AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #21 Skrevet 30. august 2023 Heihei! Vaksinert 4 ganger med Pfizer her. Fikk corona på våren 2022 (etter 3 doser): Da var jeg veldig, veldig slapp. Hodepine. Lite matlyst etc. Var generelt i en del dårligere form i ukene etter jeg var frisk igjen; ble fort sliten av fysisk aktivitet. Gikk over etter hvert. Har nå andre runde (etter 4 doser): Merket det startet med at jeg ble litt "pjusk"; følte at kroppen "brygget på noe" i ca. 2-3 dager. Har hatt litt nattesvette, mistet store deler av smak/luktesans og nedsatt almenntilstand. Har hostet jevnlig, og med mye snørr og ubehag i bihulene. Det skal sies at når jeg blir forkjølet så pleier jeg å få mye snørr og blir veldig tett i nesa. Det går med store mengder kleenex. Det har nå gått litt over 1 uke siden jeg merket symptomer, og jeg er på bedringens vei. Sykdom hos meg pleier å vare fra 5-14 dager; sjangler med nedsatt allmenntilstand over tid. I motsetning til mange andre som blir fort dårlig og fort friske igjen. Er forøvrig K32, med litt ekstra fett på beinet og et litt under middels aktivitetsnivå. Anonymkode: bdab1...339
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #22 Skrevet 30. august 2023 Jeg har hatt det nå for andre gang. Første gangen var det ikke noe spesielt, var syk noen dager, så gikk det over. Denne gangen har jeg vært syk i over to uker og det var ille, såpass at jeg måtte på legevakten. Feber av og på hele tiden, en ustoppelig hoste og vondt overalt. Vil kalle opplevelsen traumatisk. På legevakten fikk jeg sykemelding, ble bedt om å bare hvile. Sov 14-15 timer i 4-5 døgn og bare lå, da slapp det omsider. Hoster enda en del og kroppen er helt kjørt. Før dette kunne jeg bære toåringen på armen langt, nå klarer jeg nesten ikke løfte han. Ingen styrke i kroppen. Er livredd for long covid, jeg er helt uggen i kroppen enda. Bare min erfaring. Virker som de fleste andre har hatt milde forløp, slik også jo jeg hadde sist runde. Så jeg er veldig overrasket. Men det er verste runden med den type sykdom jeg har hatt. Hostet så jeg brakk meg døgnet rundt. Anonymkode: c3c5a...8a7 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #23 Skrevet 31. august 2023 Det skal komme en ny bølge i desember Anonymkode: a5198...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #24 Skrevet 31. august 2023 Sofakona skrev (På 30.8.2023 den 10.58): Korona er jo ikke over..nå er det kommet en ny variant som er mer smittsom og mer dødelig. Så man bør forsatt holde seg hjemme om man blir syk. Feil. I flg fhi i nyheter i går er det en ny variant som de ikke vet så mye om enda. De overvåker men antar at imuniteten i befolkningen er så god at det ikke er noen fare. Hvor har du din kilde? Anonymkode: 69cb6...59e 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #25 Skrevet 31. august 2023 Vi har vært syke hele gjengen her på jobben i sommer. Noen har hatt vondt i halsen et par dager, noen har fått feber, men de fleste har vært friske etter et par tre dager. Var vel 1 som tok koronatest, så vi regner med at alle har hatt det. Anonymkode: 357e8...ff1
Helene Skrevet 31. august 2023 #26 Skrevet 31. august 2023 Datteren fikk korona for ca 1 mnd siden. Hun ble dårlig. Hun har 3 vaksiner, men første gangs syk. Vi nøstet opp smittekilden. Smittekilden gikk over 120 mil. Dvs, familiemedlemmer over denne distansen ble syke. Tror jeg var den eneste i slekta som ikke ble smittet i denne runden 🤣 Så jeg ble sykepleier 🤣
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #27 Skrevet 31. august 2023 On 8/29/2023 at 2:30 PM, Sannhetsøkende said: Jeg er mye ute blant folk og stort sett aldri syk. Samme her. Reiser i Norge og utland annen hver uke og har ett over gjennomsnittet sosialt liv. Pleide aldri å være syk før etter at jeg hadde korona. Kanskje forkjølet en gang i året. Bor i Sverige og det var det umulig å holde seg unna smitte. Fikk det 5 ganger de to årene da mannen min er lærer og dro det med seg hjem. Anonymkode: ab19a...8ad
Sannhetsøkende Skrevet 31. august 2023 #28 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Samme her. Reiser i Norge og utland annen hver uke og har ett over gjennomsnittet sosialt liv. Pleide aldri å være syk før etter at jeg hadde korona. Kanskje forkjølet en gang i året. Bor i Sverige og det var det umulig å holde seg unna smitte. Fikk det 5 ganger de to årene da mannen min er lærer og dro det med seg hjem. Anonymkode: ab19a...8ad Hadde korona en gang, men ble med det. Korona gjorde ikke at jeg ble lettere syk senere. 5 ganger på to år er mye 1
Gjest Adobyen Skrevet 31. august 2023 #29 Skrevet 31. august 2023 (endret) Det er visst ventet en liten koronabølge utover høsten, men FHI var ikke bekymret. De følger også med på utviklingen med den nyeste varianten. Jeg synes det er fint å høre at de følger med og holder oss oppdatert om vi har noen interesse av det. Endret 2. september 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
