AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #1 Del Skrevet 28. august 2023 Er nysgjerrig, hvorfor er det kvinne- og mennklasse i dødsing? Hvorfor kan de ikke alle stille i samme klasse? Er vel ingen forskjell på hverken gravitasjonskraften eller vannmotstand for kjønn? Tror ganske enkelt dette er en sport oppfunnet av gutter, som ikke tåler at en kvinne vinner over dem. Anonymkode: de15b...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Del Skrevet 29. august 2023 Godt spørsmål. Jeg tror nok du er inne på noe, nemlig at sporten er "oppfunnet" av gutter og de inkluderer ikke jenter sånn uten videre. Så dersom jenter skal holde på, må de etablere egne klasser. Noe sånt? Jeg tenker forøvrig det samme om sjakk, skytekonkurranser etc. Anonymkode: c18a3...7af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #3 Del Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Godt spørsmål. Jeg tror nok du er inne på noe, nemlig at sporten er "oppfunnet" av gutter og de inkluderer ikke jenter sånn uten videre. Så dersom jenter skal holde på, må de etablere egne klasser. Noe sånt? Jeg tenker forøvrig det samme om sjakk, skytekonkurranser etc. Anonymkode: c18a3...7af Uten egen kvinneklasse i sjakk hadde det vært fint liten mulighet for kvinner til å være aktive sjakkspillere. Anonymkode: 9de49...b6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Del Skrevet 29. august 2023 I sånne dommer-"sporter" så kan det vel fort hende att menn og kvinner blir dømt litt forskjellig, slev om en hverken har ønske om det eller er bevisst på det? Det kan jo også bli gnisninger hvis majoriteten er uenige med dommerpanelet, og det kommer beskyldninger om at det ene kjønnet blir favorisert. Da kan en utøver tenke. Tapte jeg fordi jeg ikke var best, eller var det fordi det andre kjønnet ble favorisert. Det kan jo også tenkes at hvis det er 100 menn og 2 kvinner som deltar så legges disse to kvinnene ekstra merke til, og skårer ekstrapoeng på dette? Alt er ikke nødvendigvis en kjønnskamp. Det er vel kjønnsdelt i vanlig stuping også? Anonymkode: 66c5b...23f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #5 Del Skrevet 29. august 2023 I sjakk etc. er det ingen diskusjon om hvem som vinner. I dødsing er det jo mennesker som avgjør, da blir det håpløst å blande menn og kvinner. Om en mann vinner vil det alltid komme noen og si at det er urettferdig, og en kvinne skulle vunnet. Dommerne kommer til å gi score basert på sosialt press heller enn hvem de synes er best. Anonymkode: 30241...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 29. august 2023 #6 Del Skrevet 29. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Uten egen kvinneklasse i sjakk hadde det vært fint liten mulighet for kvinner til å være aktive sjakkspillere. Anonymkode: 9de49...b6f Jeg håper virkelig ikke dette stemmer, men det finnes dessverre flust av mannlige drittsekker. Mange steder spiller kvinner mot menn på lik linje, men de er i dramatisk mindretall, og fordi kvinnene har såpass få som satser så blir det ikke mange stormestre blant dem heller. Jeg tror dødsing er en veldig fysisk idrett som kan sammenlignes med stuping og snowboard, at det er om å gjøre å klare krevende triks, og her har menn en fysisk fordel. Endret 29. august 2023 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå