Gå til innhold

Aldri fire på kravene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver eneste forbannede gang jeg har gjort det, giret på kravene, tolerert og tolerert, gått ned på nivå utseendemessig, oversett uforenlige ulikheter, totalt forskjellige verdier, fysiske trekk, osv osv, hver eneste gang, har det gått dårlig. Virkelig dårlig. 

Ikke fir på kravene, hvorfor unnskylde personen, tåle, akseptere osv og være bare delvis fornøyd med det du ser, når du kan finne en som er ordentlig og perfekt for deg. 

Anonymkode: b1569...e4e

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hver eneste forbannede gang jeg har gjort det, giret på kravene, tolerert og tolerert, gått ned på nivå utseendemessig, oversett uforenlige ulikheter, totalt forskjellige verdier, fysiske trekk, osv osv, hver eneste gang, har det gått dårlig. Virkelig dårlig. 

Ikke fir på kravene, hvorfor unnskylde personen, tåle, akseptere osv og være bare delvis fornøyd med det du ser, når du kan finne en som er ordentlig og perfekt for deg. 

Men kan alle det da, hvis de vil? Hvor mye må de jobbe for det?   

Ser på min egen mamma, etter skilsmissen ble hun sittende på rompa i en sofa dag ut og dag inn etter jobb. Pizza hver lørdag, sitter bare hjemme. Det blir ikke noen mann ut av det akkurat. Sminke har hun aldri i sitt liv brukt. 

Anonymkode: d3dc1...50a

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Mener gått ned på nivå på mannen. F eks funnet en jeg egentlig ikke liker utseendet på, men tenkt at man ikke kan være perfekt osv. vel, det straffer seg. Ikke ta til takke med hva som helst.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mener gått ned på nivå på mannen. F eks funnet en jeg egentlig ikke liker utseendet på, men tenkt at man ikke kan være perfekt osv. vel, det straffer seg. Ikke ta til takke med hva som helst.

Men bedre å ta til takke med en mann som er snill og god men uferpekt utseende, enn å sitte på rompa og kope helt aseksuell og ensom resten av livet.. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men bedre å ta til takke med en mann som er snill og god men uferpekt utseende, enn å sitte på rompa og kope helt aseksuell og ensom resten av livet.. 

totalt uenig. En har et så enkelt liv som single en slik mann du beskriver vil sannsynligvis ikke gjøre livet enklere ser jeg for meg. Fordi jeg ikke har de rette følelsene. Jeg har vært med mannfolk før for å prøve å få ting til å funke selv om jeg ikke har noe følelser. Det blir så feil. Det går ikke i lengden og det er du som har fira så mye på kravene det går utover og livskvaliteten din vil gå drastisk ned etter ett år eller to. 

Anonymkode: fcd4f...4aa

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Utseende og fysiske trekk går det fint an å fire på. Det vil også være forskjeller mellom mennesker så du vil (og bør heller ikke) være helt lik som partneren din. Uforenligheter går ikke og verdier bør være samsvarende. 

Eksempel: er mannen snill og grei, men har en hårsveis du ikke liker er dette ikke en dealbreaker.

Eksempel 2: om mannen har voldelige tendenser, men er «kjekk» i dine øyne er dette en uforenlighet som ikke kan aksepteres.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Aldri fir på kravene om respekt, og god behandling! 

Jeg har også firt på kravene og Ble sammen med en fyr som i praksis ble til et 3 år gammelt barn.

Å sitte på ræva alene og spise pizza hver helg høres ut som en drøm da! 

Anonymkode: c69b5...92a

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har alltid firet på kravene. Perfeksjon finnes bare i bøker. Og «den rette» er bare tull.

Anonymkode: 4137a...292

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har alltid firet på kravene. Perfeksjon finnes bare i bøker. Og «den rette» er bare tull.

Obs! Kommer gjerne på hva slags krav en har

Skrevet

Det må jo være helt avhengig av hvilke "krav" en har, hvor viktige en føler de er og hvilken grad en oppnår av suksess. Det jeg tror en del som opplever å mislykkes over tid kanskje kan ha godt av er å revurdere og prioritere krav. De aller, aller færreste kan få en partner med perfekt utseende og kropp, mange vil nok også hevde at slike ikke finnes. Å ha realistiske forventninger er nok da gunstig. Samtidig bør kanskje en del være vel så nøye på det mer mellommenneskelige, som at den de ser etter behandler dem med respekt og er interessert i dem som person. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig med deg. Utseende betyr ikke allverden, må jo så klart være en tiltrekning. 
men ja; prøvd å fire på kravene jeg også. Gikk i 4 år før jeg følte avsky for han. Makan til hva en skal finne seg i altså. Har det hundre ganger bedre alene enn sammen med ham. Selv om jeg sitter alene på lørdagskvelden sammen med ungene. 

Anonymkode: afe2f...3b8

• Liker 3
Skrevet
herzeleid skrev (4 minutter siden):

Det må jo være helt avhengig av hvilke "krav" en har, hvor viktige en føler de er og hvilken grad en oppnår av suksess. Det jeg tror en del som opplever å mislykkes over tid kanskje kan ha godt av er å revurdere og prioritere krav. De aller, aller færreste kan få en partner med perfekt utseende og kropp, mange vil nok også hevde at slike ikke finnes. Å ha realistiske forventninger er nok da gunstig. Samtidig bør kanskje en del være vel så nøye på det mer mellommenneskelige, som at den de ser etter behandler dem med respekt og er interessert i dem som person. 

Tenker mange firer på kravene og finner seg plutselig i verre behandling bare fordi de har vært ensomme lenge. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker mange firer på kravene og finner seg plutselig i verre behandling bare fordi de har vært ensomme lenge. 

Men så er det jo beintøft og jævlig kjipt å leve ensom og uten sex da.. Det orker de færreste i lengden. De fleste trenger nærhet, sex og masse kos. 

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som et politisk statement. Ikke et praktisk råd.

Det er nesten absurd å påstå at ingen bør fire på noen krav, noen gang. Det er som å være imot all læring og utvikling. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men så er det jo beintøft og jævlig kjipt å leve ensom og uten sex da.. Det orker de færreste i lengden. De fleste trenger nærhet, sex og masse kos. 

Men ikke på bekostning av god psykisk helse, samt at sex og kos er ikke det første jeg tenker på når eksen snerret til meg og kommenterte at jeg nok var blitt litt småfeit, bare for å gi et eksempel. 

• Liker 2
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Men kan alle det da, hvis de vil? Hvor mye må de jobbe for det?   

Ser på min egen mamma, etter skilsmissen ble hun sittende på rompa i en sofa dag ut og dag inn etter jobb. Pizza hver lørdag, sitter bare hjemme. Det blir ikke noen mann ut av det akkurat. Sminke har hun aldri i sitt liv brukt. 

Hvis man som menneske er fornøyd med å leve livet sitt på den måten, så er det nok en pris å betale at man ikke finner en god partner. For da er man jo ikke den beste versjonen av seg selv, ergo kan man ikke forvente en partner som er den beste versjonen av seg selv.

Trikset er jo å utfordre seg selv til forbedring hele tiden. Jevnt over jobbe mot å bli først og fremst mer emosjonelt moden, det er iallfall det jeg tror kan skape best langvarig resultat i forhold og for egen skyld. Og det å ta vare på seg selv om så bare "the bare minimum". Og å finne interesser som gjør livet litt mer verdt å leve, tenker jeg. 

Anonymkode: abe8d...4a4

• Nyttig 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Dess bedre man liker seg selv, dess mindre intenst blir det behovet. Da blir det enklere å luke ut de som egentlig ikke er en god match, fordi man ellers har lett for å hive seg inn i noe pga nærheten og sexen og kosen. 

Anonymkode: abe8d...4a4

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, for det er disse to alternativene som er tilgjengelige….

Hva med å komme seg ut og gjøre noe for seg selv, uten å tenke at man er desperat og tar hva som helst med et y-kromosom for å slippe å være alene?

I det forrige forholdet mitt fant jeg meg i for mye fordi jeg tenkte at det var bedre enn å være alene. Jeg så det ikke engang, at det jeg opplevde var helt urimelig. Nå, som jeg har truffet en mann som er akkurat sånn jeg har savnet, ser jeg at det er lov å ha forventninger til at en partner passer for meg og gjør livet mitt bedre. Hva skal jeg med ham hvis han ikke gjør det?

Anonymkode: a93e2...f99

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Obs! Kommer gjerne på hva slags krav en har

Det finnes ingen som er bare snill. Ingen som er uten promp. Og de aller fleste blir slappere i fisken når de eldes. Denne «go, girl! U deserve nothing but da best. Smask!» høres ut som et politisk kamprop mer enn et livsråd.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det finnes ingen som er bare snill. Ingen som er uten promp. Og de aller fleste blir slappere i fisken når de eldes. Denne «go, girl! U deserve nothing but da best. Smask!» høres ut som et politisk kamprop mer enn et livsråd.

Nei det finnes ikke, det har du rett i. Men det jeg mener er at man ALDRI skal godta å bli behandlet dårlig. Det er forskjell på dårlige dager og mennesker som faktisk ikke er gode i hodet.

Man skal ikke godta å bli behandlet stygt for å ha en kjæreste. Det er det ikke verdt. 

• Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...