Ella-2 Skrevet 31. august 2023 #30 Skrevet 31. august 2023 (endret) Det er jo veldig forskjellig hvordan folk reagerer på korona. Noen uvaksinerte blir ikke så syke, noen blir veldig syke. Det samme med vaksinerte. Men de som jobber på sykehus, så at det var flest blant de uvaksinerte som havnet i respirator… Endret 2. september 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm. 6 1
Mariehøna Skrevet 1. september 2023 #31 Skrevet 1. september 2023 Hvilken symptoner fikk du? Og gikk du til lege eller tok du en slik test hjemme? Jeg har litt angst for at jeg kanskje har fått korona igjen 😵💫
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #32 Skrevet 1. september 2023 Mariehøna skrev (17 minutter siden): Hvilken symptoner fikk du? Og gikk du til lege eller tok du en slik test hjemme? Jeg har litt angst for at jeg kanskje har fått korona igjen 😵💫 Er det noe å få angst for da? Det går jo veldig bra med de fleste. Av de jeg kjenner gikk det smertefritt for de uvaksinerte og litt verre for de vaksinerte. Men de fleste klarte seg stort sett bra. På jobben var to fullvaksinerte hjemme henholdsvis to og faktisk fire uker. De andre var hjemme de fire dagene de «måtte» være hjemme den gang. Anonymkode: c5abf...5d1 2 1
Rhodiola Skrevet 2. september 2023 #33 Skrevet 2. september 2023 Tråden er ryddet for avsporing, tulleinnlegg, personangrep, spekulasjoner, ryktespredninger, brukerdebatt, brukerangrep, helseskadelige oppfordringer, brukerforfølgelse og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. 3
Mariehøna Skrevet 4. september 2023 #34 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (På 1.9.2023 den 19.29): Er det noe å få angst for da? Det går jo veldig bra med de fleste. Av de jeg kjenner gikk det smertefritt for de uvaksinerte og litt verre for de vaksinerte. Men de fleste klarte seg stort sett bra. På jobben var to fullvaksinerte hjemme henholdsvis to og faktisk fire uker. De andre var hjemme de fire dagene de «måtte» være hjemme den gang. Anonymkode: c5abf...5d1 Ja, jeg ble veldig syk og havnet på sykehus sist jeg hadde korona...
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #35 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (På 1.9.2023 den 19.29): Er det noe å få angst for da? Det går jo veldig bra med de fleste. Av de jeg kjenner gikk det smertefritt for de uvaksinerte og litt verre for de vaksinerte. Men de fleste klarte seg stort sett bra. På jobben var to fullvaksinerte hjemme henholdsvis to og faktisk fire uker. De andre var hjemme de fire dagene de «måtte» være hjemme den gang. Anonymkode: c5abf...5d1 Stikk motsatt av alle andre altså. Mariehøna skrev (6 timer siden): Ja, jeg ble veldig syk og havnet på sykehus sist jeg hadde korona... Er en helt annen korona som er nå. Den er mutert til en mye mildere variant. Så er større sjanse for at det går bedre denne gang. Anonymkode: 6761d...920 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #36 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Stikk motsatt av alle andre altså. Er en helt annen korona som er nå. Den er mutert til en mye mildere variant. Så er større sjanse for at det går bedre denne gang. Anonymkode: 6761d...920 Stikk motsatt av alle andre? Anonymkode: c5abf...5d1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #37 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Stikk motsatt av alle andre? Anonymkode: c5abf...5d1 Det er noen få antivaksere her inne som liker å tro at vaksinen var skadelig for absolutt alle og at det derfor er best å være uvaksinert mot korona. Det nytter ikke snakke til dem fordi de mangler logisk sans og lever i sin egen verden. Anonymkode: 548fb...938 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #38 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Stikk motsatt av alle andre? Anonymkode: c5abf...5d1 Jupp. De med vaksine slapp lettere unna sånn i resten av befolkningen. Og ikke minst verden. Men jeg har nå prøvd å komme med fornuft noen år, så føler meg ferdig med hele shiten. Dog føler jeg for å rette på folk innimellom. Anonymkode: 6761d...920 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #39 Skrevet 5. september 2023 Perfume skrev (På 30.8.2023 den 13.56): Hatt covid to ganger, begge som en normal influensa - bortsett fra tap av smakssans og luktesans siste gangen i fjor. Ikke vaksinert. Første gangen var i mai 2020 pga min sønn som russ fikk det. Er ikke så mye ute blant folk forsåvidt, men regner da med covid vil være her for evig..? En årlig greie slik som forkjølelse vil jeg tro.. Som normal influensa? Da er jeg dritdårlig jeg, de gangene jeg har hatt influensa. Ikke så ille som at jeg har vært innlagt, men sengeliggende og skikkelig dårlig i mange dager. Har heldigvis ikke hatt korona ennå Anonymkode: 68b33...702 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #40 Skrevet 5. september 2023 En bekjent havnet på akutten i helga pga. covid, med påfølgende innleggelse. Denne varianten virker å være av et annet kaliber... Anonymkode: c13d7...a0c
Fremhevede innlegg