Damesnart40 Skrevet 28. august 2023 #1 Del Skrevet 28. august 2023 Hei! Jeg gjennomgår nå IVF-behandling, og fikk nettopp negativ test for 5te gang (hvorav ett fryseforsøk). Har i tillegg hatt ett avbrutt forsøk og ett forsøk der alle embryoene «døde». Grunnet alder (39år) får jeg veldig få embryo ut, maks 2-3 stk.. Jeg føler meg enormt alene i denne prosessen, selv om venner, familie, kollegaer, leder er informert og heier veldig på meg. Eneste halmstrået jeg griper etter, er at kvaliteten på eggene mine er veldig gode og jeg har ingen medisinske utfordringer. Jeg går likevel og tenker at det ikke er vits å fortsette.. Er det noen andre som gjennomgår/har gjennomgått dette? Og hvor mange forsøk måtte dere i tilfelle gjennom før det gikk? Trenger å lese noen suksesshistorier nå.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #2 Del Skrevet 28. august 2023 Be om østrogenpriming før neste forsøk. Kan gå ut mange flere egg. Anonymkode: 3a3e3...599 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #3 Del Skrevet 28. august 2023 Har du lest om duostim? Anonymkode: 29f7f...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #4 Del Skrevet 28. august 2023 ❤️ Til deg, Jeg har gått gjennom denne prosessen to ganger. Nå sist som 40 åring. Vet hvor tøft det kan være. Hadde jeg bare visst, begge gangene, at i enden av all smerten var det noe ubeskrivelig fint som ventet. Jeg håper det går veien for deg. Ikke gi opp. Jeg hadde/har en partner, og selv da var det tøft. Jeg kan bare tenke meg hvor vanskelig det er å gå gjennom dette alene. Håper du har noen å prate med. Jeg måtte gjennom flere forsøk begge gangene. Siste var et fryseforsøk med blastodyrket embryo. Han ligger her i armkroken min. Og jenta mi ligger på rommet ved siden av. Alt jeg kan si, er at all smerten var verdt det. Hold ut ❤️ Anonymkode: bf1e6...e94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Damesnart40 Skrevet 31. august 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (På 28.8.2023 den 23.34): Be om østrogenpriming før neste forsøk. Kan gå ut mange flere egg. Anonymkode: 3a3e3...599 Takk for tips! Det skal jeg høre med lege om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Damesnart40 Skrevet 31. august 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (På 28.8.2023 den 23.37): Har du lest om duostim? Anonymkode: 29f7f...155 Nei, men skal undersøke nærmere om det kan være noe. Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Damesnart40 Skrevet 31. august 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (På 29.8.2023 den 0.23): ❤️ Til deg, Jeg har gått gjennom denne prosessen to ganger. Nå sist som 40 åring. Vet hvor tøft det kan være. Hadde jeg bare visst, begge gangene, at i enden av all smerten var det noe ubeskrivelig fint som ventet. Jeg håper det går veien for deg. Ikke gi opp. Jeg hadde/har en partner, og selv da var det tøft. Jeg kan bare tenke meg hvor vanskelig det er å gå gjennom dette alene. Håper du har noen å prate med. Jeg måtte gjennom flere forsøk begge gangene. Siste var et fryseforsøk med blastodyrket embryo. Han ligger her i armkroken min. Og jenta mi ligger på rommet ved siden av. Alt jeg kan si, er at all smerten var verdt det. Hold ut ❤️ Anonymkode: bf1e6...e94 Tusen takk for oppmuntrende og fine ord ❤️ godt å høre at det ordnet seg for deg! Håper virkelig at det gjør det for meg også, jeg skal i alle fall prøve så langt det lar seg gjøre 🙏❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #8 Del Skrevet 2. september 2023 Jeg ble aldri gravid med eget egg. Jeg måtte til slutt ta embryoadopsjon. Har blitt gravid på tre av tre forsøk da. Ikke gi opp! Forsøk noe annet enn det du har prøvd til nå. 💜🩵 Anonymkode: 18d95...e64 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 2. september 2023 #9 Del Skrevet 2. september 2023 (endret) Embryoadopsjon er jo et alternativ , du må ut av Norge for å få det, f eks Polen, men du får oppleve gleden ved å gå gravid selv om du ikke er genetisk mor Endret 2. september 2023 av Topsi 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Damesnart40 Skrevet 15. september 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 2.9.2023 den 20.50): Jeg ble aldri gravid med eget egg. Jeg måtte til slutt ta embryoadopsjon. Har blitt gravid på tre av tre forsøk da. Ikke gi opp! Forsøk noe annet enn det du har prøvd til nå. 💜🩵 Anonymkode: 18d95...e64 Hei! Takk for melding, og tips ❤️ Du behøver ikke svare, men om jeg kan spørre om du hadde noen medisinske utfordringer, som gjorde at du ikke ble gravid med egne egg? Alt er tilsynelatende helt fint her, men har foreløpig ikke festet seg (det ene festet seg delvis, men ble ikke noe mer med..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #11 Del Skrevet 16. september 2023 Damesnart40 skrev (17 timer siden): Hei! Takk for melding, og tips ❤️ Du behøver ikke svare, men om jeg kan spørre om du hadde noen medisinske utfordringer, som gjorde at du ikke ble gravid med egne egg? Alt er tilsynelatende helt fint her, men har foreløpig ikke festet seg (det ene festet seg delvis, men ble ikke noe mer med..) Hadde lav AMH. Men både i Norge og i Danmark mente de at jeg kunne bli gravid. Men ble aldri det. Dro etterhvert til Ava Riga. Tok IVF først der også med egne egg, men de anbefalte meg sterkt å prøve embryoadopsjon. Veldig glad for det nå. Er så takknemlig for å ha opplevd gravitet og at jeg fikk mine fine barn. Får ofte høre at de ligner på meg også 😍🤩 Anonymkode: 18d95...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Damesnart40 Skrevet 22. september 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 8.37): Hadde lav AMH. Men både i Norge og i Danmark mente de at jeg kunne bli gravid. Men ble aldri det. Dro etterhvert til Ava Riga. Tok IVF først der også med egne egg, men de anbefalte meg sterkt å prøve embryoadopsjon. Veldig glad for det nå. Er så takknemlig for å ha opplevd gravitet og at jeg fikk mine fine barn. Får ofte høre at de ligner på meg også 😍🤩 Anonymkode: 18d95...e64 Hei! Takk for svar ❤️ da er det akkurat samme som i min situasjon, hvor eggene ser fine ut, men at jeg har lav AMH-verdi. Da skal jeg undersøke nærmere omkring embryoadopsjon, og håpe at det ikke krever mange forsøk. Hadde egentlig avskrevet å dra utenlands, da jeg synes det er for belastende allerede, og ikke ville utsette meg for ytterligere stress. Men er så absolutt verdt det om det går ☺️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå