skikkelig 80/90 talls kjøkken i furu. Det er heltre, og det er bra. Så nå etter å ha tenkt litt lurer jeg faktisk på om jeg vil gå for et nytt kjøkken i tre, kanskje woxe? Syns der er fint at det syns det er skikkelig trematerialer. 

Litt inspirert av dette: 

https://www.brepurposed.com/our-modern-european-kitchen-reveal/

https://www.renovationhusbands.com/post/our-kitchen-renewal-the-design-plan

Kanskje er dette en trend også, men kjøkken I heltre og i tre-farger virker på meg mer varig. 

 

Anonymkode: 2eb7c...272

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stilen, mer enn fargen, som bestemmer hva som er tidløst.  KJøkkenet på bilde 2 er i shaker-stil, og det er tidløst i både hvitt, sort, beige osv.  
Naturfarger, og spesielt beige i alle nyanser, var veldig moderne for 20 år siden.  Så kom hvitt (igjen).  Etter dette kom grått.  Så kom sotede blåfarger og grønnfarger.  Pastell først, og så litt sterkere og mørkere.  Dempet sort ble det nye hvitt.  Og nå er det beige som er det nye sorte.  Tror noen det tar en ende? 

Dette er big business, og malings- og møbelindustrien påvirker mote og trender hele tiden.  Vil du være tidløs må du velge en tidløs innredning og en farge du enten liker så godt at du vil leve lenge med den, eller du velger hvitt.  Hvitt har aldri gått ut av moten.   

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får inntrykk av at  såkalt "tidløst" er det som er trendy for tiden, så vil du unngå "trendy" bør du stole kun på deg selv. Velg noe du liker og som gjør at du trives på ditt eget kjøkken. Det som oppleves "tidløst" for deg, vil kanskje ikke være det for meg uansett. 

Anonymkode: 53d08...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (11 timer siden):


Dette er big business, og malings- og møbelindustrien påvirker mote og trender hele tiden.  Vil du være tidløs må du velge en tidløs innredning og en farge du enten liker så godt at du vil leve lenge med den, eller du velger hvitt.  Hvitt har aldri gått ut av moten.   

Mange velger nok hvitt fordi det er billigere eller fordi de ikke "tør" å velge andre farger, men kan man si at det er mote likevel? 🤔

Du finner veldig sjelden hvite kjøkken i interiørblader, for å si det sånn. 

Anonymkode: ffdb6...349

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man hele tiden skal tenke på hva den neste kjøperen av boligen din kommer til å mene, leier du bare av den neste kjøperen. Å ha en bolig og å skape et hjem er to ulike ting. Når det gjelder kjøkkenfronter, ville jeg tenkt på din egen personlighet. Liker du gul denne måneden,og beige neste måned, bytt heller på pynteputer. De to beigefargene og uttrykket på kjøkkenet er også kjempeulike. Her må du se på hvilken farge gulvet ditt er og hvilken stil og farge du har ellers på kjøkkenet. Eller du kan kjøpe det du liker best selv. Jeg stemmer på det siste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk lever i den troen at hvit kjøkken er tidløst. Men det er jo også sannhet med nyanser. Ja, hvit er nøytral farge, men hvit er også farge som gulner med tiden, det er veldig synlig fargeendring. Alle som har hvit kjøkken som er 10+ år gammel, har ikke lenger hvit kjøkken men i beste fall melkehvit. Bytter hus eier, bytter hus også kjøkken med stor sannsynlighet. Fordi uansett farge på kjøkkenet, kan ny eier ha en annen smak, eller ønske å ha annen planløsning osv. Vi har kjøpt et hus med hvit kjøkken f.eks., men vi byttet planløsning fra U-kjøkken til L-kjøkken og kunne ikke gjenbruke gamle kjøkkenet. Så da ble jo ikke den så tidløs som forrige eiere kanskje trodde? Vi visste allerede på visning at vi skal pusse opp og endre på alt, så kjøkken-farge betydde ingenting for oss. Ikke velg fargen utenfra hensyn til neste eiere ihvertfall.

Eller er du lei at du skal gå lei selv? 

 

Anonymkode: 0521b...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eikekjøkkenet og huset er 25 år gammelt. Har byttet ut vifte, kum og hvitevarer, satt inn induksjonstopp. Kjøkkenet er av god kvalitet og har ikke gang vært på mote da det var ny, så jeg vil si at det er tidløst.

Anonymkode: 4ba87...f3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være tidløst, men ikke hvis resten av huset er innredet i sad beige også 😅 Synes frontene ble for enkle, sammen med beige ble det mer trendy. Ville hatt en lysere farge, eller mer dekorative fronter. 

Anonymkode: 8550f...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...