Gå til innhold

Nalas travle hverdag

Nala

Anbefalte innlegg

Så koselig at du fikk blomster for bra innsats. Jeg har jo sett jobben du har gjort, og synes virkelig du fortjente det!

Ha en god påske, nå stikker jeg snart på ferie :hoppe:

Takk for positiv tilbakemelding, Fakse. Og god påske til deg også :klem:

Det ble ingen god dag i dag. Fem minutter inn i møtet (som jeg leda) ble jeg oppringt fra barnehagen. Storesøster var dårlig. Hun hadde spydd. Jeg prøvde å få tak i gubben, for å få han til å dra hjem med henne. Men han svarte ikke på telefonen. Fikk en melding om at han ikke kunne ta telefonen, men at han skulle ringe meg senere. Jeg sendte da svar om at Storesøster var syk, om han kunne hente henne? Nei, han satt i møtet. Og sånn var det med den saken. Så jeg pakka sammen og dro. Fikk heldigvis stor forståelse fra møtedeltakerne, men likevel syns jeg ikke noe om det. Ble ingen flying start på min prosjektlederkarriere i alle fall. Dette var det første møtet jeg skulle lede, men så ble det ingenting av. Ja ja, det kommer nye dager. Får bare kjøre nytt møte like over påske. Utfordringa er å finne en dag som passer for alle.

Storesøster var pjusk da jeg henta henne. Hun lå på sofaen i barnehagen. Da hun reiste seg for å kle på seg yttertøyet kasta hun opp igjen, på golvet. Nå ligger hun i saccosekken her og ser på "Linus i svingen". Hun elsker den dvd-en. Hun har vært i grei form etter at vi kom hjem, men det er vel fordi hun ikke har noe mat igjen i kroppen. Huff, syns synd på henne. Håper hun blir frisk snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres spennende ut med hus ja, men fy for en pris...

TUSEN TAKK for tanker ang. stellebord i dagboka mi, vi funderer mye på det her.. Som jeg skrev der får vi låne et slikt badekar/stellbord til å ha på badekaret, så vi har mulighet til å bade babyen der. Og da trenger vi jo ikke badekar på "stellekommoden". Vi trenger mer lagringsplass, så en kommode skal vi ha inn uansett...

Men er ikke vanlige kommoder litt for smale til å stelle på? De stellemattene jeg har sett synes jeg ser bredere ut enn hva kommodene er...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Storesøster hadde en ny runde :tristbla: Over hele saccosekken. Nå ligger hun og sover på sofaen. Hun sovna vel tre sekunder etter at hun la seg ned, så den lille kroppen trenger nok litt hvile. Huff, det er ikke noe godt for et mammahjerte å se at den lille er syk. Da vil jeg bare susse og klemme på henne, og fortelle henne hvor glad jeg er i henne og at jeg skal passe på henne. Men hun blir jo lei av all sussinga til slutt da, og ber meg kutte ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten.. Og stakkars mamma som ikke får susse!

Jeg får heldigvis lov til å susse litt da. Jeg må bare ikke overdrive ;)

Storesøster sovna som en stein da hun la seg litt før 19.30 i dag. Hun var sliten. Hun ligger inne hos oss i natt, helt fra begynnelsen av. Liker å ha henne sammen med oss når hun er dårlig. Håper formen hennes er bedre i morgen. Vi får se.

Ellers fikk jeg plutselig ånden over meg i kveld, så nå har jeg lagd system og orden i papirene våre. Og da snakker jeg om kontrakter og avtaler, låne- og forsikringspapirer, kvitteringer og lignende. Vi har to permer med stash som dette, men alt var bare kaos. I tillegg til det som var i permene hadde vi også stoooore mengder løsark liggende rundt omkring. Men nå er alt fiksa. For det første kasta vi enorme mengder gammel mannskit. Og for det andre har jeg lagd ny struktur i permene. Nå er systemet som følger:

Nala

Nala-mannen

Storesøster

Lillesøster

Kattepusen (veterinærpapirer, ID-papirer og lignende)

