Gå til innhold

Korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som har fått korona nå nylig? Hvor ille var det for dere? 

Er syk på dag tre. Merker lettere influensasymptomer og vondt i hodet. Mistet noe luktesans også. 

Anonymkode: 5e357...96e

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du vaksinert?

• Liker 2
Skrevet (endret)
Sannhetsøkende skrev (På 29.8.2023 den 14.10):

Er du vaksinert?

Tok vel 2 vaksiner for noen år siden. Hadde korona i fjor høst for første gang.  

Endret av Rhodiola
for å fjerne avsporing - Rhodiola, adm.
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Folk som er mye ute blant folk blir jo lettere smittet en folk som holder seg for seg selv.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Grüner skrev (1 minutt siden):

Folk som er mye ute blant folk blir jo lettere smittet en folk som holder seg for seg selv.

Jeg er mye ute blant folk og stort sett aldri syk. 

• Liker 3
Skrevet
Sannhetsøkende skrev (47 minutter siden):

Arbeidsplasser innen helse- og omsorg og barnehage hvor en er fysisk tett på mange mennesker er f.eks mer utsatt for diverse smitte. 

• Nyttig 5
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg har hatt covid-19 siden sommeren 2022 jeg...

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er syk på dag tre. Merker lettere influensasymptomer og vondt i hodet. Mistet noe luktesans også. 

Ja jeg. Samboer og. Vi ble egentlig ganske sjokkert. Trodde det var over..

Har hatt det en uke nå. Varierende grad av feber i flere dager. Frysninger, tett i hodet, sandpapir i halsen og tett nese å nedsatt luktesans. Har også kjent å kjenner litt lav grad av  tunghet i brystet. 

Vaksinert med 2 vaksiner.

God bedring! :)

Anonymkode: ff6f3...832

• Liker 1
Skrevet

En kan ha hatt/ha covid uten å kjenne særlig symptomer. Samtidig har vi fått en oppblomstring nå i sensommer. 3 av mine slektninger og et par kolleger på min manns jobb har fått korona.

Anonymkode: b2640...0d6

• Liker 1
Skrevet

Venninne ble brått syk i løpet av noen timer. Feberfrysninger, muskelverk og hodeverk. Ingen forkjølelsessymptomer. Gikk over etter 4 dager. Hun hadde hatt det to ganger før.

Anonymkode: 2d66c...a9e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Venninne ble brått syk i løpet av noen timer. Feberfrysninger, muskelverk og hodeverk. Ingen forkjølelsessymptomer. Gikk over etter 4 dager. Hun hadde hatt det to ganger før.

Altså dette var sist uke.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja jeg. Samboer og. Vi ble egentlig ganske sjokkert. Trodde det var over..

Har hatt det en uke nå. Varierende grad av feber i flere dager. Frysninger, tett i hodet, sandpapir i halsen og tett nese å nedsatt luktesans. Har også kjent å kjenner litt lav grad av  tunghet i brystet. 

Vaksinert med 2 vaksiner.

God bedring! :)

Anonymkode: ff6f3...832

Trodde dere at covid var utryddet? Hva i all verden har fått dere til å tro det? 

Anonymkode: 68cbb...081

• Liker 19
Skrevet

Covid=common cold

Anonymkode: 4eb92...bce

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Korona er jo ikke over..nå er det kommet en ny variant som er mer smittsom og mer dødelig. Så man bør forsatt holde seg hjemme om man blir syk. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

1 Vaksine skal bare hjelpe mot alvorlig sykdom- typ sykehusinnleggelser. 

2 Korona er et virus som potensielt kan endre hjernen og dermed ta livet av deg mange år senere. 

Tilbake til tema: Jeg har ikke hatt covid mer enn en gang som jeg har merket, men vet at mange får det for tiden.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg og kjæresten hadde det nylig. Følte meg relativt elendig i 1-2 dager (frostrier, feber, høy puls...), men etter det var det som en lett forkjølelse. Det satt i bihulene på meg i 2-3 uker, men det var ikke plagsomt. Jeg hadde bare "forkjølelses-stemme" en god stund. 

Leste at den nyeste varianten bare setter seg i øvre luftveier. Hadde jeg fått den som satte seg i lungene hadde jeg nok taklet det mye dårligere. Sliter allerede med en lungekapasitet på 30%, så tåler dårlig en reduksjon der.

Anonymkode: bf058...dc0

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
Sannhetsøkende skrev (23 timer siden):

Jeg også.

Skrevet

Hatt covid to ganger, begge som en normal influensa - bortsett fra tap av smakssans og luktesans siste gangen i fjor. Ikke vaksinert. Første gangen var i mai 2020 pga min sønn som russ fikk det. Er ikke så mye ute blant folk forsåvidt, men regner da med covid vil være her for evig..? En årlig greie slik som forkjølelse vil jeg tro.. 

Skrevet

Hatt covid 3 ganger siste året. Ikke mer syk enn ved en vanlig forkjølelse. Testet meg ikke siste gangen nå etter ferien, men samme symptomer. Har tatt de 3 dosene.  (som jeg forøvrig fortsatt sliter med ettervirkninger av).

Er vel bare å bli hjemme om man har feber og allmenntilstanden er dårlig. Hvis ikke går man på jobb… 

Anonymkode: 63275...eef

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Har aldri hatt denne coviden jeg. Men har 4 doser med vaksine da.

Anonymkode: 042fa...9c2

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...