AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Jeg lurer litt på hvorfor gjester ikke respekterer dresskoden som blir opplyst om i invitasjoner til selskaper. Bryr man seg ikke? Vet man ikke? Det er litt respektløst ovenfor arrangør! Jeg var i bryllup i helgen, med dresskode galla, hvilket er kjole og hvitt eller uniform for menn og lang, elegant kjole for kvinner. Blant mennene var det alt fra korrekt uniform og kjole og hvitt til nærmest hverdagsbukser og lyd blazer, men damene dukket opp i strandkjoler, vulgære minikjoler og billige festdrakter.🙈 Altså, ærlig talt!!! Anonymkode: a4344...7d8 7 2 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 30. august 2023 Tenker det er brudeparet som har dritet seg ut. Det er virkelig ikke mange som kan invitere til bryllup med den dresskoden. Noe det faktiske bryllupet også viser. Du vil ha ærlig tale? Jeg tenker brudeparet er pretensiøse og nouveau riche Anonymkode: 1b29d...834 44 1 8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 Én ting er å respektere dresskode som er innenfor rimelighetens grenser. Men om jeg hadde fått oppgitt "galla" som dresskode hadde jeg glatt driti i hele arrangementet. Å forvente at folk skal investere i svindyre klær som er langt utenfor komfortgrense og budsjett til veldig mange, er rimelig selvgodt. Anonymkode: c9538...52c 21 2 13
CrazyCatLady2500 Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 Fordi folk ikke vil blakke seg på å kjøpe nytt bare fordi noen skal holde selskap? Jeg har bunad og forskjellige selskapskjoler, men ikke alle er så interessert i klær at de har dette hengende klart. 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 Fordi folk ikke skjønner hva dresskoder innebærer. Det er dessverre bare en liten del av de generelle forfallet av det som før var sett på som almennkunskap og normal folkeskikk. Og kanskje mangel på respekt, i en tid hvor unge lærer å sette seg selv først i alle situasjoner. Jeg hadde mislikt at gjester ikke respekterte oppgitt kleskode i mitt bryllup. Chinos, brune dressko, lys blaser, korte kjoler, osv er ikke greit når kleskoden er galla. Fordi: det er ikke det brudeparet ønsker, og da tråkker man på dem, og viser demonstrativt at man ikke gidder å anstrenge seg for dem. Anonymkode: 57bcf...233 7 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Én ting er å respektere dresskode som er innenfor rimelighetens grenser. Men om jeg hadde fått oppgitt "galla" som dresskode hadde jeg glatt driti i hele arrangementet. Å forvente at folk skal investere i svindyre klær som er langt utenfor komfortgrense og budsjett til veldig mange, er rimelig selvgodt. Anonymkode: c9538...52c Og avlegs. Som anonym kan jeg snikskryte at jeg var i 50årslaget til kronprinsparet nylig. Og de hadde ikke galla som dresskode. Og det synes jeg er fornuftig og folkelig! Det blir noe navlebeskuende å tro at alle har mulighet eller lyst på gallaantrekk. Anonymkode: 1b29d...834 17 1 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 Mange som arrangerer bryllup feiler da også på bruken av kjole og hvitt. Det skal ikke inviteres til selskap med denne kleskoden dersom arrangementet starter før kl 15, noe bryllup ofte gjør. Helst skal ikke arrangementet starte før kl 18. Anonymkode: 29040...ee4 9 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tenker det er brudeparet som har dritet seg ut. Det er virkelig ikke mange som kan invitere til bryllup med den dresskoden. Noe det faktiske bryllupet også viser. Du vil ha ærlig tale? Jeg tenker brudeparet er pretensiøse og nouveau riche Anonymkode: 1b29d...834 Å ha kleskode «galla» i bryllup er da veldig standard, blir søkt å kalle det seg å drite seg ut. Anonymkode: 57bcf...233 5
Kalikalinka Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og avlegs. Som anonym kan jeg snikskryte at jeg var i 50årslaget til kronprinsparet nylig. Og de hadde ikke galla som dresskode. Og det synes jeg er fornuftig og folkelig! Det blir noe navlebeskuende å tro at alle har mulighet eller lyst på gallaantrekk. Anonymkode: 1b29d...834 Altså, når selv ikke DE kjører galla, kan man jo begynne å lure på hva slags folk som «føler at de er verdt det». Galla høres bare stivt og kjedelig ut for min del. 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #10 Skrevet 30. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Å ha kleskode «galla» i bryllup er da veldig standard, blir søkt å kalle det seg å drite seg ut. Anonymkode: 57bcf...233 Hvor er dette standard? Jeg bor i en av de rikeste områdene i Norge og har neimen ikke denne erfaringen. Anonymkode: 1b29d...834 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #11 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg lurer litt på hvorfor gjester ikke respekterer dresskoden som blir opplyst om i invitasjoner til selskaper. Bryr man seg ikke? Vet man ikke? Det er litt respektløst ovenfor arrangør! Jeg var i bryllup i helgen, med dresskode galla, hvilket er kjole og hvitt eller uniform for menn og lang, elegant kjole for kvinner. Blant mennene var det alt fra korrekt uniform og kjole og hvitt til nærmest hverdagsbukser og lyd blazer, men damene dukket opp i strandkjoler, vulgære minikjoler og billige festdrakter.