Forsikringer liv

Forsikringer skade

Kollektive forsikringer

Lånedokumenter

Kontrakter/avtaler

Telefon, internett og lignende

Biler

Bolig

Lånekassen

Strøm

Ah, jeg er så fornøyd. Endelig går det an å finne fram. Det hele begynte egentlig med at jeg trengte å finne lønns- og trekkoppgaven fra Storesøsters dagmamma. Hun var jo hos dagmamma i halve 2005. Dette har derimot ikke kommet med på ligninga, selv om jeg da vet at dagmammaen har levert alle papirer. Har jo kopi av lønns- og trekkoppgaven selv. I fjor kom alt med på ligninga, men i år kom altså bare beløpet fra barnehagen med. Og det er ikke stort, bare 9400 kroner. Fra dagmammaen er det over 30 000. Så vi skal ha større fradrag, ja :) Ellers gikk det veldig bra med skatteoppgjøret. Fikk tilbake til sammen 7000 kroner. Mindre enn vi har fått de siste årene, men likevel gode penger å få :hoppe: Å bli skyldig er jo pyton, så så lenge vi unngår det er jeg egentlig fornøyd. Jeg husker året etter gymnaset. Jeg var i USA som Au Pair, og fikk beskjed om at jeg ble skyldig 2000 kroner på skatte. Krise :overrasket: Jeg hadde jo ikke 2000 kroner. Måtte kontakte kommunen og be om å få delt opp beløpet. 2000 kroner :sjenert: Ja ja, heldigvis står og faller ikke økonomien på et par tusenlapper i dag, selv om det så klart hadde vært kjipe tusenlapper om jeg hadde blitt skyldig.

I morgen blir det bare jeg og snuppene her. Gubben skal på seminar i Oslo. Han var litt nervøs her i ettermiddag, for han skal reise med SAS Braathens. Han vurderte å reise ned i kveld, men det var selvsagt ingenting ledig. På Norwegian var det derimot ledig i morgen tidlig, så han kjøpte billett hos dem. Nå har han med andre ord to billetter, så jeg regner med han kommer seg avgårde ;) Her blir det altså sykevakt på meg. Kjører Lillesøster i barnehagen, så blir det jeg og Storesøster hjemme. Har en rapport jeg må skrive til jobben, så det skal jeg få unna. Men ellers blir det masse storesøsterkos :hjerte:

Nå tar jeg kvelden! Natta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, nå er begge snuppene i spyinga :overrasket: Storesøster var tørst i natt, og drakk litt vann - som kom opp igjen over to omganger kort tid etterpå. Så da var det å hive seg til med bytting av laken og alt det der midt på natta. Også i dag tidlig spydde hun igjen. Bare vann omtrent. Etterhvert fikk vi nå levert Lillesøster i barnehagen, men freden varte bare en liten stund, for 9.30 ringte de fra barnehagen og fortalte at Lillesøster var i spyinga :tristbla: Ja ja, sånn kan det gå. Jeg fikk Nala-mannen til å komme hjem noen timer, sånn at jeg fikk ferdig en rapport jeg måtte levere senest 12 i dag. Nå er gubben på jobb igjen. Heldigvis sover begge jentene, og jeg vurderer faktisk å legge meg nedpå litt selv også. Huff, frykter at dette ikke blir en spesielt trivelig helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven nå har jeg mange krasse nordnorske gloser på lur. Er så skuffa og forbanna og irritert nå at jeg bare har lyst til å skrike :frustrert: I dag kom Notar-avisen ut. Og med selve drømmehuset til salgs. Ligger rett nedi gata her. Det er faktisk de forrige leieboerne våre som har bygd det. Og det er perfekt for oss! Fire soverom og to bad. Akkurat det vi trenger. Og prisantydninga er latterlig lav med tanke på standard og størrelse. Løper selvsagt til maskina for å se på bildene. Men hva ser jeg?? Jo, drømmehuset er solgt allerede :frustrert::frustrert::frustrert::frustrert: Jeg tar opp telefonen og ringer megleren. Joda, han forteller at de la ut huset på nett på onsdag, selv om avisa kom først i dag. Og allerede onsdag hadde noen ringt på hos eierne, sett seg rundt og blitt enig om en pris bare 100 000 over prisantydning. Eierne hadde det litt travelt, derfor ble det sånn. Men for pokkern, de kunne vel i alle fall venta til avisa kom, bare to dager senere. Megleren fortalte at flere hadde ringt og meldt sin interesse etter at huset var solgt. Åååå, jeg er så irritert. Jeg har ikke vært på Notars sider de siste par dagene. Har automatisk varsling på Finns sider, så der får jeg alle nye boliger som kommer i området med en gang. Men jeg har ikke funnet tilsvarende mulighet hos Notar. Helvetes megleren da, hvorfor la de ut boligen på nett FØR de hadde den som hovedbolig i avisa, for det var det den var? Og hva er det for slags dårlig megler som ikke gjør sitt ytterste for å overbevise selger om at det er verdt å vente til avisa kommer ut? Satan, nå jeg forbanna. Når jeg ser på bildene på nett vil jeg bare grine, for jeg VIL BO I DET HUSET :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

:klem: Du er god du, Usikker.

Jeg er i litt bedre humør i dag. Har lagt opp agent hos Notar. Er jo bare tull at ikke det gikk an. Er bare at hos Finn ble man promptet om dette. Ikke hos Notar. Men men, nå er altså søket på plass. Så får jeg bare skylde på meg selv for at jeg ikke har ordna det før :sjenert:

Det kommer et nytt hus til salgs her i feltet. Prøvde megleren på mobil nettopp, men fikk ikke svare. Prøver igjen senere. Dette er et litt annerledes hus. I samme gata som vår. Derfor er det nok eldre enn det vi "mista" i går. Men dette er da uten utleie. Et mindre hus. Er litt spent på hvor mange soverom de har. Trolig bare tre. Men dersom det er stue oppe kan det kompensere for det. Og så spørs det hvor mange bad/toalett det er. Vi trenger to. Det ene trenger bare være et toalett og en vask, men det må i alle fall være tissemuligheter både i første og andre etasje ;)

Ellers går det bedre med Storesøster. Hun ber om å få pølse i brød nå, og det er et godt tegn :ler: Lillesøster er veldig slapp. Spydde to ganger i natt stakkar :tristbla: Men for litt siden fikk jeg i henne litt mosa banan. Den har ikke kommet opp ennå, og det er bra. Kanskje hun får i seg litt næring da. Og så er hun flink til å drikke. Håper det går rette veien for henne også nå.

Ha en fin helg alle sammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg er ikke i bedre humør i dag likevel. Faktisk er jeg like sur og irritert som i går. Har vært inne på Notars sider og sett på huset igjen. Fader altså, det var så utrolig bra! Faen at de måtte ha det så innmari travelt. Jeg vil bo der :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig å høre at dere mistet drømmehuset. Skjønner godt at det var ergelig! Men det perfekte huset for dere dukker helt sikkert opp til slutt.

Håper snuppene dine har blitt frisk til påskeferien.

ØNSKER DERE EN RIKTIG

GOD PÅSKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Huff så leit med det huset. Håper du klarte å glemme det, og at du har hatt en bra påske med familiekos i finværet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, lenge siden siste oppdatering. Og det blir neppe bedre framover. Våren er plutselig blitt kjempehektisk. Skal plutselig på flere reiser på jobb (bare til Oslo da, men det er nå slitsomt uansett, å reise nedover en dag her og to der og en der og så videre). Også kommer jo Englandsturen i slutten av mai da. Det blir så klart bare kjekt. Bare ikke så kjekt for han som skal være alene hjemme med to turboer ;) Og så er det innlevering av prosjektoppgaven på engelsken, skriftlig og deretter muntlig eksamen. Og masse å gjøre på jobb. Midt oppi alt dette er det jo en del fridager da, men hvordan jeg skal få unna alt på jobb med alle disse fridagene er mer enn jeg kan skjønne. Ja ja, kan vel ikke klage. Har jo ordnet meg på dette viset selv. Er jo høyst frivillig at jeg studerer dette semesteret for eksempel. Og jeg takket jo ja til nye utfordringer på jobb vel vitende om at det ville kreve en del av meg. Trøsta er at selv om det er litt stress om dagen, så koser jeg meg masse :-D

Påska var sånn passe egentlig. Var jo på hjemlige trakter fra onsdag til søndag. Bodde hos svigermor, men var på besøk både hos mamma og pappa. Svigerfar og familien var (heldigvis) i Finland på påskeferie, så vi sparte oss et besøk der. Men helt ærlig, disse turene til hjemtraktene gjør meg mest deppa. Hver gang jeg er der blir jeg minnet om at der ikke egentlig er så masse å hente for meg der. Mamma og pappa bor hver for seg i hus jeg aldri har bodd i og sammen med folk jeg aldri har hatt blitt ordentlig kjent med. Denne påska fikk vi attpåtil beskjed om at pappa skal gifte seg med samboeren sin. Det var min kommende stebror på ti som fortalte det da. Han røpa at de skal gifte seg i Syden når de reiser dit i mai. Selv hysja de på han, så det var tydelig at de ikke egentlig hadde tenkt til å si noe før etterpå - akkurat sånn som mamma gjorde det, med andre ord. Ja ja, da blir hun stemora mi, dama til pappa. Og uten å gå i for mye detalj kan jeg bare røpe at nei, jeg er IKKE begeistra for henne :forvirret: Vel, på en måte spiller det jo ikke så stor rolle. Vi ser lite til dem uansett. Faktisk ser ene dattera hennes (som bor sørpå) mer til pappaen min enn det jeg gjør, som bor to timers kjøring fra dem. Så sånn er det.

