Matas Skrevet 5. september 2023 #41 Skrevet 5. september 2023 Tråden er ryddet for avsporinger. Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #42 Skrevet 5. september 2023 Kan man ha hatt korona uten å vite om det? Hvor mange prosent av befolkingen har hatt korona nå? Anonymkode: 426fa...10e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #43 Skrevet 5. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Kan man ha hatt korona uten å vite om det? Hvor mange prosent av befolkingen har hatt korona nå? Anonymkode: 426fa...10e Ja det kan man. Man kan ikke vite for sikkert hvor mange som har hatt, både pga mangelfull testing, feiltesting, og upålitelige tester. Anonymkode: c8b77...65c 1
anonym111111 Skrevet 5. september 2023 #44 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er noen få antivaksere her inne som liker å tro at vaksinen var skadelig for absolutt alle og at det derfor er best å være uvaksinert mot korona. Det nytter ikke snakke til dem fordi de mangler logisk sans og lever i sin egen verden. Anonymkode: 548fb...938 Enig i at det er veldig få som mener at vaksinen var skadelig for absolutt alle. Ytterkanter finnes jo på begge sider i omtrent alle saker. Viktig å ikke blande disse få personene med personer som av ulike årseker ikke kunne eller ønsket å vaksinere seg med akkurat denne vaksinen, eller stiller spørsmål ved denne vaksinen. Man er ikke antivakser selv om man har fått med seg at vaksinen var unødvendig for unge, friske personer, og at det for denne gruppen var større risiko for bivirkninger av vaksinen enn å bli alvorlig syk av selve sykdommen. Det var i perioder flere innlagt på sykehus pga av bivirkninger av vaksinen enn av sykdommen for denne gruppen (tall fra statistikk i VG). I etterkant av en massevaksinasjon, så er det naturlig å stille spørsmål og se på om det var riktig avgjørelse. Å vaksinere en hel befolkning, med så ulik alder og helse, er ikke risikofritt, spesielt når man ikke kjenner vaksinen og sykdommen godt nok. Å påstå at det var den rette løsningen uansett, og å ikke være åpen for å se på alternativer eller hva som kunne vært gjort annerledes er både naivt og skremmende. 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #45 Skrevet 5. september 2023 Man har visst plutselig blitt dum som trodde at en vaksine skal gjøre så man blir immun mot det man blir vaksinert mot. Som forøvrig er definisjonen på en vaksine. Anonymkode: 2f67f...a53 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #46 Skrevet 5. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Man har visst plutselig blitt dum som trodde at en vaksine skal gjøre så man blir immun mot det man blir vaksinert mot. Som forøvrig er definisjonen på en vaksine. Anonymkode: 2f67f...a53 Ikke nødvendigvis dum, men ikke spesielt godt informert heller. De av oss som leste forskningen vet at det aldri var et krav at vaksinene skulle gjøre oss immune mot sykdommen, selv om de fleste faktisk ble det mot de tidlige variantene. Kravet til vaksinene var at de skulle redusere alvorlig sykdom og død. Anonymkode: 1b58d...e86 1
hvitblomstlilje Skrevet 5. september 2023 #47 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke nødvendigvis dum, men ikke spesielt godt informert heller. De av oss som leste forskningen vet at det aldri var et krav at vaksinene skulle gjøre oss immune mot sykdommen, selv om de fleste faktisk ble det mot de tidlige variantene. Kravet til vaksinene var at de skulle redusere alvorlig sykdom og død. Anonymkode: 1b58d...e86 Nå må du gi deg. Den skulle hindre smitte og gjøre så det ikke smittet videre, på denne måten skulle samfunnet åpne opp igjen. Hvorfor ellers trodde folk de var immune etter første stikk? De oppførte seg i hvert fall sånn. Du har glemt hvordan det var? Samboeren min vaksinerte seg fordi han ikke ville smitte andre, så jo, det var det de sa, at den skulle hindre smitte. 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #48 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (På 29.8.2023 den 14.09): Noen flere som har fått korona nå nylig? Hvor ille var det for dere? Er syk på dag tre. Merker lettere influensasymptomer og vondt i hodet. Mistet noe luktesans også. Anonymkode: 5e357...96e Hordan går det med deg nå, ts? Jeg fikk korona nå, er på tredje døgnet. Verre i dag, men tross alt bedre enn jeg var i fjor da jeg fikk det. Jeg har feber, hoster grønt fra lungene og veldig muskelverk i kroppen. Håper det går raskere over denne gangen enn sist gang. Anonymkode: fd0f6...1ee
Skogtrollet Skrevet 5. september 2023 #49 Skrevet 5. september 2023 (endret) Jeg fikk korona for 13 dager siden. De tre første dagene hadde jeg høy feber (nesten 40), og veldig vondt i kroppen. Paracet hjalp litt, men virkningen var kort før feberen var like høy igjen. Jeg har ikke mistet smakssansen, men den er forandret. Sjokolade smaker for eksempel ikke like godt som vanlig. Etter feberen var over, har jeg slitt med hodepine, hoste og utmattelse. En dag føler jeg meg fin, neste dag er jeg helt utmattet. Dette et første gang jeg har korona, og jeg har tatt to vaksiner. Endret 5. september 2023 av Skogtrollet
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #50 Skrevet 5. september 2023 Jeg er usikker på om jeg har hatt corona og er nå frisk igjen men har veldig lite energi. Er det vanlig etterpå? Jeg kan ha hatt en vanlig sterk forkjølelse uten at jeg vet. Anonymkode: ad446...874
Eloise12345 Skrevet 5. september 2023 #51 Skrevet 5. september 2023 On 8/29/2023 at 2:27 PM, Grüner said: Folk som er mye ute blant folk blir jo lettere smittet en folk som holder seg for seg selv. Det er nok sant. Jo tettere man lever jo mer spres smitten.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #52 Skrevet 5. september 2023 Hvorfor tester dere for korona? Hva forskjell gjør det om testen er negativ eller positiv? Man er vel uansett bare hjemme til man er frisk? Anonymkode: 370ad...d07 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #53 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er usikker på om jeg har hatt corona og er nå frisk igjen men har veldig lite energi. Er det vanlig etterpå? Jeg kan ha hatt en vanlig sterk forkjølelse uten at jeg vet. Anonymkode: ad446...874 Ja, det er vanlig. De aller fleste jeg kjenner inkludert meg selv har vært trøtte en stund etterpå. Måtte sove litt etter jobb hver dag, men så gikk det plutselig over. God bedring. Anonymkode: 2f67f...a53
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #54 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er vanlig. De aller fleste jeg kjenner inkludert meg selv har vært trøtte en stund etterpå. Måtte sove litt etter jobb hver dag, men så gikk det plutselig over. God bedring. Anonymkode: 2f67f...a53 Ok, da var det ikke bare meg 🙂 Trøtt og mangel på energi her, men går nok over. Anonymkode: ad446...874
Rhodiola Skrevet 5. september 2023 #55 Skrevet 5. september 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep, avsporing, kommentarer til moderering og svar til slettede innlegg. Den stenges etter gjentatte modereringer over et kortere tidsrom. Rhodiola, adm.
Fremhevede innlegg