Gå til innhold

Steinerskolen i Kristiansand - hvordan er den egentlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

vet ikke hvordan det er på Steinerskolene i større byer , eks Oslo Bergen , men i Kristiansand har jeg hvert fall hørt at det samles veldig mange barn som ellers sliter i offentlig skole (les , ofte store atferdsvansker , etc..) verdt å sjekke ut da det kan bli både dårlig lærings og sosialt miljø av sånt. 

Anonymkode: ee2e4...368

Jeg vet det har vært/er et problem på enkelte andre private skoler i byen, som f.eks Oasen. Vet ikke hvordan det er med skolepenger på oasen, men både steiner og den internasjonale tar jo en del i skolepenger pr mnd. Og jeg øneker jo ikke betale for et dårligere tilbud enn hva han vil få i offentlig skole… Vi flytter ikke før til sommeren, så får undersøke enda litt grundigere. 

ts

Anonymkode: 99a60...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 31.8.2023 den 5.59):

Du hildrande du, det er det motsatte av det vi har sett her i hvert fall. Det er store hull, spesielt i realfag, hos Steinerelevene ved overgang til VGS, dette er riktignok ikke Kristiansand. 

Anonymkode: fee47...b87

Jeg deler din erfaring. Mange elever som kommer fra Steinerskolen, forteller at de har brukt mye tid på alternative aktiviteter og tilnærminger i stedet for det mer tradisjonelle fokus på grunnleggende fag. Dette kan selvfølgelig være berikende på noen måter, men det kan også føre til faglige hull, særlig i kjernefag som matematikk og språk.

Flere av mine elever har selv nevnt at de føler seg mindre forberedt på de kravene de møter i videregående opplæring. For noen blir det også en hvilepute. Flere av de sier ting som «Nei det kan jeg ikke, jeg har jo gått på Steinerskolen»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...