Nåja. Nok om det. Det var i alle fall vanvittig deilig å komme hjem igjen :icon_razz: 2. påskedag var vi masse ute. Mannen skulle på jobb klokka 14, så vi dro ikke på noen tur eller noe. Storesøster var ute sammen med kompisene i kjelleren på formiddagen. Så mens Lillesøster sov hadde vi det rolig her inne, Nala-mannen og jeg. Da gubben dro på jobb gikk jeg ut med begge mine små. Ei venninne med begge sine små kom på besøk (ute da), og vi kosa oss sammen i bortimot tre timer. Da gikk vi hver til vårt. Eller de to eldste ble igjen ute da. Men etter en halvtime kom de inn. Da ringte jeg venninne mi og spurte om det var ok at han var på besøk her til etter barne-tv. Det var det så klart. Det gikk kjempebra med besøk. De tre hertingene lekte så godt sammen, så jeg kunne faktisk slå meg ned på sofaen med broderiet mitt, jeg :-D Glimrende!

Tirsdag var jeg på scrappekveld. Og i går var det syforening. Kjempekoselig. Men i dag er det deilig å bare være hjemme. Eller vi har faktisk vært på visning da. På huset som var prisantyda til 5,4 mill. Og egentlig var det en liten nedtur. Eller huset var fantastisk hva gjelder størrelse og planløsning. Alt var på stell. Der var et stoooort vaskerom med egen inngang. Dette fortsatte inn på et grovkjøkken og så videre inn til kjøkkenet. Ved inngangen var det eget bad med både toalett og dusj. Og oppe var det stooort og flott hovedbad. Alle rom var store. Men der stoppa det. For det var mye selvgjort og ikke så velgjort der. Og så hadde de nok litt annen smak enn det vi har. Der var tapet OVERALT. Vi foretrekker overmalbar tapet, sånn at det skal være enkelt å gjøre endringer. Når en del av tapeten var slitt og dårlig lagt (bobler og skrukker mange steder) sier det seg selv at der må gjøres ting på veggene. I stua og på kjøkkenet var det malt panel, men denne var full av hakk og merker, var dårlig malt og i det hele tatt. Listene var dårlig lagt. Der var stort mellomrom mellom listene og taket. Trasig. Jeg mener, vårt hus er to år gammelt, og ikke en gang her er det seget så mye. Så der var nok grunnarbeidet dårlig. De har med andre ord lagt listene bare sånn passe nøye. I tillegg var mye av gulbelegget (var belegg oppe på stua og på to av soverommene) dårlig gjort. Det bulet både her og der. Sist, men ikke minst, det var teppegulv på hovedsoverommet. Hvem er det som legger teppegulv på et soverom i 2003?? Nei, som sagt, litt skuffende. Men på den andre side, like greit, så slipper vi å tenke på det. Vi skrev oss nå likevel opp som interessenter, sånn at vi får innsikt i budrunden. Skulle det nå vise seg at huset blir tungsolgt kan vi jo alltids vurdere å slå til om de ender opp med å selge for 1 mill under prisantydning ;)

Nei, må vel få gjort noe her. Mannen er på jobb. Han er i festkomiteen til vårfesten de har i morgen, så han driver og ordner og styrer. Her sover jentene, og nå skal jeg hive på en maskin med tøy før jeg benker meg foran tv-en med Fruene fra tirsdag.

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tudelu :)

Er bare innom og legger igjen noen Flylady-vibber i håp om at de skal gjøre litt nytte for seg ;)

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Fakse. Håper Flylady-vibbene funker. Eller jeg vet ikke om jeg har all verdens med tid til å fly akkurat denne uka. Men neste uke, da skal jeg fly da :)

Akkurat nå er jeg såååå lei av prosjektoppgaven på engelsken. Angrer bittert på emnet jeg har valgt. Jeg har credit rating og risk management til langt oppi vranghalsen. Men men, det er jo lærerikt da. Jeg får trøste meg med det. Og en enda bedre trøst er at på fredag er oppgaveskiten over og ut. Da er det ingen vei tilbake. Spiller ingen trille at det går glimmers, bare det går greit liksom. Målet er å komme meg gjennom kurset. Så får det bli en fin bonus om det skulle vise seg at jeg kommer meg gjennom med godt resultat ;)

Nei, nå vil jeg bare vekk fra pc-en. Fruene venter :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Ferdig med prosjektoppgaven :hoppe: Nå er jeg så lei av den skiten at jeg vil spyyyyyy! Men altså, nå er den i boks. Eller den mangler forside da. Den mekker jeg i morgen. Må bare få tak i kandidatnummeret mitt først.

Ah, nå tar jeg pc-fri. Er trøtt. Men det blir vel å se Lost først, tenker jeg, selv om jeg ikke har sett forrige ukes episode ennå. Når er den den greia begynner egentlig? Hmmm, kanskje jeg rekker forrige episode før denne? Eh, det spørs. Burde sette på en ny maskin med klær først. Yuk! Jeg er IKKE noe glad i husarbeid :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...