🙈 Altså, ærlig talt!!! Anonymkode: a4344...7d8 Er brudeparet som har bommmet. Mørk dress er egentlig det mest pyntet en kan kreve i et bryllup for å unngå at gjestene må til innkjøp av smoking etc. Vi hadde mørk dress som dresskode i vårt bryllup. Men jeg er veldig fan av at bryllup er den ene anledningen en har til å pynte seg skikkelig så jeg sa til gjestene at de gjerne måtte ta på seg det fineste de hadde. Være seg smoking, bunad, lange kjoler osv. det er bare kjekt. Anonymkode: 55e21...ae7 8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #12 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mange som arrangerer bryllup feiler da også på bruken av kjole og hvitt. Det skal ikke inviteres til selskap med denne kleskoden dersom arrangementet starter før kl 15, noe bryllup ofte gjør. Helst skal ikke arrangementet starte før kl 18. Anonymkode: 29040...ee4 For ikke å snakke om at selskapet skal gjenspeile kleskoden. Lokale, matservering, osv. må altså stå i stil til dette. Anonymkode: 29040...ee4 6 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #13 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor er dette standard? Jeg bor i en av de rikeste områdene i Norge og har neimen ikke denne erfaringen. Anonymkode: 1b29d...834 Jeg bor også i et av landets dyreste boligområder, hvis det er er viktig å opplyse om for å validere argumentene her🤪 Men jeg tror det har litt med mote å gjøre. Det har vært veldig in med dresser i ulike farger, korte bukser, lintøy, litt mer avslappet stil. Men tradisjonelt er ikke galla som kleskode i bryllup veldig unikt. Anonymkode: 57bcf...233 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #14 Skrevet 30. august 2023 Det høres utrolig pretensiøst ut. Jeg regner med at mange i likhet med meg ikke engang vet hva det betyr, og kommer i det fintøyet de har. Det skulle ikke forundre meg om de som sendte ut innbydelsen heller ikke vet akkurat hva det betyr, for de færreste går kledd sånn nå om dagen. Anonymkode: adf1e...c70 2
Heisann12345 Skrevet 30. august 2023 #15 Skrevet 30. august 2023 Veldig pretensiøst og forvente at +++ av gjestene må kjøpe nye klær. Skal si deg at meg og samboeren min har nok ikke klær som lever opp til forventningene av galla. Og ingen av oss hadde brukt flere tusen kroner ekstra på klær til noen andre sitt bryllup. Kanskje, om det var personlig invitasjon til et kongelig bryllup, men ikke for noen såkalte «venner» med så høye forventninger. Vi har både dress og lang kjole, men for deg høres ikke det ut som det er bra nok. Her skal det være dyrt, flott og med silkehansker. 1 1
BobbySocks Skrevet 30. august 2023 #16 Skrevet 30. august 2023 Galla i bryllup ja. Var det på er slott? Fikk dere 8 retters middag? Var det hovmester? Altså, skal jeg trekke i galla skal jeg søren meg ha noe annet en kjip steik på det lokale hotellet. 19 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #17 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg bor også i et av landets dyreste boligområder, hvis det er er viktig å opplyse om for å validere argumentene her🤪 Men jeg tror det har litt med mote å gjøre. Det har vært veldig in med dresser i ulike farger, korte bukser, lintøy, litt mer avslappet stil. Men tradisjonelt er ikke galla som kleskode i bryllup veldig unikt. Anonymkode: 57bcf...233 Jeg har vært i MaNGE bryllup og har aldri sett en invitasjon til galla. Mørk dress er det mest pyntet jeg har sett. Ellers er det også en del «pent» og «sommerpent» Anonymkode: 55e21...ae7 2
Heisann12345 Skrevet 30. august 2023 #18 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fordi folk ikke skjønner hva dresskoder innebærer. Det er dessverre bare en liten del av de generelle forfallet av det som før var sett på som almennkunskap og normal folkeskikk. Og kanskje mangel på respekt, i en tid hvor unge lærer å sette seg selv først i alle situasjoner. Jeg hadde mislikt at gjester ikke respekterte oppgitt kleskode i mitt bryllup. Chinos, brune dressko, lys blaser, korte kjoler, osv er ikke greit når kleskoden er galla. Fordi: det er ikke det brudeparet ønsker, og da tråkker man på dem, og viser demonstrativt at man ikke gidder å anstrenge seg for dem. Anonymkode: 57bcf...233 Jeg kan strekke meg til at lang kjole og dress er et krav, men noe mer… Da betyr det bare at brudeparet bryr seg åpenbart mer om hva folk har på seg, enn hvem som kommer.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #19 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For ikke å snakke om at selskapet skal gjenspeile kleskoden. Lokale, matservering, osv. må altså stå i stil til dette. Anonymkode: 29040...ee4 Gymsal, gryterett og galla😂 Anonymkode: aadc5...601 14 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #20 Skrevet 30. august 2023 Jåleri. Og hadde jeg ikke hatt tøy som passet hadde jeg takket nei. Anonymkode: 6f0d2...0f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå